Wat te doen tegen jaloezie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:51

LittleAnn schreef:
dat niet, maar wel de manier waarop de vriend van ts met die beste vriendin omgaat! Schatje en ik hou van jou is voor mij absoluut flikflooien!

Ja, maar das dan geen gewone vriendin imo.

Deze discussie is hier al vaker geweest op bokt en ik snap het nog steeds niet. Waarom denken vrouwen dat ze 'veiliger' zijn als hun vriend alleen omgaat met mannen.
Ik zie mijn vriend aan voor een vol persoon met hersenen die gekozen heeft voor mij en daardoor zijn manieren kan houden bij andere mensen (even grof gezegd). En andere mensen, dat zijn mannen én vrouwen. Wat daar zo mis aan is zie ik niet in.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:53

LittleAnn schreef:
zelfde hier picasso, in onze relatie gewoonweg ondenkbaar! en hij is idd liever bij mij dan bij wie dan ook, vriend of vriendin...maar idd erg jong nog 18 jaar...ik noemde eerst ook niet iedereen schat en hij ook niet...

Idd :j

Picassox

Re: Wat te doen tegen jaloezie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:54

Ik heb het over het bericht van de TS. Als mijn vriend zou smsen naar een ander meisje: Schatje, ik geef om je... ect. Dan voel ik me diep, diep gekwetst denk ik. Omdat dat voor mij niet 'gewoon' vriendschap is.

Gewoon vriendinnen hebben is iets anders. Ik heb ook gewoon vrienden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:55

Picassox schreef:
LittleAnn schreef:
zelfde hier picasso, in onze relatie gewoonweg ondenkbaar! en hij is idd liever bij mij dan bij wie dan ook, vriend of vriendin...maar idd erg jong nog 18 jaar...ik noemde eerst ook niet iedereen schat en hij ook niet...

Idd :j

Maar mag jullie vriend niet bevriend zijn met andere meiden, of is het zo gelopen? En hoe groot is jullie sociale kring dan?

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:55

Vreemdgaan kán je niet tegen gaan idd, als het gebeurt dan gebeurt het..
Vriendinnen of niet, dat maakt dan niets uit,

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:03

Wat mensen vaak vergeten is dat je voor elkaar kiest. Je bent uit vrije wil bij elkaar omdat je graag bij elkaar wilt zijn. Proberen om de ander af te zonderen van het andere geslacht, en bijna dwangmatig bij je te houden werkt vaak averechts. Ik denk dat je de situatie ook eens om moet draaien.
Als jij het leuk hebt met een goede vriend, je kan goed met elkaar praten, lachen en huilen. Is de intentie van jou dan meer dan vriendschappelijk? Als een goede vriend van jou in de put zit, en je omhelst hem, wil je dan meer?

Nou zit er natuurlijk aan 'vriendschap' ook een grens, maar ik neem aan dat je die in een relatie besproken hebt en beide respecteert. Imo hoeft het ook niet te betekenen dat als hij standaard 2 avonden in de week bij zijn vrienden is dat hij mij niet leuk genoeg vindt. Ik ben tenslotte een 'ander' iemand dan zijn vrienden, en ik ben al helemaal geen man ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:05

BraveSpots schreef:
LittleAnn schreef:
dat niet, maar wel de manier waarop de vriend van ts met die beste vriendin omgaat! Schatje en ik hou van jou is voor mij absoluut flikflooien!

Ja, maar das dan geen gewone vriendin imo.

Deze discussie is hier al vaker geweest op bokt en ik snap het nog steeds niet. Waarom denken vrouwen dat ze 'veiliger' zijn als hun vriend alleen omgaat met mannen.
Ik zie mijn vriend aan voor een vol persoon met hersenen die gekozen heeft voor mij en daardoor zijn manieren kan houden bij andere mensen (even grof gezegd). En andere mensen, dat zijn mannen én vrouwen. Wat daar zo mis aan is zie ik niet in.

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ook ik heb zeer jaloerse ervaringen, maar heb ook de ervaring dat als hij alleen met mannen omging, hij veel meer beïnvloedbaar was, door de mannen uiteraard!
Hij was hierbij de enige man die een relatie had, plus hij ging ieder weekend met ze stappen.
Prima, vrienden onder elkaar toch?
Maar ook mannen onder elkaar kunnen je zeer, zeer onzeker maken.
Moraal van het verhaal: mannen en vrouwen zijn gelijk, met wie je ook omgaat, maakt niets uit. Je bent beïnvloedbaar of je bent het niet!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:09

lieveli, hij kent genoeg meiden van school e.d. maar hij was en is graag op zichzelf, en ik heb vroeger altijd een grote sociale kring gehad maar die is nu wat beperkter.
Zowel hij als ik kunnen gewoon afspreken met anderen, maar we weten dan van elkaar met wie het is en wat er is afgesproken. Ik maak heus nog af en toe tijd voor echte vriendinnen en tijd voor mijn eigen dingen, maar daarbuiten zijn we het liefste gewoon bij elkaar. Ik heb een auto, en hij niet, en op curacao kom je gewoon nergens zonder auto. Dus hij leent wel eens de auto of we gaan er dan dus samen op uit, of ik ga bij hem langs…tel daarbij veel gezamenlijke interesses op en dan gebeurt het vanzelf….

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:26

MarcoBorsato schreef:
Maar mag jullie vriend niet bevriend zijn met andere meiden, of is het zo gelopen? En hoe groot is jullie sociale kring dan?

Ten eerste vind ik dit best wel een belediging.

Áls mijn vriend geen behoefte heeft aan 'vrouwelijke vrienden', dat niet opzoekt, en niet eens wil: dan hebben wij/ik een kleine sociale kring? Zo kunnen we nog wel even doorgaan met de vooroordelen. Deze opmerking sloeg echt nergens op.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:12

Iedereen heeft zijn eigen manier van omgaan met elkaar. persoonlijk vind ik een aantal mensen overdreven ebzitterig. Zoiets is eng mensen zijn geen eigendom. Zolang de ander voor jou kiest wat is het probleem? Mag de ander niet van andere mensen meer houden puur en alleen omdat hij van jou houd? Dat is raar.

Sonja hoe gaat het nu ?

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:22

Mm, t lijkt mij ook niet fijn als mijn vriend zo met andere meisjes omging.

Maar ikzelf heb ook best veel last van jaloezie, ik probeer altijd positief te blijven denken.
En dingen die ik niet fijn vind te negeren.
Suc6!