Heeft een vampier bloed/hartslag/ademhaling???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:20

Benfan schreef:
Vampieren en sex? in Lost souls van Popy Z bright raakte de vrouwelijke vampieren wel degelijk zwanger, en werden meerdere vrouwen verkacht door vampierlijke mannen. Sex en voortplanting in haar boeken wel mogelijk. Nadeel is dat die baby's zich een weg naar buiten vreten.

Auw! :+
Maar technisch gezien is het niet mogelijk...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:25

RedPassion schreef:
Ja Lifaya, maar 'officieel' heet die toestand toch ondood? :+

achja ondood, levende doden, eigenlijk allemaal hetzelfde :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:27

En waarom niet? technisch gesproken kunnen heel veel dingen die wel degelijk gebeuren niet, en met een goed onderbouwt verhaal en uitleg kun je het wel degelijk mogelijk maken. Waarom werkt bv bijengif tegen MS?. Waarom zouden vampieren glitteren zoals in Twillight. hoe gay is dat! of veranderen in een vleermuis want waar gaat alle massa heen? en wat dacht je van in rook opgaan om vervolgens door een sleutelgat te glippen.. weer de vraag aan jou, hoe is dat wetenschappelijk mogelijk waar gaat de massa heen. Als een vampier dat kan kan hij zichzelf op monuculaire niveau veranderen. Als dat mogelijk is dan kan hij zichzelf best in staat brengen sex te hebben. Dat het het is fantasie? Je hebt veel verhalen rond vampieren van de 1 nachts levende tot de eeuwig levende bloedzuigers, en dit allemaal weer op een andere manier. Het is maar net wat JIJ leuk vind en wat niet, ik raad het je echt aan om je er wat meer in te verdiepen want het is erg erg interessant.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:28

lifaya schreef:
RedPassion schreef:
Ja Lifaya, maar 'officieel' heet die toestand toch ondood? :+

achja ondood, levende doden, eigenlijk allemaal hetzelfde :')

Zeg, is dit over een kam scheren? Discrimantie op basis van (gebrek aan) huidskleur? :Y)

Benfan

Re: Heeft een vampier bloed/hartslag/ademhaling???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:31

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:36

Had die link al gezien ja, maar toch bedankt.
Pff ja ik ben nu wel aan het twijfelen...
Of het ook zoveel uitmaakt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:38

Wat ik ergens heb gelezen is dat een vampier wel bloed heeft, maar bloed moet drinken omdat ze bepaalde stoffen in hun eigen bloed/lichaam missen die noodzakelijk zijn.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:02

Miss_Malfoy schreef:
Ja oké, maar als ze gebeten zijn word hun bloed er toch uitgezogen? Of herstelt dat zich.

Waarom zijn ze dan zo bleek? :')

Maar die van Tita is wel logisch, oké ze hebben dus een hart.

@kathris: Da's wel een goede. Ik wil hem laten bloeden. (O dat kwam er weer snugger uit.)

Ze kunnen niet tegen zonlicht dus dan krijg je vanzelf wel een wit kleurtje. :)*
En volgensmij gaat het bloed wat ze opdrinken gewoon door hun aderen dus hebben ze de rest hetzelfde als mensen. Maar denk niet dat daar dingen over zijn die algemeen zo zijn, omdat vampiers verzonnen wezens zijn dus iedereen z'n eigen interpretatie eraan kan geven.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:11

ik ga dit even doorlezen
heb namelijk wel beetje obsessie van vampiers [a]

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:27

Vampieren zijn dood en ademen niet.
Ze hebben wel bloed zo planten ze zich ook voort (iemand leegzuigen en hun bloed geven oid )
Als ze veel bloed verliezen zijn ze zwak
Ze helen snel

Dit is wat ik weet van boeken van zon bekende vampieren serie? Zijn ook 2 films van
Intervieuw with a vampire and Queen of the damned ( sexy vampier :9 :9 )

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:28

Oké, klinkt allemaal erg interessant, erg bedankt voor alle hulp!

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:31

maar, oké, kan domme vraag zijn

mar bestaan ze nog, of zijn ze echt uitgestorven, of hebben ze nooit bestaan?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:31

Afbeelding

Als vampieren echt bestonden, dan was ik er wel graag eentje geweest. Of klink ik nu teveel als een freak? :P

Succes met je boek!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:32

Roomz schreef:
maar, oké, kan domme vraag zijn

mar bestaan ze nog, of zijn ze echt uitgestorven, of hebben ze nooit bestaan?

Ze hebben nooit bestaan. Het is een eeuwenoude mythe
Dracula en heksen tovenaars enz

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:35

Citaat:
Als vampieren echt bestonden, dan was ik er wel graag eentje geweest. Of klink ik nu teveel als een freak? :P

jij niet enigste, ik was er dan ook maar al te graag 1 geweest [a]
nee, klinkt helemaal niet te freak hoor XD

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:05

Roomz schreef:
Citaat:

jij niet enigste, ik was er dan ook maar al te graag 1 geweest [a]
nee, klinkt helemaal niet te freak hoor XD

K'had graag een vamp als vriendje gehad. Vind die tandjes errug sexy. :o
Kent iemand hier die foto van Pete Wentz van FOB? Da's sexy. :j

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:10

hah, ja die tanden =P
die zijn echt übergeil..
zat daar wel eens over te dromen

maar je kan je tanden ook zo laten slijpen ergens ofzo xD

nee, die ken ik niet, zal even opzoeken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:07

Als je naar de vampiren van huidige schrijvers kijkt kom je grofweg 2 soorten tegen :
1. Gemaakte vampiers, die na beet/bloeduitwisselings ritueel zijn "besmet" met de "ziekte/virus/vloek/..." Deze zijn vrijwel allemaal "dood", dus geen hartslag en ademhaling. Wel hebben ze vrijwel allemaal gaves die het verkrijgen van bloed en het verborgen blijven makkelijker maken, zoals (sexuele) aantrekkingskracht, het "verstoppen" van herinneringen, etc. Hoewel vele hiervan wel seksueel actief kunnen zijn, kunnen zij geen kinderen verwekken/krijgen.
2. Geboren vampiers (o.a. van JR Ward en Lara Adrian) Die eerste zijn een creatie van een godin (broertje werd pissig en begon een vampierjacht) 2e zijn een groep mannelijke aliens die hier strandden en onder de mensen partners vonden, ook deze groep heeft noodgedwongen zijn eigen politie om ontdekking te voorkomen en eigen mensen in het gareel te houden.
Ook de geboren vampiers hebben gaves die het verkrijgen van bloed en het verborgen blijven makkelijker maken, zoals (sexuele) aantrekkingskracht, het "verstoppen" van herinneringen, etc.

Beide groepen hebben een paar eigenschappen gemeen : snelheid, kracht en scherpere zintuigen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:43

Ja dat kan ja. Wel gaaf. :+

Thx Tamary!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:56

@Kana, Je hebt vast de boeken niet gelezen van Anna Rice anders had je HEEL anders gedacht over Queen of the damned. Ze hebben het verhaal zo gruwelijk verkracht, Lestat zo verpest en Akasha lijkt voor geen meter op de Akasha uit de boeken. Wat ik miste was hoe de tweeling hun verhaal deden over het ontstaan van vampieren

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:35

*Komt even binnenvallen gaat zo de rest lezen*

Miss_Malfoy schreef:
Ja even een dilemma… :+
Een vampier heeft toch geen bloed? Nee Dus hij kan toch niet bloeden? nee Heeft ‘ie dan ook geen hartslag, of ademhaling? nee en nee
Ja het is serieus te dom, maar ik wil het nu weten ook. :’)
Dus, hoe check je of een vampier leeft? Vraagt het hem _O- Lakmoespapier op de tong leggen :j
(Mocht je een bewusteloos/dood exemplaar vinden.)

Wat zijn nou de vitale functies van een vampier, experts hier op bokt? zeer weinig, maar zeer zeker wel zijn hart
(En ik bedoel de echte, niet die freak van Uri Geller.)

Is voor een boek dat ik schrijf... :o

Je hebt tig soorten vamps

Denk alleen al aan:
- Buffy
- Twilight
- Darren Shan
- Dracula
- Blade
- Underworld
- Interview with a vampire
- Moonlight

Als je meer wilt weten is het verstandig om info te gaan zoeken over bovenstaande figuren.

[edit] zo zijn er diverse verschillen in de soorten. Als je kijkt naar Buffy, Twilight en Moonlight. die blijven echt eeuwenlang dezelfde lichamelijk leeftijd houden. Alle drie soorten kunnen ook niet in andere wezens veranderen, wat Dracula wel weer kan.

Zo kan de een zich wel tonen in daglicht en de andere niet. Bij de een zijn Christelijke dingen schadelijk, bij de andere niet. De een moet zijn doodskist hebben de ander niet. Weer de een kan niet over menselijk voedsel (giftig) de ander heeft het naast bloed nodig om te overleven. Zo heeft de een wel bloed en waar alles binnenin normaal werkt bij de ander is binnenin alles lamgelecht. Ook de manier waarop je een vamp wordt verschilt ernorm.

Maar overeenkomsten zijn er zeker: sterk, flitten, kunnen niet goed tegen zonlicht en ze hebben bloed nodig.

[edit] Wow nu klink ik echt als een horrorfreak :=

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:05

Ik zou zeggen: doe research over hoe vampiers eerder beschreven zijn in verschillende verhalen/films/series en maak er je eigen versie van. Dat lijkt me het leukst. :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 23:32

Magda thx voor je (overigens hilarische) uitleg. :')
Vragen zou ik zelf niet zo snel doen, of hij moet er erg knap uitzien. En in een kooitje zitten. :+

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:42

ze hebben wel een hartslag en ze hebben ook bloed in welke film zie je nou niet dat de vampier zijn bloed aan iemand geeft om er ook een vampier van te maken, kan iederen dan niet herrineren hoe lestat wordt vermoord maar toch ook weer niet in interview with a vampire? juist dat bloed liep toch flink uit zn halsslagaderen hoor........

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:47

Okay, ik heb niet het hele topic gelezen, is ook niet nodig denk ik.

Je moet je één ding even heel goed realiseren: de vampier 'mythe' is heel erg oud, kent zeer veel versies en is al meer dan 2000 jaar in omloop.

De vampier zoals wij die tegenwoordig kennen is, ondanks al diens verschijningsvormen, gebaseerd op het beeld dat 19de eeuwse schrijvers voor het eerst naar voren brachten. Bram Stoker's bekende boek, Dracula, is daar ook op gebaseerd, maar Stoker heeft z'n ideeën bij elkaar gejat van John Polidori (die zijn concept voor het boek 'The Vampyre' op zijn beurt van Lord Byron stal), James Malcolm Rhymer en anderen. Hier is de vampier een mensachtige verschijning, ondood, maar vaak toch met een bepaalde aantrekkingskracht/charisma en soms magische gaven zoals de mogelijkheid om van gedaante te veranderen. Een heleboel zaken, zoals het idee dat vampiers geen spiegelbeeld hebben, gedood kunnen worden met zilver, of geen stromend water kunnen oversteken, zijn in deze tijd verzonnen, alsmede het idee dat vampiers scherpe tanden hadden. Het idee van hoektanden is een stuk recenter, dit is namelijk het resultaat van het gebruik van vampiers voor films en toneel. Aanvankelijk zaten de puntige tanden voorin de mond, maar de acteurs konden hun tekst dan niet uitspreken, vandaar dat later de scherpe hoektanden kenmerkend werden.

Enfin, daarna heeft iedere schrijver die dat wilde de vampiermythe op willekeurige wijze aangepast, aangevuld of zelfs totaal verkracht (* kuch* Meyer *kuch*).

Het grappige is echter dat onze moderne vampier helemaal niets van doen heeft met de ouderwetse vampiers uit de mythen en folklore. Dat waren zombie-achtige verschijningen; vaak rottende lijken met nauwelijks nog een tand in hun mond, die 's nachts hun familieleden met de pest kwamen besmetten. De enige aspecten van deze mythe die het naar de tegenwoordige tijd hebben gehaald, zijn de ideeën dat knoflook vampiers afweert, dat het kruis een vampier tegenhoudt en dat je een vampier kunt doden door een staak door zijn of haar hart te jagen.

Nog oudere vampier legenden gaan vaak over wezens die helemaal niets menselijks hebben, bloedzuigende demonen zoals de Lamia, of antropomorfe wezens.

Het idee dat bloed leven symboliseert is al heel oud en was zeer belangrijk in veel oude culturen, vandaar dat er zoveel vampierachtige wezens in de wereld mythologie te vinden zijn.

Enfin, zoals je misschien begrepen hebt, is dit onderwerp enigszins mijn stokpaardje. :j

Ik heb wat hoofdlijnen samengevat, maar het onderwerp is eigenlijk dusdanig complex dat ik dat niet zo heel makkelijk even uit kan leggen. Als je nog vragen hebt, vraag maar raak, maar als je aan een boek werkt, neem ik sowieso aan dat je je eigen draai aan de legende wilt geven?

EDIT: de klassieke, ondode vampiers, zijn herrezen als vampier na gestorven te zijn. Zij hebben dus geen hartslag en bloeden ook niet, omdat je bloed stopt met stromen na je dood. In moderne verhalen zijn vampieren wel vaak ondood, maar omdat veel schrijvers sufferds zijn die geen zin hebben in research, kom je vaak toch tegen dat deze 'dode' wezens alsnog bloeden, wat dus grote onzin is. :P