Wie zijn hier allemaal rijk ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:57

ik ben ook heel rijk :D
heb een lieve vriend een gezonde erg vrolijke zoon,een eigen huisje,lieve familie,een paard die ik als mn eigen kan beschouwen met super eigenaren!,een leuke baan,leuke vrienden,veel sociale contacten dus ja ik voel mij erg rijk ;) :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:03

liesenlizzy schreef:
En inderdaad: geld maakt niet gelukkig, maar het is enorm lastig om zonder geld gelukkig te zijn ;)

Ben ik niet met je eens wij hebben thuis eigenlijk geen geld (het grote verhaal staat in het andere topic :Y) Geen zin om dat nog een keer te typen) en toch ben ik gelukkig. :)
Geld heeft niks met geluk te maken. Het is natuurlijk wel verdomde makkelijk, maar het heeft niks met geluk te maken.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:09

Tsja, wat is rijk. Zonder nou te vervallen in filosofisch gepraat over geluk, gezondheid etc. etc. (wat natuurlijk het allerbelangrijkste is) ben ik niet schat hemeltje rijk. Ik heb een lekker huis met voor en achter een tuin, een auto voor de deur (die van ons ons is en niet van de bank), we kunnen op vakantie, lekker uit eten, uitgebreid naar de sauna als we willen. We hebben geen schulden en een paar centjes op de bank. Maar nee, ik woon niet in een villa in Blaricum, met 3 dure auto's voor de deur. Ik kan ook niet 5x per jaar naar Saint Tropez en mijn partner en ik werken beide full-time i.p.v. dat mijn man geld genoeg verdient om ons beide ruim te kunnen onderhouden. Vind ik dat erg? Nee niet echt. Ben erg gelukkig.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:15

Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.
Als je rijkdom bedoelt in de zin van : Ik heb een paar ton op m'n bankrekening staan...nee, dan ben ik niet rijk.

Geld maakt mij niet gelukkig.Maar andere dingen wel, zoals m'n pony bijvoorbeeld...zo'n dier geeft liefde....een euro niet :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:26

x_Rebecca schreef:
liesenlizzy schreef:
En inderdaad: geld maakt niet gelukkig, maar het is enorm lastig om zonder geld gelukkig te zijn ;)

Ben ik niet met je eens wij hebben thuis eigenlijk geen geld (het grote verhaal staat in het andere topic :Y) Geen zin om dat nog een keer te typen) en toch ben ik gelukkig. :)
Geld heeft niks met geluk te maken. Het is natuurlijk wel verdomde makkelijk, maar het heeft niks met geluk te maken.

Ik heb dan ontzettend veel bewondering voor je :j

Ik heb maanden met 25 euro (MAX) per week moeten doen, had toen ook nog paarden en moest de huur van het huis ook nog eens betalen... Ik moet je zeggen dat ik er dood ongelukkig van werd... :\ Alles wat mij lief was moest ik wegdoen of mee stoppen... Je echte vrienden leer je ook nog eens kennen in dat soort situatie's.
2 jaar later zat ik bijna vriendloos (m.u.v enkele toppertjes!) paardloos,geldloos en gebroken (depri/burnout)weer bij mijn ouders thuis...
Die hebben de rest van de schuld afbetaald (die ik in termijnen terug heb betaald aan mijn ouders) en hebben mij weer op weg geholpen... Ik zal nooit maar dan ook nooit meer terug willen komen in die situatie :n (al heb je het soms niet voor het zeggen!) 20x hetzelfde "kwartje" omdraaien breekt je ook op ten duur wel... Ik ging er echt kapot aan.... Dan heb ik nu een eigen webwinkel die leuk loopt en waar ik ontzettend veel plezier mee heb, weer een eigen huisje en weer eens geld om op vakantie te gaan en ook nog eens een leuke baan met leuke collega's.... Met een beetje doorzettingsvermogen kom je al een heel eind :j Finnancieel zit ik beter als dat ik ooit heb gezeten, maar daar heb ik dan ook ontzettend hard voor moeten werken :j Dat is dan ook iets waar ik trots op ben, als je echt iets wilt kan je dat vaak ook bereiken :j

Edit: mijn Ex die de schulden op mijn naam had gemaakt heeft welliswaar niks meebetaald om het af te betalen, maar hij heeft wel enkele maanden vastgezeten doordat hij de belasting heeft opgelicht en nog vele boetes/schulden had lopen op zijn naam(waar ik toen der tijd niks van wist!), dus daar voel ik ook geen wrok meer tegen, hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd, al betwijfel ik het...

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:42

Echwel schreef:
Dan moet je de dood maar eens in de ogen hebben gekeken dan weet je dat ik gelijk heb, dan is al het andere maar materiaal en spullen...

Iedereen die leeft heeft het leven gekregen, dat heeft niks met rijk zijn te maken in de zin van hoeveel geld/eigendommen je bezit.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:51

Tsja eigenlijk vind ik dit een wat aan de opschepperige kant zoals van: Even laten horen van alle luxe die ik toch heb pfoe!! Dat je een mooie bmw onder je kont krijgt of hebt is allemaal wel heel leuk en aardig maar wat schiet je er mee op tsja alleen maar dat je misschien wel veel mensen ´´lekker´´ maakt!!

Kijk ik kan ook wel zeggen heb het ook niet slecht want we hebben 3 eigen auto´s namelijk een Audi A3 en een TT en nog een Opel Corsa Sport...Maar hoe we eraan gekomen zijn is dat we er zelf kei maar dan ook keihard ervoor gewerkt hebben en daar bedoel ik ook veel overuren werken ect...
En vorig jaar groter huis gekocht...Als we het aangeboden hadden gekregen dit alles hadden wij het ABSOLUUT afgeslagen en hadden we als antwoord gezegd erop van geef zoiets maar aan mensen die het pas echt maar dan ook echt moeilijk hebben, want wij zijn meer van de partij om er hard voor te werken, zo werken we ook nog hard om mijn vriend zijn favoriete sportauto namelijk de Dax Cobra erbij te kunnen aanschaffen...

En tsja als we even de luxe niet willen dan pakken we toch gewoon de Corsa...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:38

marleen_usar schreef:
Je kan rijk zijn(dus veel geld hebben) maar een arm bewustzijn hebben.Rijk zijn is o.a God bedanken voor iedere dag dat je hier op deze aarde mag rondlopen.

god bedanken is rijk zijn ???????

Ne, ik had het financieel altijd wel ruim... we zijn geen miljonair oid, en ook totaal niets wat er op lijkt...
Maar ik heb altijd wel kunnen kopen ed. wat ik leuk vind. Ik heb een supermooi paard, die gedekt is.. Dus over een paar jaar heb ik - als alles goedgaat - 2 paarden, ik heb voor 2000 eurie aan camera aperatuur, een flatscreen op m'n kamer hangen, dure MP3spelers, als ik écht leuke kleding zie kan ik het ook altijd wel betalen.. Als ik het geld er voor over heb dan. We hebben een supermooi huis, ik had eerst zelfs 3 kamers voor mezelf en een badkamer voor mezelf := ... Maar 1 kamer + badkamer verhuren we nu :P (wat heerlijk om even op te scheppen over al mn zooi :Y) ).. Mijn moeders heeft echter haar droom gevolgd en is een hondenschool begonnen. Heeft daarvoor haar kantoorbaan opgezegd. En we moeten nu wel degelijk wat zuiniger aan doen.. Maar echt slecht hebben we het nog steeds niet :)

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:41

Ik denk dat ik een rijk mens ben, omdat ik in zie dat het hebben van een BMW niets toevoegt aan deze aarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:42

__Possie__ schreef:
Tsja eigenlijk vind ik dit een wat aan de opschepperige kant zoals van: Even laten horen van alle luxe die ik toch heb pfoe!! Dat je een mooie bmw onder je kont krijgt of hebt is allemaal wel heel leuk en aardig maar wat schiet je er mee op tsja alleen maar dat je misschien wel veel mensen ´´lekker´´ maakt!!

.

:)) :)) En dan vervolgens vertellen dat je zelf 2 audi's hebt + nog een auto en dat je nog een 4e erbij aan wil gaan schaffen.
Maakt mij verder niet uit hoor... :D Maar het komt een beetje tegenstrijdig over.
En soms is het ook gewoon best leuk om met je zooi te patsen toch O:) ? Ookal weet je dat je er geen haar gelukkiger van wordt :P

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:47

Ik vind dat ik rijk ben, geen ziekte in de familie en heb veel plezier met mijn vriend, dochter, ons huis en de dieren.

En ja mijn tijdelijke contract loopt af en kan niet verlengd worden maar ik hoop toch snel erders weer aan het werk te gaan, ook al is dit in deze tijd heel moeilijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:48

Menino schreef:
__Possie__ schreef:

.

:)) :)) En dan vervolgens vertellen dat je zelf 2 audi's hebt + nog een auto en dat je nog een 4e erbij aan wil gaan schaffen.
Maakt mij verder niet uit hoor... :D Maar het komt een beetje tegenstrijdig over.
En soms is het ook gewoon best leuk om met je zooi te patsen toch O:) ? Ookal weet je dat je er geen haar gelukkiger van wordt :P

:')

tja, wanneer ben je rijk?
ik voel me rijk, ik heb niks te klagen.
Ik woon in een gezellig huisje, ben opgenomen in een geweldig gezin, we hebben leuke huisdieren en de meeste dingen die ik wil kan ik zelf bekostigen.
Ik voel me rijk!

Ik kan niet 1-2-3 een nieuwe auto kopen, ik moet sparen voor een 2e handsje. Ik kan niet zomaar altijd op vakantie gaan/een weekendje of midweekje weg als ik daar zin in heb.

Maar wordt je daar gelukkig van?

Anoniem

Re: Wie zijn hier allemaal rijk ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:52

Het is niet de basis van 'geluk' maar ik geef toe, weekendjes weg, wat vaker op vakantie e.d. Dat voegt voor mij echt wel wat toe aan een stukje geluk.

Ik denk dat iedereen dat wel zal hebben en daar is i.m.o. ook helemaal niks mis mee.
Je hoeft niet altijd bescheiden te zijn hoor :+ :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:54

Wat is rijk?!?
Tja, een mooie dure auto kan je leasen en een hypotheek kan je zo hoog maken als je zelf wilt.
Dat je daarvoor dan 80 uur per week moet werken om dat allemaal te kunnen betalen, maakt je nog niet rijk lijkt me...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:55