kazary schreef:Je bent dan toch jaloers op de materialistische dingen?
Ik kan me voorstellen dat als iemand in een rot gezin op is gegroeid dat iemand jaloers is op mensen die wel liefde ontvangen van hun ouders en broers of zussen.
Maar de voorstelling jaloers op iemand met een goed paard en een flinke 4x4 om maar wat te noemen, dat herken ik niet. Kan ik me daarom ook niet voorstellen.
En ik ben juist verre van jaloers op de mensen die echt alles krijgen. Ik weet niet of mijn gedachte gang daar in klopt, maar als je er naar toe hebt geleefd en gespaard, ben je dan niet veel blijer daarmee dan wanneer je met de vingers knipt en het staat er? Volgensmij zit daar veel minder waarde en emotie bij.
Is een paard dan materiaal? Voor mij allesinds niet, maar het kost wel geld om een paard te kopen en te onderhouden. En dat (laatste) kan ik nu niet opbrengen aangezien ik niet werk maar nog studeer. En ja, dan ben ik jaloers op een ander die er wel (meer dan één soms) heeft staan op kosten van mama of papa.
En over je laatste stukje, dat hoor je vaak, maar dat is persoonlijk hoor denk ik. Ik zou er allesinds geen probleem mee hebben mocht er morgen een leuke som op mijn rekening komen met de mededeling dat ik er een goed paard mee mag kopen. Graag zelfs
. Maakt mij dat veel uit of ik er nu voor heb gewerkt of niet...