Problemen met schoonzus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: Problemen met schoonzus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:41

geen idee of er in epe een mac zit....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:41

Zou me er gewoon maar niet meer druk om maken. Jij hebt maar enkele keren per jaar met haar te maken. Die keren neem je gewoon je eigen eten mee en peuzelt dat lekker op op een moment dat jij daar behoefte aan hebt. Wat je schoonzus (of wie dan ook) er van vindt is totaal niet boeiend. En hoe ze verder d'r leven inricht en waar ze wel of geen geld aan uitgeeft is ook niet boeiend. Het is haar leven, en dat van je broer en als zij er blij mee zijn, lekker zo laten.

Overigens, een boterham met pindakaas is altijd lekker, en die nieuwe Wasa crackers met cream cheese zijn ook niet te versmaden...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:43

@maflinger, boterhammen zijn 's middags lekker, net zoals crackers, 's avonds trek ik dat niet (iig niet tot de volgende ochtend)..

Wat ze verder doen moeten ze zelf weten, maar ze nodigen mij uit om te komen eten (en zal wel heel vreemd zijn dat ik dan verwacht dat er genoeg is)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:44

We zijn nu 3 pagina's verder, boordevol tips, en eigelijk reageer je nergens echt op. Het komt op mij over alsof je het eigelijk niet wilt oplossen. Zij moet met de oplossing komen, en als ze dat niet doet, ben jij slachtoffer. Vergeef me als ik dit helemaal verkeerd zie, maar zo komt het wel op me over.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:47

Nimmy schreef:
@maflinger, boterhammen zijn 's middags lekker, net zoals crackers, 's avonds trek ik dat niet (iig niet tot de volgende ochtend)..

Wat ze verder doen moeten ze zelf weten, maar ze nodigen mij uit om te komen eten (en zal wel heel vreemd zijn dat ik dan verwacht dat er genoeg is)

Als je ergens wordt uitgenodigd met eten, dan kun je inderdaad wel verwachten dat dat er is ja. :+
Maar blijkbaar kan de rest wel leven op twee bolletjes 's avonds. (Of niet, want er wordt door andere mensen altijd wat meegenomen.)

Het is idd wat iemand anders ook al zei: of het oplossen of je erbij neerleggen.

En dat je het niet trekt tot de volgende morgen, heeft een makkelijke oplossing: gewoon als je thuis bent nog even wat eten. :)

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:49

Ik snap niet waarom je het niet zelf organiseert. Tenminste, niet helemaal natuurlijk, maar jezelf in de organisatie betrekken.
Dan mail je bijvoorbeeld: Wat een ontzettend leuk idee. Zo'n dagje uit heeft heel wat voeten in de aarde, dus misschien kunnen we de taken verdelen.
Eten : schoonzus en ik
Vervoer : vader en ..

Snap je? Dan spreek je af met je schoonzus (hele familie vindt het natuurlijk geweldig dat je moeite doet om samen met haar iets te organiseren) en dan kan je om de tafel gaan zitten over het eten.
Jij kan dan zeggen: 'goed, hoe pakken we het aan'. Wat doen we als eerste tussendoortje? En als lunch? En als..
En als ze dan zegt: neejoh, dat is veel te veel, dan kan jij je argumenten aanvoeren waarom je wel zoveel zou moeten hebben.
Zolang je het haar laat regelen (of verwacht dat zij eten voor jou regelt) weet je zeker dat het niet goed gaat komen, dus mijn advies is jezelf er gewoon in te betrekken.

Succes!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:52

Er staan idd een aantal tips in...

En het klopt dat ik geen vriendjes wil worden met haar, heb ik echt geen behoefte aan.. Maar tips als neem brood/ crackers etc mee heb ik niks aan, daar red ik t dus niet op... Dan zit ik wel vol en heb idd geen honger meer, maar dat krijg ik 's nachts dus terug..

Als we naar hun gaan wordt er door anderen (incl mezelf) ook altijd vanalles meegenomen en klaargemaakt, echter het probleem is nu dat we ergens anders heen gaan, dus dat gaat niet op (ik heb geen magnetron op een accu in handformaat)

@_aise_ het is voor hun verjaardag en hun willen het zelf organiseren..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:56

ik ken het probleem !

Mijn schoonzus én zwager zijn verschrikkelijk naief, dom,
goedkoop en "poeslief".
Het is zelfs zo erg dat op de verjaardag van haar moeder,
mijn schoonmoeder ze niet kwamen opdagen. We hadden
een groot feest georganiseerd en de kosten zouden worden gesplitst door de kinderen plus aanhang. Jammer genoeg
moesten we van de jarige zelf ( suprise party ) horen dat ze niet kwamen. Hoe erg is het dan, en ik kan nog steeds fluiten naar de centjes .....

Mijn tip naar jou :

Lekker schijnheilig een maaltijd meenemen en sarcastisch
zeggen dat ze vaak te weining in huis haalt.
Vrienden worden jullie toch niet.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:56

Maar jij bent blijkbaar niet de enige omdat er altijd door anderen ook al eten mee wordt genomen. Dan zullen jullie die dag vast wel met z'n allen in dat restaurantje wat gaan eten? Neem aan dat niemand de hele dag alleen crackers wil eten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:58

Dorée schreef:
Maar jij bent blijkbaar niet de enige omdat er altijd door anderen ook al eten mee wordt genomen. Dan zullen jullie die dag vast wel met z'n allen in dat restaurantje wat gaan eten? Neem aan dat niemand de hele dag alleen crackers wil eten.

nee maar de meeste redden t nog wel op brood enzo, dat zal vast ook door anderen ook meegenomen worden... Stuur denk ik mn broer wel een mail met de vraag hoe hun het avondeten willen regelen en doe dan wel een suggestie om bij de mac wat te halen ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:59

Ik lees al even mee en weet je wat het is.. Je kunt het van alle daken schreeuwen en je er tegen af willen zetten en... Maar je bent zelf notabene degene die er het eigenlijk echt last van heeft. ;)
Jij wordt er ziek van en jij wordt op je houding tegenover haar aangesproken (en dat heb je voor een groot deel ook zelf in de hand)

Het lijkt me wel oké om dit eens met je broer onder 4 ogen te bespreken. En dan geen gesprek om eens lekker je ongenoegen over zijn vriendin kwijt te kunnen. Dan zal hij terecht gelijk op je aanval inhaken door haar te verdedigen en wordt jullie verstandhouding alleen maar slechter. Maar je kunt via de zijlijn best eens bij hem navragen wat er allemaal betreft eten geregeld wordt (evt. eerlijk wat advies geven). Maar als het eten voor jouw niet goed genoeg is, je kunt niet verwachten dat iedereen zich altíjd aan jouw aanpast. Als je weet dat dat niet gaat gebeuren, dan snijdt je jezelf in de vingers als je blijft hangen in de gedachte dat je het er niet mee eens ben.

Mensen kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Zoals je schoonzus bij jouw waarschijnlijk. Maar je laat je pas echt kennen als je daar aan toegeeft en het zodanig uitstraalt naar de rest van de familie/ ouders en zo de sfeer verpest. Als dat soms het geval is, dan is het wel terecht dat ze jouw daar dan op aanspreken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:06

Ik zou zeggen, neem een overlevingspakketje mee voor overdag en eet 's avonds gewoon met hun mee. Ik neem aan dat je niet tot 3u 's nachts daar gaat zitten dus dan ga je toch even naar de frituur of kebap als je naar huis gaat?
Het is vervelend dat je dat probleem hebt en in mijn ogen moet daar ook wel een beetje rekening mee worden gehouden, als iemand suikerziekte heeft is het toch ook logisch dat je speciale spullen hebt als je ze uitnodigt?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:06

@bienotje, wat bepaalde dingen heb je gelijk, ik negeer haar zoveel mogelijk en dat valt bij anderen soms verkeerd...

Echter ik schik me regelmatig in, ook met activiteiten die ik niks aan vind gewoon meedoen enzo. Ook qua planning, heb al zovaak dingen omgegooit om maar rekening met hun te houden... Is echt niet dat het geheel bij mij vandaan komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:57

Nimmy schreef:
russel schreef:
Als je echt wilt, dan lukt het, maar met deze reaktie wil je dus niet. Hoezo vies?? Zit de poep aan de deurklink dan??

Gewoon mijn idee, ik ga niet op een WC eten...
Zeker niet in een of ander dierenpark, openbare toileten zijn vaak niet zo schoon...

Ik neem sowieso wel een overlevingspakket voor overdag mee (dat was ik toch al van plan), wil alleen t avondeten aankaarten...

Als je in een dierenpark zit, kan je gewoon je tasje open doen om te eten, mijn idee, gewoon eten, maar als je bij haar thuis bent, kan dat toch gewoon? Maar ik zou gewoon eens tegen je schoonzus zeggen waar iedereen bij zit, of ze wat te eten heeft omdat je omvalt van de honger.

Maar schoonzussen zijn meestal niet leuk, ik heb het ook niet getroffen met ze, maar het kan mij boeien. ;) Ik ben netjes, beleefd, maar laat niet met mij sollen en als ze me droog zetten, dan pak ik het zelf of maak er een leuke opmerking over....

Gaat je broer er zich mee bemoeien, dan kan je zeggen, gommes dinges je weet toch dat ik een veelvraat ben? Ik val om van de honger, maar een boterham met kaas mag ook hoor....

Overdreven inschikken of aanpassen kan heel irritant zijn en ook opgevat worden als dwars zitten, gewoon normaal doen en vragen of ze wat voor je hebben omdat je misselijk bent geworden en het niet zo lang uithoudt als de rest, is volgens mij helemaal niet erg.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:04

Ik heb t dan nog wel getroffen heb ook 2 hele leuke schoonzusjes...

Tja alleen die ene...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:08

Misschien voelt ze zich heel onzeker bij jouw? Kan zijn als je eens gewoon openhartig met haar bent, dat je de beste vriendinnen met haar kan worden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:14

russel schreef:
Misschien voelt ze zich heel onzeker bij jouw? Kan zijn als je eens gewoon openhartig met haar bent, dat je de beste vriendinnen met haar kan worden.

ehm nee, dat zit et niet in...
en heb niet t idee dat ze onzeker is... Ze weet nl ook heel goed wanneer ze wel/ niet van die klote opmerkingen kan maken (over mijn vrienden/ kleding/ haar etc) en wanneer ze poeslief moet doen (om dan vervolgens mn broer te laten bellen dat ik dr negeer)...

Ik ben al eens bij hun langs geweest om t uit te praten, maar dat heeft niks opgeleverd....

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:22

Ik denk ook dat het probleem niet alleen bij het eten ligt. ik heb het idee dat je je kont een beetje tegen de kribbe aangooit omdat je schoonzus weleens in jouw ogen verkeerde beslissingen neemt en jullie het blijkbaar niet goed met elkaar kunnen vinden. Ik zou juist gemotiveerd zijn om dan voor mezelf te zorgen en te laten zien aan andere dat je schoonzus de organisatie betreft eten dus niet aan kan. Ik vind namelijk wel dat zij rekening met jouw aandoening moet houden....dat hoort erbij als je zoiets organiseerd.

Tips voor hartige snacks die je makkelijk mee kan nemen:

Koude wraps met kip/zalm enz. goed verpakt
en wat dacht je van koude pannekoeken met spek enz.

Waar een wil is is een weg.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:28

Mn maaltijd wordt steeds uitgebreider... Staan idd al een aantal lekker hartige dingen tussen...

En tja ben niet de enige die me eraan ergert, alleen niemand zegt er wat van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:59

Is ze super zunig dan :D

Ik denk dat je het via je moeder moet spelen. Mams moet zoonlief bespelen en dan zoonlief zijn vriendin.

Zo gaat dat meestal, de moeders die alles via de zoons spelen :+ blijf jij buiten schot. Mams kan dan misschien wat extra's meenemen voor als jullie bij elkaar zijn bij haar thuis. Dat valt meestal wel goed als schoonmamma wat lekkers mee neemt.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:07

Ze is idd erg zuinig...

en mn moeder sleept altijd maar vanalles mee (laatste keer vroegen ze dr zelfs om), maar zal dr niks van zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:10

Misschien zitten ze op een te hoge hypotheek??

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:13

Ik zou aanbieden om mee te gaan naar de winkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:13

Kimberley84 schreef:
Ik zou aanbieden om mee te gaan naar de winkel!

:+ En dan die kar volladen met lekkers en haar laten betalen.. ;) :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:14

@ russel Nope...
Ze kunnen ook een nieuwe auto kopen, dus dat zal t niet zijn...
@kimberley, ze wonen niet bepaald naast de deur (gelukkig), dus dat is geen optie...