Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:39

Storm76 schreef:
Mannen en praten... tja...

Ik heb er ene die praat.. maar ik heb er ook al andere gekend .. idd frustratie alom!

050206051012

Re: Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:02

Pffff, het klinkt als mijn schoonmoeder. Alleen... je moet er maar de ballen voor hebben om iemand er -constant- op aan te spreken. Mijn vriend zegt wel dat hij me begrijpt, maar hij krijgt niet mee wat schoonmams doet, want ze is zo schijnheilig als wat.

Ik ben bang dat er toch weinig anders op zit dan schoonpaps erop aanspreken...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:49

Is het niet mogelijk om een lijst te maken met daarop ontzettend gedetailleerd wat er waar moet gebeuren? Dus bijvoorbeeld slaapkamer: muur links van het raam beige *kleurnummer*, plinten niet meeverven. En zo voor alle kamers inclusief info over ramen, deuren, muren, vensterbank, plinten, vloeren...

Dan kan hij hooguit nog dingen slopen, nouja dat zou ik dan gewoon van je vriend z'n rekening laten repareren :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:36

Gisteravond heb ik het er met mijn vriend over gehad en ook over andere dingen waar ik mee zat.
Mijn vriend z'n vader heeft zelf gezegd niet meer te komen, dit heeft hij tegen m'n vriend gezegd. Hij had er geen zin meer in.
Waarschijnlijk ben ik woensdagavond dus wel duidelijk genoeg geweest.
M'n ouders komen gewoon weer helpen.
Dus in feite is het probleem opgelost op een aardig normale manier, buiten het feit om dat ik enorm heb getwijfeld gister of ik nog wel zo verder wou met m'n vriend, of ik nog wel met hem wilde samenwonen. Vooral om de manier waarop hij reageert, dreigen met de sleutel terug brengen enz. en ook om iets wat al eerder gebeurd is. Twee keer eerder wou ik met een vriendin op stap gaan, toen heeft mijn vriend me gezegd de deur voor me op slot te doen als ik zou gaan.
Dit vond ik toch wel heel erg kwetsend en natuurlijk niet normaal, dus ik heb gister een ultimatum aan mezelf gesteld. Ik heb hem gevraagd of hij dit écht meende toen. Zou hij antwoorden dat hij het meende dan was het voor mij de druppel. Maar hij zei het niet te menen, we hebben het er goed over gehad dat zulke dingen echt niet kunnen en dat ik heel erg ben gaan twijfelen, maar we zijn er toch samen uitgekomen. We hebben bepaalde afspraken gemaakt en ik hoop dat het zo verder goed komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:47

Pfoehhh lastig hoor!
Fijn dat het met zijn vader nu toch even opgelost is.
Wel hoop ik voor je dat dit straks geen problemen gaat geven in de verdere toekomst; dus als jullie kinderen krijgen er ook zo bemoeid aat worden bijvoorbeeld.
Hoe ging dat voordat jullie wilden samenwonen; bemoeiden zijn ouders (of is het alleen zijn vader?) zich toen ook teveel met jullie of maakten ze teveel beslissingen voor je vriend?

Alles wat je imo de eerste keer samen doet, is iets van jullie tweeen.
Dus de eerste keer vakantie samen; lekker zelf beslissen waarheen en simpelweg met zijn 2en gaan. Eerste gezamenlijke woning? Lekker zelf beslissen wat er moet gebeuren enz enz.

Ik vind de opmerking van je vriend over de deur op slot draaien echt vele malen te ver gaan ZELFS als het een 'grapje' was; had hij niet tegen mij hoeven zeggen want hij had meteen op straat gestaan :o

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 10:16

opisop_shop schreef:
Pfoehhh lastig hoor!
Fijn dat het met zijn vader nu toch even opgelost is.
Wel hoop ik voor je dat dit straks geen problemen gaat geven in de verdere toekomst; dus als jullie kinderen krijgen er ook zo bemoeid aat worden bijvoorbeeld.
Hoe ging dat voordat jullie wilden samenwonen; bemoeiden zijn ouders (of is het alleen zijn vader?) zich toen ook teveel met jullie of maakten ze teveel beslissingen voor je vriend?

Alles wat je imo de eerste keer samen doet, is iets van jullie tweeen.
Dus de eerste keer vakantie samen; lekker zelf beslissen waarheen en simpelweg met zijn 2en gaan. Eerste gezamenlijke woning? Lekker zelf beslissen wat er moet gebeuren enz enz.

Ik vind de opmerking van je vriend over de deur op slot draaien echt vele malen te ver gaan ZELFS als het een 'grapje' was; had hij niet tegen mij hoeven zeggen want hij had meteen op straat gestaan :o

M'n vriend zijn beide ouders zijn zo 'bemoeierig', als dit problemen gaat opleveren dan zorg ik wel dat ze weten dat we nu een eigen leven hebben en dit zelf willen leiden.

Over die opmerking van m'n vriend, daar heb je gelijk in. Zoiets hoeft ook nooit weer te gebeuren, dan staat ie inderdaad op straat, dat weet ie nu ook. Daar hebben we het gister uitvoerig over gehad.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:33

Fijn dat het opgelost is. Blijf wel met je vriend praten hoor, niks meer opkroppen. Daar komt enkel ellende van. Veel klus plezier en voor straks voor woonplezier

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:46

I love schoonouders (eeeehh not!!!) heb precies t zelfde gehad toen we de sleutel van ons huis kregen, zen pa was t liefst 24/7 in ons aanwezig, uiteraard helemaal niet rot bedoeld maar ik kon daar ook niet echt mee omgaan. De enige manier is idd een keer goed duidelijk zijn EN de sleutel terugvragen, daarmee geef je ze helemaal de vrijheid om op zaterdagochtend 9 uur binnen te stormen (leeeuuukk!!)
Moet wel zeggen dat sindsdien de relatie tussen mij en schoonouders niet beter is geworden, erg jammer maar een vriendschap met schoonma zat er toch al niet in helaas...
Hoop voor jou dat t gaandeweg wat beter zal gaan.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:46

in ons huis (ff een woordje vergeten)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:03

AronenLoutje schreef:
I love schoonouders (eeeehh not!!!) heb precies t zelfde gehad toen we de sleutel van ons huis kregen, zen pa was t liefst 24/7 in ons aanwezig, uiteraard helemaal niet rot bedoeld maar ik kon daar ook niet echt mee omgaan. De enige manier is idd een keer goed duidelijk zijn EN de sleutel terugvragen, daarmee geef je ze helemaal de vrijheid om op zaterdagochtend 9 uur binnen te stormen (leeeuuukk!!)
Moet wel zeggen dat sindsdien de relatie tussen mij en schoonouders niet beter is geworden, erg jammer maar een vriendschap met schoonma zat er toch al niet in helaas...
Hoop voor jou dat t gaandeweg wat beter zal gaan.

Jammer dat de relatie niet beter is geworden, maar ja ze zullen toch nooit begrijpen waarom jij bepaalde dingen vervelend zoals dat ze om 9 uur 's ochtends ongevraagd binnen komen stormen, dus dan zou van mij die relatie ook niet beter hoeven.
Inderdaad zit ik er ook over te denken om de sleutel terug te vragen of ik doe gewoon de deur waarvan ze de sleutel hebben gekregen, van binnen op de grendel en dan ga ik door de andere deur :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:04

Esmeralda schreef:
Fijn dat het opgelost is. Blijf wel met je vriend praten hoor, niks meer opkroppen. Daar komt enkel ellende van. Veel klus plezier en voor straks voor woonplezier

Ja inderdaad we hebben afgesproken het meteen te zeggen als er iets is.
Communicatie is wel een heel belangrijk aspect binnen een relatie natuurlijk.
Dankjewel.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:00

Hey TS succes zou ik zeggen en sterkte met je emoties!!
Ik zou zeggen laat ze doen onder hun 2'en... misschien gaan ze tegen elkaar botsen en ruzie maken en zal je vriend begrijpen wat er scheelt.
Heb ik hier met men schoonma meegemaakt.
Ik heb ze alleen gelaten en telkens iets anders gedaan... het is toen vlammende ruzie geweest tussen beiden...
En hij weet nu wel goed genoeg waarom ik niet met haar wil samenwerken!
Gelukkig wonen ze ver genoeg van ons!!! ze zijn lief maar ze kunnen toch o zo lastig zijn die schoonouders.
Mijn ouders begrijpen gelukkig soms dat ze even moeten afremmen en afstand nemen...

Sterkte!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:14

Gelukkig is het probleem al opgelost, nu hopen dat het zo blijft. En ik ben het met je eens, communicatie is erg belangrijk in een relatie (maar soms ook juist een van de moeilijkste dingen...zucht, hahahaha

Toen mijn vriend en ik gingen samen wonen hadden we gelukkig weinig problemen. Ik weet van mezelf dat ik niet kan samen werken met zijn vader. Niet omdat zijn vader zo vervelend is, maar meer omdat hij een beetje langzaam is (een serieus extreem pietje precies, dat heeft mijn vriend ook redelijk, maar gelukkig wel ietsje minder). Dus dat doe ik ook niet. Ik doe dan wel een ander karwei. Goedbedoelde adviesen en tips zijn soms behoorlijk irritant, maar mijn vriend en ik zijn het wel makkelijk eens, en anders gaat het gewoon ene oor in, andere oor uit.

Mijn vader is erg ongeduldig juist (en kan ook niet zo heel veel, lichamelijk gezien). Het lastigste vind ik altijd, hoe stoot ik niemand voor het hoofd (dus zijn ouders laten helpen, mijn vader laten helpen, door lichamelijke beperkingen mag mijn moeder alleen het huis bekijken als we de sleutel hebben en daarna pas weer als het klussen klaar is, zij heeft COPD).

Afijn, gelukkig ben ik super eigenwijs geboren, en mijn vriend ook behoorlijk, dus we doen toch wat we zelf willen en over de inrichting en kleuren in ons huis heeft niemand wat te zeggen... (Zo vond mijn broer de kleuren in ons vorige huis helemaal niks... fijn voor hem dan, hahahaha)

Uiteindelijk zijn mijn vriend en ik nu 8 1/2 jaar bij elkaar, ben ik dol op mijn én zijn ouders, en gaat klussen samen over het algemeen genomen erg goed. (Alleen als mijn vriend's moeder aankomt met: laat de mannen maar verven, dan gaan wij samen de badkamer schrobben, dan gaan de nekharen recht overeind staan... Nee, ik wil niet schrobben, ik wil verven...waarna ik braaf achter schoonmoeder aanloop om...juist, toch maar die badkamer te gaan schrobben... :o )

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:18

oh,zo herkenbaar!
ik heb ook schoonouders die zich met alles bemoeide.
ik durfde er ook niks van te zeggen,maar dan gaat het van kwaad tot erger.

vaak hebben ze het niet eens in de gaten hoe dat voor jou is.
ze bedoelen het allemaal goed.
en voor je vriend is dit ook niet makkelijk,het zijn wel zijn ouders!
mijn man,kon met mijn kritiek naar zijn ouders toe,ook niet omgaan,hij heeft zoveel respect voor zijn (stief)vader.
ik heb uiteindelijk wel een stevige discussie gehad met mijn schoonmoeder,toen zijn de verstandhoudingen echt wel een poosje bekoeld geraakt,maar beetje bij beetje is dat ook wee goed gekomen,ze kennen nu mijn grenzen,en respectere die.

praat erover,leg je schoonvader netjes uit,hoe jij je voelt,natuurlijk zal hij er ff niet blij mee zijn,maar dat waait echt wel weer over.
beter nu,dan dat ze straks als jullie er wonen,nog elke keer denkt wel ff je tuin te komen doen,oid.
en de ergernissen de pan uit schieten,dan heb je echt grote ruzie's,daar heeft niemand iets aan,en komt de relatie tussen jou en je vriend ook niet ten goede.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:51

Wat een toestand! Dit is echt een van de ergere dingen die je kan gebeuren en waardoor alle plezier in het samen klussen weggaat. Gelukkig heeft het zichzelf enigszins opgelost. Ik heb ooit met een "ex" schoonmoeder lopen kibbelen over een plant die buiten hing. Komt ze binnen "nee, die plant staat daar veel mooier" pakt plant op en hangt hem op een andere plek. Dus ik "nee, ik vind die plek niet mooi" en hang die plant terug. Plantlief is 8x heen en weer geweest, toen heb ik het opgegeven (ja, ik.. in m'n eigen huis) en is de plant uiteindelijk doodgegaan. En de relatie is toen ook stukgegaan.

Met m'n schoonouders gaat het perfect, schoonvader heeft twee rechterhanden en klust hier al een jaar volop mee. Hij is eigenwijs, ik doe een keer eigenwijs terug en we komen er met zijn allen toch wel uit. Hij heeft ook wel vaak gelijk trouwens. Ik mag me er gelukkig mee prijzen als ik jouw verhaal zo lees (en andere verhalen die in dit topic staan). Hopelijk ben je het straks snel weer een beetje vergeten, zodra je alles op orde hebt.