Bedelen in Nederland???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:00

Shadow0 schreef:
Ik vind niet dat iemand wat hoeft te geven aan bedelaars, en zelf geef ik ook niets. Maar ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn over allerlei aannames over hoe bedelaars zijn. Dat weet je niet, je kent ze niet. Het zijn en blijven mensen en als je niets geeft, dan kan dat ook zonder allerlei veroordelingen. Het is niet echt nodig om ze ook meteen van oneerlijkheid of luiheid te beschuldigen, want dat hoeft helemaal de hoofdreden niet te zijn.

Wat mij betreft: ik vind het niet aan mij om te oordelen hoe anderen leven. Dat ik er geen bijdrage aan wil leveren is mijn keuze, en ik zeg dan ook vriendelijk 'nee sorry'. Maar ik vind het geen reden om neerbuigend of onvriendelijk te doen, of te oordelen over wat ze hadden moeten doen zonder dat je ook maar iets weet van de situatie.

Helemaal mee eens. Ik geef zelf ook nooit wat aan bedelaars. Maar je kunt niet zomaar aannemen dat ze allemaal op straat staan omdat ze lui zijn o.i.d.

Flower

Re: Bedelen in Nederland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:08

Ik geef nooit iets omdat mensen dan gelijk weten waar je portomonnee zit, ook ben ik bang dat ze deze uit je handen jatten en het op een rennen zetten.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:25

Ik geef nooit iets.
Hier op de markt staat wel een straatmuzikant,die persoon krijgt wel iets,hij kan ongelofelijk mooi op zijn gitaar spelen en zingen en zijn hond geeft altijd lekjes.
Maar,deze persoon is niet arm,heeft een huis en heeft het goed.

Aan bedelaars geef ik niets. Ze hebben allemaal bijna een hond,nou van wat hebben ze dat beestje betaald?

Ik was vandaag met school in Brussel en er zat ook iemand te bedelen. Had 3 honden, een konijn en een hamster. De hamster zat in een mooi hok met radje en een heel pak hooi wat niet goedkoop is in de winkel.
Nee,sorry,die krijgen niets...
De beestjes zagen er beter uit dan de gemiddelde beesten in België...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:34

nou ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, Nu vraag ik mij af wat beweegt mensen om daad werkelijk te gaan bedelen? Waarom geen hulp vragen ?