American way of life.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:59

In mijn ogen is de 'American dream' een waan die veel Amerikanen gebruiken om de enorme inkomensverschillen te vergoeilijken. Het verschil tussen winners en losers is als je het mij vraagt nergens zo groot als in de VS. De minimumlonen zijn er zo laag dat de 'American way of life' voor veel Amerikanen inhoudt dat ze meer dan één fulltime baan nodig hebben om in hun eigen levensonderhoud te kunnen voorzien. Wie zijn baan verliest of ziek wordt staat met één been in de goot. De ziektekostenpremies zijn er zo hoog dat veel mensen ze gewoonweg niet kunnen opbrengen. Land van onbegrensde mogelijkheden ok, maar niet voor iedereen. Ik ben blij dat ik hier geboren ben en niet daar. :o

MoniqueT

Re: American way of life.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:37

Ik ben het - ondanks dat ik gek ben op het land - helemaal met je eens hoor. Maar dan heb je het over de American Dream, niet over the way of life. Wie daar geluk/geld/macht heeft, kan die droom leven en kan het daar geweldig hebben. Wie aan de onderkant hangt, heeft het heel erg moeilijk.

En daarom woon ik graag hier en ga ik graag daar op vakantie.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:29

Ik heb geprobeerd om de 'American Dream' in verband te brengen met de 'way of life'. Volgens mij staan die dingen namelijk niet los van elkaar, integendeel. Het ideaal van de 'American Dream' heeft tot op zekere hoogte tot gevolg dat de 'American way of life' voor veel Amerikanen verre van ideaal is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:20

Wat ik in elk geval wel zie, is dat heel Amerika al jaren op krediet leeft. En dat kan niemand volhouden, zoals nu ook wel gebleken is.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:01

American way of life, The American way, Living the dream whatever...............wij gaan de stap nemen.

Na vele keren the american way of life geproefd een meegemaakt te hebben. Van plastic nep mensen incl neptieten botox tot de oude cowboys, cityslickers, we hebben ze allemaal gezien.

En overal is wat maar wij gaan voor the American dream.
Huis verkopen inpakken en wegwezen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:04

Kokopelli schreef:
American way of life, The American way, Living the dream whatever...............wij gaan de stap nemen.

Na vele keren the american way of life geproefd een meegemaakt te hebben. Van plastic nep mensen incl neptieten botox tot de oude cowboys, cityslickers, we hebben ze allemaal gezien.

En overal is wat maar wij gaan voor the American dream.
Huis verkopen inpakken en wegwezen.

Gaaf! Waar gaan jullie naartoe?
Ik zou ook zo weer in Amerika willen wonen...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:36

Zoals het er nu voorstaat gaan we naar kentucky. We zijn nog in de regelfase :-) er moet een hoop gebeuren, het is een grote stap die we uiteraard goed willen voorbereiden

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:00

Het is een superstap in deze economisch moeilijke tijden. Maar wel heel gaaf! Spannend hoor!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:03

is zeker een risico, maar als we het nu niet doen wordt het nooit meer wat en ik ben bang dat ik dan altijd met dat "had ik maar" blijf zitten.
En als het niet lukt, nou ja dan komen we weer terug, hebben we het in ieder geval geprobeerd.