Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:TS'er is 16..
dus ik denk eerder aan heel erge pubergedrag
) dood vallen, verdwijnen, door de grond zakken, ontvoerd worden door buitenaardse wezens en wilde ik mijn moeder soms maar wat graag te koop zetten 
OMG wat waren wij een k** kinderen
Maar serieus, je gaat toch niet de politie er bij halen voor dit? NOOIT de autoriteiten betrekken bij dit soort dingen, want dan geef je alles volledig uit handen. Je kan zoiets niet even ongedaan maken. Macusa schreef:Dit is gewoon huiselijk geweld. Daar helpt maar een ding tegen. Je broer is meerderjarig. Ga bij de politie aangifte doen en vraag voor jezelf bescherming aan (en bv een straatverbod voor hem). Verder direct nadat hij je weer slaat naar een EHBO of huisartsenpost gaan met klachten (hoofdpijn, blauwe plekken, maakt niet uit). Niet wachten. Dan wordt daar registratie van gemaakt. Je kunt veel gemakkelijker hulp krijgen als er een dossier bestaat met bewijzen, dan wanneer het alleen jouw woord is tegen het zijne, met je ouders er tussenin die proberen de boel te sussen. Ik begrijp de positie van je ouders best hoor, maar er wordt niets mee opgelost. Als je er iets aan wilt doen moet je dus andere middelen zoeken.
Probeer in ieder geval ten alle koste te voorkomen dat je zelf uit je slof schiet, want anders wordt jij straks nog aangewezen als de schuldige ook (zo te zien is dat proces trouwens al gaande).
Je hoeft dit niet te accepteren.
Nijn schreef:Lichten aan of uit en een hond die niet de afgesproken minuten buiten heeft gelopen valt toch echt niet onder een veilige omgevingDe TS kan hier ook gewoon haar mond over houden, zeker als ze weet dat het een reactie uitlokt
Het niet-veilige aan deze situatie is dat de ouders tolereren dat de broer klappen uitdeelt en dat TS haar broer inmiddels dood wenst. Je kunt dat natuurlijk bagataliseren, maar misschien is hier wel iets heel serieus aan de hand. Dat weet zij alleen.
Dat hield mij echter nooit tegen om terug te vechten!
). Maar het werd door mijn ouders nooit, maar dan ook nooit! goedgekeurd! Dus ik vind het een beetje vreemd dat de ouders van de TS zo reageren; mijn broer en ik kregen vroeger in ieder geval wel allebei op ons kop als we het weer te bont maakten! Snadrem schreef:MoonChloe schreef:TS'er is 16..
dus ik denk eerder aan heel erge pubergedrag
Maar serieus, je gaat toch niet de politie er bij halen voor dit? NOOIT de autoriteiten betrekken bij dit soort dingen, want dan geef je alles volledig uit handen. Je kan zoiets niet even ongedaan maken.
watdanhe schreef:Ik weet PRECIES waar je het over hebt.
Ik heb nog NOOIT van mijn leven een normaal gesprek gevoerd met mijn broer zonder te hoeven zeggen: doe eens niet! (in de trant van: Hou op met slaan). Laatst ook weer... zit ik normaal op de bank de H&M krant aan het uitpluizen voor leuke kleertjes komt ie ineens aanlopen met, weetikhet skistokken? Begint hij me te prikken en te doen, ik weet dat ik beter niks kan zeggen dan houdt hij vanzelf op. En inderdaad, na een tijdje liep ie weg, draait hij zich ineens om en begint me te slaan, schoenen naar me te gooien (mijn eigen prachtige Nikie's nog wel!). De rest zal ik jullie besparen, maar mijn ouders doen er ook gewoon niks aan, ik hoop dat mijn broer morgen word overreden.
Natuurlijk heb ik spijt als het echt gebeurt; ik heb hem doodgewenst, maar ik zou er in zekere zin wel gelukkiger van worden
Mensen, jullie weten niet waar jullie over praten als jullie zeggen; dat gaat wel over... nee het is al 15 jaar zo, ik wordt er helemaal gek van. en het gaat maar door en het gaat maar door, het zou een wonder zijn als ik over 20 jaar nog met mijn broer (wil) praat
mairead schreef:Ik herken dit verhaal ook wel een beetje als ik kijk naar hoe het was toen mijn oudere broer en ik zelf op die leeftijd waren. Soms erger ik me er nog aan als mijn broer weer eens thuis is geweest en zn zooi niet opruimt, etc. Dan laat ik het hem ook wel weten. Maar meestal konden en kunnen wij wel goed met elkaar overweg. En er zijn in het verleden ook wel eens klappen gevallen, ja (van beide kanten; hoewel mijn broer altijd 'won' omdat hij groter/sterker isDat hield mij echter nooit tegen om terug te vechten!
). Maar het werd door mijn ouders nooit, maar dan ook nooit! goedgekeurd! Dus ik vind het een beetje vreemd dat de ouders van de TS zo reageren; mijn broer en ik kregen vroeger in ieder geval wel allebei op ons kop als we het weer te bont maakten!
Ik ben ook wel benieuwd hoe de broer van de TS zich gedraagt tegenover hun ouders? En krijgt hij ook weleens op zijn kop van de ouders?
Caira schreef:Welja praat iedereen gelijk een psychiater aan omdat ze een mep van hun broer krijgen. Joh dat hoort er op die leeftijd bij, korte lontjes van beide kanten leveren dit soort situaties
aan TS ik was 15 dat ik uit huis ging met eigen paard en al, godsie wat dacht ik dat ik volwassen was! Nu ben ik 25 en mennnn wat was ik achteraf nog een puppie
Macusa schreef:Inderdaad. Daarbij vind ik het nog een gróót verschil of een 18-jarige een 13-jarige slaat, of dat een 10-jarige een 9-jarige slaat. Die jongen heeft zijn handen gewoon thuis te houden.
Caira schreef:Welja praat iedereen gelijk een psychiater aan omdat ze een mep van hun broer krijgen. Joh dat hoort er op die leeftijd bij, korte lontjes van beide kanten leveren dit soort situaties
aan TS ik was 15 dat ik uit huis ging met eigen paard en al, godsie wat dacht ik dat ik volwassen was! Nu ben ik 25 en mennnn wat was ik achteraf nog een puppie
.