Beste Meneer Balkenende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:26

Naar mijn mening ook een hele slechte brief en niet alleen door de stijlfouten (beginnen met 'ik' ) en spelfouten, maar ook door een totaal gebrek aan onderbouwing. Bovendien worden er zaken aangesneden waar Balkendende niets aan kan doen 'iedereen heeft meer haast dan ieder ander' en 'niks meer voor de lol' en 'voordringen in de file'. Overigens heb ik moeten lachen om die laatste, hoe kun je nu in vredesnaam voordringen in een file? :+
Zodra ik daar achter kom doe ik het ook voortaan, scheelt een hoop tijd. Nee, ik raad je vriend aan eerst nog wat lessen Nederlands te nemen en zich eens te verdiepen in hoe je standpunten kunt onderbouwen. Voor een 21 jarige vind ik dit wel een bedroevend niveau moet ik zeggen. (ben zelf ook 21)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:39

Ik vind het ludiek dat je vriend Stijn een brief geschreven heeft. Het gaat er niet om dat het nut heeft of niet. Of dat Balkenende in zn eentje iets kan. Dat is dezelfde reden die mensen geven als excuus om niet te gaan demonstreren.

En verbeter de wereld begin bij jezelf daar is Stijn al mee bezig door een brief te schrijven. Stukje bewustwording!

Overigens, deze brief is voor de brievenlezers van Balkenende wel lekker makkelijk te lezen :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:40

21 Jaar al? Wat schattig! :+:

_O-

Lydia_

Re: Beste Meneer Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:43

Hmm, iedereen is wel negatief hierover en zegt 'een betere wereld begint bij jezelf'. Maar deze 21-jarige probeert het wel, dat kan menig mens niet van zichzelf zeggen. Hij klaagt misschien wel, maar probeert er wel wat aan te doen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:48

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:52

Mas schreef:
hoe kun je nu in vredesnaam voordringen in een file? :+

Net nog meegemaakt hoor :j op het laatst invoegen en gewoon ertussen prakken :j

Persoonlijk vind ik aan Balkenende niet zo, want een tijdje terug (voor de hele crisis) riep juist Balkenende nog vanalles over 'normen en waarden' en toen werd hij uitge :r en betuttelend genoemd door heel veel mensen.

Ik zou alleen niet weten aan wie hij het dan wel moet schrijven. Misschien de krant.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:01

Judith_M schreef:
Wil je echt iets doen, doe het dan goed.

Ik snap het punt achter deze brief nou niet echt, wie zijn de wilde beesten die Balkenende moet temmen dan?

Ik vraag me inderdaad af wat je vriend praktisch gezien doet behalve de verantwoordelijkheid afschuiven: alle anderen zijn slecht en Balkenende moet het maar oplossen. Doet hij vrijwilligerswerk? Helpt hij zijn oude buurvrouw met de boodschappen? Laat hij voetgangers oversteken als hij met de auto rijdt? Ik hoop van harte van wel, want het zijn die kleine dingen die het verschil maken. Maar zo'n brief schrijven, daar verandert hij (imo) niets mee.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:21

Wildgirl schreef:
Beetje triest dit eerlijk gezegd; wat jouw vriend zegt is alleen maar zo als je zélf in de slachtofferrol kruipt.
Daarnáást; denkt hij nou echt dat Balkenende zelf deze brief onder ogen krijgt?
Die wordt door secetaresse 298 direct door de papierversnipperaar gegooid en hij krijgt een automatisch opgestelde bedankbrief thuis.
Als je niet in de gaten hebt dat dit zo werkt hoef je imo nog niet eens te beginnen aan een brief..... ;)
Hoe oud is je vriend?

Edit; zie net dat hij 21 is, tja... :Y)

Sorry maar lees in je profiel dat je zelf ook ''maar'' 22 bent...
Wat heeft het 21 zijn er mee te maken, als die jongen een brief wilt sturen dan stuurt hij hem maar. Misschien helpt de brief sturen hem wel in zijn dagelijks leven ;)[/quote]

Ik had de eerste keer over zijn leeftijd heen gelezen en verwachtte een 16 jarige.
Dat ik 'nog maar' 22 ben wil niet zeggen dat ik dit soort dingen niet een beetje triest kan vinden.
Ik realiseer me terdege dat de dingen in NL zo niet werken en ga dus niet een niet beargumenteerde,aggressieve brief schrijven naar onze premier omdat ik het ergens niet mee eens ben/achtergesteld wordt.
Get a life..... :7[/quote]

16 of 21, wat wil je daarmee zeggen?
Als hij een brief wilt sturen doet hij dat maar, vrijheid van meningsuiting ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:30

Wildgirl schreef:
Tallie_Ho schreef:
OMG, wat sabelen jullie die jongen allemaal neer.. :x

Ik denk dat Stijn dit voor ogen heeft met valse beesten :x Mensen die niet verder lezen dan hun neus lang is en gewoon maar gaan zitten katten..

ipv zo te gaan doen, zou je ook andere vorm van kritiek kunnen geven hoe het wél pakkend word ;)

tussen neersabelen en realistisch zijn zit imo een groot verschil.
Dit soort brieven neem jij ook niet serieus als je ze krijgt; laat staan de NL politiek.
Als hij de indeling,tonatie,spelling en inhoud aanpast kan het prima.

Nee, serieus nemen, misschien niet.. Maar Bakellende neemt de bedreigingen van een 10 jarig jochie op zijn hyves daarintegen wel weer serieus :+ Kind werd gewoon thuis opgehaald ivm een geintje.. Tjaaa.. :roll:

Mijn punt is ook eigenlijk dat er niet echt op een nette manier ten opzichte van de briefschrijver gereageerd word. Alsof mensen in dit topic zelf Bakellende zijn.. :D

In plaats van dus alleen maar uit te halen naar de briefschrijver, kan je beter nadenken over hoe het wel gebracht kan worden. :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 13-03-09 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:36

Tallie_Ho schreef:
Nee, serieus nemen, misschien niet.. Maar Bakellende neemt de berdreigingen van een 10 jarig jochie op zijn hyves daarintegen wel weer serieus :+ Kind werd gewoon thuis opgehaald ivm een geintje.. Tjaaa.. :roll:

Mijn punt is ook eigenlijk dat er niet echt op een nette manier ten opzichte van de briefschrijver gereageerd word. Alsof mensen in dit topic zelf Bakellende zijn.. :D

In plaats van dus alleen maar uit te halen naar de briefschrijver, kan je beter nadenken over hoe het wel gebracht kan worden. :)

Dat heb ik gedaan en daar reageert geen kip op incl. de TS dus dan moeten jullie het maar lekker uitzoeken ook vind ik. Wat een onzin.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:44

En de briefschrijver is 21? Dat meen je niet, ik had gedacht hooguit een jaar of 14. VAn een 21 jarige verwacht ik een stuk meer inhoud...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:08

Billy schreef:
En de briefschrijver is 21? Dat meen je niet, ik had gedacht hooguit een jaar of 14. VAn een 21 jarige verwacht ik een stuk meer inhoud...

Dát bedoelde ik idd met mijn leeftijds vraag

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:11

Kijk, en dàt is er nou mis in Nederland......
Een ieder die zijn nek uitsteekt, al is het alleen maar via een brief, wordt genadeloos onder uit geschopt!
Wat maakt het nou uit of die brief "klagerig" is, spelfouten bevat of in de ogen van anderen belachelijk is....
Deze jongen dòet tenminste wat met zijn gevoelens van onvrede!
Alleen voor dat feit heb ik al waardering....
Natuurlijk zal 1 zo'n brief weinig uithalen....eigenlijk zouden we massaal dit voorbeeld moeten volgen, onze ongenoegens op papier zetten en het huidige kabinet bedelven onder brieven met klachten.
Dankzij onze onvolprezen regering valt er genoeg te klagen.....over de steeds duurder worden zorgverlening, over het feit dat de energieprijzen de pan uit rijzen, over het feit dat we allemaal opdraaien voor het feit dat financiele instellingen in de problemen zijn geraakt door het grote graaien aan de top,
over het feit dat stichtingen die geld inzamelen, o.a. kwf, reumafonds, hersenstichting, dierenbescherming met de centjes die wij gul hebben gegeven voor het goede doel, gespeculeerd hebben op de beurs en veel van die centen in rook zijn opgegaan.....enz enz.....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:26

woofie schreef:
...
....

Deze jongen DOET helemaal niet met z'n onvrede, hij gaat er bij iemand anders over lopen klagen, en hoopt dat iemand anders er iets aan gaat doen. Lekker makkelijk. Als je iets zou willen DOEN, dan kom je van je bank af en ga je naar een buurtcentrum om daar met jongeren te werken (of iets anders natuurlijk). Maar lekker van achter je computer zitten zeuren dat het allemaal zo mis is in NL draagt natuurlijk niet echt iets bij.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:35

Anoeska schreef:
woofie schreef:
...
....

Deze jongen DOET helemaal niet met z'n onvrede, hij gaat er bij iemand anders over lopen klagen, en hoopt dat iemand anders er iets aan gaat doen. Lekker makkelijk. Als je iets zou willen DOEN, dan kom je van je bank af en ga je naar een buurtcentrum om daar met jongeren te werken (of iets anders natuurlijk). Maar lekker van achter je computer zitten zeuren dat het allemaal zo mis is in NL draagt natuurlijk niet echt iets bij.

En jij wordt binnenkort zeker genomineerd als vrijwilliger van het jaar??

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:36

Ik vind het goed van je vriend dat hij dingen aan de orde wilt stellen, dat zeker. Hij maakt zich zorgen en dat pleit voor hem!

Maar zijn brief is niet goed, er worden geen verbanden gelegd, geen argumenten gegeven en geen oplossingen geboden. Het is helaas een erg slechte brief, met heel weinig inhoud.

Ik vraag mij, denk ik met meerdere mensen, af wat jouw vriend zelf doet aan het verbeteren van de normen en waarden in Nederland.
Hoe draagt hij zelf een steentje bij? Hoe gedraagt hij zich in het verkeer? Hoe hoffelijk is hij naar oudere van dagen? En hoe zet hij zich in voor goede doelen bijvoorbeeld (Amnesty International, Unicef etc.).

Balkenende heeft zich juist hard gemaakt voor meer tolerantie, betere normen en waarden. Dat was zijn boodschap toen hij aantrad als premier. De verandering moet echter vanuit de samenleving zelf komen...

Misschien kan je vriend een ludieke actie opzetten op 1 van de onderwerpen waar hij zich druk over maakt.

Zo kan hij bijvoorbeeld iets leuks verzinnen en verspreiden over heel NL voor mensen die vaak in de file zitten en daar chagerijnig van worden. Door dat ene in hun auto te zetten (bijv. een schilpadje als soort wuppie op je dashboard om te laten zien dat jij geen haast hebt en geduldig bent in de file), kunnen mensen elkaar herkennen en een samenhorigheidsgevoel krijgen.

Ik verzin maar wat hoor ;-).

Succes!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:50

Citaat:
eigenlijk zouden we massaal dit voorbeeld moeten volgen, onze ongenoegens op papier zetten en het huidige kabinet bedelven onder brieven met klachten.

.... uhm ja.. en dan? Op je gat gaan zitten wachten tot een ander het voor je oplost? Dat er wetjes en regeltjes komen? Volgens mij zijn die er overigens al nl. "algemene beschaving en goed fatsoen".

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:35

woofie schreef:
En jij wordt binnenkort zeker genomineerd als vrijwilliger van het jaar??

Dat slaat natuurlijk weer nergens op. Dat zegt ze ten slotte niet. Ze reageert alleen maar op de opmerking dat de betreffende jongen iets zou doen met zijn gevoel van onvrede, wat dus niet zo is. (Of wat wij in ieder geval niet vinden.) En legt vervolgens uit hoe zij vindt dat je er wél wat aan kan doen. Wat dus niet zegt dat zijzelf dat doet.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:05

Jannepauli schreef:
Citaat:
eigenlijk zouden we massaal dit voorbeeld moeten volgen, onze ongenoegens op papier zetten en het huidige kabinet bedelven onder brieven met klachten.

.... uhm ja.. en dan? Op je gat gaan zitten wachten tot een ander het voor je oplost? Dat er wetjes en regeltjes komen? Volgens mij zijn die er overigens al nl. "algemene beschaving en goed fatsoen".

Hoor je mij zeggen dat een ander het dan maar moet oplossen??
trouwens die algemene beschaving en goed fatsoen zijn in de huidige maatschappij ver te zoeken....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:24

Moeten we (en dhr balkenende) dit serieus nemen :? _O-

Als we nou gewoon allemaal eens ophouden met dat eeuwige geklaag, gevoelens van ongenoegen, en het ergeren aan vanalles en nog niks, dan heb je tenminste een gezellig en leuk leven :)

Het leven is te kort en te leuk om het te laten verpesten door je druk te maken over zulk soort ergenisjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:27

woofie schreef:
Alleen voor dat feit heb ik al waardering....
Natuurlijk zal 1 zo'n brief weinig uithalen....eigenlijk zouden we massaal dit voorbeeld moeten volgen, onze ongenoegens op papier zetten en het huidige kabinet bedelven onder brieven met klachten.
Dankzij onze onvolprezen regering valt er genoeg te klagen.....over de steeds duurder worden zorgverlening, over het feit dat de energieprijzen de pan uit rijzen, over het feit dat we allemaal opdraaien voor het feit dat financiele instellingen in de problemen zijn geraakt door het grote graaien aan de top,
over het feit dat stichtingen die geld inzamelen, o.a. kwf, reumafonds, hersenstichting, dierenbescherming met de centjes die wij gul hebben gegeven voor het goede doel, gespeculeerd hebben op de beurs en veel van die centen in rook zijn opgegaan.....enz enz.....

Mijn hemel; wat moet jij een zwaar leven hebben als je je hier allemaal druk over moet maken...

Ongenoegens op papier zetten?? Mensen...serieus. Wees eens blij, en besef wat voor geluk je hebt dat je hier bent geboren en niet ergens in zimbabwe oid. Wees eens trots op je land en jezelf ipv klagen en zeuren dat het allemaal zo slecht is hier.

Voor elke klaagbrief die iedereen gaat sturen, stuur ik er 3 waarderingsbrieven achteraan :j

En als mensen het beter denken te weten; niemand houd je tegen om een partij op te richten en de politiek in te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:29

verootjoo schreef:
En als mensen het beter denken te weten; niemand houd je tegen om een partij op te richten en de politiek in te gaan :)

Niemand houdt ze tegen behalve hun eigen hersens en inzicht denk ik zo. :')
Verder helemaal eens met je post, ondankbaarheid noem je dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:31

Guernica schreef:
verootjoo schreef:

Niemand houdt ze tegen behalve hun eigen hersens en inzicht denk ik zo. :')
Verder helemaal eens met je post, ondankbaarheid noem je dat.

Nou...als ik het hier zo lees, zijn er heel veel potentiele politici aanwezig met zeer veel hersencapaciteit en inzicht :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:33

Partij van de luie klagers. :D

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:27

Tuurlijk, valt ook helemaal niet op he?? de meerderheid loopt weer gewoon achter elkaar aan te blaten....
maar goed, dàt is bokt! je moet mee huilen met de wolven in het bos om er bij te horen....
Stelletje meelopers!!