Sommige dingen snap ik echt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:01

Dat met die boswachter hebben wij ook eens gehad :o
Ons antwoord tegenover hem was, NOTEER HET KENTEKEN MAAR!!! en daarna zijn we vlug doorgereden, maar lagen er later helemaal dubbel van! Dat gezicht van die beste man :D Hij heeft ons daarna nog enkele keren zien rijden, maar nooit meer aangehouden ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 13:10

piewie schreef:
Dat met die boswachter hebben wij ook eens gehad :o
Ons antwoord tegenover hem was, NOTEER HET KENTEKEN MAAR!!! en daarna zijn we vlug doorgereden, maar lagen er later helemaal dubbel van! Dat gezicht van die beste man :D Hij heeft ons daarna nog enkele keren zien rijden, maar nooit meer aangehouden ;)

De eerste keer dat ik werd aangehouden door de boswachter vroeg ik hem om een legitimatie waarmee die kon aantonen dat hij bevoegd was om mijn boetes te geven, hij stond me een beetje glazig aan te kijken met zn kladblokje (niet eens een bonnenboekje!) dus heb hem vriendelijk een goede dag gewenst en draafde weg. Hij is mooi op zn fiets gesprongen en nog geen halve minuut later hing die aan mn teugels!! Die man heeft het echt zwaar gehad met me, ik wordt dan ook nooit meer aangehouden :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:42

Romyv schreef:
je moet officiele en schriftelijke toezicht van de gemeente of andere plaatselijk overheid hebben om op het fietspad te mogen rijden.. Anders moet je op de rijbaan tot 60 km/h in de bebouwde kom, hierbuiten moet je toestemming hebben om of in de berm of op het fietspad te rijden..

Feitelijk moet ik dus op de 60 km/h weg rijden waar z'n 100 vrachtwagens keihard voorbij rijden per uur!

Ik zal er rekening mee houden als ik weer eens op een smal polderweggetje rijd en er zit een sliert auto's achter me. 'Sorry meneer, mevrouw, ik wíl wel in de berm gaan voor u, maar ik mág niet. Ik moet verplicht op de rijbaan blijven.' :7

Romyv

Re: Sommige dingen snap ik echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 13:55

ja idd.. Ik zorg regelmatig voor flinke files, zeer gevaarlijke omstandigheden ed omdat ik op de weg moet.. kromme wetgeving weer!!!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:14

Nimue schreef:
Romyv schreef:
je moet officiele en schriftelijke toezicht van de gemeente of andere plaatselijk overheid hebben om op het fietspad te mogen rijden.. Anders moet je op de rijbaan tot 60 km/h in de bebouwde kom, hierbuiten moet je toestemming hebben om of in de berm of op het fietspad te rijden..

Feitelijk moet ik dus op de 60 km/h weg rijden waar z'n 100 vrachtwagens keihard voorbij rijden per uur!

Ik zal er rekening mee houden als ik weer eens op een smal polderweggetje rijd en er zit een sliert auto's achter me. 'Sorry meneer, mevrouw, ik wíl wel in de berm gaan voor u, maar ik mág niet. Ik moet verplicht op de rijbaan blijven.' :7

In de berm mag je in principe altijd. Als dit niet zou mogen, dan moet het in ieder geval expliciet aangegeven staan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:12

Nimue schreef:
Verootjoo, ook op losloopterrein dient een hondenbezitter zijn hond volgens mij gewoon onder controle te hebben en ervoor te zorgen dat hij niet naar een voorbijkomend paard gaat happen.

Ja dat klopt. Maar TS moet haar paard ook onder controle hebben zodat deze niet gaat slaan ;) Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dier en de schade die deze toebrengt.

Maar ik weet niet precies hoe het zit als de hond schade 'uitlokt'.

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:34

verootjoo schreef:
Nimue schreef:
Verootjoo, ook op losloopterrein dient een hondenbezitter zijn hond volgens mij gewoon onder controle te hebben en ervoor te zorgen dat hij niet naar een voorbijkomend paard gaat happen.

Ja dat klopt. Maar TS moet haar paard ook onder controle hebben zodat deze niet gaat slaan ;) Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dier en de schade die deze toebrengt.

Hier verbaas ik mij dus ook steeds weer over. Als ik gewoon in het bos rij, op een ruiterpad, dan lijkt mij dat daar geen honden horen te komen. Maar ze lopen bij ons in het bos overal, en happen dus wel naar mijn paard (mijn paard heeft overigens niets tegen honden; ze kunnen zelfs aan hem snuffelen daar reageert hij niet op). Maar als zo'n hond dan bijt; waarop mijn paard dan een trap geeft aan die hond, ben ik dan schuldig?
Sowieso vind ik het inderdaad vreemd dat honden los mogen lopen als hun baasje ze niet onder controle heeft.

Wat betreft het fietspad, ik moet over een fietspad als ik naar de wei; het bos of wat dan ook toe wil. En ik ga niet over een weg rijden waar auto's en vrachtwagens met 80 km/h langs rijden! Dat zorgt alleen maar voor opstoppingen in het verkeer lijkt mij, en aangezien er heel veel ambulances langs komen daar is dat helemaal niet handig.
En in het bos kom ik ook regelmatig hardlopers en mountainbikers tegen op het ruiterpad!
Wij kunnen trouwens niet op het ruiterpad komen zonder over andere wegen te gaan, dus ik vind die regels nergens op slaan!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:47

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:41

verootjoo schreef:
Nimue schreef:

ow, mijn paard mag uithalen als die zn tanden in der been zet hoor! Hou gerust je hond bij je of doe iets om zn mond dat die niet kan bijten (zie je veel bij ons op het strand..)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:41

verootjoo schreef:

Tuurlijk moet het niet zo zijn dat jouw paard op een voorbijlopende hond afstormt en hem murw trapt. Ik weet alleen ook niet hoe het zit als de hond het 'uitlokt', puur gevoelsmatig denk ik dat de eigenaar van de hond dan de 'schuldige' is - maar gevoelsmatig en wettelijk komen niet altijd met elkaar overeen.