Ja he dat is echt niet normaal. Was ook aan het tellen geslagen en elk dingetje hoe klein dan ook erbij tellen. En dan weet je nog niet eens de kosten die steeds kunnen veranderen...
aliealie
Geplaatst: 09-03-09 17:01
Om antwoord te geven op de topic titel.......... ja wij hebben het wel gedaan. We zagen een huisje met een stukje grond e.d. waar we de paarden ook gewoon thuis konden gaan houden en dat wilden we beide heel erg graag en dus wij hebben het wel gedaan, alweer bijna 4,5 jaar geleden. Of het verstandig is hangt denk ik ook van de rest van je uitgavenpatroon uit. Wij kunnen bijvoorbeeld niet iedere week uit eten of elk feestje bijwonen. Onze prioriteiten liggen dan ook niet in het uitgaansleven. Ik denk dat de keuze heel persoonlijk is. Voor mij was het altijd een droom geweest om mijn paardjes thuis te hebben en die droom kwam voor mijn gevoel uit
Nee, no way. Wij hadden zonder problemen ruim 300.000 euro kunnen lenen, maar het totaalbedrag is 196.000 euro geworden (150.000 voor het huis, rest verbouwingskosten en notaris, overdrachtsbelasting etc). Inmiddels kunnen we geloof ik zelfs 4 ton lenen als we willen, maar ik vind dat toch wel heel onzeker... dan moeten we geen baan kwijt raken, niet een tegenvaller hebben, moet mijn paard niet ziek worden... ik vind het wel prettig dat we in principe van 1 inkomen zouden kunnen leven als dat nodig is