boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:13

Nijn schreef:
Ik check meestal 1 keer per week wat ik in huis heb en wat ik nog moet hebben voor komende week en haal dat in 1 keer.
Alleen als ik mensen over de vloer krijg doe ik wel nog een keer apart boodschappen, maar ga dus niet iedere dag naar de winkel :)
Verder geen lijstje maar dus wel goed gekeken naar wat nodig is :j

Dit doe ik ook precies zo maar dan met een lijstje anders kom ik toch met meer thuis dan nodig is.
En ik moet daarvoor gegeten hebben, boodschappen halen terwijl je een lege maag hebt is vragen om meer uitgaven :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:16

Ja het is wel heerlijk inderdaad. :o Maar sparen is ook wel erg lekker! ;) Nu sparen we natuurlijk ook wel elke maand, maar er zit nog zoveel in de planning dat hoe meer sparen hoe beter. Dus misschien moet ik toch eens wat rustiger aan gaan doen.
De bossen bloemen hebben we al een goedkopere oplossing voor. Eerder kocht ik ze bij de AH of de bloemist en dan was ik zo 20 tot 25 euro kwijt. Maar nu halen we de bloemen op de markt, 5 minuten voor sluitingstijd. ;) Laatst 3 bossen tulpen en 2 bossen rozen voor 7 euro! Dat is beter. :j

Gister ben ik wel geschrokken met boodschappen doen en toen viel me eigenlijk pas op dat ik helemaal niet naar prijzen kijk en ook nog eens echt de duurste artikelen in het karretje gooi. Dus wil wel echt beter op gaan letten.
Maar 100 euro per maand gaat me nevernooit lukken. :D

Ik ben overigens ook heel veel thuis en dat scheelt ook wel in de kosten volgens mij. :j Ik eet en drink natuurlijk een stuk meer en wc papier gaat ook een stuk sneller. ;)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:22

Ik leef van ongeveer 70 euro per maand (maar eet wel elk weekend bij mijn ouders mee).
Ik maak van tevoren een lijstje met wat ik echt nodig heb (is af en toe nog best lastig om je aan te houden, zeker als je honder hebt terwijl je boodschappen doet), en dan ga ik eerst naar de Lidl, daar haal ik zoveel mogelijk. Voor de dingen die ze bij de Lidl niet hebben ga ik daarna naar de AH... werkt prima voor mij!

none

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:48

Ik ga meestal 3 a 4 keer in de week boodschappen doen. Dan elke keer voor 10 euro. Dan kom ik dus op 150 euro in de maand.
Best veel eigenlijk? :\
Ik ga er deze maand eens op letten hoeveel het echt is. Maar het tikt aardig aan dus bij mij.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:57

Ik kom per maand ongeveer uit op €50-60 aan de boodschappen. Moet zeggen dat ik altijd bij de AH haal (huismerken, goedkoopste wat ik kan vinden..) en in de weekenden nog lekker naar m'n mams ga. Ik haal dus alleen eten voor de ma t/m do (en vr alleen brood, 's avonds ga ik langs de Burger King of eet ik bij mams :P)
Het is wel te doen hoor, makkelijk zelfs. Zolang je maar niet teveel poespas haalt, zoals chips, koekjes.. Dat tikt ook altijd hard aan.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:03

Ik geef ongeveer 40 euro per week uit aan boodschappen.
Ik ben me er van bewust dat het best goedkoper kan, maar daar kies ik niet voor.
Eten is belangrijk voor me, dus ik wil best wat meer geld uitgeven aan kwaliteit (maar voor heel veel dingen haal ik wél gewoon huismerk hoor).
Ik let wel op de prijzen, maar het is voor mij niet doorslaggevend.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:06

Voor mij alleen had ik zo ongeveer 40 euro per week nodig. 100 euro per maand lijkt mij wel krap, maar inderdaad als je een grote pan macaroni of stampot maakt en je vriest het in kleine porties in zul je altijd goedkoper uit zijn, dan dat je elke dag eenmans porties maakt. Goed op aanbiedingen letten en vooral veel spullen bij Aldi en Lidl weghalen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:08

Ik denk dat wij met z'n 2en zo'n 300 euro per maand kwijt zijn (gewoon 7 dagen in de week, incl wasmiddelen enzo). Maar mijn vriend is gek op beenham op brood, goed stukje vlees bij het avond eten, altijd lekkere koek en chips in huis enzo.
Zelf ben ik wel wat zuiniger als ik zelf boodschappen doe, maar de wekelijkse boodschappen doen we samen en betaald hij.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:20

Als je per persoon gemiddeld ca 40 euro per week rekent aan boodschappen, dan zit je aardig goed. Ene week ben je duurder uit als de andere week. Je hebt tenslotte niet elke week waspoeder of andere dure dingen nodig. Wat je dan over houdt leg je apart en kan je weer gebruiken als je deze duurdere dingen nodig hebt, visite krijgt of verjaardagen. En wat al gezegd is, ga door de knieën in de supermarkten, welke ook, onder in de schappen is het altijd goedkoper. Euroshopper, eigen merk, die zijn net zo goed te eten als Honig of Knorr waar je 2x zoveel betaald. Pak ook eens de achterste pot groente of wat dan ook, die zijn nog wel eens goedkoper ;) Wij zijn een gezin met 3 volwassenen en 2 grote kinderen plus 3 katten en 2 honden. Wij hebben ca 100/125 euro in de week aan boodschappen nodig. Soms onder de 100 hangt er vanaf wat we aan moeten vullen. Kattebakgrit, waspoeder, koffie, kaas etc. We roken er dan ook nog bij alle 3 volwassenen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:29

Bij mijn boodschappengeld heb ik de voer voor de dieren niet meegerekent, dat gaat bij ons uit een andere pot.
De rest van de boodschappen (wasmiddel ed) zit wel in het bedrag. Zie namelijk dat sommigen voer voor de dieren ed ook meerekenen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:36

Wij halen iedere maand voor ongeveer 300-350 euro boodschappen met z'n tweeën. Ik heb een aantal voedselallergieën, waardoor sommige producten duurder zijn (bijvoorbeeld sojamelk). Daarnaast eten wij zelden vlees, maar gebruiken wel veel kaassoorten en noten in onze maaltijden. Aardappels heb ik afgezworen sinds ik niet meer bij mijn ouders woon, maar voor het budget is een simpele aardappel-groenteschotel een stuk goedkoper dan een pasta met diverse verse groentes en kaas. Ik las dat iemand geen gebakken aardappels meer at vanwege het budget, alleen nog maar gekookte, maar als je vandaag een paar aardappels extra kookt, dan kun je die morgen toch lekker opbakken?
We kopen nu de boodschappen bij de AH, omdat deze winkel dichtbij is en omdat we daar meer verschillende dingen kunnen vinden. Inmiddels is het hier in het oosten ook aan het veranderen, maar een aantal jaren geleden kon ik in een andere supermarkt nog geen fatsoenlijke avocado vinden... Verder letten we eigenlijk niet op aanbiedingen, maar ik haal wel vaak eigen-merkproducten.
In ons studententijdperk gingen we naar de Dirk van den Broek en aten we minder uitgebreide dingen dan nu. Als je een beetje oplet kun je denk ik best voor 100 euro rondkomen, zeker als je op aanbiedingen let en naar goedkopere supermarkten gaat. We hebben ons weleens verbaast over het prijsverschil tussen een boodschappenkar bij AH en Lidl!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:36

Ik red het als student met een euro of 10-15 per week.
Dit is voor 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten, en alle andere dingen zoals wasmiddel. Ik doe boodschappen bij verschillende supermarkten; lidl en aldi voor de meeste dingen, en super de boer voor de rest en wat merkartikelen. Ik probeer zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, maar laat er niks voor. Haal best wat luxe artikelen, het moet wel leuk blijven natuurlijk. :)
Verder heb ik een vriezer die echt stampvol zit. Haal bijvoorbeeld voor 89 cent een volkoren tijgerbrood bij de aldi, en die gaat dan de vriezer in. Elke dag paar boterhammen er uit. Verder koop ik vlees in grootverpakkingen en gaat extra macaroni bijvoorbeeld ook in de vriezer.

Boodschappen doen voor 100 euro p/m moet dus zeker wel te doen zijn, als je een beetje let op de prijzen. :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:44

Ik denk dat 100 euro wel te redden moet zijn met veel moeite, persoonlijk zou ik rekenen rond de 40 euro per week, maar ik ben dan ook nogal een verwend nest. Maar als het echt niet anders kan dan eet/drink ik ook gerust eigen merk :) Ik doe overigens boodschappen voor 30 euro per week, maar mijn ma betaald mijn drinken(dus echte coca cola :o ). Maar als ik bij mijn vriend ben dan drink ik ook gerust ES of water/thee. Alleen dan moet ik altijd wel even overschakelen, vooral omdat ik gek ben op sommige dure dingen waaronder frisdrank en siroop :+ En ik koop voorderest wel voordeelverpakkingen of aanbiedingen die ik meestal gelijk in de diepvries leg. Of bijv. kipburgers, zijn niet zo heel duur en ik ben er gek op :) Ik ga ook weleens mee met mijn oom en die eet vooral veel conimex gerechten en pasta's en een kant en klaarmaaltijd. Die zit altijd rond de 50/60 euro dacht ik. En toen mijn vriend en ik samen boodschappen deden zaten we tussen de 50 en 75 euro meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:19

Ik geef elke week +_ 40 euro uit, woon alleen, dat is inclusief roken.
Heb ook twee katten en een grote hond, dat zit er voor de helft bij in. Andere helft haal ik leders (Online dierenwinkel)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:22

Nathalie schreef:
Ja het is wel heerlijk inderdaad. :o Maar sparen is ook wel erg lekker! ;) Nu sparen we natuurlijk ook wel elke maand, maar er zit nog zoveel in de planning dat hoe meer sparen hoe beter. Dus misschien moet ik toch eens wat rustiger aan gaan doen.
De bossen bloemen hebben we al een goedkopere oplossing voor. Eerder kocht ik ze bij de AH of de bloemist en dan was ik zo 20 tot 25 euro kwijt. Maar nu halen we de bloemen op de markt, 5 minuten voor sluitingstijd. ;) Laatst 3 bossen tulpen en 2 bossen rozen voor 7 euro! Dat is beter. :j

Gister ben ik wel geschrokken met boodschappen doen en toen viel me eigenlijk pas op dat ik helemaal niet naar prijzen kijk en ook nog eens echt de duurste artikelen in het karretje gooi. Dus wil wel echt beter op gaan letten.
Maar 100 euro per maand gaat me nevernooit lukken. :D

Ik ben overigens ook heel veel thuis en dat scheelt ook wel in de kosten volgens mij. :j Ik eet en drink natuurlijk een stuk meer en wc papier gaat ook een stuk sneller. ;)

Jeetje.. :wow: jij koopt ook veel zeg.. wat een luxe!

Ik zie dat de prijzen écht uiteenlopen. Het is nou écht een nadeel dat ik rook :x

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:29

Meestal zitten we met zijn tweeën op zo'n 40 à 50 euro per week, inclusief kattenvoer. Als er wasmiddel en dergelijke moet komen zijn we iets meer kwijt.

@arian_wolf: roken is duur! Ik rook al 4 jaar niet meer, maar ik kan me nu niet voorstellen waar ik dat ooit in vredesnaam van betaald heb :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:36

Ik haal voor 16 euro shag in de maand, bij de aldi, en hulsen maak mn sigaretten zelf, dat scheelt echt ontzettend veel geld.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:21

Chiqa schreef:
Ik haal voor 16 euro shag in de maand, bij de aldi, en hulsen maak mn sigaretten zelf, dat scheelt echt ontzettend veel geld.

Ja, goed idee!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:10

Ik als student op kamers krijg 35 euro per week, en daar kom ik ruim mee toe. Dure dingen zoals shampoo, toiletpapier, etc doe ik gewoon mee van thuis, dus daar geef ik geen geld aan uit.

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:21

Ik woon samen met me vriend, we hebben een kleine van 2,5 en een amerikaanse stafford. Ik geef gemiddeld 20 euro per week uit aan boodschappen ( het hondenvoer niet meegerekent want ze heeft een huidallergie dus die moet speciaal voer hebben van E20,- per 3 kg). De 20 euro is dan voor een hele week goed ontbijt en lunch en 6 dagen per week warm eten. :Y)

;) Iemand die tips wilt pb maar :D

edit: Dit is ook incl. wc papier, shampoo, waspoeder etc.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:25

Per week geef ik 80 euro uit gezin van 5.
25 per volwassende 10 per kind.
Wij roken dus dat moet er ook nog af en dus nog het eten van de katten/hond en muizen.
Ik haal het weer elke week, maar goed eet dan wel vaak gewoon standaard aardappel groente en vlees.
Iets bijzonders haal ik niet.

Denk dus dat 100 euro net kan, als je wat ruimer kan zitten zou ik dat vooral doen, bijvoorbeeld 150 per maand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:45

Hobby schreef:
Wij halen iedere maand voor ongeveer 300-350 euro boodschappen met z'n tweeën. Ik heb een aantal voedselallergieën, waardoor sommige producten duurder zijn (bijvoorbeeld sojamelk). Daarnaast eten wij zelden vlees, maar gebruiken wel veel kaassoorten en noten in onze maaltijden. Aardappels heb ik afgezworen sinds ik niet meer bij mijn ouders woon, maar voor het budget is een simpele aardappel-groenteschotel een stuk goedkoper dan een pasta met diverse verse groentes en kaas. Ik las dat iemand geen gebakken aardappels meer at vanwege het budget, alleen nog maar gekookte, maar als je vandaag een paar aardappels extra kookt, dan kun je die morgen toch lekker opbakken?
We kopen nu de boodschappen bij de AH, omdat deze winkel dichtbij is en omdat we daar meer verschillende dingen kunnen vinden. Inmiddels is het hier in het oosten ook aan het veranderen, maar een aantal jaren geleden kon ik in een andere supermarkt nog geen fatsoenlijke avocado vinden... Verder letten we eigenlijk niet op aanbiedingen, maar ik haal wel vaak eigen-merkproducten.
In ons studententijdperk gingen we naar de Dirk van den Broek en aten we minder uitgebreide dingen dan nu. Als je een beetje oplet kun je denk ik best voor 100 euro rondkomen, zeker als je op aanbiedingen let en naar goedkopere supermarkten gaat. We hebben ons weleens verbaast over het prijsverschil tussen een boodschappenkar bij AH en Lidl!

Dat was ik :). Dat doe ik idd, soms ook wel gewoon dezelfde avond, eerst ff koken en dan de bakpan in.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:20

Wow, ik vind het echt zó knap van jullie dat jullie met zó weinig rond kunnen komen! Ik vind 100 € p.m. al niet veel, maar als ik dan lees dat sommige met nóg minder rond kunnen komen vind ik dat echt heel knap :j !!
Citaat:
Ik woon samen met me vriend, we hebben een kleine van 2,5 ... Ik geef gemiddeld 20 euro per week uit aan boodschappen... De 20 euro is dan voor een hele week goed ontbijt en lunch en 6 dagen per week warm eten. :Y)

Pfff.. knap hoor, voor dat geld moet je waarschijnlijk ook nog luiers kopen := ! Ik doe het jullie niet na.

Ik hoef niet op te letten en doe dat ook overduidelijk niet :o . Ik denk dat ik al zo 125-150 € per week kwijt ben voor een gezin met 4 pers. (kinderen zijn bijna 19 en bijna 15, dus die kan je als volwassenen rekenen, iig wat betreft het eten :+ ).

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:22

Een keer per week doe ik de boodschappen voor de hele week, dan ben ik ongeveer 30 euro kwijt.
Daar komen dan nog de dingetjes bij die je doordeweeks er nog eventjes bijhaalt of vergeten bent. Tenminste, bij mij.
Een vroegere vriendin van mij beweerde dat ze het met 7 euro per week kon (at de hele week aardappelpuree en HAKgroenten uit potje zonder vlees)
Dus het is maar net hoe je het zelf wil, haha. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:25

Appieee schreef:
Een keer per week doe ik de boodschappen voor de hele week, dan ben ik ongeveer 30 euro kwijt.
Daar komen dan nog de dingetjes bij die je doordeweeks er nog eventjes bijhaalt of vergeten bent. Tenminste, bij mij.
Een vroegere vriendin van mij beweerde dat ze het met 7 euro per week kon (at de hele week aardappelpuree en HAKgroenten uit potje zonder vlees)
Dus het is maar net hoe je het zelf wil, haha. ;)

Hahah Ik KAN best de hele week voor 7 euro. Minder nog wel. Wat kosten 2 broden en 2 potten chocopasta?

Het gaat er natuurlijk ook nog wel om dat je gezond en gevarieëerd blijft eten...