Dit is niet grappig meer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:26

Juist.... Belachelijk iets.... Kan je geld mee verdienen als fietser :+

Hier heb je ook een paar van die oversteekplaatsen voor fietsers, rijden auto's op een voorrangsweg en fietsers moeten dus wachten... Vaak gaan ze gewoon alvast fietsen en dan idd maar in de veronderstelling dat de auto zal wachten . Ik doe dat dus ECHT niet, net als door rood rijdende fietsers, dan ben ik maar aansprakelijk, ze moeten niet denken dat ze alles mogen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:39

SuzieQ schreef:
Ik heb het niet over deze situatie als je goed had gelezen ;) Had het over wat ik dagelijks steeds meer zie gebeuren op de weg :)
Aangezien er hier mensen spreken alsof alles de schuld is van fietsers, terwijl de automobilisten meestal belachelijker rijden in het verkeer.

Euhm...schiet mij maar lek maar verhaal van TS gaat toch over een fietser die te belazerd is om even richting aan te geven? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:41

SuzieQ schreef:
Chiqa schreef:

Draaf niet zo door, het gaat hier om een fietsertje die te belazerd is om even achterom te kijken of zijn handje uit te steken voordat hij afsloeg ;)

Ik heb het niet over deze situatie als je goed had gelezen ;) Had het over wat ik dagelijks steeds meer zie gebeuren op de weg :)
Aangezien er hier mensen spreken alsof alles de schuld is van fietsers, terwijl de automobilisten meestal belachelijker rijden in het verkeer.

daar maak je maar een apart topic voor, het gaat niet over alle fietsers, en het gaat ook niet over automobilisten.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:43

xDramaQueen schreef:
en ja ik vind het een flikker/eikel of whatever, want imo ben je dat als je misbruik maakt van de siuatie en een nieuwe fiets van 370 euro koopt terwijl je op een gammelbakkie rijd, je kan mij niet wijs maken dat een slag in je band/nieuw wiel 370 euries kost.

Kijk ik vindt eikel wel een ander woord als flikker :P.
Maar ik snap best dat je er goed pissig van wordt hoor.. Heeft je stiefvader al gebeld over die 150 euro?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:46

magda_90 schreef:
Eigenlijk zouden ze het zo moeten doen als in Duitsland. De fietsers dezelfde rechten geven als automobilisten.

helemaal mee eens, ik vind gewoon veroorzaker is schuldig, ongeacht wat het is, ik denk dan echt wel dat fietsers beter uitkijken, we maken ze t wel erg makkelijk, ik ga denk ik ook maar fietsen :+

silvana schreef:
Ik ben eens aangereden door een brommer.Ik zat in de auto en stond stil voor het fietspad dat ik over moest steken.Onder tussen komt er een brommer aangevlogen veels te hard en ze tikt met haar trapper tegen mijn nummerplaat.Daardoor begint ze te slingeren en gaat een meter of 10 verder onderuit.Politie en ambulance er bij.Ze zei ook zelf dat het haar eigen schuld was.Politie zei het ook ,dat zagen ze aan de kras op mijn nummerplaat en aan hoeveel verder ze gevallen was.Plus dat er mensen mij ook hadden zien stilstaan.Toch heeft mijn verzekering geld moeten uit keren omdat zei een kwetsbare verkeersdeelnemer was en ik een onvoorziene hindernis :? Stond ook wel vast dat ze te hard reed aan een kleuterschooltje en een bushalte,dat ze zo een kleuter had plat kunnen rijden ipv tegen mij auto aan ,telde blijkbaar niet mee.
Ik moet wel zeggen dat haar moeder mij gebeld heeft, met excuses omdat ze het zeer onrechtvaardig voor mij vond.Dat maakte het toch nog een beetje goed.

pff :\ maakt nog niet alles goed maar idd wel een beetje, daarom gaat me stiefvader kijken wat ie gaat doen, hij krijgt gewoon meer als mij.. al betaald hij me 50 euro, dan hoef ik nog maar 100 euro eigen risico en dat maakt het al een stuk makkelijker, maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden, alsof je een puppy beloond voor alles wat ie fout doet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:47

Frances schreef:
xDramaQueen schreef:
en ja ik vind het een flikker/eikel of whatever, want imo ben je dat als je misbruik maakt van de siuatie en een nieuwe fiets van 370 euro koopt terwijl je op een gammelbakkie rijd, je kan mij niet wijs maken dat een slag in je band/nieuw wiel 370 euries kost.

Kijk ik vindt eikel wel een ander woord als flikker :P.
Maar ik snap best dat je er goed pissig van wordt hoor.. Heeft je stiefvader al gebeld over die 150 euro?

ohw! ik bedoel flikker niet als een homo hoor :o als je dat soms bedoeld, sorry daarvoor, maar hier is dat eigenlijk ook gewoon een eikel :D
nee me stiefvader neemt na het weekend contact op, ik heb wel zijn kaartje in mn mapje zitten van de fietser, zal die ook even aan me stiefvader geven.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:54

xDramaQueen schreef:
daar maak je maar een apart topic voor, het gaat niet over alle fietsers, en het gaat ook niet over automobilisten.

Het gaat inmiddels al 3 pagina's over algemene verkeersregels/gebeurtenissen, jijzelf praat er ook over mee _O-
Plus dat ik een reactie(met voorbeeld geef) geef op wat mensen hier iets beweren wat absoluut niet altijd zo hoeft te zijn :)

Maar goed, denk dat je naar je geld kan fluiten verder :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:59

nee het gaat over de rechten en de wet die hier geld voor fietsers,auto's,scooters jij blijft het opnemen voor fietsers ongeact als ze zich voor een auto gooien, dat is imo anders :)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:00

xDramaQueen schreef:
nee het gaat over de rechten en de wet die hier geld voor fietsers,auto's,scooters jij blijft het opnemen voor fietsers ongeact als ze zich voor een auto gooien, dat is imo anders :)

Idd, en daar heb ik het volste recht toe :) Het is niet omdat ik niet dezelfde mening heb als jij dat ik hier niets meer mag zetten ;)

De wet is nou eenmaal zo, leg je er maar bij neer, ze zal zo blijven :)
Laatst bijgewerkt door SuzieQ op 07-03-09 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

xDramaQueen

Re: Dit is niet grappig meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:00

dat zeg ik ook niet, maar zeg dan niet dat je het over het algemene verkeer hebt :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:01

@ de rest: Thanks voor de berichtjes, ik ben zeker al een stuk meer opgepept en niet meer zo kwaad als vanmiddag, ik laat mn stiefvader zijn gang gaan en wie weet :j

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:04

xDramaQueen schreef:
dat zeg ik ook niet, maar zeg dan niet dat je het over het algemene verkeer hebt :D

Het is dan ook een algemene verkeersgebeurtenis, iets wat de regel van de zwakkere verkeersdeelnemers iets duidelijker/begrijpelijker maakt ;) En dat is dus wat ik ermee wil zeggen :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:25

xDramaQueen schreef:
Polaris schreef:
Maar dat is nu juist de hele essentie van die wet: de fietser krijgt bescherming, ookal is deze zelf in de fout ;)
Fietsers rijden hier ook aan de lopende band door rood, maar als je als automobilist een beetje uitkijkt zie je dat aankomen.
Een fietser zet namelijk de voet aan de grond, als hij stopt. Je moet dus ten alle tijden deze fietsers en je omgeving in de gaten houden.

laat me raden je bent een fietser? dit is echt belachelijk, stoppen voor fietsers die door rood rijden, kom nou, rood rijden mag niet, of je nou een bus,tram,auto,fietser of voetganger bent.

Hoe raad je dat zo dat ik wel eens fiets??!!
Natuurlijk ben ik fietser, net als 99% van de rest van Nederland.

Maar daarnaast ben ik ook automobilist (in Utrecht nog wel, dus ik ken het fenomeen maar al te goed).
Ik stop inderdaad voor een fietser die door rood rijdt, want zo opgefokt ben ik niet dat ik me daar druk om kan maken.
Ik neem het risico niet dat ik zo iemand op de motorkap heb, want ik weet watvoor schade dat aan kan richten.
En nogmaals: het is voor een automobilist (voor mij iig) maar een kleine moeite om ff op de rem te trappen.

Zo heb ik het gewoon geleerd op rijles, nooit klakkeloos bij een groen stoplicht doorrijden, maar goed blijven uitkijken,
en anticiperen als je ziet dat een fietser niet stopt.
Als je expres doorrijdt omdat een fietser door rood gaat, ben je imo wel heel fout bezig.
Dat je zoiets zegt, zegt ook wel weer iets over jouw persoonlijkheid..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:27

Polaris schreef:
xDramaQueen schreef:

laat me raden je bent een fietser? dit is echt belachelijk, stoppen voor fietsers die door rood rijden, kom nou, rood rijden mag niet, of je nou een bus,tram,auto,fietser of voetganger bent.

Hoe raad je dat zo dat ik wel eens fiets??!!
Natuurlijk ben ik fietser, net als 99% van de rest van Nederland.

Maar daarnaast ben ik ook automobilist (in Utrecht nog wel, dus ik ken het fenomeen maar al te goed).
Ik stop inderdaad voor een fietser die door rood rijdt, want zo opgefokt ben ik niet dat ik me daar druk om kan maken.
Ik neem het risico niet dat ik zo iemand op de motorkap heb, want ik weet watvoor schade dat aan kan richten.
En nogmaals: het is voor een automobilist (voor mij iig) maar een kleine moeite om ff op de rem te trappen.

Zo heb ik het gewoon geleerd op rijles, nooit klakkeloos bij een groen stoplicht doorrijden, maar goed blijven uitkijken,
en anticiperen als je ziet dat een fietser niet stopt.
Als je expres doorrijdt omdat een fietser door rood gaat, ben je imo wel heel fout bezig.
Dat je zoiets zegt, zegt ook wel weer iets over jouw persoonlijkheid..

één bericht verder lezen en je had gezien dat dat er niet staat ;) maar imo mag je ze zeker wel laten schrikken door flink op je toeter te rammen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:32

Ok zo kwam het in die ene post dus wel over.
Heb je nuancering ook gelezen, en dat maakt het alweer iets begrijpelijker ;)
Toch zou ik niet zo gauw energie besteden aan die jongelui die door rood fietsen.
Tenzij ik iemand echt bijna op de motorkap heb, dan weet ik de toeter ook wel te vinden, maar meestal zie je het wel aankomen als iemand door gaat fietsen.
Ze blijven dat toch wel doen, het helpt dan echt niet dat je als een hysterisch wijf gaat lopen toeteren. :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:36

nee maar t lucht wel op haha, maar daarom vind ik dat fietsers,scooters,voetgangers,auto's en de hele mikmak gewoon dezelfde regels moeten hebben, weet dan zeker dat fietsers en voetgangers wel 2x kijken of ze gaan oversteken of niet :j zelfde geld voor scooters, die denken net zo dat een auto ze niets kan maken en rijden stug door.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:39

Het is imo alleen heel erg krom dat wanneer een fietser zeer duidelijk in fout is, zoals door het rood licht knallen of zonder enige aanleiding zomaar even de weg op knallen, je als autobestuurder evengoed de schuld op je moet nemen. Ja, je kan als je voorzichtig bent een hele hoop voorkomen, maar nee, zelfs al heb je de snelste reflex van de lage landen, als een fietser plotseling besluit om de weg op te schieten terwijl je (legaal) harder dan 70 rijdt dan heb je hem. Tenzij je iedere keer wanneer er rechts op het fietspad een fietser rijdt je angstvallig 30 per uur gaat rijden, want hij moest maar eens oversteken en je moest maar eens te veel remafstand nodig hebben, maar ik denk niet dat iemand zoiets ooit gaat doen.

Het is trouwens zeker niet dat fietsers altijd in fout zijn, auto's kunnen ook wel degelijk erg asociaal zijn en als fietser/voetganger zijnde ben ik ook wel vaker van mijn sokken gereden terwijl ik me netjes aan de regels hou, maar als autobestuurder heb ik wel eens bijna iemand van zijn sokken gereden door compleet roekeloos fietsgedrag. Iedere weggebruiker kan gehinderd worden, maar kan ook zelf gaan hinderen, en je moet goed in je achterhoofd houden dat je niet onsterfelijk bent en je tegenligger niet altijd de mogelijkheid heeft om voor je compleet onverwacht manoeuvre uit te wijken, maar sommige bestuurders(en dat geld voor zowel fietsers, bromfietsers, auto's, vrachtwagens...) schijnen daar helaas weinig besef van te hebben.