heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:54

Dit staat op de site van gemeente Elburg voor gladheidbestrijding; je kan een schadevergoeding wel vergeten (Waar ik ook al van uit ging gut hoe komen mensen dr op je heb toch zoiets als eigen verantwoording?) En ze zijn niet verplicht om te strooien bij bushaltes;

Gladheidbestrijding

Om de wegen bereikbaar en veilig te houden, zijn de gladbestrijders van november tot en met maart actief.

Provinciale wegen (Eperweg, Zuiderzeestraatweg en Flevoweg) vallen hierbij onder het strooibeleid van de provincie. Het kan hierdoor zijn dat op de gemeentelijke wegen wel gestrooid is, maar op de provinciale wegen niet of andersom. Voorzichtigheid is dus altijd noodzakelijk.

De gemeente strooit in eerste instantie op:

- Wegen die vanaf de provinciale weg toegang geven tot de wijk;

- Overige wegen buiten de bebouwde kom;

- Fietspaden.

De tweede prioriteit gaat naar alle resterende doorgaande straten. Behalve op zondag, zal de gemeente na 7.30 uur strooien bij de winkelcentra en bij openbare gebouwen.

De gemeente probeert op de wegen zo snel mogelijk te strooien door een efficiënte route. De gemeente kan echter niet garanderen dat alle wegen op tijd veilig zijn. Het is daarom noodzakelijk om voorzichtig aan te doen: u bent verantwoordelijk voor uw eigen veiligheid. Blijf daarom bij glad weer thuis als u niet naar buiten moet. Bent u toch genoodzaakt de weg op te gaan, rij dan voorzichtig en houdt er rekening mee dat sommige wegen nog glad kunnen zijn.

Meer informatie vindt u op http://www.elburg.nl. U kunt ook terecht bij de afdeling Civiel Beheer en Groen op het gemeentekantoor, tel ****

http://www.elburg.nl/content.jsp?objectid=4328

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:55

nogmaals, van wie komt het idee dat je schadeclaim kan vragen, van jou of van je ouders?
want ik verbaas me eigenlijk over de feit dan een meisje van 14 aan schadevergoeding denkt :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:57

Meisje van 14 en die moet eerdaags zelf dr ziekenfondspremie zelf gaan betalen zoals ze zelf zegt in het beginverhaal?

Anoeska

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:00

Iedereen ziet allerlei bizare amerikaanse toestanden op TV, en daarom denken ze nu dat je in NL ook voor iedere wissewasje een schadevergoeding kan eisen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:03

In dit geval is er nu een ongeluk gebeurt bij dit meisje, maar stel dat dit een oudere vrouw was geweest... Hoe was er dan gereageerd?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:04

oudere vrouwtjes gaan als het glad is niet zo snel met de bus ;)
Dan gaan ze liever niet of pakken de taxi....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:05

ik lees niks over ziekenfondspremie maargoed.
Okeey, wij hebben hier dus over een meisje van 14 die haar vervoer zelf moet betalen, blijkbaar ook ziekenfonds. Wat voor rol spelen haar ouders hierin?

Want ik vind het nogal bizar dat een meisje van 14 (die hooguit een folderwijkje als een baantje mag) die niet kan werken opeens alles zelf moet betalen??? :? De laagtste ziekenfondspremie ligt zo rond 60 -70 euro. Vervoerskosten kunnen hoog oplopen.

Wat ze wel kan doen is proberen aantonen dat ze afhankelijk is van taxi/bus, en hopen dat gemeente in die tijd haar schoolvervoer vergoedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:08

Even dit;

Daphne__ schreef:
sins 18 december heb ik een knieblessure, dankzij de gemeente elburg.

Daphne__ schreef:
ik moet over 2 weken een ct-scan laten maken, om te kijekn of ik geopereerd moet worden.

vervelend, maarja.
het ergste is nog, dat ik niks mag;
niet fietsen, niet ver lopen, belasten is gewoon verboden.
wat dus betekend dat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer, of de taxi.

Kom ik nog geen 2.5 week later een topic tegen dat je aan het paardrijden bent;

[RT-HAW] tessa en ik @ dressuur

Sorrie als ik dit niet helemaal volgen kan maar ik dacht dat je aan huis gekluisterd was?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:09

Joh, paardrijden mag best wel :D
en volgens mij zijn die fotos van een tijd terug (groene boompjes etc)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:10

oooooooooooops!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:16

Lezen is ook een vak. ;) Die foto's zijn in de zomervakantie gemaakt. Op pagina 2 in dat topic wordt het zelfs uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:17

Ja daar staat zal kijken of ik nog foto's van na die tijd heb.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:20

Chiqa schreef:
Ja daar staat zal kijken of ik nog foto's van na die tijd heb.

Na de zomervakantie en voor het ongeluk misschien? :roll: Ik verbaas me er echt over hoe gedreven sommige mensen zijn om 'leugens' te ontdekken in de verhalen van anderen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:21

Goeroe, denk niet dat je het hélemaal volgen kan ;)
Gaat om een schadevergoeding van civiel recht.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:22

Ik denk juist dat jij het niet helemaal volgen wil. ;) Maar laten we maar weer on-topic gaan.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:24

Wellicht geheel overbodig, maar fysio na een trauma, en dat is volgens mij wat er hier aan de hand is, wordt ONBEPERKT vergoed door de zorgverzekering. (spreek uit ervaring :o )

Wanneer je zelf naar een fysio stapt dan zit je aan de max van 9 behandelingen die vergoed worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:31

Ik mag sceptisch zijn, helemaal bij zo'n verhaal. Want mocht hier een schadevergoeding uitrollen denk ik dat er velen zullen volgen! Je moet er maar net opkomen in deze dure tijd

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:32

Haha nee dat gaat je niet lukken hier een schadevergoeding voor te krijgen, beterschap met je knie!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:34

Chiqa schreef:
Ik mag sceptisch zijn, helemaal bij zo'n verhaal. Want mocht hier een schadevergoeding uitrollen denk ik dat er velen zullen volgen! Je moet er maar net opkomen in deze dure tijd

Jeetje Chiqa.. Ik vind dat zo triest om dan maar beetje iemand onderuit te willen halen en dan zelf ook nog eens het topic niet goed doorlezen.
Als hier een schadevergoeding uit zou rollen zou de TS daar recht op hebben, anders krijgt ze hem niet .. Jouw argumenten kloppen weer eens van geen kant :n

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:37

Heino schreef:
Lijkt me dat je werk wel voor een veilige werkomgeving hoort te zorgen :)

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:38

Marjo_x schreef:
Jouw argumenten kloppen weer eens van geen kant

Zo te zien heb je een discussie met me gehad waar geen goed gevoel bij had,
mss even raadzaam dan niet persoonlijk te worden, het gaat hier om een
schadevergoeding niet om het pedositetopic ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:41

Een schadevergoeding kun je echt wel vergeten. Zoals je op elke site van de gemeentes kunt lezen en een bokker ook letterlijk heeft geplaatst.

Je bent 14 dus leerplichtig en gebonden aan je ouders. Ik denk dat niet jij een schop onder je kont (zoals een bokker hier eerder aangaf) moet hebben maar je ouders. Kun jij niet zelfstandig naar school, jammer dan moeten je ouders maar zorgen dat jij op school komt. En ik heb nog nooit gehoord dat een 14 jarige zelf zijn ziekenzorg moet betalen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:42

:= hier rolt echt geen schadevergoeding uit.. zoals hierboven al ergens is vermeld vanaf de site van de gemeente elburg: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. En zo hoort het ook! Zodra jij je huis uit stapt ben je op openbaar terein en daar bevind je je op eigen risico. Ben je nou helemaal gek om hier een schade-vergoeding voor te gaan vragen. natuurlijk is het vervelend van je knie, maar dat je ongelukkig terrecht bent gekomen kan de gemeente toch niks aan doen. Voor hetzelfde geld was je gewoon plat op je kont gevallen en dan was er ook niks aan de hand geweest ;) Daarbij had je inderdaad best op krukken naar school gekund, desnoods had je de huisarts om een brief voor een rolstoel gevraagd..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:43

naaaaaaa............. even kont tegen de krib........

ik betaal volgens mij belasting om veilig over straat te kunnen toch?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:44

Maar.. ik betaal geen belasting om te betalen als iemand uitglijd omdat het toevallig glad is buiten.. nogmaals: EIGEN RISICO... heeft iemand daar ooit wel eens van gehoord?