Wonen in wijken met slechte reputatie: do of don't?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Wonen in wijken met slechte reputatie: do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:30

Ik woon nu voor de tweede keer aan de rand van zo'n volksbuurt en zie geen probleem. Wat betreft de verkoopbaarheid van de woning: dat is heel lastig te zeggen. Over het algemeen denk ik dat kleine woninkjes met tuin altijd gewild blijven, en dus altijd een kans maken. Verder hangt het er vooral vanaf wat de gemeente met de wijk wil doen. Als de gemeente in de wijk investeert, zal die steeds beter worden en dan blijken voormalige probleemwijken ineens heel populair te worden (zie bv ook voorbeeld van Borgerhout hierboven). Maar als dat niet gebeurt kan een wijk ook snel verloederen en dat is lastig. Ik zou dus in elk geval eens even rondvragen / kijken of de gemeente (en evt woningbouw) al actief bezig is in de wijk met bv renovatie en als dat zo is kun je er van uitgaan dat het alleen maar beter wordt. Als de helft genomineerd staat voor de sloop, en geen structureel onderhoud gepleegd wordt maar er verder niets concreets is aan nieuwe plannen, dan zou ik het mijden.

En verder: als jij je goed voelt bij het huis en het stukje straat waar je komt te wonen zou ik het lekker doen. Heb je nu een leuk plekje, en over 5 jaar zie je weer verder. Ik zou er van uitgaan dat gewone kleine huisjes met tuin altijd aantrekkelijk blijven voor alleenstaanden en starters.

milo

Re: Wonen in wijken met slechte reputatie: do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:45

ik ben toch heel blij dat ik van mijn huurflat in een mindere wijk ( buurman dood aan overdosis, andere was dealer en bedreigde met vuurwapens, verder was hij wel aardig) naar een koopwoning in een heel geliefde wijk ben gegaan.
in deze straat kent ook iedereen elkaar en is het een praatje maken etc.. daarnaast heb ik er toch een véél fijner gevoel over.

en de verkoopbaarheid: mensen kopen natuurlijk liever in een wijk die goed bekend staat.