Tips gezocht, wie weet er een praktische gezellige vloer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAV

Re: Tips gezocht, wie weet er een praktische gezellige vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:00

wij hebben laminaat liggen. Ziet er prima uit, maar het grote nadeel aan laminaat: je kan het niet goed dweilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:03

Klopt. Ik had in m'n vorige huis ook laminaat, en de drempel van de badkamer heeft stoom gelekt. Met als gevolg dat het laminaat op ging bollen. Balen! 't Is zo vochtgevoelig dat spul.
Vandaar dat wij in het volgende huis iets praktischers zochten en bij Metroflor uitkwamen. Zelfde eigenschap als zeil: waterdicht.

Marmoleum was onze tweede keuze geweest trouwens.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:58

Het is inderdaad moeilijk kiezen. Er zijn zo ontzettend veel keuzes. Ik denk dat de ideale vloer ook voor een groot deel afhangt van je inrichting. Wij hebben zelf 3 katten en geregeld een hond over de vloer. Uiteindelijk hebben wij voor een grindvloer gekozen. Ook hadden we de vloer al toen er nog kleine kinderen over de vloer kwamen.

Grindvloeren hebben een aantal voordelen. Je zegt dat je veel zand in huis krijgt, bij grind zie je dit optisch niet. Al het stof en zand verdwijnt tussen de grindkorrels en daarom hoef je slechts een aantal keren te stofzuigen. Als je onverwacht visite krijgt of iets dergelijks lijkt je vloer altijd schoon. Vind ik zelf een GROOT voordeel ;) Dweilen hoef je bij de vloer helemaal niet, sterker nog dat mag je niet eens. Ik zelf maak de vloer 1 of 2 keer in het jaar goed schoon met cleaners. Het bedrijf waar wij de vloer door hebben laten zetten verhuurt hier een speciaal apparaat voor. Wel is het belangrijk om goed te zoeken naar een vakkundig bedrijf. Hoe vakkundiger het bedrijf is, hoe beter de kwaliteit van de vloer en het advies is. Wat nog een voordeel is, is dat je de vloer naar eigen smaak kunt samenstellen (kleur, vormen etc).

Als je ook over een grindvloer twijfelt kan ik je een goed adres geven. Ook kan ik je foto's sturen als je wil.

Heel veel succes met kiezen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:41

D_nies schreef:
Dweilen hoef je bij de vloer helemaal niet, sterker nog dat mag je niet eens. Ik zelf maak de vloer 1 of 2 keer in het jaar goed schoon met cleaners.

Maar dan blijft toch al het vuil gewoon liggen? Je ziet het niet, maar het is er wel, lijkt mij...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:00

Misschien al een keer gezegd (heb niet alles helemaal doorgelezen :o ); Mijn ouders hebben in een deel van het huis tegels liggen die eruit zien als houten planken. Zij hebben ook de vloerverwarming eronder, dat gaat prima is altijd heerlijk warm. Je hebt alle voordelen van tegels zoals makkelijk en goed schoon te houden en het ziet er net zo gezellig uit als een houten vloer.

Als je meer info wilt hebben, pb me even. Volgens mij verkoopt mn vader ze ook via zijn winkel, dus hij weet vast wel waar je ze vandaan kunt halen!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:45

Chubby schreef:
D_nies schreef:
Dweilen hoef je bij de vloer helemaal niet, sterker nog dat mag je niet eens. Ik zelf maak de vloer 1 of 2 keer in het jaar goed schoon met cleaners.

Maar dan blijft toch al het vuil gewoon liggen? Je ziet het niet, maar het is er wel, lijkt mij...

Ja klopt inderdaad! Ik heb speciaal hiervoor een krachtige stofzuiger gekocht en stofzuig een paar keer in de week. Ik weet niet of die stofzuiger echt nodig is, maar heb het toch voor de zekerheid bij de leverancier gekocht. Weet ik zeker dat al het stof (+ kattenharen) wordt opgezogen :+

De grote schoonmaak doe ik ook om de vloer echt goed te reinigen. En als er iets is gevallen, zoals vla, dan maak ik dat deel ook schoon. Gebruik dan een cleaner, veel water en een waterzuiger. Heb de vloer eigenlijk gekocht om het design, maar vind het onderhoud erg meevallen achteraf. Las op Internet ook minder positieve reacties, maar tot nu toe valt het alles enorm mee :D Wel is het volgens mij belangrijk om je goed te laten adviseren...

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:54

Heeft er toevallig iemand een gietvloer? Lees veel dat deze vloer erg gevoelig is voor krassen, maar ik vind de vloeren wel heel erg mooi om te zien. Binnenkort wil ik de woonkamer renoveren en zit te twijfelen tussen een gietvloer of weer een grindvloer...

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:39

Ik zit nu toch te denken aan een tegelvloer.
Via een website van de 1e bladzijde zag ik een mooie metalic tegel van Tau ceramics de corten bronze.
Nu kijken of ik een paar tegels mee naar huis kan krijgen....

Mijn broertje had trouwens een gietvloer in zijn appartement, hij was er zeer tevreden over.
Zal nog even vragen of het krasgevoelig was.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:59

Bedankt! Ik hoor het nog wel...

En succes met je keuze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:33

D_nies schreef:
Heeft er toevallig iemand een gietvloer? Lees veel dat deze vloer erg gevoelig is voor krassen, maar ik vind de vloeren wel heel erg mooi om te zien. Binnenkort wil ik de woonkamer renoveren en zit te twijfelen tussen een gietvloer of weer een grindvloer...

Twee vriendinnetjes van me hebben een gietvloer en zijn daar zeer tevreden over. Eén van de meiden heeft een stofallergie en die vloer is prima schoon te houden. Volgens mij is 'ie niet krasgevoelig hoor. En in lekker veel kleuren leverbaar, da's dan wel weer leuk.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:35

Nou beetje laat, maar ik ben toch uitgekomen om MFlor.
Veel bekeken maar ik hou toch van de sfeer van hout.
Mflor benadert dit echt het meest.
Nu nog even beslissen welke kleur het moet worden.....