Geesten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:14

Nee ik ben geen paragnost!
Maar heb wel een poldergeist bij ons gehad thuis. (ik zeg polderghost das makkelijker voor mij)
Wij hebben persoonlijk veel mee gemaakt op dit gebied en bij ons is ook een kardinaal vanuit italy geweest om het huis heilig te maken. (ons huis stond op een soort van oud kerkhof)
Je hoeft het niet te geloven maar geloof gewoon in wat je denkt wat waar is. (vanuit je hart)
Nee ik kan niet helpen maar probeer haar te helpen door te praten. Niemand weet wat er in dat koppie rond spookt alleen de ts weet dat. je hoeft niet gelijk alles weg te blazen maar praten helpt gewoon wat beter. Zij heeft haar verhaal gedaan en ik heb haar geprobeert te helpen en wie weet lukt het nou een beetje. De meeste hier kraken haar alleen af messchien heeft dit kind hulp nodig!!!

Sommigen zullen heus wel gelijk hebben maar dat is juist de vraag.
Je kunt niet alles naar een kant scheren.

We wachten gewoon af of ts meer wilt vertellen het moet uit haar eigen komen.

xSalina

Re: Geesten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:30

ik geloof er ook degelijk in, en heb ook al meerdere dingen meegemaakt. en gehoord dingen die ik echt geloof. ja sommige geloven wel en sommige niet.. ieders eigen keuze.

voor de ts. ik heb eigenlijk geen idee wat je hier tegen kunt, mss praten met diegene die in dit topic goede adviezen geeft zoals missfcdb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:34

Jullie kunnen dit ook je hoeft er niet in te geloven om te helpen messchien is ze psychische niet helemaal in orde wie weet.
Wij kunnen dat niet zien wij lezen alleen wat ze zegt en denkt.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en er begrip voor hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:51

Mas schreef:
Zonnebloem schreef:
Het kan. Het lijkt me stug zoveel achter elkaar, maar ik heb zelf ook een paar dingen meegemaakt waardoor ik niet meer kan ontkennen dat dr iets is.

Dat er meer is tussen hemel en aarde daar ben ik van overtuigd. Maar er zijn grenzen hoor, dit verhaal vind ik wel behoorlijk overdreven :P

Het lijkt mij ook wat stug, maar ik wil niet zomaar iemand als leugenaar bestempelen, vandaar dat ik het zo had opgeschreven. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:57

missfcdb schreef:
Jullie kunnen dit ook je hoeft er niet in te geloven om te helpen messchien is ze psychische niet helemaal in orde wie weet.
Wij kunnen dat niet zien wij lezen alleen wat ze zegt en denkt.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en er begrip voor hebben.

Nou, om zomaar even te stellen dat TS psychisch niet helemaal in orde zou zijn vind ik wel errug ver gaan!!

Overigens vond ik nog wat info over het verschijnsel Poltergeist, wat niet meer betekent dat klopgeest:

Citaat:
Iedereen heeft het wel eens dat je ineens een koude rilling voelt. Of je voelt je heel erg bekeken. Maar het gebeurt ook wel eens dat er wat meer dan alleen dat gebeurt. Ineens vliegt er van alles door je kamer heen. Dan kan het zijn dat je te maken hebt met een poltergeist.

Oorspronkelijk komt het woord poltergeist van het Duitse poltern(kloppen) en geist van (geest) Dit fenomeen is een veelal onderzocht onderwerp over de laatste jaren. Het is het onderwerp geweest van vele films. Er zijn verschillende theorieen over wat poltergeists nu precies zijn.

Wat gebeurt er bij een poltergeistverschijnsel
Een typische poltergeist verschijnsel bestaat bijna altijd uit geluiden, zoals luid geklop en objecten die uit zichzelf verplaatsen. Er kunnen ook stemmen en geuren en soms zelfs verschijningen plaatsviden. Meestal zijn deze evenementen waar te nemen door verschillende mensen in het huis, inclusief bezoekers. Meestal begint het met een kleine objecten die bewegen. En word het erger naar gelang erger tot zelfs verplaatsende meubels. Wat er precies gebeurt verschilt nog wel eens van mekaar, ook de heftigheid kan verschillen. Meestal is er 1 persoon die het meest belast word met dit soort dingen, en is vaak altijd aanwezig als er iets gebeurt. Als deze persoon niet aanwezig is dan gebeuren er veel minder tot wel geen rare dingen.

Bij wie?
Het komt vaak voor bij mensen rond hun tienerleeftijd of mensen begin hun 20-er jaren. Vaak hebben deze mensen veel stress, waardoor ze wat meer open staan voor dit soort dingen. Je innerlijke problemen oplossen is in dit geval de sleutel om de poltergeist te stoppen. Mocht je echt niet meer weten wat te doen, dan is het raadzaam om een medium of spiritist te raadplegen.

Ook dit stuk moet je met een beetje nuchter verstand lezen, voor de goeie orde. Bovendien horen vrouwen in jurken niet in het rijtje poltergeists thuis, dit nog even voor de goeie orde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:47

er is ZEKER meer tussen hemel en aarde, ben redelijk spiritueel aangelegd ;) En dan maak je zo eens wat mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:52

Wat is dat nou weer voor volledig off-topic opmerking? Dit heeft niks te maken met de openingspost.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:58

Ik geloof je. Dat is een vorm van paranormaliteit. Ikzelf heb de gave om geesten te kunnen zien. Mensen die het geloven, respect, mensen die het niet geloven: het is waar, of je het wilt weten of niet. Alleen ik zie ze niet zoals jij beschrijft. Er wordt gezegt dat er niemand is die dezelfde paranormale gave heeft. Iedereen die paranormaal heeft heeft een andere gave. Maar dat is vaak slechts één bepaalde gave.

Ik vind het een beetje vreemd in jouw verhaal dat je eerst dingen ziet bewegen, zonder dat je verder iets ziet, en dat je dan ineens wel een "geest" ziet. Dat zou eigelijk niet kunnen bestaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:03

horsemagic schreef:
Ik geloof je. Dat is een vorm van paranormaliteit. Ikzelf heb de gave om geesten te kunnen zien. Mensen die het geloven, respect, mensen die het niet geloven: het is waar, of je het wilt weten of niet. Alleen ik zie ze niet zoals jij beschrijft. Er wordt gezegt dat er niemand is die dezelfde paranormale gave heeft. Iedereen die paranormaal heeft heeft een andere gave. Maar dat is vaak slechts één bepaalde gave.

Ik vind het een beetje vreemd in jouw verhaal dat je eerst dingen ziet bewegen, zonder dat je verder iets ziet, en dat je dan ineens wel een "geest" ziet. Dat zou eigelijk niet kunnen bestaan...

Ik heb idd ook wel eens geesten gezien. Vooral een dierbare van mij, maar die liet zich zien aan mij als hoe hij eruit zag toen ik t meest met hem omging. ( dat was in een jonger uiterlijk dan de leeftijd dat hij overleed ).
Ook merk ik dat geesten wel eens contact zoeken met me en voel de aanwezigheid van ze.
En ook ik word vaak niet geloofd hoor, tot ik met een verhaal aan kom waarvan ze denken hoe weet zij dat nou.
Pas t laaste jaar is deze gave zich sterker gaan ontwikkelen bij mij. Al ben ik er van kleins af aan altijd wel geinteresseerd in geweest.
Overigens maak ik vanauit mijn kant geen contact met geesten en ben ik ook niet van plan, ik ben namelijk van mening dat als er wat te vertellen valt, zij jou zullen opzoeken en niet andersom! dan moet je ze gewoon met rust laten!

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:05

Cinnepin schreef:
horsemagic schreef:

Ik heb idd ook wel eens geesten gezien. Vooral een dierbare van mij, maar die liet zich zien aan mij als hoe hij eruit zag toen ik t meest met hem omging. ( dat was in een jonger uiterlijk dan de leeftijd dat hij overleed ).
Ook merk ik dat geesten wel eens contact zoeken met me en voel de aanwezigheid van ze.
En ook ik word vaak niet geloofd hoor, tot ik met een verhaal aan kom waarvan ze denken hoe weet zij dat nou.
Pas t laaste jaar is deze gave zich sterker gaan ontwikkelen bij mij. Al ben ik er van kleins af aan altijd wel geinteresseerd in geweest.
Overigens maak ik vanauit mijn kant geen contact met geesten en ben ik ook niet van plan, ik ben namelijk van mening dat als er wat te vertellen valt, zij jou zullen opzoeken en niet andersom! dan moet je ze gewoon met rust laten!

Idd, je moet ze gewoon met rust laten! Geesten helpen als het nodig is, je moet geen hulp vragen aan de geesten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:07

Er zijn verschillende dingen gaande.
Het zien van mensen.
Het verschuiven van dingen en bewegen van dingen.

In de eerste plaats wil ik zeggen dat met name tieners gevoelige antennes zijn en ook wat makkelijker worden "bezocht" door van alles en nog wat.

Aan de andere kant kun je dingen zelf ook verchuiven met een bepaalde energie, daar hoeft geen geest aan te pas te komen. er is een voorbeeld van een russische vrouw geweest die onder labaratorium onderzoeks omstandigheden een ei in een aquarium kon breken en splitsen zonder er maar in de buurt te zijn...
Ik kan zelf dingen veroorzaken, dus ik weet wat kan.

Maar buiten dat, is het zien verschuiven van iets niet altijd echt waar. Je ogen, of eigenlijk je hersens, kunnen je voor de gek houden met name als je ergens naar hebt zitten staren en dan wegkijkt. Dan kan dat beeld "volgen" omdat het nog "op je netvlies staat" .
Verbeeldingskracht doet daar soms een schepje boven op.

Ook als je wat verstoord bent door stress, kunnen je hersens je behoorlijk in de maling nemen, net zoals wanneer je dronken bent of bepaalde medicijenen neemt. Dit valt dan onder de noemer hallucinaties.
Je kunt dan personen zien die er niet zijn, of voorwerpen zien vliegen.

Dus, eindconclusie, er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een geest, je kunt zelf een en ander veroorzaken en je kunt ook nog eens in de maling worden genomen door je hersenen door stress of fantasie of te lang staren.

Er kán wel sprake zijn van een geest.
Overigens kun je die vaak ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:07

nee moet je zeker niet doen Vaak heb je dan ook een *verkeerde* te pakken die zich voordoen als jouw dierbare! En kan t levens gevaarlijk worden!
Met geesten communiceren zijn geen spelletjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:09

Telekinese bedoel je Lusitana...
Verder is het inderdaad zo dat mensen zich dingen inbeelden zoals jij zegt ;)
Het gegeven dat je een entiteit kunt waarnemen als een geur of als bijvoorbeeld een windvlaag, daar sta ik ook volkomen achter maar in de meeste gevallen is er inderdaad sprake van bepaalde ilussies, veroorzaakt door het menselijk brein en alles wat daar uit voortvloeit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:10

Lusitana schreef:
Er zijn verschillende dingen gaande.
Het zien van mensen.
Het verschuiven van dingen en bewegen van dingen.

In de eerste plaats wil ik zeggen dat met name tieners gevoelige antennes zijn en ook wat makkelijker worden "bezocht" door van alles en nog wat.

Aan de andere kant kun je dingen zelf ook verchuiven met een bepaalde energie, daar hoeft geen geest aan te pas te komen. er is een voorbeeld van een russische vrouw geweest die onder labaratorium onderzoeks omstandigheden een ei in een aquarium kon breken en splitsen zonder er maar in de buurt te zijn...
Ik kan zelf dingen veroorzaken, dus ik weet wat kan.

Maar buiten dat, is het zien verschuiven van iets niet altijd echt waar. Je ogen, of eigenlijk je hersens, kunnen je voor de gek houden met name als je ergens naar hebt zitten staren en dan wegkijkt. Dan kan dat beeld "volgen" omdat het nog "op je netvlies staat" .
Verbeeldingskracht doet daar soms een schepje boven op.

Ook als je wat verstoord bent door stress, kunnen je hersens je behoorlijk in de maling nemen, net zoals wanneer je dronken bent of bepaalde medicijenen neemt. Dit valt dan onder de noemer hallucinaties.
Je kunt dan personen zien die er niet zijn, of voorwerpen zien vliegen.

Dus, eindconclusie, er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een geest, je kunt zelf een en ander veroorzaken en je kunt ook nog eens in de maling worden genomen door je hersenen door stress of fantasie of te lang staren.

Er kán wel sprake zijn van een geest.
Overigens kun je die vaak ruiken.

klopt helemaal! Als je wat ervaringen hebt weet je denk ik ook wel wanneer je met een geest te maken hebt! Alleen dnek ik niet dat ts deze ervaring heeft!
ik voel de geesten meestal.
En krijg boodschappen door in mijn gedachten, die kunnen zo uit t niets komen! En vaak ( raar maar waar ) krijg ik daarna ineens hoofdpijn, dit heb ik ook na t bezoeken van een begraafplaats

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:18

suleilitha schreef:
Telekinese bedoel je Lusitana...

Ja, maar ik dacht, ik houd het beter even in Jip en Janneke taal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:27

Hihi, zal Balkenende leuk vinden :D
Ach, ik ben geen groen blaadje in deze materie, echt niet. Been there, done that zullen we maar zeggen. Ik weet wat de kracht van een cirkel is, ken de kracht van de maan, weet hoe diverse vormen van magie en divinatie werken. Ik weet ook dat magie niks meer is dan gedachtenkracht en onderschat de kracht van de gedachten dan ook niet.
Maar ik weet ook dat heel veel "waarnemingen" niks meer zijn dan illusies ;)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:37

suleilitha schreef:
Wat is dat nou weer voor volledig off-topic opmerking? Dit heeft niks te maken met de openingspost.

Haha! Kun je dat ook mooi zeggen tegen de mensen van de 1ste en 2e pagina. Volgens mij was die opmerking een antwoord op de vraag 'Geloof jij in geesten?' ;)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:40

"Dit zal ik nooit doen", "Dit zal mij zeker nooit overkomen" of "hier geloof ik niet in" en vervolgens gebeurt het toch. Ik heb er een track record van. Dit fenomeen is zeer confronterend, vaak kun je erom lachen, maar soms is het echt niet grappig meer.