Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Mas schreef:Zonnebloem schreef:Het kan. Het lijkt me stug zoveel achter elkaar, maar ik heb zelf ook een paar dingen meegemaakt waardoor ik niet meer kan ontkennen dat dr iets is.
Dat er meer is tussen hemel en aarde daar ben ik van overtuigd. Maar er zijn grenzen hoor, dit verhaal vind ik wel behoorlijk overdreven
missfcdb schreef:Jullie kunnen dit ook je hoeft er niet in te geloven om te helpen messchien is ze psychische niet helemaal in orde wie weet.
Wij kunnen dat niet zien wij lezen alleen wat ze zegt en denkt.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en er begrip voor hebben.
Citaat:Iedereen heeft het wel eens dat je ineens een koude rilling voelt. Of je voelt je heel erg bekeken. Maar het gebeurt ook wel eens dat er wat meer dan alleen dat gebeurt. Ineens vliegt er van alles door je kamer heen. Dan kan het zijn dat je te maken hebt met een poltergeist.
Oorspronkelijk komt het woord poltergeist van het Duitse poltern(kloppen) en geist van (geest) Dit fenomeen is een veelal onderzocht onderwerp over de laatste jaren. Het is het onderwerp geweest van vele films. Er zijn verschillende theorieen over wat poltergeists nu precies zijn.
Wat gebeurt er bij een poltergeistverschijnsel
Een typische poltergeist verschijnsel bestaat bijna altijd uit geluiden, zoals luid geklop en objecten die uit zichzelf verplaatsen. Er kunnen ook stemmen en geuren en soms zelfs verschijningen plaatsviden. Meestal zijn deze evenementen waar te nemen door verschillende mensen in het huis, inclusief bezoekers. Meestal begint het met een kleine objecten die bewegen. En word het erger naar gelang erger tot zelfs verplaatsende meubels. Wat er precies gebeurt verschilt nog wel eens van mekaar, ook de heftigheid kan verschillen. Meestal is er 1 persoon die het meest belast word met dit soort dingen, en is vaak altijd aanwezig als er iets gebeurt. Als deze persoon niet aanwezig is dan gebeuren er veel minder tot wel geen rare dingen.
Bij wie?
Het komt vaak voor bij mensen rond hun tienerleeftijd of mensen begin hun 20-er jaren. Vaak hebben deze mensen veel stress, waardoor ze wat meer open staan voor dit soort dingen. Je innerlijke problemen oplossen is in dit geval de sleutel om de poltergeist te stoppen. Mocht je echt niet meer weten wat te doen, dan is het raadzaam om een medium of spiritist te raadplegen.
En dan maak je zo eens wat mee
horsemagic schreef:Ik geloof je. Dat is een vorm van paranormaliteit. Ikzelf heb de gave om geesten te kunnen zien. Mensen die het geloven, respect, mensen die het niet geloven: het is waar, of je het wilt weten of niet. Alleen ik zie ze niet zoals jij beschrijft. Er wordt gezegt dat er niemand is die dezelfde paranormale gave heeft. Iedereen die paranormaal heeft heeft een andere gave. Maar dat is vaak slechts één bepaalde gave.
Ik vind het een beetje vreemd in jouw verhaal dat je eerst dingen ziet bewegen, zonder dat je verder iets ziet, en dat je dan ineens wel een "geest" ziet. Dat zou eigelijk niet kunnen bestaan...
Cinnepin schreef:horsemagic schreef:Ik geloof je. Dat is een vorm van paranormaliteit. Ikzelf heb de gave om geesten te kunnen zien. Mensen die het geloven, respect, mensen die het niet geloven: het is waar, of je het wilt weten of niet. Alleen ik zie ze niet zoals jij beschrijft. Er wordt gezegt dat er niemand is die dezelfde paranormale gave heeft. Iedereen die paranormaal heeft heeft een andere gave. Maar dat is vaak slechts één bepaalde gave.
Ik vind het een beetje vreemd in jouw verhaal dat je eerst dingen ziet bewegen, zonder dat je verder iets ziet, en dat je dan ineens wel een "geest" ziet. Dat zou eigelijk niet kunnen bestaan...
Ik heb idd ook wel eens geesten gezien. Vooral een dierbare van mij, maar die liet zich zien aan mij als hoe hij eruit zag toen ik t meest met hem omging. ( dat was in een jonger uiterlijk dan de leeftijd dat hij overleed ).
Ook merk ik dat geesten wel eens contact zoeken met me en voel de aanwezigheid van ze.
En ook ik word vaak niet geloofd hoor, tot ik met een verhaal aan kom waarvan ze denken hoe weet zij dat nou.
Pas t laaste jaar is deze gave zich sterker gaan ontwikkelen bij mij. Al ben ik er van kleins af aan altijd wel geinteresseerd in geweest.
Overigens maak ik vanauit mijn kant geen contact met geesten en ben ik ook niet van plan, ik ben namelijk van mening dat als er wat te vertellen valt, zij jou zullen opzoeken en niet andersom! dan moet je ze gewoon met rust laten!

Lusitana schreef:Er zijn verschillende dingen gaande.
Het zien van mensen.
Het verschuiven van dingen en bewegen van dingen.
In de eerste plaats wil ik zeggen dat met name tieners gevoelige antennes zijn en ook wat makkelijker worden "bezocht" door van alles en nog wat.
Aan de andere kant kun je dingen zelf ook verchuiven met een bepaalde energie, daar hoeft geen geest aan te pas te komen. er is een voorbeeld van een russische vrouw geweest die onder labaratorium onderzoeks omstandigheden een ei in een aquarium kon breken en splitsen zonder er maar in de buurt te zijn...
Ik kan zelf dingen veroorzaken, dus ik weet wat kan.
Maar buiten dat, is het zien verschuiven van iets niet altijd echt waar. Je ogen, of eigenlijk je hersens, kunnen je voor de gek houden met name als je ergens naar hebt zitten staren en dan wegkijkt. Dan kan dat beeld "volgen" omdat het nog "op je netvlies staat" .
Verbeeldingskracht doet daar soms een schepje boven op.
Ook als je wat verstoord bent door stress, kunnen je hersens je behoorlijk in de maling nemen, net zoals wanneer je dronken bent of bepaalde medicijenen neemt. Dit valt dan onder de noemer hallucinaties.
Je kunt dan personen zien die er niet zijn, of voorwerpen zien vliegen.
Dus, eindconclusie, er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een geest, je kunt zelf een en ander veroorzaken en je kunt ook nog eens in de maling worden genomen door je hersenen door stress of fantasie of te lang staren.
Er kán wel sprake zijn van een geest.
Overigens kun je die vaak ruiken.