Advies kleedgeld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:00

Ik ben 16 ik krijg 150 euro permaand daar moet ik allekleding voor betalen
Zo nu en dan koop ze weleens wat voor me :P

Zwartwitje

Re: Advies kleedgeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:57

MW --> LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:59

Ik kreeg vanaf mijn 14e tot 18e 60 euro per maand. Daarvan betaalde ik alles (ook schoenen, winterjassen etc) behalve paardrijkleding.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:01

Wat een hoge bedragen worden hier genoemd!
ik ben 17 en krijg 50 euro p.m.
De rest betaal ik zelf allemaal.
Schoenen, jassen e.d. betalen mijn ouders.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:02

Ik vind het allemaal errug laag. Ik ben 19 en krijg 155 euro per maand :o Hier moet ik ook schoenen en jassen van betalen maar af en toe krijg ik nog wel eens een broek of een vest. Daarnaast werk ik ook nog en bekostig ik mn eigen pony's ook helemaal zelf

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:24

Sappos schreef:
Ik vind het allemaal errug laag. Ik ben 19 en krijg 155 euro per maand :o Hier moet ik ook schoenen en jassen van betalen maar af en toe krijg ik nog wel eens een broek of een vest. Daarnaast werk ik ook nog en bekostig ik mn eigen pony's ook helemaal zelf

schoenen en jassen kosten meestal al gauw rond 100 euro.. bh's kunnen duur zijn.

maar ik vind 155 euro per maand wel heel erg veel.. zelfs moet je jassen/schoenen zelf kopen.
Ik geef denk ik per jaar 300 euro uit aan kleren. (ondergoed, jassen etc).
Bij H&M, new yorker hebben ze goedkope kleren. ben eigenlijk ook altijd heel erg alert op uitverkoop.

En ik deed altijd met 50 euro per maand kleedgeld vroeger toen ik 14-17 was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:44

Ik kreeg van mn 14e tot 18e kleedgeld en dat was geloof ik rond de 80 euro per maand. Mijn moeder betaalde wel mijn winterjassen en in het begin ook mijn schoenen en ondergoed. Later verdiende ik meer zelf en betaalde ik die dingen gewoon.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:45

MoonChloe, goed dat je dat kan. Ik ben zo al 120 euro voor een broek kwijt en schoenen vind je tegenwoordig ook niet meer voor minder dan 80 euro dus het is zo op :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:46

Ik heb nooit kleedgeld gehad maar denk dat 40 / 50 euro hele netjes is.

Ik denk dat ik nu nog niet eens aan 300 euro per jaar kom wat ik uitgeef (incl schoenen en jassen). Ik geef er niets om, naar de stad gaan vind ik drama en ben netjes op mijn spullen dus het gaat ook wel lang mee.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:56

Ik ben 18jaar en bekostig mijn kleren etc helemaal zelf. Ik krijg geen 'kleed'geld heb ik ook nooit gekregen ook, als ik een vest nodig had kreeg ik die, of een broek of iets anders, maar als ik het al had en het niet op was kreeg ik het niet. Sinds mijn 15e betaal ik eigenlijk alles zelf, schoenen moet ik 1x in de 2 jaar zo rond de 200 euro voor betalen heb orthopetische aangepaste schoenen en daar moet je 2 jaar mee doen. Ik loop dus geen schoenen winkels in van dit en dat moet ik hebben, maar wil wel zeggen dat er echt wel leuke schoenen te vinden zijn rond een euro of 50.. het is maar net hoe pietluttig je bent.

Kleren let ik vooral op de uitverkoop, hier bij de lake side hebben ze vaak broeken en bovenkleding die normaal tussen de 50-100 kosten voor een 10tje liggen bijvoorbeeld. De sting, en only hebben ook vaak leuke maar toch betaalbare kleding.

Mijn pony's betaal ik helemaal zelf, en mijn telefoon rekening, ziekenfonds etc etc etc alles is voor mijn rekening. Zoals ik hoor dat sommige zo veel aan kleedgeld krijgen vind ik echt belachelijk geld word er al gauw uit gesmeten en er word maar heel makkelijk over gepraat. Bij de een gaat het nou eenmaal wat makkelijker als bij de ander. Ik ben blij dat ik er zelf voor werk, als ik iets te kort kom schieten mijn ouders echt wel bij maar dit komt bijna nooit voor, ik merk vooral dat ik zelfstandiger ben geworden sinds ik die dingen zelf betaal.

Mijn zus daar in tegen smijt echt met dr geld, koopt alle kleren als het net uit is rond voor prijzen rond de 100 euro, de zelfde kleren liggen een aantal maanden later tussen de 10 en de 50 euro, het is maar net wat je wil je kunt er ook prima leuk bij lopen met kleren vanuit de uitverkoop. Zei koopt niet alleen wat nodig is, maar gewoon alles wat leuk is. 8-)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:04

Ik vind dat de meeste hier wel heel veel krijgen zeg!

Ik ben 16 en ik heb nog nooit kleedgeld gehad, ook geen zakgeld trouwens. Gewoon omdat wij daar geen geld voor hebben. :) Wel ga ik een aantal keer per jaar shoppen met m'n moeder en dan word er gewoon veel uitgegeven. En als ik een kadootje moet kopen, krijg ik ook altijd wat geld mee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:06

Sappos schreef:
MoonChloe, goed dat je dat kan. Ik ben zo al 120 euro voor een broek kwijt en schoenen vind je tegenwoordig ook niet meer voor minder dan 80 euro dus het is zo op :j

HONDERD TWINTIG EURO voor een broek :oo
Ik vind 50 euro voor een broek al duur. Voor 20-40 euro kun je een prima broek kopen. Bij h&m o.a.

schoenen tja, die koop ik eigenlijk bijna nooit.. vind het hartstikke moeilijk om schoenen te kopen want vind het vaak veels te duur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:10

MoonChloe schreef:
Sappos schreef:

HONDERD TWINTIG EURO voor een broek :oo
Ik vind 50 euro voor een broek al duur. Voor 20-40 euro kun je een prima broek kopen. Bij h&m o.a.

schoenen tja, die koop ik eigenlijk bijna nooit.. vind het hartstikke moeilijk om schoenen te kopen want vind het vaak veels te duur..

Ik ook ja :oo Ik heb toevallig gisteren nog een superleuke broek gekocht voor 17 euro, kwestie van koopjes-jagen :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:12

Ik heb nooit kleedgeld gehad.
Kleding werd grotendeels door mijn vader betaald en de rest betaalde ik zelf(werk al vanaf mij 11e). Mijn zus kreeg kleedgeld van mams, mar ja zij werkte ook niet.

Een vriendin van mij kreeg op de duur wel kleedgeld. Die jatte haar kleding bij de oude h&m in herestraat en van haar kleedgeld ging ze op stap en kocht ze wiet. Toen konden wij wel helemaal vergeten dat we kleedgeld kregen. :D

Tegenwoordig is het normaal dat kinderen niet meer hoeven te werken en krijgen bergen kleedgeld om peperdure kleding te kopen. Echt absurt.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:13

Ik kreeg 55,- op mijn 16e. Kon hier prima mee overweg, en omdat het vaak nét niet genoeg is om iets te kopen, leerde ik zo ook sparen en op de centjes letten.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:16

MoonChloe schreef:
Sappos schreef:

schoenen en jassen kosten meestal al gauw rond 100 euro.. bh's kunnen duur zijn.

maar ik vind 155 euro per maand wel heel erg veel.. zelfs moet je jassen/schoenen zelf kopen.
Ik geef denk ik per jaar 300 euro uit aan kleren. (ondergoed, jassen etc).
Bij H&M, new yorker hebben ze goedkope kleren. ben eigenlijk ook altijd heel erg alert op uitverkoop.

En ik deed altijd met 50 euro per maand kleedgeld vroeger toen ik 14-17 was.

Jassen van 100 euro? Jemig. Geen haar op mijn hoofd die zo'n dure jas koopt.

En broeken van 120 euro? En waar betaal je voor? Ja voor het merk. Moet er niet aan denken om met een grote 69 op mijn kont te lopen. Zo lelijk.
En dan die afschuwelijke bjornborg boxers 25 p.st. Als ze bij mij in de discotheek komen met die boxers een halve meter boven hun broek gaan mijn handen altijd kriebelen om eens flink eraan te trekken(zelfde probleem heb ik met strings, wil ik graag even mee flossen)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:17

ik kreeg 150 euro in de maand (toen was ik 13, per jaar met 25 omhoog)
ik werkte zelf al dus mijn ouders vonden dat als ik meer wilde hebben me zakgeld er maar aan moest.
ik kreeg een zomer/winterjas van hun
ik hoefde me paardrijkleding er (volgens mij) niet van te betalen

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:17

Ik ben 16 jaar en krijg 40,- per maand, Het is niet echt kleedgeld meer zakgeld maar mijn kleding moet ik ook gewoon zelf betalen. Ik werk er bij en verdien daar mijn geld mee. Mijn stalling betaal ik sinds kort ook zelf. Eerlijk gezegt is het gewoon veel te weinig voor iemand van 16 maar voor iemand van 14 denk ik dat 50,- een netjes bedrag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:20

smokey17 schreef:
Ik heb nooit kleedgeld gehad.
Kleding werd grotendeels door mijn vader betaald en de rest betaalde ik zelf(werk al vanaf mij 11e). Mijn zus kreeg kleedgeld van mams, mar ja zij werkte ook niet.

Een vriendin van mij kreeg op de duur wel kleedgeld. Die jatte haar kleding bij de oude h&m in herestraat en van haar kleedgeld ging ze op stap en kocht ze wiet. Toen konden wij wel helemaal vergeten dat we kleedgeld kregen. :D

Tegenwoordig is het normaal dat kinderen niet meer hoeven te werken en krijgen bergen kleedgeld om peperdure kleding te kopen. Echt absurt.

Dat vind ik nog wel meevallen hoor, hoewel ik het met je eens ben dat sommige mensen wel érg veel krijgen. Ik vind kleedgeld een goede manier om met geld te leren omgaan op een jonge leeftijd. Bij jou betaalde je vader het grotendeels, bij mij ook, maar dan in de vorm van kleedgeld ;) Ik vond die 60 euro in de maand die ik kreeg ook meer dan voldoende, ik hield altijd over omdat ik goed zocht naar niet te dure kleding. Daardoor heb ik wel leren sparen en de waarde van geld geleerd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:22

smokey17 schreef:

joh ik ook niet :D heb net toevallig een winterjas gekocht voor 25 euro..
maar... als je aan het begin van het seizoen echt een jas nodig hebt kunnen ze toch wel flink wat kosten. En er zijn ook prachtige jassen die je gewoon niet kan laten hangen :+
Maar ik ben eigenlijk iemand die niet zo veel waarde hecht aan kleding/jassen etc.. Vind het wel belangrijk dat niks stuk is en het allemaal netjes uit ziet maar het hoeft niet met merk e.d.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:25

mijn schoonzussie is 17 jaar. werkt niet want dan word ze moe. krijgt alles van papa en mama. hoeeft dr handje maar op te houden en ze krijgt kleding van 150/200 euro. ze gaat stappen en krijgt zo 100 euro mee. ik vind het zo belachelijk! net als mijn vriend kan zij dus ook niet met geld om gaan. kleedgeld vind ik echt een goed iets om te leren met geld om te gaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:27

MoonChloe schreef:
smokey17 schreef:

maar... als je aan het begin van het seizoen echt een jas nodig hebt kunnen ze toch wel flink wat kosten. En er zijn ook prachtige jassen die je gewoon niet kan laten hangen :+
Maar ik ben eigenlijk iemand die niet zo veel waarde hecht aan kleding/jassen etc.. Vind het wel belangrijk dat niks stuk is en het allemaal netjes uit ziet maar het hoeft niet met merk e.d.

Ik in principe ook niet, maar dit jaar....
Ik krijg het extreem gauw koud (door ME) en heb dus echt een warme dikke jas nodig, met windvangers in de mouwen etc. Nu zijn die wollen jassen met wijde open mauwen in de mode, tsja, dat is voor mij écht te koud. Dan geef ik liever 1x 120 euro uit en een warme jas die een aantal jaar meegaat dan een goedkope jas waar ik uit vries :+

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:28

Ik ben net 16 jaar en krijg 40 euro per maand.
Van mijn moeder krijg ik 2 paar schoenen en 2 jassen per jaar.
Ik red het hier niet altijd mee, maar ik werk ook nog af en toe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:33

Ik koop vaak wel duurdere jassen, maar dan na het seizoen. Betaal je nog wel 50 tot 75 euro voor (in het seizoen het dubbele), maar dan heb je wel een turbo dikke waterdichte jas waar je eerst 3 jaar voor net kan, en dan rustig nog 3 jaar in weer en wind mee kan gaan staan les geven

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:36

MoonChloe schreef:
smokey17 schreef:

Nou wat ik aan mijn zus merk. Die mag erg graag nieuwe kleding kopen. Die koopt elk jaar aan het begin van de winter een nieuwe jas. Ja zegt ze ik moet een nieuwe. Terwijl haar jas van de winter ervoor nog prima is.

Mijn jassen gaan altijd lang mee. Maar dan heb ik ook meerdere.

- stal/tuin jas. 15 euro bij de aldi. Met uitristbare fleecejas. Wind en waterdicht.
- skijas voor op de brommer. Erg dik. Wind en waterdicht en zo'n sneeuwband. Ideaal tegen wind onder de jas. 12,50 bij de aldi(uitverkoop, samen met zwarte skibroek voor 5,00)
- overgangsjas. 22,50 bij de c&a.
- Mooie nette winterjas. Voor als ik niet op de brommer ergens heen ga. 39,95 in de uitverkoop bij de WE

Voor nog geen 90 euro 4 jassen. En die jassen draag ik tot ze stuk zijn.. En vooral die aldi jassen zijn erg sterk!

Net als schoenen. Loop al 4 jaar opdezelfde schoenen. Zijn nette bergschoenen. Gewoon zwart en zeer goed voor mijn rug. Heb ik altijd aan, rij er mee paard, en zijn tevens mijn nette schoenen voor bij voetbal. Heb ze ook gewoon aan met stappen.
Destijds 40,00 euro(nog steeds).
Dan heb ik nog een stel sportschoenen voor onder 3 kwartbroeken gekocht voor 7,50(90% afgesprijst :) ). Bergschoenen staan dan niet erg charmant onder blote benen :)
En nog een stel lage nette schoenen voor onder mijn pak. 25,00

En dan nog 2 paar synthetische rijlaarzen. 70,00 pst.

Nou reken maar uit.... Zo duur hoeft het allemaal niet te zijn. Maar ja, dan interesseert het mij geen hol wat andere mensen ervan denken.
Zo vaak op feestjes dan alle meiden met samengeknepen tenen en afgeplakte haken in hun veel te kleine puntschoentjes lopen. Na 3 uur dansen moeten ze zo'n beetje naar huis gedragen worden.. nou ik sta/stond hele nachten van 10 tot 8 op mijn voeten en nooit pijn gehad.

En 2 paar