En dan zit je zonder water...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:54

Wat een narigheid! Ik zou echt niet zonder water kunnen :(:) Geen lekkere warme douche 's avonds.... Wel heel raar verlopen, en een beetje onbeschoft zoals die loodgieter heeft gereageerd. Kon hij op zijn minst wel een beetje netjes afhandelen, het zijn tenslotte wel je inkomsten. Ik hoop dat je snel weer water hebt! :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

Chiqa schreef:
Yommie is het dan zo heel moeilijk om even toe te geven dat je het beroep 'loodgieter' ietsje onderschat heb en het niet altijd maar even met de hoofdkraan dichtdraaien op te lossen is ;) Zo klaar.

Ik onderschat niemand ,alleen weet je als je voor het beroep loodgieter kiest,je nou eenmaal oproep diensten heb voor noodgevallen etc..
Dan had je lekker amtenaar moeten worden van 9 tot 5 overdag :+

en ga nou geen dierenarts met een loodgieter vergelijken :7

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:09

vikki schreef:
mar_leen schreef:
Ik sluit me helemaal bij Yommie aan!!!

Ik vind ook van als iemand zeg van we komen tussen 18.00 en 20.00 uur dan verwacht je ze rond die tijd!!!Als ze dan niet kunnen, vanwege uitgelopen werkzaamheden of spoedklussen kan je op zen fatsoens ffkes bellen!!! Daar ga je niet dood aan!!!
En vind de reactie van de loodgieter hondsbrutaal!!! Ik zou ok zoiets hebben van dan hoef je niet meer te komen, dan maar een ander bellen en iets langer zonder water!

Vind je dat ook in geval van veeartsen? ... En denk je dat het makkelijk bellen is als iemand bv in een kruipruimte ligt in rioolbagger ofzo omdat er een leiding gesprongen is? Ik snap het onbegrip echt niet mbt dit soort beroepen... ALs een loodgieter bij mij aan het werk zou zijn, dan zou het trouwens ook knap lastig bellen zijn, want het bereik is hier meer dan beroerd... :D

Veeartsen en loodgietster zijn niet te vergelijken!!!
En je heb ok zoiets als een centrale waar je naar kan bellen als loodgieter om te vragen of die ff kunnen bellen!!! En kwa bereik... tegenwoordig bestaat er ook nog iets als een vaste telefoon... kan die ook vragen om even mee te mogen bellen!!!
Ik snap jullie begrip voor zo onbehouden persoon niet!!!

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:13

LimaMambo schreef:
mar_leen schreef:
En ik vind dat van de loodgieter moet blij zijn dat HIJ mag komen, weekend is dubbel tarief!!! Het zijn voor hem inkomsten en klanten die die nu dus niet heeft!!!

:')
een loodgieter word gewoon per uur betaald hoor. en of hij nou bij klant 1 werkt of klant 2, geld krijgt hij toch wel

Vind het knap als ie zen klante weg jaagt dat ie dan ook zen geld krijgt!!!
In de weekende & feestdagen is het altijd dubbel tarief, weet ik uit ervaring... Want dat was bij ons toen ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:15

Yommie schreef:
Ik onderschat niemand ,alleen weet je als je voor het beroep loodgieter kiest,je nou eenmaal oproep diensten heb voor noodgevallen etc..

Daar gáát het helemaal niet om, wel op blijven letten he ;)

Ging mij om de opmerking dat ze alleen een hoofdkraantje volgens jou moesten dichtdraaien :)
Dus wel bij de les blijven.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:17

@mar_leen
ik vind dat jij erg weinig begrip hebt voor de loodgieter
als zo`n man bij iemand aan het werk is en het zit tegen en hij ligt bv onder de woning in de drek,zal hij echt op zijn klokkie kijken hoelaat het is en alles daar in de steek laten om op tijd bij de volgende klant te zijn
zo werkt dat niet :n
hij zal dan toch eerst daar het werk afmaken en dan door naar de volgende ;)
en als de klant daar niet op kan wachten is het aan die om een ander te bellen
maar met dit beroep werk je niet op de minuut.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:26

mar_leen; dat is jouw mening, ik vind ze tot op zekere hoogte wel te vergelijken hoor... (natuurlijk heb ik voor een arts die bezig is met een levende patient NOG meer begrip, maar voor een loodgieter heb ik dat iig ook... niet in de laatste plaats omdat ik zeer blij ben dat er uberhaupt mensen zijn die letterlijk in anderman's oliebol willen werken... := ) Er zijn voor beide beroepen situaties te bedenken waarin een telefoontje plegen makkelijker gezegd dan gedaan is. Overigens heeft trouwens niet iedereen een vaste telefoon :)* ... Dat het bij jullie dubbel tarief was, wil trouwens niet per definitie zeggen dat dat ALTIJD zo is... er kan onder tal van verschillende voorwaarden worden gewerkt natuurlijk.

Mirgino, als een loodgieter zo'n klus heeft gehad, dan mag hij bij mij (en bij jou vast ook :D ) trouwens nog wel iets later komen zodat hij eerst ergens onder de douche kan springen... :=

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:32

vikki schreef:
mar_leen; dat is jouw mening, ik vind ze tot op zekere hoogte wel te vergelijken hoor... (natuurlijk heb ik voor een arts die bezig is met een levende patient NOG meer begrip, maar voor een loodgieter heb ik dat iig ook... niet in de laatste plaats omdat ik zeer blij ben dat er uberhaupt mensen zijn die letterlijk in anderman's oliebol willen werken... := ) Er zijn voor beide beroepen situaties te bedenken waarin een telefoontje plegen makkelijker gezegd dan gedaan is. Overigens heeft trouwens niet iedereen een vaste telefoon :)* ... Dat het bij jullie dubbel tarief was, wil trouwens niet per definitie zeggen dat dat ALTIJD zo is... er kan onder tal van verschillende voorwaarden worden gewerkt natuurlijk.

Mirgino, als een loodgieter zo'n klus heeft gehad, dan mag hij bij mij (en bij jou vast ook :D ) trouwens nog wel iets later komen zodat hij eerst ergens onder de douche kan springen... :=

:D jazeker
wij hebben zelf een vieze klus gehad op een zondag en toen heeft hij bij ons onder de douche gestaan voordat hij huiswaarts ging :+
het begon op zaterdag dat bij ons niets meer doorliep en ik hem belde wanneer hij tijd had
had zelf op maandag gedacht maar hij vond dat dit zeker met kind niet langer kon wachten en dat heeft hij geweten :D

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:40

Chiqa schreef:
Yommie schreef:

Daar gáát het helemaal niet om, wel op blijven letten he ;)

Ging mij om de opmerking dat ze alleen een hoofdkraantje volgens jou moesten dichtdraaien :)
Dus wel bij de les blijven.

ik denk dat jij beter bij de les moet blijven! als je problemen heb met water kun je dat 9 van de 10 keer het oplossen met de hoofdkraan dicht te draaien..of het moet helemaal uit de hand lopen buiten op straat :+ ...maar dat lijkt me niet van toepassing nu...
en dan kan een loodgieter het oplossen,hoop je:P

Noeps

Re: En dan zit je zonder water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:52

een probleem met water los je IMO niet op door de hoofdkraan dicht te draaien, want dan heb je geen water en heb je toch nog steeds een probleem?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:57

En loodgieters komen voor meer problemen dan alleen lekkages e.d. te staan ;)
Denk even aan gaslekken etc, da wordt ook vaak opgelost door een loodgieter... en ja dat kan levensbedreigend zijn, imo op dat moment belangrijker dan een normale waterlekkage.
Een beetje simplistisch om te denken dat alles voor een loodgieter zo te maken is...
En dat de man het niet te druk kan hebben met een noodgeval dat hij even niet kan bellen of de tijd zou kunnen vergeten. :)
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 01-03-09 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:58

Plien91 schreef:
een probleem met water los je IMO niet op door de hoofdkraan dicht te draaien, want dan heb je geen water en heb je toch nog steeds een probleem?

ja klopt,maar ik bedoel der mee dat het tijdelijk een oplossing kan zijn...en geen kwestie van leven en dood,wat je wel kan hebben met een dierenarts wat hier word gesuggureerd 8-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:00

Yommie schreef:
Plien91 schreef:

ja klopt,maar ik bedoel der mee dat het tijdelijk een oplossing kan zijn...en geen kwestie van leven en dood,wat je wel kan hebben met een dierenarts wat hier word gesuggureerd 8-)

Gaslekken kunnen wel een kwestie zijn van leven of dood... weleens een huis gezien na een explosie door een gaslek? :+

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:17

Yommie schreef:
Plien91 schreef:

Gaslekken kunnen wel een kwestie zijn van leven of dood... weleens een huis gezien na een explosie door een gaslek? :+

haha wie heeft het nu weer over gaslekken?? het gaat toch om dat het is dat die asociaale loodgieter zijn afspraak niet nakomt of ben ik nou blond? :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:24

Yommie schreef:
haha wie heeft het nu weer over gaslekken?? het gaat toch om dat het is dat die asociaale loodgieter zijn afspraak niet nakomt of ben ik nou blond? :+

Blijkbaar toch erg blond? :')
Het gaat om een loodgieter die zijn afspraak niet na kwam... jij vind dat onzin en oppert dat hij op tijd moet komen.
Ik en meerdere met mij geven een goede reden waarom de loodgieter wellicht niet op tijd zou kunnen zijn, en waarom hij misschien niet had kunnen bellen.

Jij probeert de vergelijking veearts/loodgieter te ontkrachtigen... door zelf te zeggen dat een loodgieter geen levens hoeft te redden, dus kom ik met het voorbeeld van een gaslek?
Waarom zou deze beargumentatie niet worden gebruikt in de discussie over het wel/niet op tijd komen van de loodgieter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:26

Plien91 schreef:

Presies, toch nog iemand die oplet, en wat dacht je van toiletten die overstromen? Een veel voorkomend probleem bij een loodgieter en niet weeldvreemd, lossen we niet even op door een hoofkraantje dicht te draaien, lastig hoor als je dit treft in een ziekenhuis of hotel.
En wou je een heel bedrijf even lamleggen door een hoofdkraantje dicht te draaien?
En wat dcht je van gesprongen leidingen door slijtage, verbouwing of bevriezing?
Hoofkraantje dichtdraaien?
Denk dat Yommie het beroep loodgieter ernstig onderschat, ach ik weet haast wel zeker :+
Weet je uberhaupt wel waar je hoofdkraan zit denk ik dan.

Beroep houd íetsje meer in dan een hoofdkraantje dichtdraaien, anders kon half Nederland zich wel aanmelden als loodgieter.

c_alsemgeest schreef:
En dat de man het niet te druk kan hebben met een noodgeval dat hij even niet kan bellen of de tijd zou kunnen vergeten.

Dat nog niet eens, het meerendeel van zijn klanten zullen de deur wijd open hebben staan als ze daadwerkelijk een waterprobleem hebben, en het geen seconde in hun hoofd op zal komen deze beste man af te katten omdat hij iets te laat is.
Ik hoop dat de moeder van TS haat excuses wel even netjes aanbied aan dit bedrijf neem aan dat ze opgelucht zijn als hun probleem opgelost is door die beste vakman, zonee kan je zelf aan de slag, wordt lachen met de onkunde die ik soms lees :P

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:38

c_alsemgeest schreef:
Yommie schreef:

Blijkbaar toch erg blond? :')
Het gaat om een loodgieter die zijn afspraak niet na kwam... jij vind dat onzin en oppert dat hij op tijd moet komen.
Ik en meerdere met mij geven een goede reden waarom de loodgieter wellicht niet op tijd zou kunnen zijn, en waarom hij misschien niet had kunnen bellen.

Jij probeert de vergelijking veearts/loodgieter te ontkrachtigen... door zelf te zeggen dat een loodgieter geen levens hoeft te redden, dus kom ik met het voorbeeld van een gaslek?
Waarom zou deze beargumentatie niet worden gebruikt in de discussie over het wel/niet op tijd komen van de loodgieter?

haha laten we die man gaan bellen :+ want als hij inderdaad mensen aan het redden was ,dan is het wel een pannekoek als de moeder van de TS hem belt en hij opneemt 8-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:44

Voor een analist heb je toch een apparte denkwijze als ik zo vrij mag zijn yommie :+
Het is een situatie schets... een hypothese, dan wil niet zeggen dat de man in kwestie daadwerkelijk levens aan het redden was :')
Het is een voorbeeld van legitieme redenen waardoor de man te laat had kunnen zijn, en niet had kunnen bellen...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:20

c_alsemgeest schreef:
Voor een analist heb je toch een apparte denkwijze als ik zo vrij mag zijn yommie :+
Het is een situatie schets... een hypothese, dan wil niet zeggen dat de man in kwestie daadwerkelijk levens aan het redden was :')
Het is een voorbeeld van legitieme redenen waardoor de man te laat had kunnen zijn, en niet had kunnen bellen...

Omdat mijn denkwijze anders is dan die van jou,is het apart?
:+

laten we het daar dan maar op houden 8-)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:33

c_alsemgeest schreef:

En dan kom ik met het voorbeeld van een loodgieter die in een stal met een paar duizend varkens staat die helemaal geen water hebben omdat de hoofdkraan even dicht gedraaid is. }>
In zo'n stal is er niet altijd goed bereik en als dat er wel is, is het niet makkelijk om een telefoongesprek aan te gaan als er 1000 varkens staan te gillen. "Even" naar buiten lopen en daarna weer terug de stal in, is ook niet erg praktisch.

Natuurlijk had het wel netjes geweest als deze loodgieter even had gebeld om te zeggen dat hij iets later komt, maar dat is dus niet gebeurd, jammer dan. Misschien had de beste man niet eens het telefoonnummer van ts gehad?
Ik had laatst een electricien nodig op mijn werk en kreeg te horen dat hij er met een half uur zou zijn. Ik heb alleen maar een adres op moeten geven, geen telefoonnummer. Als er onverwachts iets tussen was gekomen had ik ook moeten wachten.
Gelukkig was ik in dit geval het spoedgeval :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:14

Yommie schreef:

Yommie, als je denkt dat dat door mij gesuggereerd werd, dan heb je mijn posts toch echt niet begrepen... :n Mijn vergelijking was alleen om aan te duiden dat er meerdere beroepen zijn waar een werksituatie het onmogelijk kan maken om op tijd te komen of tussendoor te bellen... Bovendien was het bedoeld voor iemand die zo stellig zei dat ze vond dat iemand die een afspraak voor een bepaalde tijd had gemaakt zich ook aan die tijd moest houden... toen vroeg ik me dus even af of dat voor haal alleen voor loodgieters geldt of ook voor de veearts enz. ... :D Het ging mij in de vergelijking in eerste instantie puur om het principe.

Maar zoals c_alsemgeest al zegt (en bedankt daar voor ;) ); gaslekkages kunnen idd ook levensbedreigend zijn... wat me er trouwens weer aan doen denken dat mijn bf zich rot geschrokken is van diverse gasaansluitingen die hij per ongeluk tegen is gekomen in Nederland... Hij is zelf "plumber/gasfitter" (ik weet even niet hoe je gasfitter in het nederlands zegt) en hoewel hij in Nederland niet als loodgieter werkzaam is, is hij in woningen waar we zelf hebben gewoond en waar vrienden woonden levensgevaarlijke gasaansluitingen tegen gekomen... aansluitingen die met niet niet passende ringen waren gemaakt waardoor er makkelijk gaslekken konden ontstaan. Gaslekkages zullen dus helaas geen ongebruikelijke klussen zijn...

c_alsemgeest; jij hebt de bedoeling van mijn situatieschets gelukkig wel begrepen... Erg fijn om te lezen, want ik ging al even aan mezelf twijfelen en vroeg me af of ik het (ondanks het herlezen) misschien toch verkeerd verwoord had... :=

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:27

Wat een suggesties allemaal! Wel heel erg ver gezocht. Ik kan me voorstellen dat de loodgieter een beetje vertraging had, maar de manier waarop hij het afgehandeld heeft met de TS haar moeder vindt ik echt niet netjes. Dat is juist NIET de manier waarop je je klanten moet behandelen. Stel je voor je zou dat ook tegen een mevrouw zeggen in de supermarkt: "ja ik heb nu geen tijd kom maar om 10 uur terug". Ik denk dat heel veel van jullie dan verbaasd staan te kijken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:36

Moderatoropmerking:
De discussie zou een stuk leuker zijn, als deze zonder persoonlijk gekat gevoerd wordt. Graag ontopic blijven dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:39

xDramaQueen schreef:
Ik kan tenminste wel typen :D daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor "ingewikkeld" baantje je doet.
@ ts: al een nieuwe afspraak gemaakt met de loodgieter??

Ik kan goed lezen wat ze typt, hoef er geen extra moeite voor te doen.. Ze typt gewoon leesbaar, niet iedereen is even geweldig met het toetsenbord/de Nederlandse taal... Jij vindt jezelf ook geweldig, niet? :+

Overigens, als hij zegt dat hij om 9 uur komt (of wat de tijd dan ook was) dan moet hij er om 9 uur zijn. Klaar.
Mocht er dan iets tussenkomen (dat kan altijd natuurlijk....) dan zou het WEL netjes zijn dat hij gewoon even belt dat ie wat later komt, zoveel moeite is dat echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:42

Houden jullie er wel rekening mee, dat een loodgieter, die in een groot gat in de straat bezig is om een lekke hoofdleiding te repareren, of een gat in een gasleiding dicht moet fitten, de handen niet vrij heeft om even een telefoontje te plegen? :D