Remy schreef:Ik kan mannen die "ouderwets" hoffelijk zijn heel erg waarderen. Het type dat je voor laat gaan en de deur openhoudt, je stoel in het restaurant voor je naar achteren schuift, je jas aanneemt en hem voor je in de garderobe hangt... dat soort dingetjes heeft in mijn beleving niets te maken met opscheppen wat hij allemaal heeft, maar geeft een goede opvoeding aan met respect voor een dame.
Ik kan daar echt van genieten als een man zo hoffelijk is, het geeft je het gevoel dat je speciaal bent, één van de leuke kanten van het vrouwzijn.
Daar hoort ook bij dat een man op de eerste date betaalt, als je dan weer een paar keer vaker bent wezen stappen vind ik het normaal dat je hem ook af en toe vrijhoudt, als vrouw hoef je ook weer niet op zijn zak te teren.
Mijn man heeft mij in de eerste maanden van onze relatie wel steeds vrij gehouden, waarna ik hem voor zijn verjaardag als verrassing meegenomen heb naar Parijs. Het hangt er een beetje van af hoe de relatie loopt, meestal vult zich dat vanzelf in.
Misschien ben ik wat ouderwets/traditioneel van opvatting, maar ik vind dat dat soort kleine dingen de omgang tussen de geslachten nét even wat spannender maken. Het heeft m.i. dan ook niets te maken met het feit dat een vrouw dan minder zou zijn dan een man, integendeel zelfs. Een vrouw die boos wordt omdat de man graag wil betalen of de deur voor haar openhouden begrijp ik dan ook totaal niet (en ik denk een hoop mannen ook niet). Als je op een eerste date bent, ga je toch niet over geld bakkeleien?
ben ik t mee eens

maar ik zou er niet moeilijk over doen als t andersom is
?