geen koekje aangeboden krijgen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: geen koekje aangeboden krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:13

Iedereen is inderdaad even onbeleefd aad! Ik kan niet anders zeggen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:21

Quellian schreef:
Heb dat altijd met mijn schoonmoeder, dan gaat het zo van 'neem jij maar', 'nee, neem jij maar', 'welnee joh, neem jij nou maar' :D

Whahah ja zo zitten wij ook altijd! Weet je zéker dat je niet wilt? Zullen we hem dan delen? :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:40

Gebeurt mij zo vaak, maar iedereen weet dat ik niet van koekjes hou, dus dat zal wel meespelen bij mij. Ik maak me er in elk geval nooit druk over. Maar heb je toevallig de laatste tijd een aantal keer geweigerd? Dan kan het zijn dat er gedacht wordt dat je ze toch niet wil.

Als het om collega's gaat of zo vind ik het niet netjes. Zou dan toch het zooitje delen of zo. Of als ik weet dat er te weinig is dan gewoon bewaren tot een andere keer wanneer er niemand buiten de boot kan vallen. Koek bederft over het algemeen niet heel snel, dus dat kan prima een dagje of wat wachten. Of ik zou zelf niet nemen. Ik neem wel vaker dingen als koek of taart mee naar stal/ werk die ik niet lust, zodat het niet bederft. Dan neem ik zelf dus ook niet (duh).

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:12

Ik ken maar één motto en dat is; 'Wie zo doet, zo ontmoet'. Ik zou persoonlijk die collega terugpakken door zelf 4 koeken mee te nemen en bij het uitdelen zeggen 'oeps wat jammer nou voor je, ik heb maar 4 koeken' }> Kans is groot dat een collega dan aanbied om haar koek te delen.. zo iemand krijgt van mij een eenmalige waarschuwing 'ik zou het niet doen..' Je weet in ieder geval waar je aan toe bent met die collega's..want ook die andere drie hadden kunnen aanbieden om hun koek te delen.
Gelukkig heb ik leuke collega's die alles delen, ook al houd dat in dat er een koek gedeeld moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:43

Ik zou dan mijn koekje in twee breken en zeggen "jij ook een stukje?" of als ik venijniger ben "Zullen wij een koekje delen gezien er aan jou kennelijk niet gedacht word?"

Kan er niet tegen als mensen zo kinderachtig doen :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:42

pharagirlke schreef:
Ik zou dan mijn koekje in twee breken en zeggen "jij ook een stukje?" of als ik venijniger ben "Zullen wij een koekje delen gezien er aan jou kennelijk niet gedacht word?"

Kan er niet tegen als mensen zo kinderachtig doen :o

Same same. :)

Vind het erg onnozel en heel erg onbeleefd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:45

gewoon onbeschoft....ik zou zelf geen koek nemen....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:52

Zou de volgende keer genoeg koeken meenemen en ook degene die je oversloeg een koek geven. Of je neemt 4 koeken mee en geeft haar wél de laatste, dan zal ze zich extra l*llig voelen (neem dan nog een pak mee en neem er zelf een op een ander tijdstip....)
(had even niet aan de bokt censuur gedacht)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:54

Ik zou juist genoeg koeken mee nemen en haar wel geven. DAt voelt ze veel meer als dat je haar overslaat want dat verwacht ze.....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:17

Merk je ook aan andere dingen dat ze je niet in haar groepje wil?
Of was dit het 1e en enige incident?

Als je het aan meer dingen merkt zou ik het er met haar over hebben. En dan niet over die koek want dat is niet belangrijk maar wel het eventuele signaal dat daarmee gegeven is.
Gewoon vragen of je iets verkeerds hebt gedaan of haar hebt gekwetst. Open het gesprek. Nogmaals, dit heeft niets met al dan niet een koek krijgen te maken maar als zij je iets duidelijk wil maken kan ze dat beter anders doen (lees: op een volwassen manier doen).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:04

Ik vind het erg asociaal en zou er zeker wat van zeggen, ook al zou ik die koek niet hoeven. Of ik zou hetzelfde bij haar doen de volgende dag }>

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:01

lekker asociaal ze.
Zelfs al zou ik iemand niet mogen , als die gene aan tafel zit en ik deel koek uit, dan krijgt zelfs diegene een koek van me.

Het zegt meer over haar dan over jou ! Ik zou me niet laten kennen , daar zit ze waarschijnlijk op te wachten.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:26

ik kan me daar niet druk om maken hoor!!!
Zelf zou ik de laatste koek dan ook weggeven maar dat moet ieder voor zich weten.
Als ik jou was zou ik de volgende keer een pak koek halen en lekker zelf leegeten.
Als iemand er dan wat van zegt, zeg je "ja ik heb niet genoeg voor iedereen en wil niemand passeren oid" Maar ik zou het niet doen, ik zelf zou eerder vragen of je haar wat misdaan hebt dat ze jou geen koek gaf.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:43

**koop zelf een pak koeken met slechts 4 stuks
**deel ze uit
**geef de laatste aan de bijzondere persoon die niet van delen houd
**vertel erbij dat je hoopt dat diegene erin stikt :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:44

Ik zou er ook wel direct een quasi-grappige opmerking over maken als er iemand overgeslagen wordt , zodat meteen duidelijk is dat dat nogal vreemd gedrag is , zonder dat er meteen ruzie is , maar dat er wel direct boven tafel komt wat de oorzaak is.

Dan ben je meteen van het gezeur af en smoor je het in de kiem voordat er van die kinderachtige figuren komen die hetzelfde gaan doen , zoals uit vele reacties hier blijkt :P

Vaak komt zo'n re-actie toch niet over of onstaat er alleen maar meer gezeur door.

Dus : meteen korte metten mee maken voordat zoiets onbenulligs allerlei staartjes gaat krijgen :P

Ik vind het een nogal zielige reactie om de dag erna hetzelfde te gaan doen.
Heeft de persoon het expres gedaan dan laat je je mooi kennen hierdoor en sta je imo. alleen maar meer voor lül :P
Maak je direct een goede opmerking op het moment zelf dan is dat een veel betere reactie en heeft diegene er geen eer aan gehad.

Heeft de persoon in kwestie het NIET expres gedaan dan krijg je juist gezeur terwijl het helemaal niet nodig was , en sta je ook voor lül.
Had je ook beter direct wat kunnen zeggen zodat die persoon beseft hoe het overkomt. Soms zien mensen dat gewoon niet , heel sukkelig maargoed,

En daarnaast : als jij iedereen nog eens gaat tracteren , dan beloon je die anderen nog ook , terwijl ze net zo "fout" zaten als de uitdeler !
Want ook zij hebben je te kakken gezet doordat ze niet (de helft van) hun koek aanboden !

Als het echt een soort samenzwering is vinden ze het alleen maar lollig dat ze je blijkbaar zo geraakt hebben dat je bezig bent geweest met een reactie en ze bovendien nog een tractatie gescoord hebben , en dat maakt je positie ook niet sterker ;)

Dus : gewoon direct reageren met een gevatte opmerking , dan maak je het sterkste punt en ben je ook meteen van het doorsudder-effect af ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:45

Voor het direct reageren ben ik natuurlijk al te laat. Dat had ik op het moment van uitdelen moeten doen.
Heb wel besloten er verder niks mee te doen. Ga dus niet een soort gelijke actie met koeken doen. Maar weet wel dat ik de volgende keer wel wat ga zeggen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:22

Echt ik ben het zo zat, ik heb nu alweer dat ik overgeslagen word nou die oud stagaire thee gaat halen. Ik ben het echt nogal zat, maar dit is al de vijfde keer in 2 weken ongeveer... Ik twijfel of ik er iets van moet zeggen of gewoon eens thee moet gaan halen en hem negeren(met het risico dat ik op mijn bek ga, zoals gewoonlijk := ) En voorderest merk ik aan meer dingen dat ik genegeerd word of alle rotklusjes krijg... Ik begin me momenteel echt een sloofje te voelen en dat is ook de reden dat ik niet wil dat mijn contract verlengd word.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:30

Niet echt netjes nee. Maar zou me er niet echt druk om kunnen maken. Ik wil meestal toch geen koek :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:31

Natuurlijk moet je er iets van zeggen , al is het maar heel duidelijk / sarcastisch / lollig : NEE DANK JE , ik haal zelf wel :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:35

Mayflower_ schreef:
Dan krijgen ze bij mij de lading terug. Misschien kinderachtig, maar dan neem ik de volgende dag koeken mee en sla ik haar over. Oog om oog, tand om tand. :D
En stiekem is het dan ook een hint hoe ik erover denk.

Hahah ja dat was ook het eerste wat ik dacht....misschien een beetje flauw, maar wel duidelijk denk ik!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:33

Is niet echt netjes nee :o

Zou (als ze de koek in dr mond stak) iets zeggen van: 'Nee dank je ik hoef niet, ben aan de lijn' en dan niet boos ofzo maar meer grappend. Zo is het wel duidelijk dat ze niet netjes bezig is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:38

zelf koeken meenemen en uitdelen behalve aan haar is kinderachtig
ik had wss meteen gezegd
ow lekker,
of nee dank je, ik hoef er geen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:07

Njen schreef:
Echt ik ben het zo zat, ik heb nu alweer dat ik overgeslagen word nou die oud stagaire thee gaat halen. Ik ben het echt nogal zat, maar dit is al de vijfde keer in 2 weken ongeveer... Ik twijfel of ik er iets van moet zeggen of gewoon eens thee moet gaan halen en hem negeren(met het risico dat ik op mijn bek ga, zoals gewoonlijk := ) En voorderest merk ik aan meer dingen dat ik genegeerd word of alle rotklusjes krijg... Ik begin me momenteel echt een sloofje te voelen en dat is ook de reden dat ik niet wil dat mijn contract verlengd word.

als je niet op je platte neus wilt gaan moet je gewoon kopje voor kopje of maar 2 tegelijk gaan halen ipv alles tegelijk en dan die oud-stagiare overslaan, of zeggen dat je niks meeneemt omdat je schijnbaar een besmettelijke ziekte hebt en hem niet wilt besmetten, zulke gasten krijgen van mij gelijk lik op stuk. Of je haalt voor iedereen koffie of ieder haalt voor zich maar je slaat niet iemand bewust over, dat is zo vreselijk flauw!

Had ook zo´n collega die vond dat het enige recht van de vrouw het aanrecht was en dat hij voor mij geen drinken hoefde te halen, als hij dan weer eens opmerking maakte dat ik geen koffie voor hem had meegenomen, dan vroeg ik of hij pukkeltjes op zn handen had of blaren onder zn voeten en dat hij best wist waar de automaat stond want die had hij blijkbaar al vaker gevonden en dat ik ook best koffie lustte. Als hij aanstalten maakte om koffie te gaan halen zei ik wel eens; ja lekker, met melk en suiker graag! (of ik riep, nee dankje ik hoef even niet)
En dan overdreven dankjewel zeggen als hij het kwam brengen. Het hielp wel want hij ging steeds vaker koffie voor me meenemen omdat hij wel zag dat het niet werkte op zijn manier.

Door wie wordt je genegeerd en krijg je de rotklusjes van? Om even met Dr Phil te spreken: je leert zelf de mensen hoe je behandelt wilt worden.

je zou ook een opmerking kunnen maken van: hé staat er Remy op mn hoofd geschreven, of niet voederen of kliko op mn rug? en dan een keer een tshirt aantrekken met Sloofje erop.... als je dat durft....

en die koek actie zouden ze gelijk op dat moment een reactie terugkrijgen, als ik 1 vd 4 was dan gaf ik de koek terug aan de uitdeler of aan de overgeslagene, en als ik degene was die overgeslagen werd dan zouden ze een opmerking krijgen van: heb ik geen trek in een koek? Als je niet gelijk reageert dan heb je kans dat het kwartje anders niet landt....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:32

Door iemand met dezelfde functie als mij, maar die vind dat ze meer recht heeft om dingen te leren en dat ik toch maar een goedkoop rotkrachtje ben... En die stagaire kan ze toevallig erg goed mee opschieten, die is overigens een oproepkracht tegenwoordig maar komt gewoon wanneer hij zelf zin heeft en de leiding tekent het gewoon af... Vaak zit hij dus ook niks uit te vreten. En er is niemand die er wat mee doet jammergenoeg, maar omdat ik volgend jaar weer voltijd ga studeren heb ik al aangegeven dat ik het zat ben en niet eens meer een contractverlenging hoef voor die laatste paar maanden. Voor de andere vrouwen haalt ie overigens wel drinken, hij vind het mij wrs niet waard ofzo zoals hij en die collega me behandelen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:01

Lekker asociaal zeg...
Ik zou de volgende keer gewoon hetzelfde doen :D
Of zeggen ja lekker dankje en de koek uit haar handen trekken ;)