Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:07

suleilitha schreef:
In 6 dagen?? Hoe verklaar je dan archeologische vondsten waarvan ze met zekerheid weten dat die miljoenen jaren oud zijn? (zijn onderzoeksmethodes voor)
De bijbel is zo geschreven dat het voor de mensen te snappen viel en feiten zul je er niet in terug vinden...

Ja inderdaad daar zijn onderzoeksmethodes voor.
Maar als je de bijbel gelooft, daar staat iets in over een zondeval..
En wat denk je ervan dat de aarde vol met water stond?
Dat zal ook vast wel meespelen..
Ik geloof ook in 6 dagen.. want God kan alles, dus ook de aarde maken in 6 dagen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:07

suleilitha schreef:
Niwla schreef:
Nouzeg HC, dat vind ik nou écht onzin. Sorry. Dat is echt niet bij alle gelovigen zo hoor, dat het hogere doel de aardse middelen heiligt :?

Wij christenen leren juist dat je net zoveel van je naaste moet houden als van jezelf. Niet alleen van de mensen die je aardig vindt maar óók van je vijanden. Als iedereen dat nou eens probeerde zou de aarde er een stuk beter uitzien.

Niwla, heeft een christen dan vijanden? Ik als atheist heb ze niet eens...

Oke, vijanden is misschien een groot woord. "Mensen die je niet goed liggen" is misschien beter.. je hebt altijd wel mensen die je niet zo aardig vindt toch?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:08

wat een papierverspilling.. Alsof er nog niet genoeg bomen worden omgekapt :roll:

Blue_Eyes

MarcoBorsato schreef:
Ik ben bij voorbaat al tegen religie omdat er zonder religie geen oorlog geweest was, is, en zal zijn. En nu ga ik lekker Jesus Camp kijken:

http://www.watch-movies-links.net/movies/jesus_camp/

En ik hoef geen borden te zien met God Bestaat of God Bestaat Waarschijnlijk niet, ik vind het allebei geldverspilling

Daar heb je ook wel een extreme te pakken. De meeste christenen hebben daar al iets op tegen, het is meer typisch Amerikaans sektarisme, sorry.

Je eerste zin is trouwens echt je reinste onzin. Zonder geloof geen oorlogen... 'doe es googelen'? :n

@trisca: dat je iemand niet uit hoeft te lachen omdat ze vertelt wat ze gelooft. Echt, ik lach jou toch ook niet uit omdat je God niet wilt zien?

En nu ga ik eten koken en naar mijn knollie :wave:

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Iemand die gelooft, zou toch huizenhoog boven zo'n uiting als 'er bestaat waarschijnlijk geen god' moeten kunnen staan en er hard om lachen? Want JIJ weet toch wel beter!? Dat is je goed recht.

Zoals CP112 zegt, er zijn ook levensgrote borden met pro-gelovige uitspraken. Die heb ik ook wel gezien. Als je daar nu niets mee hebt dan gaat het je toch het ene oor (oog in dit geval :) ) in en het andere weer uit... al begrijp ik ook wel dat dat voor de één makkelijker is dan voor de ander.

Edit: en meteen verschijnt de passende advertentie van http://www.scheppingofevolutie.nl onder in beeld :+
Laatst bijgewerkt door No_worries op 26-02-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

TS schreef:

Citaat:
Wou dat ik ook vrij kon geloven en over God kon vertellen.
Maar nee dat is niet mogelijk terwijl alle aanhangers van Darwin WEL mogen vertellen over Darwin.
Wie is er hier nou niet eerlijk.

Maar dat is hier nou juist wel mogelijk! Dat je vrij kan geloven en je mening mag uiten, is nou juist een van de grootste en kostbaarste verworvenheden van onze democratie!

Die vrijheid is echter wel gewonnen op een status quo die door godsdienst bepaald werd, reden dat je niet gek moet opkijken als mensen behoorlijk heftig kunnen reageren als ze vermoeden dat godsdienstigen hen iets op proberen te dringen.

Het staat de mensen om je heen wel vrij om je verhaal niet te willen horen.

Grappig dat creationisten beweren te kunnen bewijzen dat wat in de bijbel staat, letterlijk waar is (is maar 1 stroming in het creationisme trouwens.)

De islam heeft zijn eigen antwoord klaar, het Islamitisch creationisme.
Hindoeïsme heeft ook zo zijn eigen scheppingsleer, ben benieuwd wat voor creationismes met waarheidsclaim ons nog meer staan te wachten. :+

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:08

Adil@ Ik vind het erg als mijn God niet sireus wordt genomen en dat mensen zo aan het twijfelen en verwerpen.

Cp@ Amen betekend gewoon het is waar en zeker.
Dus daar zie ik geen probleem aan.

En bijons in de kerk wordt niet gezegd dat Homo zijn een ziekte is

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:09

Blue_Eyes schreef:
Ik ben niet zo van het 'dat is respectloos', maar sorry Trisca, jouw reactie vind ik dus wel respectloos.

de wetenschap ontkennen, dat vind ik pas respectloos ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:10

Hier wordt gesteld dat God alles kan, dan rijst bij mij de vraag waarom er nog altijd oorlog, kanker, aids, armoede, honger, dualiteit/dualisme en verdere ellende bestaat.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:11

fojoe schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik ben niet zo van het 'dat is respectloos', maar sorry Trisca, jouw reactie vind ik dus wel respectloos.

de wetenschap ontkennen, dat vind ik pas respectloos ;)

Als je christen bent ontken je de wetenschap niet hoor :P

trisca

Blue_Eyes schreef:
@trisca: dat je iemand niet uit hoeft te lachen omdat ze vertelt wat ze gelooft. Echt, ik lach jou toch ook niet uit omdat je God niet wilt zien?

Misschien moet je haar reactie nog even lezen ;)

blokje schreef:
De evolutie is nu.

Ik geloof inderdaad gewoon de bijbel.
Over die botten ik heb geen idee misschien zijn die wel gewoon mee geschapen :+

Ze zet er zelfs zelf een :+ bij.. Ik moest niet lachen om het feit dat ze gelooft, maar om de zin erna..

Urbanus

Blue_Eyes schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik ben bij voorbaat al tegen religie omdat er zonder religie geen oorlog geweest was, is, en zal zijn. En nu ga ik lekker Jesus Camp kijken:

http://www.watch-movies-links.net/movies/jesus_camp/

En ik hoef geen borden te zien met God Bestaat of God Bestaat Waarschijnlijk niet, ik vind het allebei geldverspilling

Daar heb je ook wel een extreme te pakken. De meeste christenen hebben daar al iets op tegen, het is meer typisch Amerikaans sektarisme, sorry.

Je eerste zin is trouwens echt je reinste onzin. Zonder geloof geen oorlogen... 'doe es googelen'? :n

En nu ga ik eten koken en naar mijn knollie :wave:

Christenen gingen vroeger op kruistocht om Heidenen te vermoorden
Nazi's maakten Joden af
In Irak en Irak worden mensen gevangen gezet omdat ze niet religieus genoeg zijn

Religie veroorzaakt haat en ellende

cp112

suleilitha schreef:
Hier wordt gesteld dat God alles kan, dan rijst bij mij de vraag waarom er nog altijd oorlog, kanker, aids, armoede, honger, dualiteit/dualisme en verdere ellende bestaat.

Anders krijgen we overbevolking :+

Tja, ik snap ook niet dat je kan zeggen dat god alles kan, keer je dan de hierboven genoemde dingen gewoon de rug toe? Zie je dat dan niet?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:12

Authentic schreef:
Je kan 't ook omdraaien, 't kan je pijn doen als je van god houdt. Ik hou van de wetenschap, scheikunde, biologie, natuurkunde. Hoe mooi alles is in elkaar zit, hoe perfect het is, ik vind niet dat je zoiets het werk van 1 iemand kan noemen. Ik vind ook jammer dat er veel kortzichtige mensen zijn die zo slikken wat er in de bijbel staat zonder erover na te denken. ;) Iedereen kan pijn voelen door een bepaalde mening, dat is geen alleenrecht van gelovigen.

Ik denk er zéker wel overna. Ik geloof niet dat zoiets gecomliceerds als een mensenoog en hersenen kan kunnen zijn ontstaan uit één knal, of uit één celletje. Jammer dat ik dan meteen als kortzichtig bestempeld word..

suleilitha schreef:

Ik geloof dat wij dat zelf allemaal hebben verzoorzaakt. De wereld wás goed, perfect zelfs. Het lammetje sliep bij de leeuw.. Maar omdat WIJ zo graag meer wilden is dat allemaal verpest..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:13

blokje schreef:
Adil@ Ik vind het erg als mijn God niet sireus wordt genomen en dat mensen zo aan het twijfelen en verwerpen.

En ik vind het enorm zonde dat er mensen zijn die klakkeloos aannemen wat er in een boek staat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:14

Het probleem van geloven is dat het geen onderbouwing door feiten nodig heeft.

De ophef in reactie op het internationale 'Waarschijnlijk...'-initiatief onderbouwt met feiten hoe groot het gevaar van de intolerantie van geloof is.

Het bestaan van God wordt er nota bene niet door ontkent!
De tegenactie 'God bestaat.' is zó duidelijk intolerant.

Het is geen actie tegen God, maar een actie tegen de levensgevaarlijke en onaantastbare intolerantie van geloven.

hc

Inujojo

Niwla schreef:
Nouzeg HC, dat vind ik nou écht onzin. Sorry. Dat is echt niet bij alle gelovigen zo hoor, dat het hogere doel de aardse middelen heiligt :?

Wij christenen leren juist dat je net zoveel van je naaste moet houden als van jezelf. Niet alleen van de mensen die je aardig vindt maar óók van je vijanden. Als iedereen dat nou eens probeerde zou de aarde er een stuk beter uitzien.

grappig dat je dat zegt, aangezien het grootste deel van de oorlogen om geloven begonnen zijn en niet alleen islamieten e.d. Christenen zijn de grootste bloedvergieters in de geschiedenis van de mensheid heb ik het idee, kruistochten, katholieken tegen protestanten, tachtig jarige oorlog.. Allemaal geloofskwesties.

En nog iets algemeens, ik vind een billboard met "god bestaat" veel kwetsender dan het billboard "god bestaat niet". De atheïsten geven dan nog tenminste de mogelijkheid dat er misschien wel wat is, gelovigen trekken meteen een streep door de kwestie.

Urbanus

Authentic schreef:
blokje schreef:

En ik vind het enorm zonde dat er mensen zijn die klakkeloos aannemen wat er in een boek staat.

Ik vind het erg dat mensen vermoord worden omdat ze niet geloven

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:15

En tevens als ze iets anders geloven dan een andere groep gelooft... :+

Anoniem

WIJ? WIJ hebben het allemaal verpest??? Rare opvatting. Doet me denken aan het karma-verhaal van doorgeslagen New-age-aanhangers.
Vertel mij wat een kind heeft gedaan dat angstig ziek wordt, vertel me wat een doodgeboren pasgeborene op de kerfstok heeft, en vertel me wat mijn partner heeft uitgehaald waardoor hij kanker heeft gekregen.

Authentic

Mensenogen en hersenen zijn ook niet uit 1 knal ontstaan. En uit 1 cel ontstaan mensen ja, elke dag, 't duurt alleen een maand of 9 tot zo'n mens af is. ;)

Tussen 'niks' en 'mens' zit nog enorm veel, dat begint bij eencelligen en gaat tot mensapen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:16

in de geschiedenis idd Inujojo. Ik ben blij dat dat achter de rug is en hoop dat het nóóit meer gebeurt want dat is niet de bedoeling van het christelijke geloof.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:16

Inujojo schreef:
Niwla schreef:

grappig dat je dat zegt, aangezien het grootste deel van de oorlogen om geloven begonnen zijn en niet alleen islamieten e.d. Christenen zijn de grootste bloedvergieters in de geschiedenis van de mensheid heb ik het idee, kruistochten, katholieken tegen protestanten, tachtig jarige oorlog.. Allemaal geloofskwesties.

En nog iets algemeens, ik vind een billboard met "god bestaat" veel kwetsender dan het billboard "god bestaat niet". De atheïsten geven dan nog tenminste de mogelijkheid dat er misschien wel wat is, gelovigen trekken meteen een streep door de kwestie.

Ik wou het net zeggen... Christendom en naastenliefde... Dat is dan zeker pas iets van na de 2e wereldoorlog?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:17

suleilitha schreef:

Dat laat hij toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:17

Evolutie binnen het christendom, Lieveli :7