mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:44

Ylana schreef:
_Tessaa schreef:
Hieruit blijkt toch maar weer júist dat je niet eens je vriend altijd kunt vertrouwen?!

Er is niet eens 100% duidelijkheid waarom hij het gedaan heeft.
En zo als eerder al geschreven, een kat in nauw maakt rare sprongen...

Dát is dus precies wat ik bedoel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:45

Het lijkt mij wel duidelijk dat hij problemen heeft, maar zoals ik al eerder zei: dit is niet de manier om ze op te lossen.
Het zijn zíjn problemen, daar mag jij niet onder lijden. In een relatie moet je alles delen, ook de problemen, maar niet op de voet zoals hij het nu heeft ingezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:46

Juul schreef:
Ylana schreef:

Er is niet eens 100% duidelijkheid waarom hij het gedaan heeft.
En zo als eerder al geschreven, een kat in nauw maakt rare sprongen...

Precies. Júist omdat hij in het nauw kan komen, moet je die pincodes dus niet toevertrouwen.
Of nouja, niet dat het niet moet. Maar ik kan begrijpen als iemand het dus niet wil toevertrouwen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:47

Liezel1 schreef:
Het lijkt mij wel duidelijk dat hij problemen heeft, maar zoals ik al eerder zei: dit is niet de manier om ze op te lossen.
Het zijn zíjn problemen, daar mag jij niet onder lijden. In een relatie moet je alles delen, ook de problemen, maar niet op de voet zoals hij het nu heeft ingezet.

Wat is iedereen heerlijk makkelijk over zulke dingen zeg. Ooit eens je ingelezen over mensen met geldproblemen en verslavingen enzo? Zelfs met de beste wil van de wereld kom je daar niet zomaar uit, en dan doe je echt gekke dingen als stelen van mensen waar je van houd etc.

TS: Ik hoop eigenlijk niet dat je vriend met zoiets kampt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:47

_Tessaa schreef:
[naam] schreef:

Precies. Júist omdat hij in het nauw kan komen, moet je die pincodes dus niet toevertrouwen.
Of nouja, niet dat het niet moet. Maar ik kan begrijpen als iemand het dus niet wil toevertrouwen.. :j

Idd jij snapt wat ik bedoel. :)

Ik heb te vaak van die programma's gezien en erover gelezen. ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

@Juul, als jij bij voorbaat je vriend al niet durft te vertrouwen, want stel hij zou gok problemen kunnen hebben of krijgen, dan zit er bij jou toch echt iets niet goed...
Wat als je later met hem gaat samen wonen? Blijf je dan nog steeds jouw geld, mijn geld doen, want stel toch een voor dat...
Dat kan ik gewoon niet begrijpen...

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

Liezel1 schreef:
sowww.... dat smsje zou mij écht in het verkeerde keelgat schieten!
Zoals ik het lees heeft hij zelf ook problemen, dat lijkt uit dat smsje naar voren te komen.
Wis het smsje vooral niet!!!

Bel hem en zeg dat hij NU naar huis komt en jullie het hier NU over gaan hebben. "Je krijgt het geld terug als je naar mij luistert"... Pfff, dácht het niet! Als hij naar JOU luistert mag hij nog blij zijn dat je geen aangifte doet!
Het is jóuw geld en zorg dat jíj de touwtjes in handen houdt. Laat hem niet denken dat hij dat door dit soort "bedreigingen" jou onder de duim kan houden!

Helemaal mee eens. Hij is fout, niet jij!

Sterkte ermee.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:49

Wat erg zeg.. :oo

Ik zou idd even wachten wat voor reden hij had..
Maar alsnog.. dat moet hij gewoon niet doen!!
Nou maar even een hartig woordje met hem spreken!

Succes!

blokje

Mijn vriend weet ook mijn pincode en ik die van hem. We hebben pas 6 maand maar ik vertrouw hem. Daarnaast is er niet veel van mijn rekening te halen (A)

Maar kijk je wel uit.
Straks dwingt hij je ergens toe.
Echt vervelend zo iets!

Anoniem

Ylana schreef:
@[naam], als jij bij voorbaat je vriend al niet durft te vertrouwen, want stel hij zou gok problemen kunnen hebben of krijgen, dan zit er bij jou toch echt iets niet goed...
Wat als je later met hem gaat samen wonen? Blijf je dan nog steeds jouw geld, mijn geld doen, want stel toch een voor dat...

Prima als je dat niet kunt begrijpen en er bij mij iets niet goed zit. Dan zijn we uitgepraat. :)

Liezel1

Juul schreef:
Liezel1 schreef:

Wat is iedereen heerlijk makkelijk over zulke dingen zeg. Ooit eens je ingelezen over mensen met geldproblemen en verslavingen enzo? Zelfs met de beste wil van de wereld kom je daar niet zomaar uit, en dan doe je echt gekke dingen als stelen van mensen waar je van houd etc.

TS: Ik hoop eigenlijk niet dat je vriend met zoiets kampt...

Ik praat er niet makkelijk over, ik weet dondersgoed wat het is..... Beter dan jij denkt, maar ik zet niet mijn hele priveleven op internet.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:50

Jeetje dat is niet niks..! succes vanavond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:51

Alsof er iets mis met je is als je jouw vriend je pincode niet wilt geven. :? Lijkt me toch nog altijd een persoonlijke keuze.
Het feit dat je hem niet wil geven is niet omdat je verwácht dat hij er de fout mee in gaat, maar omdat de káns er is dat hij ermee de fout in gaat.
Wat net zo goed bij mij zou kunnen gebeuren als ik van iemand anders de pincode kreeg...

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:51

als eerste heeft hij imo wel diefstal gepleegd, hij mocht namelijk je pasje gebruiken om 1 (!) fles drank te halen, daar heeft hij toestemming voor gekregen van jou; niet om daarna met jou pasje maar je bankrekening leeg te trekken.

meis, als je echt niet meer weet hoe je nu de maand door moet komen zou ik als ik jou was je ouders inlichten (even ervanuitgaande dat je daar normaal en goed contact mee hebt)
en als je vanavond je vriend spreekt gewoon heel goed voor ogen houden dat hij nu te ver is gegaan en dat hij jou nu ook in de problemen heeft gebracht!

zorg dat hij je jou pasje onmiddellijk teruggeeft (kwijt istie hem niet, hij heeft hem -als ik het goed begreep- vandaag nog gebruikt) bepaal voor jezelf wat jij een goede oplossing vind, komt hij daar niet aan tegemoet of mocht hij niet 1-2-3 reageren met een oplossing zeg hem dan dat je het via zijn ouders speelt (sommigen zijn daar erg gevoelig voor en dan kan er ineens wel wat)

qua bankrekening etc. nieuw pasje aanvragen, en daarbij een nieuwe pincode aanvragen (weet namelijk niet of dat automatisch gebeurd) dan weet je namelijk zeker dat hij niet meer aan je bankrekening kan komen.

naast dit alles wil ik je nog even veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat het weer goed komt.
Laatst bijgewerkt door kathris op 26-02-09 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:52

TS, niet panikeren! Luister naar zijn verhaal vanavond, ik zou zeker zorgen dat dat gebeurt aan de keukentafel van en in bijzijn van zijn moeder bijvoorbeeld ;)

Natuurlijk krijg jij je geld wel terug...

Anoniem

_Tessaa schreef:
Alsof er iets mis met je is als je jouw vriend je pincode niet wilt geven. :? Lijkt me toch nog altijd een persoonlijke keuze.
Het feit dat je hem niet wil geven is niet omdat je verwácht dat hij er de fout mee in gaat, maar omdat de káns er is dat hij ermee de fout in gaat.
Wat net zo goed bij mij zou kunnen gebeuren als ik van iemand anders de pincode kreeg...

Idd. Ik wil ook van iemand anders de pincode niet hoor. Vertrouw mezelf daar ook niet mee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

aangifte doen heeft denk ik wel degelijk nut... het heet dan alleen geen diefstal, maar verduistering.. dat is als je jezelf iets wederrechtelijk (= onrechtmatig) toe-eigent door de middelen die je tot je beschikking hebt voor bv. werk, etc.

Jij hebt je pinpas meegegeven om hem de boodschappen te laten betalen en voor geen enkel ander doel... hij had die pinpas wel tot zijn beschikking en heeft daar misbruik van gemaakt.. dus valt het onder verduistering (als ik het stukje "werken binnen wettelijke kaders" van mijn opleiding nog goed kan herinneren)

Sterkte met de situatie

blokje

Ik vind inderdaad dat je wel het verhaal van je vriend moet horen.
Ik ben ook verslaaf (Geweest) ben er nog steeds niet helemaal vanaf. En heb al 1,5 jaar hulp!
Gelukkig geen geld dingen bij mij. Je kan je zo 1,2,3 niet aan passen met die mensen moet je gedult hebben.
Maar vooral GEEN geld geven

Ylana

Anoniem schreef:
Ylana schreef:
@Juul, als jij bij voorbaat je vriend al niet durft te vertrouwen, want stel hij zou gok problemen kunnen hebben of krijgen, dan zit er bij jou toch echt iets niet goed...

Prima als je dat niet kunt begrijpen en er bij mij iets niet goed zit. Dan zijn we uitgepraat. :)

Ok, misschien niet helemaal goed neer gezet. Maar stel...
Jouw vriend zijn pas is geblokkeerd om welke reden dan ook.
Hij moet pinnen om welke reden dan ook.
`Schat, mag ik morgen jouw pas even meenemen voor ....`
`Nee, want ik vertrouw je niet met mijn pas en pincode`
Ehm, tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:54

Ylana schreef:
[naam] schreef:

Ok, misschien niet helemaal goed neer gezet. Maar stel...
Jouw vriend zijn pas is geblokkeerd om welke reden dan ook.
Hij moet pinnen om welke reden dan ook.
`Schat, mag ik morgen jouw pas even meenemen voor ....`
`Nee, want ik vertrouw je niet met mijn pas en pincode`
Ehm, tja...

Dat weet hij al. :) Ik krijg zijn pincode ook niet hoor. ;) Dus tussen ons zit het wel degelijk goed. Zelfde mening. Wil hij geld, wil ik wel even pinnen voor 'm.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:55

Wat een bekend verhaald. Mijn moeder is jaaaaren getrouwd geweest met zo'n type. Beloofde altijd beterschap en zij trapte er altijd in. Helaas heeft hij één misstap teveel gemaakt. Met de pinpas van mijn Opa en Oma waar mijn moeder de boodschappen voor hun van haalt geld gehaald. Hij heeft er over gelogen maar toen hij er echt niet meer omheen kon gaf hij pas toe. Mijn moeder heeft hem toen gelijk de deur gewezen en we hebben hem gelukkig nooit meer gezien.

Meid, ik weet niet hoe oud je bent maar deze jongen neemt het duidelijk niet zo nauw met normen en waarden. Hij heeft waarschijnlijk een probleem, maar daar heb jij niks mee te maken. Hij heeft zichzelf dat geld zonder het te vragen toegeeigend en je krijgt er nog een grote bek (sms) voor terug. Kan er maar één ding op antwoorden: laat die loser lekker gaan!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:56

bedankt voor jullie reacties; ik wacht even tot mijn vader thuis is om te overleggen of ik naar de politie zal gaan!

mijn de ouders van mijn vriend is het contact zeer slecht en praten is dan ook niet mogelijk, het doet hem dan ook niks om daarmee te dreigen, ik krijg dan als reactie; doe maar lekker!

banjer & kathris; bedankt voor jullie reacties; hier heb ik wat aan! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:57

Ik ben er heel makkelijk in, m'n moeder, vriend en een vriendin hebben mijn pincode, kunnen ook zo mijn pas meekrijgen als ze geld nodig hebben hoor (als je geld nodig hebt, ga je zelf maar pinnen :D ). Of regelmatig dat ik iemand vraag iets te halen en dan gewoon m'n pas meegeef.

Maar het is héél rot dat het vertrouwen van TS zo beschaamd is!

Laat hem vanavond maar met een verklaring en oplossing komen :)

Anoniem

Kady_ schreef:
bedankt voor jullie reacties; ik wacht even tot mijn vader thuis is om te overleggen of ik naar de politie zal gaan!

mijn de ouders van mijn vriend is het contact zeer slecht en praten is dan ook niet mogelijk, het doet hem dan ook niks om daarmee te dreigen, ik krijg dan als reactie; doe maar lekker!

banjer & kathris; bedankt voor jullie reacties; hier heb ik wat aan! :)

Goed dat je met je pa gaat overleggen. Dan is er iig nog iemand die er vanaf weet en waarmee je kan praten. Succes!!

Miss_Blimm

Sjee zeg, geef je in goed vertrouwen je pasje mee flikt hij dit! En dat hij dan iets extra pint a 20 euro ofzo oke, maar zoveel!

Hopelijk spreek je heem heel snel face to face. Denk niet dat er echt een goede reden is, misschien in financiele problemen die groter zijn dan je denkt? Of misschien is hij verslaafd aan het 1 of ander???

Nou ja, heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kan je voor jezelf eruit komen of je met zo'n leugenaar verder wil.