Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:36

Afgelopen zomer was dat.

Met metaaldeeltjes in verf krijg je nooit het effect dat echt metaal heeft. Ik erger me al kapot aan magneten die niet 'magnetisch' genoeg zijn (heb er net een paar weggegooid), laat staan aan een muuroppervlak waar ik niets tegenaan kan 'plakken'.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

Heb destijds bij mijn zus de muur geverfd met magneetverf. Daar moet je flinke spierballen voor hebben en heb echt 3 lagen aan moeten brengen voor het echt dekkend was. Magneten blijven overigens wel goed hangen, verf kwam bij fixet vandaan, geen idee welk merk. Zal als ik er morgen aan denk eens foto's van mijn kamer maken.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:09

Wat ik zelf altijd wel leuk vind is om 2 of 3 muren gewoon wit te houden en dan dus 1 of 2 muren (2 kleine, of 1 grotere muur) in een leuk kleurtje te nemen.

Verder zou ik geen gebruik maken van magneetverf oid, maar een speciaal whiteboard kopen waarop je kan schrijven en welke magnetisch is. Deze hoeft niet altijd wit te zijn ;)

Verder zou ik het ook niet te druk maken met posters, of anders zoals eerder gezegd is het netjes houden in een lijst. Zo houd je rust in je kamer en is het ook makkelijk aan te passen, zonder dat je je muur sloopt.

Gordijnen vind ik ook echt een aanrader, vind ik altijd wel wat sfeer geven, niet zo kaal. Zorg ook voor goede verlichting, te weinig is erg irritant, maar te veel/te fel licht is ook niet prettig.

Dit is allemaal mijn persoonlijke mening, misschien vind je het niets en misschien heb je er wat aan :p

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:31

Weet niemand zo een site waarop je je kamer zou kunnen weergeven, en dat je muren enzo kunt verven ?
( geen sims )

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:55

Ik weet natuurlijk niet of jij dit wel leuk vind,
maar ik heb in de computerkamer een hele leuke lamp!
(vind ik zelf dan)
Hij hoort alleen oorspronkelijk aan de muur maar mijn vriend wou hem persee aan het plafond!
Even een foto zoeken..

Afbeelding

Het merk is DOT-light en ze zijn te koop bij de Praxis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:58

kon ik mn kamer maar pimpen. :P heb je geluk mee.

magneet verf lijkt me ontzettend leuk :D
of metalic verf.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:25

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 16:37

sjaslique: Haha, als ik je kamer bekijk, zie ik duidelijk dat je paardrijdt!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:53

ik kom ook even wat idee'tjes opdoen hier..
aanstaande dinsdag krijg ik de sleutels van mn allereerste eigen 'plekje'. een container woning in Amsterdam:D.
Dan heb ik eigenlijk 1 kamer, waar mn bed en eettafel in staan en ook tevens een mini keuken blokje. (heel primitief allemaal hoor). en dan is er nog een klein badkamertje met wc + douche in gezet.

Het is maar voor een half jaartje maar ik zou toch graag echt mn 'eigen' plekje er van maken en het liefst ook bijv 1 wand in een mooie kleur schilderen, en dan de overige wanden lekker wit laten.
ik vind het alleen erg moeilijk om een kleur te kiezen. de kamer is namelijk erg klein en doordat je er een bed+boekenkastje+ eettafel+ keukenblokje in heb is t nogal vol waarschijnlijk. (als ik de sleutels heb gaan we binnen een paar dagen al mn spulletjes er in zetten en dan zie ik vanzelf hoe vol het is).

Ik hou onzettend van (donkere) aardetinten. donkerbruin, donkergrijs enz. in combi met inderdaad bijv gebroken wit. en dan bijvoorbeeld de assecoires in mn kamer allemaal in een leuke kleur kiezen.
Spulletjes heb ik bijna allemaal al gekocht. mn bed is gewoon wit. boeken kastje + tafel zijn donkerbruin/zwart hout. en dan heb ik rode assecoires erbij (rode placemats, rood dekbed overtrek, rood nachtkastje).

ik zit dus nog erg te twijfelen over de kleur van de muur.
mijn voorkeur gaat uit naar donker grijs (zoiets als op een foto van een paar berichten terug van iemand). maar ik ben bang omdat het kamertje nogal klein en smal is dat de muren dan zo op je afkomen.

iemand nog leuke ideeen en tips?
ik ga sowieso eerst alles erin zetten, en dan even kijken hoe het er uit ziet. als het dan (met witte muren) al echt bomvol lijkt laat ik de muren denk ik gewoon wit.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:48

Zwitsal: Misschien kan je het wel het best je muren wit laten/maken als je zegt dat je denkt dat grijs op je af gaat komen. Met rode accesoires is dat dan toch niet saai ofzo?

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:28

Niemand meer?

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:11

Niemand meer?
Dat is spijtig. Gewoon vertellen hoe je kamer er uitziet is ook al een enorme hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:42

mijn kamer is geen voorbeeld voor jou :=
oud behang overal vlekken op de muren, van doodgeslagen insecten.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 14:43

Haha,
valt wel mee hoor, Anthea!
Jij bent volgens mij erg muzikaal? Of ben ik mis?

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:55

Verder niemand meer?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:02

Zo te zien niet meer ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:19

Mijn kamer nu is heel anders dan deze zou zijn wanneer ik niet op mezelf zou wonen :D . Nu is mijn slaapkamer vooral heel "rustig" (donkerbruin slaapkamer meubilair met donkerbeige velours gordijnen en vloerbedekking in een kleur die ik eigenlijk niet goed beschrijven kan), maar als het gelijkertijd mijn zitkamertje etc. zou zijn, dan zou ik er wel meer identiteit aan geven :) . Ooit (als we onze eerste eigen koopwoning hebben ofzo :D ) wil ik echter een kamer inrichten volledig in oosterse sprookjesstijl (veel donkerrood, goudgeel, veel fluwelen kussentjes, Marrokaanse lampen, kandelaars etc.), maar dat is iets waar je net van moet houden natuurlijk :D .

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:33

Haha en je partner moet er ook van houden vikki :P (Als je die hebt dan)
Ik heb nu ook een totaal andere slaapkamer dan ik voor ogen had.
Maar opzich vind ik onze kamer wel leuk geworden, maar het is ook iets waar je van moet houden!
Een wand van ons is met fotobehang van een tropisch strand, een wand en een pilaar zijn azuurblauw,en een wand is beige achtig de vloerbedekking is zandkleurig (past bij het strand!)
De meubels zijn allemaal walnootkleurig met hoogglans zwart.
De gordijnen en ons beddengoed zijn ook zwart.
Zal even foto's zoeken. :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:49

Dat moet wel een kamertje worden voor mij alleen, want als woonkamer of slaapkamer zal ik dat er absoluut niet door krijgen bij mijn vriend... := Als ik dat zou proberen, zou hij me denk ik spontaan af laten voeren in een dwangbuisje... :')

TS hoeft hopelijk echter (nog) geen rekening te houden met de wensen van een ander en kan haar kamer dus fijn naar eigen smaak pimpen :D . Singeltje; weet je al of je nieuwe meubeltjes zal krijgen of dat alles bij het "oude" blijft? Ben je er al uit wat je voor je ramen wil hangen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:03

Wat ik zelf trouwens ooit absoluut wil hebben is dit : http://www.maranon.net/shop/hangstoelen-c-4 Maar ja, dan moet je wel een plafond hebben dat geschikt is om zo'n hangstoel aan te bevestigen, maar die dingen vind ik echt geweldig.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:14

Adecuada: Jou kamer is echt geestig! Helemaal strand! Waaaawww!
Zelf zou ik misschien het liefst gewoon effen kleurtjes of bollen gebruiken.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:50

Dankje Singeltje, haha dit is trouwens totaal niet de kamer die ik voor ogen had.
Ikzelf wou zelf heel graag een meer romantische kamer!
Maarja mn vriend had deze kamer al gekozen.. :Y)

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:19

Adecuade (oeioei... moeilijke naam om telkens te typen! :P Heb ik hem juist getypt? -:) ): Ik vind toch dat je kamer wel iets heeft hoor! Al ben ik ook eerder voor de romantische en rustgevende kamers in rustige tintjes.

Vikki: Die hangstoelen zien er ook allemaal erg leuk uit! Alleen ben ik niet zeker of dat mijn kamer niet te druk gaat maken, maar, het is alvast een tof idee!
Verder krijg ik nieuwe meubels. Kleur van de meubels staat nog niet vast. Mijn bed behoud ik wel, het is een wit, eerder romantisch-achtig bed, uit de IKEA! Dat bed heb ik overigs al erg lang, maar ik vind het echt een mooi en geweldig bed. Haha!
Voor de ramen dacht ik aan een rolgordijn of een rolluik (ik weet niet of ze dat in Nederland ook zo noemen? :o )

Alvast bedankt iedereen voor de toffe en nuttige ideetjes!