zijn jullie je vriend(in) ook wel eens zat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Re: zijn jullie je vriend(in) ook wel eens zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:59

Ik woon samen met mijn vriendje en nee, ben hem echt nooit zat. We laten elkaar heel erg vrij en hebben het echt altijd leuk. Ik rijd iedere avond paard, vriendje voetbalt veel dus als we samen zijn is dat echt genieten!

Stappen doen we wel vaak samen en met vrienden. Ook dat is super, als hij of ik langer wilt blijven dan is dat prima en dan gaat de ander gewoon vast lekker slapen.

Heerlijk zo'n man.

Overigens heb ik bij ex-vriendjes wel heel vaak die irritaties gehad maar ja... daarom zijn het inmiddels ook ex-vriendjes.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:04

denise: wow dat klinkt echt zo relaxt!
*jaloers* oeps!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:07

Denise_84 schreef:
Overigens heb ik bij ex-vriendjes wel heel vaak die irritaties gehad maar ja... daarom zijn het inmiddels ook ex-vriendjes.

Jup!! Als ik zo'n relatie zou hebben dan zou ik me ook af vragen of ik niet gelukkiger zal zijn met iemand waar ik me minder aan erger...

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:12

Kristie schreef:
Zeer regelmatig :Y).
Als ik mijn wederhelft te vaak zie ga ik me vreselijk irriteren aan hem, ruzie maken zodat hij weg gaat, of zodat ik mijn frustratie tegen hem kan uitten. Heb hier vooral last van als we 'niets doen, en ik hem 3 dagen achter elkaar zie.

Ik zou me afvragen of mijn relatie nog wel de moeite waard is om voort te zetten als je je vreselijk irriteerd als je elkaar 3 dagen achter elkaar ziet, zonder "iets te doen".

Ik ben nu 7 jaar samen met mijn partner, waarvan zo'n 5 jaar samenwonend. We werken beide 40 uur en zien elkaar overdag niet, maar vanaf +/- 18.00 tot we naar bed gaan zien we elkaar bijna elke avond. Als ik mijn paarden aan het rijden ben komt hij vaak kijken, of mest ondertussen de stallen even voor me uit :D
Op stap gaan doen we zeer zelden. Hij gaat misschien een keer of 5 per jaar, en dan alleen want ik heb een hekel aan de kroeg. Wel gaan we vaak samen even naar de (kantine van de) manege/rijhal van de club.
Ik ben hem ook nooit echt zat, maar we hebben beiden ook niet het gevoel dat we elkaar bezig moeten houden ofzo. Er is genoeg te doen in en rond huis, waarbij we samen zijn, maar toch elk met zijn eigen ding bezig. Natuurlijk hebben we ook wel ooit dat ik niet zo'n behoefte heb om met hem te praten ofzo, maar we voelen dat heel goed aan van elkaar en vaak ga ik dan lekker een paar uur buiten rijden, of hij gaat naar een vriend.
Nou zijn mijn beste vriendin en zijn beste vriend met elkaar getrouwd, dus die zien we ook vaak samen. :D

Ik vind ons persoonlijk helemaal niet klef, we zijn niet knuffelig/ aan het kussen in gezelschap, maar hebben samen wel bijna altijd een leuke tijd, zonder dat we daarvoor perse iets leuks moeten gaan doen.

Je moet samen kunnen praten over dingen die je wel/niet leuk vind en een beetje rekening met elkaar houden. In het geval van TS kan ik me voorstellen dat haar vriend het niet leuk vind als ze elkaar 5 dagen niet gezien hebben, dat zij dat geen tijd voor hem maakt als ze het druk heeft met leuke dingen voor zichzelf doen. Ik zou dan zelf proberen om in de 5 dagen dat hij er toch niet is leuke dingen met vriendinnen te doen, en de 2 dagen dat hij er wel is ook tijd voor hem vrij houden. (en dan bedoel ik echt niet 24 uur per dag)
Als één persoon in een relatie heel veel aandacht van de ander vergt, terwijl de ander juist veel meer op zichzelf is, gaat dat vroeg of laat altijd botsen. Je kan dan beide je proberen aan te passen (wat vaak nog meer irritaties oplevert) of kijken of je niet beter beide een eigen weg kunt gaan en openstaan voor een ander persoon die beter bij je past.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:17

beetjegek: how how wacht even. door mijn werk kan ik geen tijd voor hem maken. wij werken allebei onregelmatig en het komt vaak voor dat ik vrij ben wanneer hij werkt en hij vrij is wanneer ik werk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:18

kips schreef:
ik ergerde me ook enorm aan me ex, zo erg dat ik het toen heb uitgemaakt.. hij smste elk dag net zolang totdat ik antwoorde, hij was heel klef, hij keek me constant aan ook bij het eten, geen eigen mening dus deed mij na, en nog wel meer dingen

oohw dit ken ik. Mijn ex was ook een hele lieve jongen maar zo lief dat ik altijd mijn gelijk kreeg enzo ik wil ook wel eens wat weerstand.ik ben ook een type dat zodra je over je heen laat lopen dat ik dat ook doe. Dat vond hij helemaal niet erg want wat ik vond dat vond hij ook. mijn stallen meste die uit , hoofdstellen kocht hij en zelfs setjes voor mijn paarden. pfff na 1,5 jaar was dat het wel hoor. ben nog wel vrienden met hem maar een relatie no way.

Nu heb ik alweer bijna 9 maanden een vriend en die doet gelukkig zijn ding en mijn paarden vind hij leuk maar dat is mijn hobby en mijn ding dus dat blijft het ook. Hij loopt niet zo achter mijn kont aan en dat heb ik nodig

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:20

mijn vriend is ook stinkend jaloers. elk smsje word (mee)gelezen, heb hem al meerdere keren op mijn mail gezien, zit dagelijks me hyves te checken, van het weekeind kwam ik een ex tegen(gewon gezellig gepraat) was zo boos, ik prate met een jongen uit de vrienden groep(van mij) weer kwaad...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:21

Lieve hunter87, moet je er eigenlijk niet gewoon mee ophouden? Ik hoor je namelijk maar weinig leuke dingen over je vriend zeggen. Misschien is het gewoon beter om dan een eind aan de relatie te maken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:23

mijn vriend is niet jaloers maar wil wel altijd even weten waar ik uithang en met wie.. niet om te controlerren maar zodat hij weet dat het nog goed gaat. Doordat wij allebei heel onregelmatig werken zien we elkaar de ene keer heel veel maar een andere keer weer heel weinig.

Overigens had ik bij al mijn exen dat ik ze zat werd na 4 maanden als ik ze te lang zou zien maar bij hem totaal niet.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 15:27

anoeska: dat zou kunnen, je bent niet de enigste die dat zegt.
hij is nu op stage en komt einde van deze week definitief weer thuis, we gaan elkaar dan meer zien en ergens hoop ik dat het dan weer word zoals ''vroeger'' toen hij ook gewoon thuis was. (stage op schiphol en thuis is in apeldoorn)
ergens voel ik nog veel voor hem maar ergens word het juist een stuk minder nu hij zich zo gedraagd nu die continue op stage is. zo was hij nooit, daar ben ik ook niet voor gevallen! ik hou de moed er nog in maar vriendinnen vroegen zich ook al af hoelang ik dit nog vol ga houden. als hij thuis is krijgt hij alles mee waar ik ben en wat ik doe en als hij daar is probeert hij dat ook door mij contineu te bellen/na te checken/smsen

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:33

hunter87 schreef:
beetjegek: how how wacht even. door mijn werk kan ik geen tijd voor hem maken. wij werken allebei onregelmatig en het komt vaak voor dat ik vrij ben wanneer hij werkt en hij vrij is wanneer ik werk.

Zo bedoel ik het ook niet. Ik doelde meer op je uitspraak dat je gek van hem wordt als hij aandacht wil als je het al druk hebt. ;)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:35

Wat klinkt dit bekend zeg Hunter87...
Zit momenteel met mn relatie er helemaal doorheen.
Woon 3 jaar samen maar ben hem helemaal zat. Heb vorige week dus mn koffer gepakt en ben 5 dagen naar mn ouders gegaan. Ben inmiddels wel weer terug bij hem maar ik weet niet of ik er nog voor wil gaan. Het gevoel is weg, bij mij. Bij hem niet - hij wil nu in eens met me trouwen... pfff, mannen.
Als ik zo jouw verhaal hoor denk ik dat je er ook beter een punt achter kan zetten. De ruzies en ergernissen worden alleen maar meer tenzij je eerlijk alles tegen hem verteld hoe jij je voelt...
Succes!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:38

vraag t gewoon
waarom hij nou zo doet.

praten in je relatie is erg verstandig

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:40

Vooral als ie 'ziek' is... net als vanacht.... pfoe...
Broodje hotdog had ie gister op met Carnaval, lag hem zwaar op de maag maar doet dan zowat alsof ie zware buikgriep heeft. Heeft over moeten geven vanacht maar komt dan al zuchtend en puffend de slaapkamer op terwijl ik dankzij een stampende baby in mijn buik de slaap ook niet kan vatten :Z

dus tja... dan ben ik hem wel effe zat. Maar eigenlijk is dat ook alleen maar wanneer ie 'ziek' is :+
Maarja... algemeen bekend mannenkwaaltje toch? :+

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:41

hunter87 schreef:
mijn vriend is ook stinkend jaloers. elk smsje word (mee)gelezen, heb hem al meerdere keren op mijn mail gezien, zit dagelijks me hyves te checken, van het weekeind kwam ik een ex tegen(gewon gezellig gepraat) was zo boos, ik prate met een jongen uit de vrienden groep(van mij) weer kwaad...

Praat je daar dan ook over met hem? Dat je het niet leuk vind dat hij je steeds controleert en waarom hij dat doet? Vertrouwt hij je niet?

Ik zou het ook niet prettig vinden als ik continu zou moeten verantwoorden waar ik ben, wat ik doe, met wie ed, maar als er een goede vertrouwensbasis is tussen 2 partners hoeft dat in mijn ogen ook niet.
Ik lees nooit zijn mail of hij mijn mail, maar soms wisselen we wel eens van computer omdat niet alle programma's op beide computers staan, maar als we dan elkaars mail lezen, is dat maar zo. Er staat niks geheims in.

beetjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:41

Cyntje schreef:
dus tja... dan ben ik hem wel effe zat. Maar eigenlijk is dat ook alleen maar wanneer ie 'ziek' is :+

Mannen denken altijd meteen dat ze dood gaan als ze zich niet zo lekker voelen :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:43

beetjegek schreef:
Cyntje schreef:

Mannen denken altijd meteen dat ze dood gaan als ze zich niet zo lekker voelen :D

Inderdaad, mij lag het eten ook wat zwaar op mijn maag maar heb ook niet liggen kreunen en steunen. Gaat vanzelf wel weer over denk ik dan :+ Als je er zo om ligt te deunen heb je er alleen maar meer last van denk ik dan! :P

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:50

ja, ik ben m'n vriend wel is zat..

voorbeeldje van afgelopen week.. hij belde mij vrijdag op met de vraag of we samen zouden eten, mijn antwoord prima, waarop hij zei: kom dan hier eten, want ik heb toch nog voor 2 personen, ik weer dat dat prima was :) ben ik daar 's avonds, na volle dag stage en dus nogal moe.. even kletsen en ik plof op de bank.. verwacht die van mij dat ik ga koken, mijn antwoord was dat hij mij uitgenodigd had en dat was volgens hem dan weer niet zo.. en dan krijg je dus zo'n onzinnige discussie, waarin hij perse zijn gelijk wil hebben..

wat ook irritant is.. dat hij zegt dat we zo weinig samen doen, maar hij wel zaterdag of zondag overdag standaard heeft volgepland met sport - waarna die moe is.. en als ik vraag of we wat gaan doen zijn antwoord standaard is "verzin maar wat, ik ga wel mee"
en als ik dan zeg dat hij ook wel is wat kan verzinnen is het *zucht-steun-kreun* en moet ik niet zeuren..soms kan ik hem wel achter het behang plakken..

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:53

Nee, ben hem nooit zat, al vind ik het ook niet erg om soms is een avondje voor mezelf te hebben. Gewoon dom achter de pc zitten ofzo is er niet bij wanneer hij bij me is of andersom.

Zie hem meestal op dinsdag, donderdag en vrijdag niet en de rest van de avonden wel. Stappen doen we soms samen maar soms ook alleen. Heerlijk vind ik het om eens een avondje alleen met mn meiden op stap te gaan. :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:03

hou maar op over zieke mannen hahahaha

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:05

Mijn vriend kan echt zeuren om de kleinste dingen. Dat ben ik wel eens zat ja :D Want ik ben heel nuchter en maak me absoluut niet druk om onzin dingen als een afstandbediening kwijt zijn of als internet ff traag is :=
Verder is hij erg lief :))

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:39

hier was het een soort van andersom..
vriend irriteerde zich aan mij en dan vooral mijn luiheid.. en daar had hij volkomen gelijk in :P

ik ben iets meer dan een jaar geleden verhuist en ben bij hem in gaan wonen.. nieuwe stad aan de andere kant van het land dus heb al mijn vrienden, hobby's etc allemaal voor hem achter gelaten
heb een tijd depressief thuis gezeten en ben daarna weer hier in rotterdam aan het werk gegaan.. 24 uur dus part time.. 3 dagen in de week.. en voor de rest deed ik niks.. ja thuis hangen en tv kijken, internetten.. af en toe zonnebankje maar dat was het.. het is ook best moeilijk om vanuit een depressie en verhuizing alles weer op te pakken..

dus ik was eigenlijk altijd thuis als hij dat ook was..

paar weken geleden goed gesprek gehad, dat hij vond dat we te veel op elkaars lip zaten..
en daar had hij helemaal gelijk in.. ik ben nu meer gaan werken en ga mijn paardrijden weer oppakken..
nu is alles weer goed.. gelukkig

ik schrok er erg van toen hij dat ineens vanuit het niets zei.. hij zei er ook wel bij dat als ik iemand anders was geweest, hij me er allang uit had geschopt..

ik ben iig al op de goede weg..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:04

Nou, dat is eens eerlijkheid! Ik zou ook liever hebben dat mijn vriend tegen me eerlijk is dan hij in zichzelf zit te irriteren.

Ik las hier dat het raar is als je je irriteert met een knuffel/kus.
Ik vrees dat ik het verkeerd zei: ik hou ontzettend van knuffelen en zoenen maar ik vind het wel eens fijn dat ik bv mijn haar kan wassen dan dat ik tegengehouden wordt omdat mijn vriend om de paar seconden me vasthoudt ;)

Ik vind het wel fijn dat hij bv een hele dag gaat werken maar ben net zo blij als hij terug thuis is :) Idem bij hem, zo hebben we elk onze eigen vrije dingetjes :)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:31

Ik zie mijn vriend alleen vrijdag zaterdag zondag.. en dan ook alleen in de avonden. Ik heb niet meer tijd en hij ook niet gelukkig! dus ben m nog lang niet zat :D!
Als je constant op elkaars lip zit, erger je je sneller aan iemand dan wanneer je iemand minder veel ziet! ;)

ben helemaal happy met m :D :+:

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:38

Zo te lezen zijn er meer :o
Ook ik ben mijn vriend wel eens zat. Ben daarom ook weer blij dat hij weer naar school is door de week en ik hem alleen weekends zie. Elke dag hou ik niet vol.