Nanne schreef:@ Vjestagirl
Ik vind jouw reactie een beetje overdreven. Als het om twee dagen te laat terug brengen gaat, vind ik het persoonlijk belachelijk dat er gelijk een incassobureau in geschakeld word. Als er brieven zijn verstuurd naar het oude adres van de TS en ze kregen nog geen gehoor, hadden ze ook een belletje kunnen doen. Ik neem aan dat ze wel voldoende gegevens hebben over hun klanten. Ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als dit jou zou overkomen voor twee dagen te laat terug brengen.
Volgens mij sta je dan ook gelijk in de beugels.. Ik zou het iig niet pikken, en zeker niet betalen.

Waarom moet de videotheek nou moeite doen omdat de TS haar nieuwe adres niet door heeft gegeven. Dat is van de TS haar probleem hun probleem maken. Grote kans dat ze idd een brief hebben gestuurd naar haar oude adres. En de TS komt maar niet. En dan krijg je een incasso bureau wat naar de gemeente moet (nee dat kan niet met een belletje, daar moet je naar toe, je moet je legitimeren, je moet wachten) dat kost brandstof, dat kost tijd enz. Vervolgens de tijd die ze besteden aan de telefoon met, of bij de videotheek om de situatie uit te leggen, dossier aanleggen en invoeren enz. Ik snap best dat dat veel kost. En dat is banketstaaf voor de TS, echt waar. Maar het is wel de TS haar probleem en niet die van de videotheek.
En het is simpel, als ik dingen 2 dagen te laat terug breng, dan loop ik naar binnen, dan verontschuldig ik me, en dan betaal ik direct mijn boete. En als ik ze terug wil brengen als ze nog niet open zijn, dan heb ik pech, dan zoek ik de openingstijden op, en dan ga ik er naar toe als ze wél open zijn... Of dat nou een videotheek is, een bibliotheek, of wat dan ook... En mocht zoiets me dan een keer gebeuren (wat ik me niet voor kan stellen) dan betaal ik. Met morren dat het zonde geld is enz... Maar ik betaal wel...
Edit: en dat een incassobudreau niet in aangesloten bij de bond dat boeit eigenlijk niet. Net zo goed als dat het niet uitmaakt dat hun website er niet netjet uitziet. Zij hebben een overeenkomst met de videotheek, dus jij moet betalen. Wat je kunt doen om het te controleren is ff naar de videotheek lopen met de gegevens die je hebt, en vragen of het idd van hen afkomstig is...