als je ouders wat kunnen bijdragen, waarom niet? Maar volledig gepampert is uiteraard weer het andere uiterste.. maar fijn lijkt het me wel Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
als je ouders wat kunnen bijdragen, waarom niet? Maar volledig gepampert is uiteraard weer het andere uiterste.. maar fijn lijkt het me wel
Wij (7 kinderen) worden heel vroeg zelfstandig gemaakt door onze ouders, zo staan we allemaal supersterk op onze eigen benen als we het huis uit gaan!
en ik ben 19..
Ik heb het grote geluk dat mijn ouders voorlopig studie belangrijker achten dan werken, dus dat zullen ze wel blijven sponsoren, maar ik zal m'n kamer, boodschappen, verzekeringen en dat soort dingen zelf moet gaan betalen dan (en dat vind ik niet meer dan normaal).
)
dat heb ik 2 jaar gedaan toen had ik wat anders.
pinuts schreef:nog wel ja.. Maar je zal weinig door kunnen stromen zonder opleidingen. Het is tegenwoordig al moeilijk om werk te vinden, en al helemaal zonder opleiding..
pinuts schreef:samster, ik zeg niet dat je het waarschijnlijk later niet red. Ik denk alleen dat jij niet snel hogerop komt. Ik denk dat jij niet veel meer zal gaan verdienen dan nu, en ik denk als jij je baan kwijt raakt, minder snel een baan weer krijgt dan iemand met een opleiding. En dat is ook gewoon heel erg logisch. Je laatste vraag vind ik maar raar, ik heb liever iemand die studeert en dan werkt! Uitkering? Waar heb je het over. (overigens liever ff in een uitkering dan nooit een opleiding hebben afgerond) Alexx: zo knap is dat niet hoor, ik werk niet dus ik ben "lui"
Precious20 schreef:Imo werken én fatsoenlijk studeren gaan niet samen. Ik zeg niet dat je verwend moet worden, maar ik vind het enigzins wel 'normaal' dat je ouders je studie betalen.
die om het weekend 2 keer 4 uurtjes, daar lijdt mijn studie echt niet onder hoor!