Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:45

Mijn moeder was 2 weken 17 toen ze met mijn vader toen 19 trouwde.

Ze zijn nu 38 jaar getrouwd.
Maar dat was geen moetje. pas toen ze 6 jaar getrouwd waren zijn ze aan kinderen begonnen.

In dit geval is het wel een moetje en is de kans dat het goed blijft niet heel groot denk ik.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:02

XxriieterxX schreef:
als ik pas een paar maanden met iemand samen ben, vind ik het niet normaal dat je dan al zwanger bent en gaat trouwen.

Misschien is het ook niet de ideale situatie om zwanger te zijn. Maar dat is nu toch al niet zomaar meer om te draaien. Dan maar beter er het beste van maken.

De ouders zorgen er nb wel voor dat ze een huis ter beschikking hebben voor het komende gezin. En verder valt er nog steeds niet over te oordelen hoe de toekomstige ouders er zelf eigenlijk in staan.

Zo zie ik wel meer situaties/ gezinnen waarvan ik maar hoop dat het mij nooit zal gebeuren. Maar als je er soms eenmaal in zit, waarom er dan niet het beste van maken.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:09

Quellian schreef:
XxriieterxX schreef:
als ik pas een paar maanden met iemand samen ben, vind ik het niet normaal dat je dan al zwanger bent en gaat trouwen.

Dat vind jij ja, maar iemand anders kan er compleet anders over denken.

Waar staat geschreven dat het niet normaal is? Inderdaad, nergens.

Dit is mijn mening! ik zeg niet dat het niet normaal is maar dat ik dat VIND.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:13

XxriieterxX schreef:

Prima, maar hou die dan voor je. Je oordeelt nu op een openbaar forum over mensen, denk niet dat ze dat zo tof vinden.

Ergens denk ik toch ook jaloezie te proeven ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:25

Het is tegenwoordig niet meer 'normaal' dat mensen op die leeftijd al trouwen.. Kijk je echter terug naar de geschiedenis, al sinds de oude Romeinen, dan zie je dat het niet meer normaal was dat een meisje al op haar 14e/15e trouwde met een jongen die vaak niet veel ouder was dan zij. Vervolgens werd het in die tijd ook nog normaal geacht dat als hij een andere vrouw tegen kwam die beter was voor zijn sociale status, dat hij dan rustig scheidde van vrouw 1 om met vrouw 2 te trouwen, die meestal ook weer erg jong was. En zo gaat het eeuwen door, dat meisjes al op erg jonge leeftijd trouwen en voor hun 18e vaak al 2 of meer kinderen hebben.
Wat wij tegenwoordig niet meer normaal vinden komt door het beeld wat wij tegenwoordig voorgeschoteld krijgen. Vooral in NL zie je dat vrouwen pas op steeds latere leeftijd aan kinderen beginnen omdat de carriere voor gaat. Nee het zou ook niet mijn ding zijn om al te moeten trouwen op mn 17e omdat ik zwanger zou raken en dat zou moeten van mn ouders, maar als het in die 'groepen' nu gebruikelijk is weten die jongens en meisjes het ook van te voren en dan maakt het verder niet uit wat de reden is waarom zij zwanger raakt.
En of het een goede keus is om te trouwen op die leeftijd? De tijd zal het leren. Mijn ouders zijn op hun 21e getrouwd en al sinds hun 15e bij elkaar, ook jong, maar ook nog steeds gelukkig. We kunnen vanaf hier niet oordelen hoe de relatie tussen deze 2 personen is en zolang je dat niet weet mag je er wat mij betreft ook geen oordeel over vellen :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:28

Quellian schreef:
XxriieterxX schreef:

Prima, maar hou die dan voor je. Je oordeelt nu op een openbaar forum over mensen, denk niet dat ze dat zo tof vinden.

Ergens denk ik toch ook jaloezie te proeven ;)

Hou die dan voor je? Mag ik mijn mening al niet eens meer geven?
Ik weet zeker dat mijn mening niet veel afwijkt van de rest.

050206051012

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:35

Ik heb mijn mening hier niet gegeven, want ik vind dat ik niet kan en mág oordelen over mensen waarvan ik alleen via een derde een verhaal lees op internet.

Zijn ze ervan op de hoogte dat hun verhaal hier staat?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:40

Nogmaals, ik zie het probleem niet, ik zie ook nergens dat zij er zelf wel problemen mee hebben, wat ze er zelf van vinden daar ben ik benieuwd naar en als zij er mee kunnen leven is dat prima toch, niet iedereen vind het een ramp hoor.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:42

Als jezelf kiest om te trouwen prima toch? Trouwen omdat je zwanger bent lijkt me mischien niet de beste reden. Het 'voordeel' is dat alles meteen voor het kind het regeld is als je getrouwd bent.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:43

laura1986 schreef:
Ik vind het ouderwets en achterhaald. Daag vrijheid (als ze die al had). Wel erg handig en lief dat die ouders een huis voor ze gaan kopen.

Lijkt mij niet dat ze uit "lievigheid" dat huis voor ze gaan kopen. Eerder om de schijn op te houden dat het allemaal de bedoeling is dat het zo loopt. Lijkt mij eerder een gevalletje van: "hups, snel trouwen en redden wat er te redden valt...".
Laatst bijgewerkt door Consort op 23-02-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:45

quellian: er staan geen namen bij dus volgens mij is het niet zo erg dat TS dit hier neer heeft gezegd. Ze vraagt om meningen, en we kunnen allemaal wel gaan zeggen van : we kennen het stel niet! maar eig wil ts gewoon weten hoe wij daarover denken..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:47

Te vaak zie je ook in deze kringen dat dit soort dingen voorkomen. Oorzaak is denk ik dat het hier vaak uit "onkunde" is omdat er van huis uit een taboe op zit. Uit interesse gaat de jongere garde, die steeds meer gaan keren tegen sommige "eisen" binnen hun geloof, toch experimenteren. Omdat ze dan uiteindelijk toch afhankelijk zijn van, dient er getrouwd e.d. te worden omdat abortus volgens mij niet tot de mogelijkheden behoort.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:48

Dankjewel pinuts, het gaat me niet om dat stel.
Maar over het algemeen, want er zijn vast meer mensen die dat zo doen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:49

Ik vind zulke dingen altijd jammer voor het kindje, want als het mis loopt is die weer de dupe van alles.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:50

pinuts schreef:
quellian: er staan geen namen bij dus volgens mij is het niet zo erg dat TS dit hier neer heeft gezegd. Ze vraagt om meningen, en we kunnen allemaal wel gaan zeggen van : we kennen het stel niet! maar eig wil ts gewoon weten hoe wij daarover denken..

Er zijn inderdaad geen namen genoemd, maar het zijn mensen die TS 'kent'.
Mocht het nou jezelf betreffen, of mensen die je heel dicht na staan (zus, directe vriendin, etc.), dan kan ik het nog snappen. Maar om maar over een willekeurig iemand uit jouw woonplaats een topic te openen, tja...

Das net zoiets als dat ik een topic ga openen over iemand die 3 verdiepingen lager woont in de flat en altijd rare verhalen vertelt als ik haar tegen kom met de honden uitlaten.

Lusitana

pinuts schreef:
je geeft wel echt heel duidelijk aan dat je vind dat er niet meer kinderen op de wereld gezet mogen worden.. zal wel iets persoonlijks bij jou zijn..

Ik neem aan dat dit op mij gericht is. Ja, dat is en heel persoonlijke mening, waarvan ik ook zeg dat anderen zich daar niks van aan hoeven te trekken, maar de aarde is gewoon zwaar overbelast door de vervuiling die mensen veroorzaken. Weet je hoeveel luiers een kind gebruikt en hoe belastend dat voor het milieu is, zelfs als je katoenen luiers zou nemen die je wast? (Want bruikbaar water raakt ook een keer op, het is al te gek om los te lopen dat we drinkwater voor wasmachines gebruiken). Het is voor de volgende generaties ook helemaal geen prettige planeet om op te leven, gezien de klimaatsveranderingen en het toenemende verlies van waarden en normen en toename van agressie. Ik kan simpelweg niet begrijpen hoe iemand dit zijn/haar kind aan wil doen. Aan de ander kant begrijp ik broeds zijn. Maar ik ben niet iemand die een kind wil voor mij. Ik wil er wel zijn voor een kind (die kunnen er verder ook niks aan doen dat ze er zijn)en als de gelegenheid zich voordoet om een ouder, moeilijker te plaatsen kind op te nemen, zal ik dat zeker doen.
Maar dat is een heel ander soort discussie.

Ik begrijp en respecteer beweegredenen van anderen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Tellie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik heb mijn vorige reactie een beetje aangevuld, maar hier stel ik dus mee: beetje onzin om te zeggen dat je dan niet gelukkig kunt worden. Alles kan.

Ik kan nergens vinden dat iemand zegt dat ze ongelukkig wordt? :=
Vind het alleen niet verstandig om iemand een huwelijk ed. op te leggen, zeker niet op die leeftijd.

XxriieterxX schreef:
Nou ik denk niet dat je daar gelukkig van word. Hoe kun je iemand van 17 laten samenwonen.

;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:51

hoho er staat IK DENK. Uitzonderingen daarbuiten gelaten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:55

quellian: Woont dit meisje bij haar in haar woonplaats dan? TS geeft alleen een voorbeeld aan, en wat wij daar van vinden, ze heeft nu ook gezegd dat het niet om dit stel gaat maar om het onderwerp.. Snap je?

lusitana: Ja dat was zeker op jou gericht.. Ik vind het een heel interesant onderwerp om verder over te praten maar dat is nogal offtopic.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:55

Quellian schreef:
pinuts schreef:

Er zijn inderdaad geen namen genoemd, maar het zijn mensen die TS 'kent'.
Mocht het nou jezelf betreffen, of mensen die je heel dicht na staan (zus, directe vriendin, etc.), dan kan ik het nog snappen. Maar om maar over een willekeurig iemand uit jouw woonplaats een topic te openen, tja...

Das net zoiets als dat ik een topic ga openen over iemand die 3 verdiepingen lager woont in de flat en altijd rare verhalen vertelt als ik haar tegen kom met de honden uitlaten.

Zoals ik al zij, het gaat in het algemeen en dit was een mooi voorbeeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:56

De beginpost is geen 'stel'-opening hoor :)

Anyway, ik heb getemt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:58

BraveSpots schreef:
Ik vind zulke dingen altijd jammer voor het kindje, want als het mis loopt is die weer de dupe van alles.

Of je goede ouders bent voor een kind en dus of een kind ergens de dupe van wordt, hangt van veel factoren af. Je kunt er niet van uit gaan dat het mis gaat lopen. Je kunt er ook niet vanuit gaan dat als ze onder andere omstandigheden gaat trouwen het automatisch goed gaat.
De werkelijkheid is dat de helft van de huwelijken (meen ik) vroeger of later stuklopen, onder welke omstandigheden ze dan ook getrouwd zijn. Dit heeft deels te maken met het individualisme wat nu zo sterk is. Men wil van alles voor zichzelf en is niet meer zo gericht op "ons" en "gezin". Men wil zich niet meer wegcijferen. Het maakt verder niet uit of dat goed of slecht is. Feit is gewoon dat men niet meer zo bezig is met relaties voor het leven en niet meer zo willig is om er aan te blijven werken, en men erg met eigen carrière/succes bezig is dus dat kinderen altijd de dupe kunnen zijn...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:58

getemt waarom?? Ts legt het nu toch uit? Overigens zie ik geen namen staan ( anders zou ik er zeker meteen wat over hebben gezegd) en zoals jij zei: "als het een naaste was zou ik het kunnen begrijpen" Slaat nergens op. Als mijn tante een verhaal over mij op t internet zou ophangen zou ik dat niet op prijs stellen.. waarin duidelijk word dat ik t ben.. Maargoed

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:00

Dit is het onderwerp:
Citaat:
zwanger is. Zij is 17 en heeft een vriend.
Ze is van de reformatorische kerk. Nu moet ze dus trouwen en haar ouders kopen een huis voor hen.
Wat vinden jullie hiervan?

En het is volkomen anoniem. Er wordt niet geroddeld over een bepaald persoon, er worden zeer algemene meningen over EEN DERGELIJKE SITUATIE geuit.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 23-02-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:01

Ik snap niet waarom je getemt hebt? lijkt me niet echt nodig.