Bevallen van een overleden kindje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Bevallen van een overleden kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:55

dat zijn van die verschrikkelijke natuurlijke dingen in het leven die gewoon gebeuren.. Maar wat je zelf nooit wil overkomen. Ik kan dit niet bevatten niet begrijpen omdat ik het zelf niet heb meegemaakt, ik kan me niet in je inleven.. maar snap wel dat je echt heel veel verdriet hebt en een hele zware tijd tegemoet zal gaan, hoop dat je het over een tijd een plekje kan geven, en ik wens je heel veel sterkte..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:02

Wat verschrikkelijk verdrietig, zeg! Och, meid, toch...
Die klap moet hard aangekomen zijn, van het gelukzalige gevoel in een klap de leegte in...
Heel veel sterkte...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:13

Heel veel sterkte met het verlies! :(:)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:18

o wat erg!! heel veel sterkte, ik hoop voor je dat je het een beetje kan verwerken.. :(:)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:22

Ts, ik ben een paar keer zwanger geweest wat steeds fout liep en de laatste keer ging het met 12 weken fout. Ik heb hier erg veel verdriet van gehad en was afwisselend boos, verdrietig en optimistisch over de toekomst. Je moet er doorheen... maar je mag af en toe het laadje sluiten om weer te kunnen ademen.

Uiteindelijk na jaren twijfelen, toch besloten om er niet meer voor te gaan. Ik heb die afweging gemaakt en kom er af en toe nog wel eens op terug maar de beslissing blijft zoals ik die heb genomen.
Ik heb veel gehad aan Freya: http://www.freya.nl

Sterkte.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:08

ikenindi schreef:
jeetje! ten eerste heel veel sterkte

ervaring heb ik zelf niet, maar een kennis van mij wel. zij had ook weer kinderwens en is vrij snel zwanger geraakt weer. ze is nu hoogzwanger, maar ze zet nu zelf ook dat het te snel is geweest. ze kan het nu niet goed aan...

zegt natuurlijk niet dat het niet snel kan omdat het dan geheid niet goed gaat he...

Dat is inderdaad heel persoonlijk. Voor mij was het juist heel goed om snel weer zwanger te zijn. Het gaf op de datum dat Daan eigenlijk geboren had moeten heel veel troost om te weten dat er een nieuw kindje zou komen, ook al was dat geen vervanging.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:16

He bah, dat is ook naar nieuws.
Heel veel sterkte toegewenst!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 22:38

Ik wil dolgraag weer zwanger worden, ik weet dat ik mijn zoontje niet
terug kan krijgen en ik word niet lekker als ik aan maandag denk want
dan gaat mijn man weer werken en ik heb geen idee wat ik dan moet
gaan doen in mijn uppie en zin om zelf naar mijn werk te gaan heb ik niet
ik slaap nog heel veel en het is pas een week geleden dat ik bevallen ben.
Ik was zwanger van de eerst inseminatiepoging in het ziekenhuis en we
waren zo blij met de zwangerschap.
Ga nu maar eens naar bed want mijn hoofd draait overuren.
Liefs Lisa

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:51

Ten eerste heel naar voor jullie om het mee te maken.

Ik heb het ook meegemaakt in de 27e week. Ik gaf op zaterdag aan dat ik twijfelde aan de actie in mijn buik, maar ze kwamen en hoorden het hartje gewoon.
Op dinsdag had ik de normale afspraak staan en hoorde ze niks. Ik moest meteen naar het ziekenhuis en daar werd bevestigd dat hij was overleden. Ik ben ingeleid en de volgende dag bevallen. Het was een gaaf en mooi mannetje. We hebben hem nog een dag en nacht op de kamer gehad en de week daarop was de intieme begrafenis. We hebben ook kaartjes gemaakt, alles om het voor ons gevoel af te sluiten zoals wij dat voelden.
In het begin veel gehuild, gesproken en ook terug geweest bij het grafje.

Het ergste was dat ik al een aardige buik had en de klanten in onze kapsalon net had verteld dat ik zwanger was. Dan moet je het dus vaak vertellen. Veel klanten zien je zonder buik en beginnen heel enthousiast. Er zijn dan mensen die erg schrikken. Dan hoor je ook steeds meer ervaringen om je heen.

Wij hebben eerst wat tijd genomen, maar ik was een half jaar later weer zwanger en heb nu een heerlijke zoon van bijna 12. Die zwangerschap was onder zeer strenge begeleiding, veel onderzoeken en medicijnen, maar alle moeite zeker waard!

Ons zoontje was door een soort infarct van de placenta overleden. Achteraf als ik nu hoor hoe vroeg ze al kondjes kunnen redden, denk ik er natuurlijk aan en hij komt nog wel ter sprake, ook met mijn zoon, maar het is gewoon niet anders en ik ben echt super gelukkig met mijn zoon die er wel mag zijn.

Ter nagedachtenis draag ik nog wel een kinderkopje met naam en geboortedatum en dat is goed zo. We hebben trouwens ook foto's en inkt afdrukken van handje en voetje.

Heel veel sterkte. Praat erover en als je wil pb dan maar, mag altijd!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:19

ik heb er ook geen ervaring mee maar wil de mensne die het wel meegemaakt hebben heel veel sterkte wensen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:25

Ik heb er ook geen ervaring mee en het lijkt me ook niet te bevatten als je dit zelf mee moet maken. Zeker nu ik zwanger ben besef ik eigenlijk pas wat voor impact zoiets moet hebben!
Zeker als je zo'n kleintje al flink gevoeld hebt!

Ik wil TS en andere bokkers ook sterkte wensen... :(:)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:34

gohya schreef:
Mijn zoon [nu 21 jaar] werd geboren met de navelstreng strak om zijn nek heen.We weten niet hoelang de navelstreng er al omheen heb gezeten,maar hij werd met een blauw hoofdje geboren.Gelukkig heeft de verloskundige,zodra zijn hoofdje er uit was, gelijk de navelstreng terug gedraait om zijn nek.Hij kleurde gelijk weer mooi bij en toen kon de rest geboren worden.Hij heeft er wél een vorm van autisme aan over gehouden door dat zuurstof gebrek.Ik wens jullie heel veel sterkte.

Ik had precies hetzelfde. Ik was helemaal paars, maar ik leef nog..

Jeetje, heb hier even geen woorden voor, ontzettend veel sterkte.. :(:)!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:32

Ik wens je heel veel sterkte toe!!Heb er zelf geen ervaring mee maar kan me heus voorstellen dat dit een grote impact heeft op je leven! :(:)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:35

Dit moet echt héél hard aankomen. :(:)
Hopelijk kunnen jullie het een plaatsje geven (want vergeten zal je het wel nooit doen), neem je tijd hiervoor en praat erover als je daar behoefte aan hebt.
Ik lees dat je nog steeds een kinderwens hebt; wel dan hoop ik heel hard dat je nog een (of meerdere) gezonde kindjes mag krijgen. Ik duim voor jullie. :)

Veel sterkte er nog mee toegewenst!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:38

wat een vreselijk bericht..

ik kan helaas niet anders doen dan jullie heel veel sterkte wensen met die immens grote verlies...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:42

Verschrikkelijk om mee te moeten maken... :(:) Heel veel sterkte toegewenst!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:24

Jeetje meid, wat enorm moeilijk.. Heel veel sterkte toegewenst, ik heb vorig jaar na 12 weken zwangerschap een miskraam gekregen. Ben nu alweer 19 weekjes zwanger.
Het enige wat is je kan zeggen is laat je verdriet eruit, het doet zo'n pijn en de omgeving snapt het niet altijd even goed. Toch meid laat het eruit, blijf rouwen om je kindje tot je het een plekje hebt gegeven en zelf het gevoel hebt dat je verder kan..

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:27

Toen mijn moeder in verwachting was na mijn zus, en voor mij, heeft ze een miskraam gehad :j Het nare was dat ze ook nog eens in het buitenland zaten..

Ik wil je heel veel sterkte wensen.. :(:)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:58

Jeetje wat een verhaal zeg ken niemand die zoiets heeft meegemaakt zoals jij. Maar ik wens je wel heel veel sterkte ermee.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:03

Krijg er koude rillingen van... Wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies en diep respect dat je er zo openlijk over wilt/kunt praten!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:49

Jeetje, wat ontzettend erg om zoiets mee te maken. Ook nog een inseminatiepoging geweest, dus je bent al niet vanzelfsprekend zwanger geworden.

Ik leef echt met jullie mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoiets wel van dichtbij meegemaakt met de zus van mijn man (nu 4,5 jaar geleden). Met 7 maanden kwam de bevalling spontaan op gang en bleek het kindje niet levensvatbaar. Het was hun tweede kindje. Na een jaar is ze weer zwanger geworden, maar zo'n zwangerschap is dan niet meer onbezorgd genieten. Dat zal bij jullie ook moeilijk worden. En het verlies van hun tweede kindje blijft altijd voelbaar. Tuurlijk is er het geluk van twee gezonde kinderen, maar je wil geen kindje verliezen. Praat erover, geef het een plek, maar vergeten zal je het nooit. Heel veel sterkte! :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:08

Cyntje schreef:
Ik heb er ook geen ervaring mee en het lijkt me ook niet te bevatten als je dit zelf mee moet maken. Zeker nu ik zwanger ben besef ik eigenlijk pas wat voor impact zoiets moet hebben!
Zeker als je zo'n kleintje al flink gevoeld hebt!

Ik wil TS en andere bokkers ook sterkte wensen... :(:)

Ik heb dit dus ook........

nu dat ik weet hoe zo een kleintje voelt en wat het voor je gaat betekenen....
dat moet een gigantische klap geven

ik wil jullie alle sterkte van de wereld wensen :(:)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:36

Allereerst heel veel sterkte.
Ik ben geboren met de navelstreng 2 keer om mn nek, en hij was errug dun. De huisarts (ben thuis geboren) was er nog niet, maar wel onderweg. Ik denk dat ik geluk heb gehad dat mn vader verpleegkundige was, en ook op de kraamafdeling en ambu gewerkt heeft.

Maar wat heftig zeg...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:31

Op mijn 16e ben ik zwanger geraakt na mijn verkrachting.
In eerste instantie had ik niet door dat ik zwanger was. Dacht dat ik niet ongesteld werd door de stress die alles met zich meebracht. Na 3 maanden heb ik voor d zekerheid een test gedaan en het was raak. Ik heb toen dre tijd niemand iets veteld en ging dus echt door een hel.
Twee maanden verder (5 maanden zwanger) is het mis gegaan.
Omdat ik niemand iets verteld heb heb ik alles alleen gedaan.
Op het moment zelf was ik er heel blij mee want mijn prbleem loste zich vanzelf op. Nu, 8 jaar later heb ik het er soms wel moelijk mee. Begin nu echt moedergevoelens te krijgen en ben dr vaak mee bezig, Vraag me vaak af hoe het eruit gezien zou hebben, of het op zijn vader geleken zou hebben etc. Dit is iets wat je gewoon de rest van je leven meedraagt.

TS ik wil jou dan ook heel veel sterkte wensen. Natuurlijk staat mijn pb box voor je oppen, al kan je bijde situatie's niet met elkaar vergelijken.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:31

Ik ben 2 weken geleden bevallen, ik was toen 22 weken.
Ons kindje had een afwijking aan het hoofdje waardoor het buiten de baarmoeder niet kon leven.
Een afwijking die volgens de gyn en vk alleen maar als domme pech kan worden beschouwd, niet erfelijk oid maar gewoon pech.
Ik weet dus hoe jij je voelt. Het belangrijkste is om er voor over te praten en het een plekje te kunnen geven. Wij kunnen dat gelukkig goed en hebben nog steeds een hele grote kinderwens. Maar eerst maar even goed herstellen, lichamelijk en geestelijk, van de bevalling! En daarna zien we weer verder!