Hekel aan carnaval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:49

ja met kinderen. dat is nog leuk
maar ik heb een hekel aan alcohol.

en het grootste gedeelte van de carnavalvierders denken niet zoals Urielle (want dat feest klinkt best leuk) maar denken zoals iemand zeg: zuipen en achterlijk doen want iedereen doet het. En wat nog iemand zei: nationale vreemga-feest. bah.

Daarom vind ik het ook erg leuk dat mn vriend het eigenlijk wel wil vieren...... :n

Tivara

Re: Hekel aan carnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:50

Ik meld me hier ook, vind echt helemaal niks aan carnaval :n

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:57

Ben blij dat het hier niet gevierd wordt zeg. Echt een dom nutteloos feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:13

ik vind het helemaal geweldig :D die dronken mensen vind ik trouwens wel grappig. zolang ze net té ver gaan :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:17

gister alweer de eerste zatte mensen mee gemaakt. en had ook zo'n heerlijke buschaufeur die het nodig vond om midden op de weg te stoppen vor een stel idioten die het leuk vonden om alleen te vragen waar die heen ging...
echt daar kan ik dan zo niet tegen he

in mijn ogen gaat carnaval tegenwoordig voor mensen boven de 12 alleenmaar over zuipen vechten en sex.
alles is geoorloofd inderdaad hoe gekker hoe beter dus ook hoe meer vriendjes je kan afpakken en hoe veel relaties je kan laten eindigen.

nee voor mij echt geen carnaval.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:17

juline schreef:
gister alweer de eerste zatte mensen mee gemaakt. en had ook zo'n heerlijke buschaufeur die het nodig vond om midden op de weg te stoppen vor een stel idioten die het leuk vonden om alleen te vragen waar die heen ging...
echt daar kan ik dan zo niet tegen he

in mijn ogen gaat carnaval tegenwoordig voor mensen boven de 12 alleenmaar over zuipen vechten en sex.
alles is geoorloofd inderdaad hoe gekker hoe beter dus ook hoe meer vriendjes je kan afpakken en hoe veel relaties je kan laten eindigen.

nee voor mij echt geen carnaval.

Helemaal waar :j

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:23

Hmm.. in dorpen is dat volgens mij toch anders, want hier valt het echt super erg mee met ruzie,vechten,vreemdgaan...
Wel wordt er veel gezopen, maar dat is "boeren" eigen denk ik,hoeft het geen carnaval voor te zijn ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:48

Ik wou écht dat ik in het zuiden woonde! Prachtig mooi feest. Hier wordt het niet echt gevierd, wel zit ik bij een bandje, en gisterav hebben we opgetreden in cafe in Tubbergen. Leukleukleuk! Maandag naar Duitsland, ook hele dag optreden. Mijn vriendinnen houden niet zo van de muziek, het bierdrinken, en de sfeer enzo, ik daarentegen wel. Ben gewoon in de verkeerde provincie geboren ofzo :P ZOals gister ook, van alle kanten wordt je bier aangeboden, iedereen is blij, vrolijk, uitgelaten en gezellig.

Ja, ik hou van carnaval :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:05

Ligt er ook aan waar je vandaan komt he ;)
Hier waar ik woon is carnaval gewoon zoo gaaf :D

Maar ik snap wel dat ze in het noorden meer denken dat carnaval echt vreselijk saai en is gewoon een zuipfeest..

Want ja, het ís ook een zuipfeest maar ook echt zo gezellig ;)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:31

Ik weet niet of het echt met je woonplaats te maken heeft, ik ben een rasechte limburger en ik HAAT (ja, echt haat) carnaval. :=
En ik heb het zowel in dorpjes als in steden gevierd, door heel limburg eigenlijk (toen ik nog niet zo goed opkwam voor mijn eigen mening en dus maar meeging met vrienden :P). Voor mij hoeft het niet meer. :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:33

Mijn vriend komt uit Brabant, en daarom heb ik het vorig jaar 1x met hem gevierd, maar dat was ook 1x TE VEEL!
Wat een onzin zeg, de muziek is walgelijk, de zatte mensen, en als je je zo nodig wil verkleden, doe dat dan in je eigen huis en ga de straat NIET op!

Net ook; ik loop met de hond(+zakdoek) door de stad; "Hee wat leuk, die hond is verkleed voor carnaval!"

Ehm..NEE?! :+ :\

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:43

Ik geef er ook helemaal niks om :n Ik vind de muziek 10x niks en dan nog al die zatte lui en hier in de omgeving vinden ze het geweldig om met bier te gooien :roll:

M_EL_ISSA schreef:
Ik hou er ook niet van hoor.
Ik woon in Zeeland, hier is het ook totaal niet.
Maar zit op school in Noord-Brabant, daar hebben ze het al wéken over de carnaval.
Vreselijk :o

hmm ik woon op hetzelfde eiland in zeeland en toch wordt het hier gevierd. Het dorp waar ik woon is dan wel het einge van het eiland Tholen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:37

Ik hou ook niet van carnaval, we gingen altijd op ski vakantie.. doen we paar jaar niet meer.. paar jaar carnaval gevierd, en nu echt, geen zin in! dus heel eigenwijs, doe ik het ook niet :D (na 1000 keer meegevraagd te zijn enz)
volgend jaar ga ik weer lekker naar de alpen :D

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:09

Ik ook geen carnaval fan zijn! Ik snap gewoon niet wat mensen er leuk aan vinden. Verkleed en gek rondlopen de muziek enz. enz. Gister met mijn vriend even de stad in gelopen om te kijken en ik heb werkelijk mij moeten inhouden om niet naar al die mensen te gaan roepen. Ik en carnaval word hem echt nooit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:13

Ik heb ook niks met carnaval, al heb ik er nooit aan meegedaan. Hier omg Rotterdam wordt het gelukkig niet gevierd. Maar het hele idee van 'je zo achtelijk mogelijk aankleden om je vol te laten lopen met drank en zo de polonaise lopen' spreekt mij niet zo aan ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:42

Carnaval :+:

Ik heb een beetje het gevoel dat de meeste mensen hier van boven de rivieren (of die nog nooit/enkele keer carnaval hebben gevierd) een fout beeld hebben bij carnaval.
Het gaat helemaal niet om je zo vol mogelijk te laten lopen :n Het is hier echt een ontzettend gezellig feest, waar er idd wel heel wat glaasjes doorheen gaan en er zullen er ook écht wel een aantal zijn die het als excuus zien om zich klem te zuipen.
Maar eigenlijk is het gewoon een hardstikke gezellig feest, waar iedereen elkaar neemt zoals ie is en iedereen welkom is. Het maakt niet uit of je alleen komt.
Ik heb ook het idee dat er juist minder word gevochten met carnaval, iedereen is heel erg gezellig naar elkaar toe.

En de muziek, daar moet je echt van houden denk ik. Die haat je of je vind het prachtig, en ook voor sommige misschien een stukje waar je mee opgegroeit bent.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:49

Ik ben ook niet zo'n carnavals freak.
Vind de muziek niks aan, die achterlijke pakjes en de geur van bier die rond iedereen hangt :Y)
Nee niks voor mij.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:59

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan carnaval :=

Gelukkig werd het bij mijn ouders nooit echt gevierd (in twente), en ook nu hier in Utrecht heb ik er geen last van gelukkig :)
Ik erger me er ook altijd aan dat het zo'n heiligheid is voor heel veel brabanders en andere zuiderburen.. ik snap dat gewoon niet.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:04

_Micha_ schreef:

Ik heb een beetje het gevoel dat de meeste mensen hier van boven de rivieren (of die nog nooit/enkele keer carnaval hebben gevierd) een fout beeld hebben bij carnaval.
Het gaat helemaal niet om je zo vol mogelijk te laten lopen :n Het is hier echt een ontzettend gezellig feest, waar er idd wel heel wat glaasjes doorheen gaan en er zullen er ook écht wel een aantal zijn die het als excuus zien om zich klem te zuipen.
Maar eigenlijk is het gewoon een hardstikke gezellig feest, waar iedereen elkaar neemt zoals ie is en iedereen welkom is. Het maakt niet uit of je alleen komt.
Ik heb ook het idee dat er juist minder word gevochten met carnaval, iedereen is heel erg gezellig naar elkaar toe.

En de muziek, daar moet je echt van houden denk ik. Die haat je of je vind het prachtig, en ook voor sommige misschien een stukje waar je mee opgegroeit bent.

Dat is ook mijn ervaring Micha!

Ik kom van (net) boven de rivieren, dus ik had nog nooit carnaval gevierd en vond het echt de grootste onzin.
Totdat...een paar jaar geleden een paar vriendinnen me bijna smeekten om mee te gaan (onder het motto van: If you can't beat them, join them :+ ). Ik geef toe, het was even wennen :D Maar als je met een gezellige groep bent, je zoekt een gezellige kroeg op (zonder volk dat je de hele tijd aan je reet zit e.d. :( ) kun je echt een enorm gezellige tijd hebben is mijn ervaring!
Op straat vond ik iedereen bijzonder vriendelijk en er was niet zo'n explosieve sfeer die ik bij het stappen wel eens opmerk.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:08

vind carnaval ook geen zak aan!
Iedereen is bezopen en de helft gaat vreemd of er onstaat weer ruzie en vechtpartijen! niks aan, van mij hoef het niet

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 18:11

Ja inderdaad, het lijkt echt wel zo dat (bijna ;) ) iedereen zich dan vrij voelt om zich helemaal lam te zuipen.. Het is gewoon niet gezellig meer rondlopen op die manier.

Maar goed, blijkbaar nog meer mensen dan ik dacht die niets aan carnaval vinden. :j
Want hier lijkt het soms echt alsof ik de enige ben die er een afkeer van heeft. Mijn broers moeten er ook niets van weten, maar voor de rest is zowat iedereen in de buurt er enthousiast over..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:15

patos schreef:
_Micha_ schreef:

Dat is ook mijn ervaring Micha!

Ik kom van (net) boven de rivieren, dus ik had nog nooit carnaval gevierd en vond het echt de grootste onzin.
Totdat...een paar jaar geleden een paar vriendinnen me bijna smeekten om mee te gaan (onder het motto van: If you can't beat them, join them :+ ). Ik geef toe, het was even wennen :D Maar als je met een gezellige groep bent, je zoekt een gezellige kroeg op (zonder volk dat je de hele tijd aan je reet zit e.d. :( ) kun je echt een enorm gezellige tijd hebben is mijn ervaring!
Op straat vond ik iedereen bijzonder vriendelijk en er was niet zo'n explosieve sfeer die ik bij het stappen wel eens opmerk.

Ja die zijn tamelijk vervelend, maar die heb je in het 'normale' uitgaans leven ook.
Ik vind carnaval juist echt een feest voor jong en oud, iedereen doet gezellig met elkaar, en is een stuk relaxter.
Natuurlijk heb je altijd van die vieze mannetjes/agressieve die het voor de rest moeten verpesten :n

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:44

Vandaag carnaval gehad op mijn paard..... was ff vergeten dat er nog carnavalswagens door de straat moesten toen ik al aan het rijden was! Wonder boven wonder was paard in een goede bui en kon ze het hebben! Iedereen riep waarom ik niet naar de optocht ging etc..... nou ik was wel mooi verkleed als ruiter!! haha

Nee vanavond lekker verjaardag van mijn vader vieren en dan naar Den-bosch om vervolgens geen carnaval te vieren! Morgen zoeken we ons heil boven de rivieren en maandag ga ik als een van de weinige brabanders gewoon werken!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:56

Ik woon in Friesland, en ik ben eigenlijk wel blij dat wij hier geen carnaval vieren. Als ik sommige verhalen hoor, het is gewoon geen feest voor mij. Ik houd sowieso niet echt van stappen en zatte mensen. :=

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:02

Juangi schreef:
Ik woon er gelukkig zover mogelijk vanaf in dit topic, namelijk letterlijk het puntje van Noord Holland.

Heb er nooit aan meegedaan en zal er ook nooit aan meedoen! (doet me denken aan die reclame van Renault.... wist je nog dat je nooit van een ander zou houden...XD)
Haat nedelandse muziek, die carnavalspakken, dronken mensen, bier en niet kunnen slapen omdat er een paar idi oten autoruiten inslaan bij ons voor.

Mag van mij part afgeschaft worden!

Olaaf! -__-''

Alaaf :D

Ik zit op school in Zeeland en als ik het zo hoor worden die ook echt moe van alle carnavalsverhalen haha.
Ook enkele mensen in mijn bekenden kring vinden er echt niks aan! (en dat zijn toch echt brabanders).

Maar moet zeggen dat ik het echt zat worden ook niet nodig vind, gisteren kon ik na één biertje al in polonaise over de straat huppelen, omdat toch iedereen of zo zat is dat het niet opvalt of er gewoon van uitgaat dat je zat bent :P
Ik vind het hele verkleden gewoon leuk, en natuurlijk om allerlei oude bekenden te zien. Die je om één of andere manier
alleen met carnaval of zomerconcerten tegen komt :)