dappere ik...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:10

Ik pak ze gewoon met men blote hand en zet ze weer netjes buiten :P Hier dus gene bangerik :D Zit op een dierenzorgschool e, laat zelf de vogelspinnen over me hand lopen :o

Ik ben niet voor de optie met de savat en de stofzuiger. Die beesjes doen niks verkeerd ;) Ze hebben er ook niet voor gekozen om er eng uit te zien toch,???.

TS: wel erg knap hoor als je er zo'n schrik van had! *D 8-)

@Sonja: whahaha, echt knap gevonden :D

DmNqUe

Re: dappere ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:13

ik ben altijd bang als je de stofzuiger gebruikt dat ze er later weer uitrkuipen :P
ik wou in de keuken drinken pakken en toen zag ik dus een spin zitten ik helemaal panisch heb de stofzuiger gepakt en hem opgezogen vervolgens de stofzuiger wel een kwartier aan laten staan omdat ik bang was dat de spin niet goed erin zat :o

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:27

Slecht nieuws; Die grote huisspinnen komen altijd per twee!

Laatst een vriendin ook geholpen met een joekerd. Uiteraard met de nodige spanning en sensatie, bleek het beestje allang dood te zijn..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:31

rockwitch schreef:
Ooit had ik mijn vader als redder als er een spin zat, nu woon ik op mezelf, ben er nog geen tegengekomen, maar er komt natuurlijk een dag dat ik er 1 vind. Ik hoop dat ik dan net zo dapper ben als jij TS, maar ik betwijfel het. Ik heb zoiets wel eens gedaan, alleen toen met een glas, en toen mikte ik de spin met glas en al naar buiten. Dat was dan ook weer niet helemaal de bedoeling.

Zo'n vader heb ik ook :+
Kwam bij elke gil al dapper aanzetten en pakte dr grote griezel bij het nek vel en hij kreeg een enkeltje wc.
Maar ja ik ging wel op mezelf........ En ja de harige spin was ook mee gekomen.
Ik heb het anders aan gepakt. Heb er een handdoek op gegooit en ben met mijn badslippers er op gaan springen. Brrrrrr Wat een enge beesten.
Maar nu heb ik 2 katten en die gaan mij wel redden in de toekomst :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:33

TS echt dapper, ben ook niet zo'n held.

Sonja je verhaal was echt geweldig. :D

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:34

Zeker dapper haha, ik had het nooit gedurft :D

Als ik er echt een zie zuig ik hem op met de stofzuiger en die gooi ik vervolgens naar buiten tot er iemand komt die dat ding kan reinigen (a)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:39

haarspay, dat doet het goed.
op de spin spuiten,spin word stijf en naar buiten gooien met stoffer en blik :D

misspingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:40

Brrr, ik krijg echt de rillingen van je verhaal. Echt dapper van je, ik zou het echt niet kunnen!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:44

Ieeeh, getsie :Y) Dattie ook ging rennen, getsie :=
Spinnen zijn ook niet mijn favoriet :=
Heb liever een groot dier voor me, dan zie ik teminste waar ze heen gaan, die spinnen kruipen overal in enzo..
Gister zat er ook zo'n dikke grote op de muur bij de trap, ook niemand thuis, ik dacht; die blijft wel zitten dan kan ik eerst mijn moeder even laten schrikken en dan ruimt mijn vader hem wel op, (ben niet gemeen hoor :D) maar toen ze thuiskwamen was die dus weg.. Nu moet ik leven met de gedachte dat er ergens bij de trap een dikke vieze spin zit :=
1 x een spin doodgeslagen met een schoen, schoen het huis uit gegooid _O-

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:47

Ik vind je een echte held op sokken :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:55

sonja geweldig _O-
ik laat ze altijd zitten, muggen slaan op hol van mijn bloed en niets werkt, geen smeersels of andere grappen, ze prikken me en stalken me, en de huisspin weet me gelukkig altijd te helpen wanneer ik ze weer eens niet kan vinden, schijnt dat ze dan meestal al lekker in het webje hangen :D ik zweer bij die beestjes maar geef je wel groot gelijk, je wil hem niet als knuffelbeest

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:56

Nativa schreef:
Superknap, ik zou het niet durven... (ik stuur altijd mijn kat erop af..)

Maar je weet wat ze zeggen: War er 1 is...... :=

Ieuuwwll nee dat doe ik niet want die van mij gaat hem opvreten.bleggh helemaal iets waarvan je maag 180 graden draaid. ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:07

KsVrPy schreef:
Daar heb ik mijn schoen voor hoor :+ BAM. En dan ben je al van die spin af!

Idem.. of opzuigen. :=
Of m'n broertje O:)
ik vind ze zòò eng. :=

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:39

Dapper hoor :D !

*Sonja :') ...

Zelf ben ik niet bang van spinnen; als er zo hele dik, harig exemplaar zit vind ik het ook niet echt geweldig; die pak ik ook niet meer met de hand op ;) , maar met het bekertje/viltje methode vind ik het geen probleem om ´em de deur uit te bonjouren :evaw: .

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:33

Ik krijg serieus kriebels van dit topic, krijg de nijging m'n broer mn kamer rond te sturen om alles in de vorm van een spin uit te laten roeien...

Hoop dat ik op een dag net zo dapper word als jij! ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:49

herkenbaar verhaal!Ze hebben mij gister op het werk nog de stuipen op het lijf gejaagd,persoon bestelde iets ik draai om om het te pakken draai terug hebben ze een grote nepspin op mijn kassa gegooid!Meer kippenvel kon ik niet krijgen en heb hem vervloekt!(spin en vent)
Doodslaan /opzuigen vind ik nog veel viezer,pak zelf altijd een matglas zodat ik de spin nauwelijks zie en gooi vervolgens de hele handel op het gras!!

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:04

Wij hadden ooit een spin in de badkuip zitten en echt mega groot ding!..had me paps de hete kraan aangezet en echt ruim 5min aan laten staan..dat beestje zat er de volgende dag gewoon weer! wij hebben een klimopplant tegen onze huis aan dus dat is DE IDEALE plek voor spinnen! erg fijn :( Zodra er 1 op me kamer zit dan wordt het voor mij slapen op de bank :Z haha...meer mensen hier last van :o

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 02:56

altijd leuk om weten dat ik niet de enige ben die zo'n schrik heeft van spinnen :P
daarnet tijdens het uitmesten viel er zo'n joekel van een spin in m'n haar XD
ik ben direct als een gek beginnen rondspringen *was vast een prachtig zicht :D *
brr ben er nog steeds niet goed van :P
en tis spijtiggenoeg waar..die dingen zijn steeds met 2 :roll: heb ik al vaak genoeg ondervonden

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:02

Iee in je haar, dan zou ik echt alles bij elkaar schreeuwen en in mn lompe rondspringen waarschijnlijk vanalles omgooien. :=

Ik krijg echt al enorm de kriebels als ik de verhalen hier lees. :=

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:39

Haha, Sonja geweldig! Hoe kom je erop.
Ik ben altijd verschrikkelijk bang van spinnen geweest. Waarom kon ik niet duidelijk maken, als ik ze zag vond ik ze zo dreigend aan komen lopen met die poten. Maakte niet uit of ze groot en klein waren. Ik ben hysterisch geweest, heb weleens een half uur op tafel gestaan met een bezem in mijn hand, ben uit een rijdende auto gesprongen (reed wel zachtjes :o).
Toen ik van de stad verhuisde naar een dorp werd dat nog verschrikkelijker. De spinnen hier zijn nog groter, nog dikker en nog angstaanjagender. Durfde ze niet dood te slaan, niet te vangen, niet op te stofzuigen.

De opmerkzame lezer zal het opvallen dat dit in de verleden tijd is geschreven. Jaja :D
Spinnen zijn nog steeds mijn vriendjes niet. Omdat ik ze echter nu zo vaak zag werd ik er steeds minder bang voor. Ik vang ze nog niet, sla ze niet dood, maar opzuigen durf ik al wel of ze met een bezem naar buiten werken. Als er een Langpootmug binnen zit, ren ik niet meer in paniek naar buiten! Ik ben ook een held!!
Laatst was er op school een kind dat een spreekbeurt hield over vogelspinnen. Natuurlijk mochten de vogelspinnen van zijn broer wel een keertje mee naar school. Ik durfde ze van dichtbij te bewonderen door het glas heen. Ik voelde me ontzettend stoer! Broerlief bood aan om hem er even uit te halen zodat ik (als juf) hem even mocht vasthouden, maar daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:11

Inderdaad dappere jij! :j
Ik heb wel ooit een keertje meegemaakt, jaren geleden maar ik herinner met het nog als de dag van gisteren...
Laat ik een lekker badje vollopen en na enkele minuutjes dobberen komt er zo'n zwart dik monster voorbij drijven.
Die zat blijkbaar in de badkuip en ik had hem niet gezien :z

Nog nooit van mijn leven was ik zo snel uit bad. Toen uiteraard wachten op mijn vader zodat die het stopje eruit kon trekken,
want no way dat ik nog met mijn arm in dat water kwam. En hij moest wel even duidelijke verifiëren dat het monster dood was :D

laura22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:12

Dat verhaal van sonja geweldig
Ik ben ook zo'n held, weet nog iets dat ik een jaar of 9,10 was wilde ik in bad maar daar zat ook zo'n grote zwarte spin dus ik denk doe hem wel weg spoelen met de douchekop had ik hem weggespoeld dacht ik. Douche uit gezet en wilde de stop er in doen kruipt de spin er weer uit gatverdegatver heb toen geloof ik 5 min met de douchekop op het putje gericht en daarna snel de stop er op.
Ben ook niet lang in bad gebleven :o

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:51

Heel herkenbaar deze verhalen! :j Hier nog zo'n held op sokken (als we het over spinnen hebben)
Ik heb me ook echt doodgelachen om het verhaal vanuit de ogen van de spin, door Sonja. Briljant geschreven! _/-\o_ :') _O-

Vroeger gilde ik altijd het hele huis bijelkaar als ik er eentje zag, ook de iets kleinere exemplaren. Mijn vader had vervolgens altijd de eer om het monster 'op te ruimen' (of mijn moeder, als het niet zo'n hele grote was) en van een vogelspin op TV walgde ik ook al.
Tegenwoordig heb ik wel wat vooruitgang geboekt: van die hooiwagens/langpootspinnen durf ik nu wel zelf te pakken en vogelspinnen zijn vreemd genoeg ook niet zo'n probleem meer (te groot om eng te zijn?), maar alles wat er tussenin zit, jaagt mij nog altijd de stuipen op het lijf! Alleen reageer ik nu door de verstijven van angst, in plaats van de boel bijelkaar te krijsen.
Degenen die ik wel 'aandurf' moeten het helaas wel altijd met hun leven bekopen: daar komt de stofzuiger aan te pas of die krijgen een boek naar hun kop geslingerd. :o (Dat laatste geldt vooral voor die vreselijke kleine zwartjes die zo snel kunnen rennen en opeens tevoorschijn springen) Verder moet mijn vader soms ook nog wel eens komen opdraven.
Als ik met paarden bezig ben, denk ik meestal maar gewoon niet aan de insecten die zich in een stal kunnen ophouden. Onder het motto van "wat je niet weet, kan je ook niet deren". :)

Ik heb een heleboel verhalen over mijzelf en spinnen:
Met de spin die terugkruipt uit de afvoer heb ik zelf ook ervaring: dat was me toch een engerd! Wat heb ik toen gegild!
Ooit zat er ook eens een spin aan mijn raam die ik per ongeluk aanraakte toen ik mijn raam dicht wilde doen. Ik slaakte zo'n harde gil dat mijn vader me gelukkig kwam 'redden'. Ik heb volgens mij de rest van de avond bibberend in een hoekje gezeten. :P
Vroeger toen ik samen met een vriendin stro aan het halen was voor de stal van haar pony, kwam ik ook ooit eens een dikke zwarte spin tegen: ik ben gillend de schuur uit gerend. Waarop die vriendin vroeg wat er zo eng was aan spinnen. Mijn antwoord: "Ze hebben 8 poten en 8 ogen!!! Welk normaal dier heeft nu 8 ogen en 8 poten?!!". Zij deed toen ook nog alsof ze het beest gevangen had en ging er mee achter mij aanrennen. Ik heb dat nog een poosje moeten aanhoren van haar. :+
Een paar zomers terug kwamen mijn moeder en ik een joekel tegen in de keuken. Ik lieg niet als ik zeg dat dit monster misschien wel een lijf van 10 cm had!!! En dan nog de poten erbij! Mijn moeder heeft hem uiteindelijk met de stofzuiger weg weten te halen. Die stofzuiger heeft vervolgens een tijd buiten gestaan. ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:11

Ik lag helemaal dubbel van Sonja´s verhaal _O- _/-\o_

En @ TS: Vind knap van je dat je je tot zoverre verzet hebt om die enge griezel te grazen te nemen.. :o

Ik zelf heb ook wel eens een poging gewaagd vriendlief was toen ook niet thuis en ik zat gewoon voor de tv waarneer er een enorme enge
zwarte griezel voor de bank langs kwam lopen. Uhm en nu dacht ik toen ik zat als een enorme angsthaas op de bank en met tranen in mijn ogen van HELLUUUP ... Ik had geprobeerd de moed bijeen te rapen en hem met een krant die naast me lag te vangen, maar echt op moment dat ik de krant erop wou gooien rende ie snel weg, waardoor ik uit mijn dak begon te schreeuwen van HELLUUUP ;( :o

En toen durfde ik niet meer en wist ik niet meer waar ie was ;( En was ik als een angsthaas op die bank te blijven zitten tot vriendlief thuis kwam en aan me vroeg ´´Schat! Wat is er met jou? Ikkuhh best wel stotterend en waarbij ik ook begon te huilen van dat ik op de kast gejaagd ben door zo´n enge zwarte griezel´´ ;( :o

Nou vriendlief die hield het blijkbaar niet meer en kreeg de slappe lach ;(

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:24

Goedzo, erg dapper hoor!!
Ben zelf als de dood voor spinnen dus ik hoop ook een keer zo dapper als jou te zijn :o