krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:38

Het probleem is dat exen je altijd terug willen als je ze net voor 50% uit je hoofd hebt...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:40

@janine: Ik heb helaas geen wondermiddeltje, heb ook enkele malen tot midden in de nacht aan zijn deur gewacht om met hem te praten maar helaas... hij kwam maar niet toe.
Het gaat wel al beter, eigenlijk sinds zijn trien bevallen is voel ik me opgelucht maar toen ik vernam dat hij vader ging worden brak er iets diep in mij.
Ik ben ook nooit kwaad geweest op hem, heb hem altijd al het beste gewenst... ach ... :D
Ik voel me opgelucht dat ik het even kan neerpennen hier op bokt :D
Klinkt echt ongeloofelijk stom é... want ja gelukkig ben ik nu sinds ruim 2 jaar.
En al die andere exen daar lig ik helemaal niet meer wakker van, maar van deze ene heb ik enkele slaaploze nachten gehad...

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:45

Lovely schreef:
Het moet niet meer nodig zijn dat dat je wilt dat hij je terug wil, snappie? Dat krijg je voor elkaar door of een vervangend talent te vinden, of door betere vriendjes te worden met jezelf waardoor je de ander minder nodig hebt.

Alleen is dat een lange, moeilijke, soms pijnlijke weg. Wel de langdurige oplossing...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:46

Lovely: Mooi gesproken!

Eponastable; Jeetje, dat is echt wel heel moeilijk. Ik heb ook nooit een goede reden gekregen waarom het uit ging. Ik vermoed alleen wel dat hij is vreemdgegaan. Ik kan me er goed bij neerleggen, ik kreeg toch niet wat ik wilde bij hem. Zeker de laatste maanden (na zijn vakantie, waar hij vermoedelijk vreemd is gegaan).
Bokt is een heuze opluchting, mijn topic heeft inderdaad ook heel wat uitgehaald bij mezelf. Toen ik laatst een rotdroom over m'n ex had (hij huilde bij een oudklasgenoot van mij, en zei: "Ik hield zó veel van haar!" en dat maar bleef herhalen), heb ik het topic nog eens doorgelezen. Nou, ik kan je vertellen: IK WAS METEEN WEER GENEZEN VAN MIJN BUI!
Je eerste liefde vergeet je nooit.

Eponastable

Re: krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:21

Nu ik wat verder ben in mijn leven en ik zie wat ik in die 2 jaar heb gekregen dan kan ik zeggen dat ik blij ben dat we niet meer samen zijn...
Cru maar het is de waarheid...
(ben wel blij dat hij niet in mijn dromen voorkomt :D)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

ook ik kan mijn ex niet vergeten terwijl ik al enige tijd een andere vriend heb en zelfs een dochtertje heb met mijn nieuwe vriend.
mijn ex komt nog regelmatig s'nachts even langs wippen in mijn dromen. ik denk regelmatig aan hem en afentoe denk ik ook wel eens hoe zou het zijn geweest als ik nog met hem was.
buiten dat om zou ik hem niet terug willen en mijn huidige vriend zou ik voor geen goud kwijt willen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:23

Denk je dat we ze ooit gaan vergeten?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:24

het is met mijn ex nu inmddels 5 jaar over en uit en zal hem nooit vergeten. hij staat op mijn netvlies gebrand.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:25

Het er 2 jaar over gedaan om over mijn ex heen te komen, achteraf zonde van alle tijd. Toen leerde ik mijn huidige vriend kennen en had zoiets ik ga ervoor! Gelukkig maar met veel moeite werd het iets tussen ons en nu bijna 4 jaar later krijgen we een kleine en gaan trouwen :)
Je kunt jezelf niet dwingen verliefd te worden op een ander, heb ik toen geprobeerd maar die gasten gebruikte me alleen maar en daar had ik geen trek in. Ga wel stappen en dingen doen, zeker niet thuis blijven (deed ik in het begin)
Succes!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:29

Lousje22 schreef:
Het er 2 jaar over gedaan om over mijn ex heen te komen, achteraf zonde van alle tijd. Toen leerde ik mijn huidige vriend kennen en had zoiets ik ga ervoor! Gelukkig maar met veel moeite werd het iets tussen ons en nu bijna 4 jaar later krijgen we een kleine en gaan trouwen :)
Je kunt jezelf niet dwingen verliefd te worden op een ander, heb ik toen geprobeerd maar die gasten gebruikte me alleen maar en daar had ik geen trek in. Ga wel stappen en dingen doen, zeker niet thuis blijven (deed ik in het begin)
Succes!!

vraag me af hoe je dit gedaan hebt. ik heb alles geprobeerd van alles heb thuis gezeten in een hoekje zitten kniezen en heb geleeft als god in Frankrijk maar niks hielp. uiteindelijk ben ik gestopt met bij de pakken neer zitten en had ik dus vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen en wil hem ook echt niet kwijt. maar met m'n ex was de relatie heel anders.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

Oeh.. pijnlijk herkenbaar, al die reacties hier..

Ik zou ook zeggen: Probeer het contact te verminderen/volledig af te sluiten ... Dat helpt, ook al is het maar een beetje..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:44

JulieDR schreef:
Oeh.. pijnlijk herkenbaar, al die reacties hier..

Ik zou ook zeggen: Probeer het contact te verminderen/volledig af te sluiten ... Dat helpt, ook al is het maar een beetje..

ik heb sinds het uit is het contact met mijn ex verbroken maar het slijt niet hoor. hij komt met regelmaat langs in gedachten of dromen.
en heb echt alles geprobeerd hem hem zelfs in gedachten helemaal slecht gepraat wat voor ongelooflijke *** het wel niet is maar ook dat hielp niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:46

Eponastable schreef:
Denk je dat we ze ooit gaan vergeten?

Vergeten, dat nooit.
Het was mijn eerste liefde. En die zul je nooit vergeet, die moet je nooit vergeten.

Enkele zinnetjes;
- No matter what happens, the first person you love is the person you will always love. No matter who else comes along, he’ll always be on your mind and in your heart. And just when you think you’re over him, you see his face and feelings are back again.
- I’ll always love you. Even if time finds me someone new, you were my first love. From the first kiss, to the last tear.

Het voor altijd houden van, ik denk niet dat dat zo zal zijn. Maar ik denk wel dat je het gevoel terug kunt roepen van de tijden die je met elkaar hebt gedeeld. Dat heb ik op dit moment nog heel erg sterk.

Het is wel iets waar je mee moet leren leven. Op mijn blog heb ik ook een stuk geplaatst over "first love", voor de geïnteresseerden;
http://janine1990.wordpress.com

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:48

Ben nu ook eindelijk een beetje over mijn ex heen.
Je moet vooral door gaan met je eigen leven en zeker niet achter hem aan gaan lopen. Op het moment dat je hem heel erg mist moet je aan de negatieve dingen nadenken in jullie relatie. Dan kom je er vanzelf wel achter dat het misschein maar beter is zo.
Bij mij werkt het goed op die manier.
En tuurlijk zal je wel pijn hebben erom nog afentoe. Maar daar moet je je overheen zien te zetten en leuke dingen gaan doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:50

Pashon schreef:
ik heb sinds het uit is het contact met mijn ex verbroken maar het slijt niet hoor. hij komt met regelmaat langs in gedachten of dromen.
en heb echt alles geprobeerd hem hem zelfs in gedachten helemaal slecht gepraat wat voor ongelooflijke *** het wel niet is maar ook dat hielp niet.

Ik heb nog 2/3 weken contact met hem gehad. Daarna nog een of twee keer op msn gesproken.
Toen hij met zijn ex zoende, was ik er behoorlijk klaar mee.
Ik heb nog een poosje met hem willen spreken, maar toen kwam er een andere jongen in mijn leven.
Toch heb ik af en toe sterk de behoefte om nog eens met hem te praten. Ik zal hem ongetwijfeld nog vaak tegenkomen, op feesten etc. En wie weet zal ik nog eens met hem spreken. Ik kan me alleen niet voorstellen hoe verschrikkelijk moeilijk dat voor mij gaat zijn.

Alles afsluiten is zeker goed, maar geeft je niet de garantie om het voorgoed af te sluiten.
Ik betwijfel zelfs of je je eerste liefde ooit kunt afsluiten.

Zeker als ik mijn moeder soms hoor praten over haar eerste liefde, mijn vader is haar échte liefde.
Maar tussen "eerste" en "echte" zit een groot verschil...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:52

xGaab schreef:
Vooral niet meer aan hem denken.

Denk eens 1 minuut niet aan een roze olifant...

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:55

vraag me af hoe je dit gedaan hebt. ik heb alles geprobeerd van alles heb thuis gezeten in een hoekje zitten kniezen en heb geleeft als god in Frankrijk maar niks hielp. uiteindelijk ben ik gestopt met bij de pakken neer zitten en had ik dus vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen en wil hem ook echt niet kwijt. maar met m'n ex was de relatie heel anders.[/quote]

@ pashon Wat bedoel je precies met vraag me af hoe je dit gedaan hebt :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:56

Lousje22 hoe je uiteindelijk over je ex heen bent gekomen.

moet zeggen dat dit topic niet helpt om niet aan m'n ex te denken :oo :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:57

Macusa schreef:
xGaab schreef:
Vooral niet meer aan hem denken.

Denk eens 1 minuut niet aan een roze olifant...

_O-

Ja, ik denk juist dat je gedachten niet moet gaan verbieden.
Dat helpt je niet. Afleiding zoeken, daarentegen, is een stuk eenvoudiger om hem uit je hoofd te zetten ja.
Zorg alleen wel dat je goed beseft dat het écht uit is, anders hou je jezelf voor de gek. En komt de klap later veel harder aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:59

Vooral even niet aan hem denken!

Janine, ik zou niet met hem gaan praten, je bereikt er niks mee en bovenal wil je hem niets wijzer maken over jezelf dan dat hij nu al is :). Als hij vragen heeft, dan kan hij die komen stellen, maar of je ook antwoord geeft, is aan jezelf, maar je bent hem geen uitleg verschuldigd hoor :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:00

Oooh, ik doe ook niets hoor ;)
Ik beeld me wel eens in dat hij me mist. Maar dat is misschien ook iets wat ik graag zou willen... :P

TS; Ik ben erg benieuwd of je wat aan ons hebt, of word je compleet depressief van ons? :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:02

ik kwam laatst mijn ex schoonvader tegen en volgens hem denkt m'n ex ook nog regelmatig aan mij denkt en me terug wil enzo.
heb gezegt das pech voor hem en ben omgedraaid en weggelopen maar hoe ik zou reageren als mijn ex daadwerkelijk voor me zou staan en dat zou zeggen := sta niet voor mezelf in denk ik ondanks dat ik destijds zelf degene ben geweest die de knoop doorgehakt heeft.
gelukkig zit ie nu in haarlem en ik in het uiterste puntje van drenthe

janine1990 haha ik beeld me idd afentoe ook wel eens in hoe het nu zou zijn als we nog samen waren en of hoe erg hij me nu wel MOET missen.

denk dat TS helemaal depressief word van ons

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:10

Mijn ex woont slechts 10 km bij me vandaan. Zijn vader werkt op de school waar ik mijn opleiding volg. Zijn zusje is dikke vriendinnen met de mijne.
Ik heb niet de knoop doorgehakt, maar hem wel voor de keuze gesteld. Achteraf het beste wat ik heb gedaan in 2008, denk ik... :?
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik zijn vader tegenkom, of wat er dan ook kan gebeuren, zij vonden het verschrikkelijk dat het uitging. Naar zeggen van mijn ex, kreeg hij de wind van voren toen hij het twee dagen later vertelde.
Hij wilde vrienden blijven en het hele rataplan wat mannen zeggen als ze het uitmaken.
Wat als ik zijn vader tegenkom, of vrienden van hem. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen, en ik hoop dat ik in het laatste geval in ieder geval aardig beschonken ben _O-

TS zal inderdaad depressief worden, maar het is wel een realistisch beeld, en geruststellend dat mensen er na 2 jaar ook nog wel mee kunnen zitten.

Dromen zullen helaas bedrog blijven voor ons, en we komen er waarschijnlijk ook niet achter hoe hij zich voelt, hoe hij nu over ons denkt. Jammer, maar helaas.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:24

haha na al jullie verhalen gelezen te hebben zal ik de mijne ook ff plaatsen! :D
4 jaar geleden ofzo, kwamen de jongens...ik was zo'n 1 wat alles wel leuk en geweldig vond. Maar er was 1 jongen die had iets speciaals...ik was echt heeeeeeeeeelemaal gek op hem! Heb met hem ook voor t eerst gezoend, ben met hem voor t eerst verder geweest etc. Maar naar 8/9 maand dat ik gek op um was, werd t toch wel duidelijk dat t niets werd. En hij kreeg al snel verkering met een meisje (hihi mag haar nog steeds niet :o ). En toen werd t echt moeilijk, ik kon hem maar niet uit m'n gedachten zetten (we wonen beide in een klein dorp, dus ontlopen was onmogelijk!). Ondertussen wel een paar andere jongens gehad, maar nee t was toch niet zo leuk. Uiteindelijk kreeg ik verkering met m'n huidige vriend, zo'n 3 jaar geleden. Ik ben echt gek op hem...en denk ook wel dat we lang bij elkaar zullen blijven, maar toch komt die 1e jongen nog vaak door m'n gedachten wandelen! Ondanks dat ik hem de laatste 2,5 jaar nauwelijks zie! En een paar weken geleden liep hij bij ons in huis (voor de carnaval van m'n broer) en ik voelde me ineens warm en rood worden! Ik heb toen geprobeerd om t uit m'n hoofd te zetten, maar dat lukte gewoon niet! Voelde me heel schuldig, vooral tegenover m'n huidige vriend! En in een week tijd zag ik hem ineens vaker dan de laatse 1,5 jaar! Alle dingen die ik met hem had meegemaakt flitsten door m'n gedachten....en ik wou het niet! Toen die met de carnaval ook nog eens met me ging dansen werd ik gek! Z'n vriendin stond er gewoon bij, maar ik moest weg! Gelukkig heeft een vriendin wat er van wist me snel meegenomen! Ik heb nog getwijfeld of ik t uit zou maken met m'n huidige vriend...maar toen bedacht ik dat t helemaal geen nut zou hebben want hij heeft immers ook al 4 jaar verkering :o
Heb toen alles op een rijtje gezet en ben er uit: t was gewoon een onzinnige gedachte, omdat ik wat miste in m'n huidige relatie en dacht dat ik dat bij hem wél kon vinden. Maar heb er goed over gepraat met m'n vriend en t is nu weer beter dan ooit! :) Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik met die gedachtes rond heb gelopen! :o
Toch blijf ik altijd een zwak voor hem houden! Denk dat dat ook nooit weg gaat... alleen het jammere is dat hij niet weet hoe speciaal hij voor mij is. Zit nog te twijfelen of ik dit zal zeggen...maar denk dat i kdaar alleen maar problemen mee opwek, met name bij zijn vriendin.

*zo wat een drama-verhaal*...
Hoe dan ook het heeft gewoon tijd nodig...je moet op zoek naar afleiding...
*volgens mij heeft TS niet veel aan onze drama-verhalen* :+

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:36

@ pashon Lang verhaal, maar ik ging verhuizen en hij woonde nog met zijn ouders in de flat onder mij. Zijn moeder had mij na een paar weken uitgenodigd voor zijn verjaardag en ik denk nou ga maar. Over hem had ik zoiets van je ben 24 en woont nog thuis en alleen maar met je oldtimer (auto) bezig maar daarna bleek dat ik heel goed met hem kon praten, over mijn ex :D notabene, hij zat ook nog met zijn ex die had hem bedondert enz. Beetje bij beetje praatten we met elkaar daar veel over en ik huilde regelmatig bij hem uit maar merkte dat ik toch gevoel voor hem ging krijgen, wat ik eigenlijk niet wilde en toen ik het hem vertelde zei hij vind je een leuke meid maar niet voor relatie dus ik weer helemaal in de put. Ergens geloofde ik hem niet en wist ik dat hij bang was voor relatie door zijn ex en ben ik vol blijven houden en gaan stappen en film kijken enz met hem tot uiteindelijk ik zoiets had van nou waag de gok en hem zoende, sindsdien veel ruzie en leuke momenten gehad doordat hij t echt niet aandurfde en me vaak toch afstootte na iets leuks. Ben nogal eigenwijs en merkte dat ik door hem weinig aan me ex dacht en had zoiets van er is wat en hou nu vol, was moeilijk maar uiteindelijk gaf hij toe en was ik over mijn ex heen. Dacht er nog weleens aan, maar dan meer van wat ben ik dom geweest om 2 jaar nog aan hem te besteden. Zal niet zeggen dat je dan nooit meer aan iemand denkt want daar geloof ik niet in, hoe klootzak het mss ook is geweest je hebt toch van iemand gehouden. Nou ligt dat voor vrouwen denk ik ook moeilijker dan voor mannen ;) (sorry voor het lange verhaal is nog de korte versie)