ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:45

Timilion, heb je een partner? Je kan ook zwart schoonmaakwerk gaan doen om wat bij te verdienen, een WW krijgen is idd niet makkelijk, die tijd is al heel lang geleden. Je moet aan het criterium voldoen van 36 weken aan een gesloten en als je dat niet kan, al is het maar een dag, dan gaat je WW niet door.

Kan je geen bijstand aan gaan vragen? Je moet ook zorgen dat je een gezonde zwangerschap krijgt en zoveel zorgen of zwaar werk om toch wat geld te verkrijgen, lijkt mij ook niet de bedoeling. Kun je een bol opleiding gaan doen? bv verpleging? Dan doe je werken en leren en dan heb je even time-out voor je kindje op de wereld te zetten en ga je weer verder met je opleiding, heb je een baan als je klaar bent. In verzorgende beroepen, verzorghulp, bejaardenhuis, staan ze te springen om collega's.

timilon

Re: ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 10:48

@ russel: ik heb geen partner.
ik zit nu middenin de procedure voor een bijstandsuitkering.
ook ben ik inmiddels aangemeld bij een werk en reintegratieproject,die mij willen ondersteunen in m'n zoektocht naar een leuke studie,om dezelfde reden die jij aangeeft.

ik moet toch 5 sollicitatie-brieven per week week versturen,en dat is best een flinke kluif zeg.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:38

Gewoon via werk.nl solliciteren en dat opgeven is ook al voldoende :) Of via andere vacaturesites.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:47

timilon schreef:
@ russel: ik heb geen partner.
ik zit nu middenin de procedure voor een bijstandsuitkering.
ook ben ik inmiddels aangemeld bij een werk en reintegratieproject,die mij willen ondersteunen in m'n zoektocht naar een leuke studie,om dezelfde reden die jij aangeeft.

ik moet toch 5 sollicitatie-brieven per week week versturen,en dat is best een flinke kluif zeg.

Dan denk je nu even lekker aan jezelf, ik denk dat je genoeg sores aan je kop gehad hebt.

Die 5 brieven doe je gewoon kopiëren, als er wat leuks tussen staan, doe je even serieus schrijven, gewoon op alles wat je ziet, al is het monteur. wellicht ga je part-time zoeken, en doe je gewoon even je plicht. Het vroegere GAK heeft mij dat zo uitgelegd, gewoon 5 brieven, waarnaar toe en wat voor functie maakt niet uit. Met zwangerschap valt het gewoon niet mee en hoop op een vast kontrakt moet je niet hebben, dat is sowieso in deze tijd heeeel erg moeilijk. Ik werk nu voor Randstad en die hebben toch wel met enige regelmaat werk, dan weer fulltime, dan weer part-time en dan weer met een maand tussenpauze, is best te doen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 11:42

helaas,ik heb te vroeg gejuicht...
ik word WEER van het kastje naar de muur gestuurd,sta je bij het ene kantoor dan moet je naar de andere kant van de stad etc.
ik ben continue bezig met wat sociale zaken willen dat ik doe(werk en reintegratie-project,verschijn op elke afspraak,lever al m'n formulieren op tijd in,stuur minimaal 5 sol.brieven per week) maar geld??ho maar...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:08

HELP!!

ik ben van de week naar m'n moeder gegaan,omdat het niet meer ging bij de mensen waar ik de afgelopen tijd heb gewoond.
maar hoe zit het met de uitkering??
ik heb nog geen definitieve goedkeuring gehad voor m'n bijstandsuitkering,dat loopt nog(ong 3 weken).
maar wat nu als ik me in laat schrijven bij m'n moeder en haar man?
kan de aanvraag/uitkering gewoon overgeheveld worden naar deze woonplaats?
of moet ik opnieuw het hele traject(4 maanden!!) door?
daar is eigenlijk geen tijd meer voor,ivm alle oplopende schulden en de kleine op komst.

ik heb gebeld naar het uwv hier,die zei dat ik het hele traject opnieuw moest ondergaan,maar ik had van te voren ook al nagevraagd in de gemeente waar ik uiteindelijk weer naar terug wil,en die zeiden dat het gewoon overgeheveld kon worden.
verschilt dit per gemeente?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:35

dat verschilt idd per gemeente, maar meestal is het zo dat je het opnieuw aan moet vragen!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:55

ik heb even gezocht op de uwv-site.
en ik kan een wijzigingsformulier invullen en opsturen.
dat ga ik zowieso doen,en dan even afwachten wat er voor reactie komt.
ik heb in de andere gemeente ook al 3x een ander verhaal gehoord omdat ze blijkbaar zelf niet alles weten hoe t reilt en zeilt bij het uwv.

ik vind het wel heel erg apart dat ik alles weer opnieuw zou moeten doen,al mijn gegevens liggen bij uwv dus zo moeilijk is dat toch niet om het over te hevelen naar een andere gemeente:S.
daarbij duurt het nu al 4 maanden,lijkt mij ook niet helemaal de normale gang van zaken.

maar goed,ik heb nog wel t een en ander om me op te focussen,dus kan er allemaal wel weer bij.