Ik kom er voor uit, ik heb een probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Ik kom er voor uit, ik heb een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:30

Ik zou je idd ook aanraden om het zeker aan je vriend te vertellen, hoe meer steun jij hebt op dit moment, hoe beter het is. Misschien word hij eerst wel even boos, van de schrik, maar ik denk dat dat voor jou alleen maar een extra zet in de goede richting is.

Als je het moeilijk vind om te zeggen, zal ik zeker dit topic even uitprinten, en hem dat laten lezen, incl. alle reacties. Dan laat je zien dat je oplossings gericht bezig bent, en ik denk dat dat hem heel goed doet. Daarnaast is het voor jou denk ik gemakkelijker als vertellen..

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:10

Ten eerste : Klasse dat je je probleem niet ontkent, en er nu voor uit komt. Ik kan me voorstellen dat dit een hele grote stap voor je moet zijn geweest! Daarom mag je jezelf best een schouderklopje hiervoor geven.

Misschien is het voor jezelf wat makkelijker als je het allemaal in een brief schrijft en die aan hem geeft. En dat je die hem gewoon laat lezen, zodat die als die de brief gelezen heeft en vragen heeft, die wel gewoon aan jou kan stellen.
En als je het er met hem over heb gehad, zou je hem eventueel dit topic kunnen laten lezen, zodat die ook kan zien, hoe moeilijk jij het ermee heb gehad, en hoe moeilijk jij het vond om het aan hem te vertellen omdat jij hem geen verdriet wou doen.

Ik wens je heel veel sterkte, en blijf volhouden om geen account meer te maken he! Je kan het best wel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:13

Private schreef:
Mijn vriend durf ik het niet te vertellen. als alles achter de rug is zal ik er voor uitkomen, dat is mijn streven. Ik heb geen schulden (gelukkig) maar ben niet bereid om mijn relatie op het het spel te zetten voor deze idioterie...
Persoonlijk zou ik het verschrikkelijk vinden als mijn man zoiets zelf ging oplossen zonder mij erbij te betrekken. Juist je vriend is de uitgelezen persoon om je te helpen in een dergelijke situatie.

Verder zijn er al een hoop goede tips gegeven.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:27

Ik denk ook dat het het beste is om het aan je partner te vertellen, als alles goed zit kan hij je heel erg steunen en met je praten.
De rest van wat ik zou willen zeggen is allemaal al genoemd (veel praten, huisarts enz.).

Heel veel sterkte!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:31

Jasmijn76 schreef:
Private schreef:
, en ik denk dat ik inderdaad wel mijn vriend op de hoogte ga stellen hiervan... Het gaat een helse avond worden voor me maar ben nu een week bezig met voorbereidend werk. ( Aanvraag sa e.d.) En nu wil ik deze periode afsluiten. Op dit moment heeft het hele opschrijven en uit-de-kast-komen, mij al een hele boost gegeven om door te gaan. Heel erg bedankt

goed van je!..ik denk idd dat het al een hele verlichting is om het met mensen te delen, al is het maar acher een scherm...en ja, het zal idd een pittige avond worden..maar what the hek!..je kan het er makkelijk bij hebben!...je gaat er niet dood aan en als je je op het ergste voorbereid, kan het alleen maar meevallen!

@katja rook mijnzelf te pletter vandaag nadat ik dit gezegd had hihi

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:32

Dan rest mij alleen nog om te zeggen dat ik je een heel stoer wijffie vindt!!

Heel veel succes vanavond!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:34

en nou hebben jullie me met zn alle keihard aan het janken...

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:38

ik denk dat ik hem ga vragen om de gsm, heb er 2, bij zich te stoppen, als ik m dan nodig heb voor tancodes moet ik het eerstvragen aan m voordat ik hem gewoon kan pakken, voel me echt net een klein kind, die weer op dr plek gezet moet worden terwijl ik gewoon weet waar mijn plek is . Het is zo frustrerend. Sigaret tijd

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:42

Ik zou toch hulp zoeken (je hebt er niks mee verloren en kan er zelfs sterker door worden) de ene verslaving verplaatst zich nu naar de andere verslaving (sigaretten).
Een verslaving word niet stopgezet door weg te lopen van iets.
Bijvoorbeeld je account op te zeggen.
Het moet echt vanbinnen aangepakt worden.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-02-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:43

Private schreef:
voel me echt net een klein kind, die weer op dr plek gezet moet worden terwijl ik gewoon weet waar mijn plek is . Het is zo frustrerend. Sigaret tijd

Zo zie ik het nou helemaal niet. Ik zie je als een sterke meid, die probeert haar problemen op te lossen. Sterkte!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:54

katiavl schreef:
Ik zou toch hulp zoeken (je hebt er niks mee verloren en kan er zelfs sterker door worden) de ene verslaving verplaatst zich nu naar de andere verslaving (sigaretten).
Een verslaving word niet stopgezet door weg te lopen van iets.
Bijvoorbeeld je account op te zeggen.
Het moet echt vanbinnen aangepakt worden.

ik heb niet het idee, dat ik geestelijk niet in orde ben. Zelf denk ik ook dat omdat het een "geheim" is er moeilijker van af te komen is en ik denk inderdaad dat als ik mijn "geheim" opbiegt aan de gene van wie ik het minst zou willen dat ie het weet.. dat dat al heel veel zal schelen. ene verslaving naar ander vind ik mooi gezegd maar die nieuwe ouwe neem ik voor lief.

Siggies are a girls best friend :+

Het is een beschamend iets en ik deel het nog liever met de liefde van me leven dan met iemand die mij niet kent. Mij een labeltje opplakt en evalueerd hoe ik mij volgens hem of haar voel. Daar zal ik niet uit komen denk ik daar ben ik te eigenwijs voor. Ga eerst zo eens proberen ben heel blij met de boycot van die site en het is al alsof er een last van 30 kilo van mijn schouders is gevallen. Denk dat dat schuldgevoel is..... ;(

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:53

Hulp bij verslaving heeft helemaal niets met geestelijk niet in orde zijn te maken. Ik zou het niet onderschatten. In het begin zei je dat er in je hoofd een bom was gebarsten en dat je daardoor al een week 'clean' bent nu bekijk je alweer de mogelijkheid om jouw vriend de mobiele telefoons voor die codes te geven waardoor je eigenlijk alweer suggereerd dat je waarschijnlijk wel weer van plan bent om ooit weer te gaan spelen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet afvallen maar juist bijstaan. Je komt op mij over als een weldenkend en nuchter mens dus ik denk dat je het allemaal wel aankunt, maar nogmaals onderschat het probleem niet.

Wat al eerder is gezegd: de kans dat je van de ene verslavin in de andere geraakt is aanwezig. Ik zeg niet dat het bij jou het geval zal zijn want ik ken je verder niet maar vaak raken mensen verslaafd aan iets omdat ze vluchten voor iets wat ze proberen te onderdrukken. Ga samen met je partner eens naar een hulpverlenendeinstantie en kijk eens wat zij te zeggen hebben. Baat het niet dan schaad het niet !

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 15:59

Die tan codes is misschien ook meer naar hem toe om te laten zien dat ik echt wil en het niet gewouwel in het wilde weste is. Ik wil het eerst samen met hem proberen, mocht dat niet helpen dan wordt het een kwalijke zaak want dan ik mijn relatie er niet tegen bestand. Zover zal ik het dus NOOIT laten komen.

Ik ben degene die de baas is en niet zo een achtelijk spel. Heb een bevestigings mail gehad dat ik met dit ip nooit meer een account kan maken, dat zal dus niet meer gebeuren. Ik heb goede hoop en nare zenuwen. Hij kan ieder moment thuis komen. Op dit moment is er niet in mij dat zegt : Kom P laten we eens een spelletje doen. Nee het optelsommetje vergeet ik nooit meer, gatver wat een bedrag zeg.....

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:09

You go girl! Gewoon diep ademhalen en het er in 1x uitgooien. Die man van jou zal pissig en kwaad worden (hoe kan je dat nou doen?!) maar hij zal je er heus niet om verlaten (en doet 'ie dat wel dan klopt er iets niet helemaal). Ooit communicatietraining voor slechtnieuws gesprekken gehad? Kan nu wel goed van pas komen :').

"Schat, ik heb een probleem. Ik heb nog geen schulden maar als ik zo doorga dan raakt het eind wel zoek. De afgelopen tijd heb ik (?) euro verloren met een stom internet spelletje en nu wil ik er vanaf maar vind ik dat moeilijk. Kan je me daarbij helpen? Zelf heb ik de volgende stappen daarvoor al ondernomen..."

Succes meis, hou ons op de hoogte.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:18

Sterkte meid met vertellen.
En als hij echt van je houdt, zal hij je er niet voor verlaten, maar je alleen maar steunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:18

Private, gefeliciteerd met de stappen die je al gezet hebt, je doet het goed. Veel verslaafden houden echter nog een achterdeur open zodat ze altijd een manier hebben om een terugval ruimte te geven, niets fijner voor een verslaafde om toch nog even aan de verboden vrucht te snuffelen. Ik weet niet of dit bij jou ook gaat gebeuren, maar wees er wel op voorbereid wat je dan gaat doen. In het algemeen zou ik je aan willen raden om een alternatieve bezigheid te zoekn, dat kan van alles zijn. Je kunt je partner vragen om wat dozen spellen van zolder te halen om te spelen als jij je onrustig gaat voelen en je kunt zelf ook iets verzinnen om te kunnen oppakken als het gaat kriebelen. Er iets niets ergers dan met lege handen tegen de kriebels te knokken.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:22

Sterkte voor zometeen Private! Je doet 't goed!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:24

Nou meiden had net mijn partner aan de telefoon en die vertelde dat hij mijn schoonouders uitgenodigd heeft voor het eten hij gaat ze direct vanuit het werk ophalen?!! Heb ik dat??!! zucht... dat wordt een lange avond....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:30

Oh, dat komt echt net vervelend uit! :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

He wat een snertplanning. Had je net al je moed bij elkaar geraapt...

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:38

tja ik denk dat ik het alsnog zeg als ze weg zijn gewoon geen wijn er bij nemen dan versterkt het de emoties van mijn kant in ieder geval niet...

god ik loop te balen heb al 3x overgegeven vandaag, gewoon van de spanning denk ik erg vervelend. Heb hoofdpijn en wil er nu gewoon klaar mee zijn...

even offtopic, Sonja ik vind jouw onderschrift echt heel erg leuk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:41

Private schreef:
Nou meiden had net mijn partner aan de telefoon en die vertelde dat hij mijn schoonouders uitgenodigd heeft voor het eten hij gaat ze direct vanuit het werk ophalen?!! Heb ik dat??!! zucht... dat wordt een lange avond....

wel lekker even afleiding meissie!!

Rustig aan he! je kan het.. alles op zn tijd zeg ik dan maar!
wanneer JIJ er klaar voor bent...

vind eht echt heel knap dat je al zover bent! en dat je dit op bokt hebt durven zetten!

ga zo door!!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:46

Eerst alles aan je vriend vertellen, dit kan je niet alleen! Balen dat je schoonouders nou net komen, maar daarna kan het ook.
Als je vriend het weet, zorg dat hij je controleert. Klinkt heftig, maar is voor jou wellicht noodzakelijk om niet terug te vallen.
Private schreef:
Nee het optelsommetje vergeet ik nooit meer, gatver wat een bedrag zeg.....

Daarna kan je het verloren bedrag uit printen in koeienletters en hang je het boven de computer. Mocht je aandrang hebben, kijk dan even naar het geld dat je al kwijt bent...
Kom je er alleen niet uit, zoek dan echt hulp meid. Het is geen schande om te zeggen dat je het niet alleen op kan lossen! Succes :(:)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:38

Private schreef:

AAAHHHHHH!!!!!...wat erg...nou ja...misschien juist wel een wijntje nemen
:D ;)

wens je alvast veel succes!!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:21

Ik dacht ik ga even kijken hoe het hier is, maar wat een bad timing om je schoonouders te eten te krijgen........
Sterkte vanav