honden uitlaten doet net degene die thuis is.dat wisselt dus heel erg. we spreken dit wel altijd van te voren af zodat we zeker weten dat er iemand voor de honden is om lekker te wandelen.
verder doen we allemaal (ik, mn 2 broertjes en mn vader en moeder) 1 keer in de week de afwasmachine sochtends uitruimen en in t weekend verdelen we klussen als stofzuigen, badkamer schoonmaken, afwasmachine enz.
sinds kort koken we nu ook allemaal een keer in de week, voorheen kookte mn moeder bijna altijd (hielp ik wel vaak als ik op tijd thuis was). als ik zin en tijd heb wil ik ook wel vaker koken om t over te nemen voor mn moeder.
we doen hier dan ook zelf de boodschappen voor.
alle strijk doe ik altijd (overhemden van mn vader enz).
dit deed ik vroeger al toen ik nog een stuk jonger was om een zakcentje bij te verdienen (1 euro per hemd) en ik krijg nu nog steeds 1 euro.. maar eigenlijk heb ik t nu niet meer nodig want in t weekend werk ik gewoon.
t is niet dat ik absoluut geen tijd heb om meer in t huishouden te doen. maar ik zie absoluut t nut niet in om elke dag te gaan stofzuigen of om altijd alles super netjes te hebben. mn moeder daarentegen is wel heeeeeel netjes en geordend.
wij hebben verder trouwens 1x in de week een schoonmaakster die t hele huis grondig schoonmaakt, want daar heeft zelfs mn moeder geen zin in ^^.
kamer opruimen lijkt me nogal logisch dat je dat zelf doet. ik doe t maar 1x in de week en ook omdat t verplicht is omdat daarna de schoonmaakster komt.
ik vind mijn kamer namelijk afschuwelijk leeg en kaal en kil als ie opgeruimt is, vreselijk, een beetje troep vind ik echt 100x fijner.
(alhoewel dat 'beetje troep' soms een beetje uit de hand loopt
)
Ik studeer, maak dagen van half 9 tot 4/5 en ik werk daarnaast nog 3 avonden + de gehele zaterdag. Qua huishouden was/droog ik een aantal keren per week af en laat de hond een aantal keren uit. Verder help ik mijn moeder af en toe met koken, dit is zeker niet dagelijks. Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor het opgeruimd en schoonhouden van mijn eigen kamer (en het konijnenhok, haha).
wat is een kuisvrouw? Waarschijnlijk iets van schoonmaakster, maar toch?