Je woont alleen nogal uit de richting
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Je woont alleen nogal uit de richting

Citaat:Dit thema bestaat eigenlijk uit drie pijlers: het onderwerp, de methode en het resultaat. In dit geval gaat het respectievelijk om Brussel (en meer specifiek een Brusselse wijk), een onderzoek en de lokale berichtgeving. Het resultaat is in dit PGO-thema niet een journalistiek eindproduct, nl. een of ander artikel, maar wel een gebruiksvriendelijk en kant-en-klaar dossier dat een journalist onmiddellijk kan gebruiken om een artikel te beginnen.
Ja in Brussel, haha
zwieke schreef:Vertel er eens wat meer overWat heb je zoal moeten doen?

San_E schreef:Maar het was wel zo. Vijf dagen in de week, elke dag, van negen tot ? (de ene dag zat ik tot een uur of vier op school, de andere dag was ik pas om negen uur thuis). We maakten items voor een half uur durende talkshow waarvan we er elke week twee opnamen. In elke show zaten ook altijd drie gasten. Tien weken lang heb ik gemiddeld een tot twee items per week gemaakt die ieder twee minuten mochten duren. Soms moest er ook een gast voor geregeld worden. Het bedenken, filmen, monteren, inspreken, schrijven van presentatieteksten deden we per item meestal met twee personen. Tussendoor hebben we een aantal gastcolleges gehad over o.a. monteren en tekstschijven en kregen we logopedie. Ook de uitzendingen maakten we zelf: de ene uitzending stond je achter de camera, de volgende was je tape-operator.
Ik vertel het nu wel heel globaal, maar het was erg leuk en ook erg hard werken!

)
Ik zal laten weten hoe dat gegaan is.
Ik keek er eerst heel erg tegen op, het stage lopen dan, maar nu vind ik het ergens wel jammer dat het afgelopen is._Sigrid_ schreef:Zeker bij John? Dan heb jij talkshow gedaan geloof ik. TV redactie is erg leuk ja!

Maar misschien dat sommige dat wel tof vinden?
Wij hebben tot nu toe enkel nog maar moeten schrijven en opzoekwerk doen. Opzoeken vind ik echt super, kan me er dan helemaal in verdiepen. Wat moet je eigenlijk juist bij radio doen?