vragen over een kind dat niet meer naar een van ouder wilt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:01

ze was net twee toen haar ouders uit elkaar gingen en moeder meteen opgenomen is geloof ik, twee is zeker.

ze mag altijd komen op school, manege noem maar op.
vader houd haar niet weg bij moeder, maar nu heeft ze zelf gezegt dat ze niet meer wilt zonder aanleiding van een gesprek.

de vriend bemoeit zich weinig tot eigenlijk helemaal niet met kind.
deze is ook niet zo 100% goed geestelijk.

nee hier mee is ze nooit gepest gelukkig, word wel gepest helaas dus zijn ook bezig met andere school voor volgend jaar.
er zijn hierdoor meerdere van die school af, maar dat staat buiten niet naar moeder willen.

vader is de enigste op voeder.

en nee binnen komen is niet mogelijk, ze word gebracht en op gehaald bij de voor deur.
ook vernomen via oude buren dat deze blij waren dat ze verhuist waren, er is vaak gescheld/ruzie tussen moeder en vriend.
er komt niemand dus binnen.
ik weet niet of ze mijn binnen laat, maar dan is het voor even, ben ik bang.

hulp verleners zijn hier nog niet aan de order.
ik ben de enigste buiten staande.

en met wedstrijdjes slaap ze hier ze rijd hier wedstrijdjes op pony van mij, en manege les bij haar in het dorp op manege ponys.
en ik vind voor haar leuk als moeder meer belangstelling toonde voor kind.
helaas haar eigen waaniedeeën en wereldje.

loes-freke

Re: vragen over een kind dat niet meer naar een van ouder wilt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 23:28

vader heeft nu zelf ingelogt op naam spottyhors

spottyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:30

Blij dat ik nu zelf kan reageren met als eerste mijn dank aan loes - freke.
we hebben inmiddels div. advokaaten aan geschreven maar van geen enkele nog andwoord, wordt hoogst waar scheinlijk erg moeilijk om er iets aan te doen maar we blijven proberen.
Ik bedank een ieder van jullie voor julie reaktie namens mijn dochter Patricia.

Alex

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:34

Hopelijk komen jullie er uit samen, vooral voor het kind is het heel vervelend als instanties ouders tot dingen dwingen waar zowel ouder als kind niet achter staan...

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 02:53

heb zo goed als alle reactie's gelezen en wilde toch even reageren.
mijn ouders zijn gescheiden dat ik 1,5jaar was en me broer 3,5jaar. we woonde beide bij me moeder en hadden een omgangregeling 1x in de 2weken in het weekend naar de vader. Deze omgangregeling is stop gezet, reden waarom hou ik liever voor mezelf, bij erge intresse kan je me pben. Toen ik 6 was en mijn broer 8 hebben wij toen aan moeten geven bij (ik denk) de kinderrechter of wij nog naar ons vader toe wilden, wij wilden dat beide niet en sindsdien is de omgangsregeling ook stopgezet. Nou moet ik toegeven dat er toen de tijd erg veel rechtzaken liepen tussen vader en moeder. Hoe alles precies zit weet ik niet doordat ik zelf natuurlijk nog erg jong was. Maar ik denk dus dat er wel een mogelijkheid is om het kind niet te verplichten om naar haar moeder te gaan, alleen moet je wel een gegronde reden hebben denk ik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:16

Nou tegenwoordig moet je wel van hele goede huizen komen willen ze geen omgangsregeling in gang zetten of te laten stoppen. Ze hebben het namelijk in hun hoofd gehaald dat volgens het boekje het belangrijk is dat een kind beide ouders ziet. Dat het in sommige gevallen niet in het belang van het kind is maar in het belang van de ouder dat vergeten we voor het gemak maar even :Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:59

MISTRAL94 schreef:
Nou tegenwoordig moet je wel van hele goede huizen komen willen ze geen omgangsregeling in gang zetten of te laten stoppen. Ze hebben het namelijk in hun hoofd gehaald dat volgens het boekje het belangrijk is dat een kind beide ouders ziet. Dat het in sommige gevallen niet in het belang van het kind is maar in het belang van de ouder dat vergeten we voor het gemak maar even :Y)

Sinds een arrest van de Hoge Raad uit 2001 is het zo dat ouders die gaan scheiden gemeenschappelijk gezag krijgen over de kinderen. Dit is een regel, geen uitzondering. Gemeenschappelijk gezag houdt vervolgens ook in dat de omgangsregeling hooguit voor een bepaalde termijn geschorst kan worden *met héle goede reden* maar in geen geval kan de omgangsregeling voor onbepaalde tijd in de ijskast worden gezet....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:25

Maar wat wil je hier nou precies mee zeggen Liezel1?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:36

Dat spottyhors zich in zal moeten zetten hiervoor.... hoe vervelend het soms ook is...
Anders krijgt hij van de rechter op zn dak...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:54

Ja zo bedoel je dat. Helaas is het waar en de goede ouders hebben te lijden onder de slechte. Overtuig die instanties maar eens, ik loop er zelf ook tegen aan. De hele omgeving ziet wat voor persoon mijn ex is, maar ja bij de instanties zit hij als de geslagen hond en weet het zo te spelen dat ik alles gedaan heb terwijl in werkelijkheid het net andersom is. Maar goed ik hou maar in gedachte al gaat een leugen nog zo snel...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:15

Ik heb het hele topic gelezen maar heb niet gezien wat de jeugdzorg hiervan vind?
Mijn nichtje (toegegeven die was een stuk ouder, nml net 16) wilde na heel veel gedoe haar moeder niet meer zien. Haar moeder heeft ook borderline en heeft haar op straat gezet(en kwam bij mij wonen). Helaas zijn de rechten van een moeder erg belangrijk in dit land en is er weinig begrip voor andere situaties.
De jeugdzorg heeft tot op zekere hoogte wel kunnen helpen. Zij zaten bijvoorbeeld bij bezoeken op het jeugdzorgburo zelf. Dan was ze niet alleen met haar moeder maar zag ze haar moeder wel.
Uiteindelijk blijft het lastig en oneerlijk dat de moeder zo ontzettend veel rechten heeft.
Heel veel succes in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:22

ik kan uit ervaring zeggen dat je op je 12de jaar al ontzettend volwassen kan zijn door ervaringen. mijn moeder had/heeft ook borderline en ik ben nog steeds bezig om alles wat ik toen heb meegemaakt te verwerken. als het mogelijk is zou ik het meisje niet verplichten naar haar moeder te gaan. ze geeft het niet voor niets aan. en anders proberen met de moeder te praten en haar duidelijk te maken wat het beste is voor haar kind.
ik weet dat dat helaas érg lastig kan zijn..

ik ben iig voor dit meisje erg blij dat ze andere mensen heeft die om haar geven, haar een veilige omgeving kunnen bieden en haar kind kunnen laten zijn. dat is zo belangrijk :)