Welshcobfan schreef:Nee, de mens vond het weer zo nodig om aan het eten te knutselen en om ervoor te zorgen dat begrip ouderdom wel heeeeel rekbaar is. Want wij zijn helemaal niet geschikt om 80 jaar te worden! Daardoor zijn de genen in de war... en ook dankzij al die technologieen.
God is geen hufter, de mens zelf....
Neemt niet weg dat het ontzettend k*t kan zijn dat je zelf de dupe wordt.
En als God had bestaan, had hij dan niet gezorgd dat wij mensen niet zo slim zouden worden, zodat we dat soort dingen niet zouden doen?
Kanker bestond al eeuwen geleden, toen de mensen nog niet zodanig aan milieuvervuiling deden oid. Alleen werd het toen nog niet zo herkend. En waarom komt het in bepaalde werelddelen en bevolkingsgroepen meer voor? Genetisch weer te verklaren, denk ik zo. In mijn ogen weer niets met een God te maken.
Overigens, voor de gelovigen onder ons. Wat voor geloof hebben jullie, en hoe denken jullie over andere geloven?
Welshcobfan schreef:Darwin is heel makkelijk: het soort wat het slechtste aanpast sterft gewoon uit. Echter, qua mensen geldt dat juist niet. Daar wordt alles aangedaan om de zwakkere soorten te redden (en die plantten zich ook weer voort, waardoor het zwakkere soort altijd blijft).
zou Darwin dat verwacht hebben 150 jaar terug?
Erg makkelijk, maar wel logisch
En dat de mensen probeert de zwakkeren te redden is alleen maar omdat mensen daar slim genoeg voor zijn. Het is in de mens zijn aard om nieuwsgierig te zijn en problemen te willen oplossen, waardoor we steeds slimmer worden. Eerlijk is eerlijk, een mens heeft meer intelligentie dan dieren. Dat betekend niet dat ik vind dat een dierenleven minder waard is btw, voordat ik dat over mij heen krijg