Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

Jonge... wat wil je nou horen????

Oh wat een rot juf! Jemig wat slecht van haar!
Nee jij kan er niets aan doen, de fout ligt helemaal bij haar! Ontslaan die juf!
Jij gaf alleen maar je mening...

Kom op en zeur niet zo over dit soort kleine dingen...
Volgens mij ben jij nu die gene die zich aanstelt en om aandacht gilt...
Mijn mening; "volgens mij is er iets mis gegaan bij jouw ontwikkeling."
Open je ogen en verdiep je eens wat meer in andere mensen en de rest van de wereld.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:18

@ Faye: Als er meerdere mensen naar mij toekomen met het verhaal wat zij allemaal heeft vertelt in die lessen lijkt het me niet verzonnen?
Bovendien heeft minj hele klas gehoor wat ze tegen mij zei, en er zitten ook mensen uit mijn klas hier op bokt. Dus als het niet waar zou zijn zou ik het niet hebben geplaatst :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:19

plagom schreef:
VivaLaVida schreef:
een lerares heeft de verantwoording en moet zich dus ook verantwoordelijk gedragen. Als een lerares om een mening vraagt, EXPRES bij iemand die christelijk is.

Gatver, mensen die zich achter hun geloof gaan schuilen! Gewoon nadenken voordat je iets zegt en als je dan persé zo 'à la Wilders' wilt reageren dan niet gaan huilen als je er de consecuenties van ervaart.

Amen!

:D ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:21

Dat de TS haar mening genuanceerder zou moeten brengen is waar maar dat geeft een lerares niet het recht om dit met naam en toenaam met andere groepen te gaan bespreken. Naar mijn mening had zij TS er op moeten wijzen dat zij haar mening anders moet formuleren of beter nog met goeie argumenten haar van haar mening proberen te brengen.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:21

Ach hoe zal ik t zeggen....
Ik zag dat je in veenendaal woont, en je hebt t over Mevrouw G.... en ANW... Dus ik heb zoon vaag vermoeden wie t is hahahah;)
Zit je op t clv? Want met die "Mevrouw g"Heeft zo onder hand de hele school problemen. Mijn klas heeft er ook flinke problemen mee gehad,ben er nu vanaf trouwens. Wist je dat ze ook paard rijd? Tenminste als we dezelfde bedoelen natuurlijk ;)

HannahFrouk

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

Ik vind wel als iemand je mening VRAAGT, moet die persoon er ook tegen kunnen dat je je mening GEEFT.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:23

faye schreef:
Tja, we horen hier een kant van het verhaal. Als het ECHT zo gebeurd is kan het inderdaad niet. Maar ik heb het vermoeden dat het wel genuanceerder ligt ;)

Mee eens...

_ sharona_ schreef:
Ach hoe zal ik t zeggen....
Ik zag dat je in veenendaal woont, en je hebt t over Mevrouw G.... en ANW... Dus ik heb zoon vaag vermoeden wie t is hahahah;)
Zit je op t clv? Want met die "Mevrouw g"Heeft zo onder hand de hele school problemen. Mijn klas heeft er ook flinke problemen mee gehad,ben er nu vanaf trouwens. Wist je dat ze ook paard rijd? Tenminste als we dezelfde bedoelen natuurlijk

En dít zijn nou van die dingen die je per PM doet...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-02-09 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:23

Tavanta schreef:
Dat de TS haar mening genuanceerder zou moeten brengen is waar maar dat geeft een lerares niet het recht om dit met naam en toenaam met andere groepen te gaan bespreken. Naar mijn mening had zij TS er op moeten wijzen dat zij haar mening anders moet formuleren of beter nog met goeie argumenten haar van haar mening proberen te brengen.
Ja maar we zijn allemaal menselijk en maken fouten. Ik zou ook niet weten waar ik het had als ik een leerling zoiets zou horen zeggen. De lerares gaat te ver ja maarja als TS echt zo'n grote meid is en dat soort meningen erop na wil houden kan ze maar beter zo snel mogelijk feedback leren incasseren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:26

HannahFrouk schreef:
Ik vind wel als iemand je mening VRAAGT, moet die persoon er ook tegen kunnen dat je je mening GEEFT.

Als er nou geen andere mensen bij waren in de klas ben ik het met je eens ja, maar wanneer er 30 mensen bij zijn die misschien wel allemaal homo zijn bij wijze van spreken, dan ga je te ver. Dan is het geen vrijheid van meningsuiting meer, maar discriminatie. Die scheidingslijn kan soms best dun zijn, maar is wel belangrijk.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:28

Jemig hoe kom je daar nou weer bij dat homo's homo zijn voor de aandacht en dat er iets mis is gegaan met ze. :roll: :r Denk je echt dat die mensen ervoor kiezen om homo te zijn? Het zou toch veel makkelijker voor ze zijn als ze hetero waren, dus dan kiezen ze er echt niet voor om homo te zijn. Stel je voor dat jij later een kind krijgt dat homo is. Denk maar niet dat die dat ooit aan jou zou durven te vertellen dat ie dat is, als jij er zo over praat. Weet ook zeker dat er in de kerken waar van dit soort dingen rond worden gebazuind een heleboel homo's zijn die er niet voor uit durven te komen omdat ze bang zijn dat de hele gemeenschap ze uit zal kotsen.

Heb dus ook echt geen medelijden met je.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:28

De TS en ik hebben t over dezelfde persoon. Nou dan geloof ik dus álles wat de Ts zegt, want zo zit deze lerares in elkaar, apart geval! Was blij dat ik van dr af was!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:29

Loose schreef:
Jemig hoe kom je daar nou weer bij dat homo's homo zijn voor de aandacht en dat er iets mis is gegaan met ze. :roll: :r Denk je echt dat die mensen ervoor kiezen om homo te zijn? Het zou toch veel makkelijker voor ze zijn als ze hetero waren, dus dan kiezen ze er echt niet voor om homo te zijn. Stel je voor dat jij later een kind krijgt dat homo is. Denk maar niet dat die dat ooit aan jou zou durven te vertellen dat ie dat is, als jij er zo over praat. Weet ook zeker dat er in de kerken waar van dit soort dingen rond worden gebazuind een heleboel homo's zijn die er niet voor uit durven te komen omdat ze bang zijn dat de hele gemeenschap ze uit zal kotsen.

Heb dus ook echt geen medelijden met je.

In mijn kerk wordt dit niet verkondigt :)
Heb er nog nooit een woord over gehoord daar.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:29

Tja, dat die lerares in andere klassen stennis gaat schoppen is natuurlijk onacceptabel, dat ze jou erop aanspreekt in de les vind ik eerlijk gezegd best begrijpelijk.
Tuurlijk, als docente zou je er eigenlijk boven moeten staan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in een opwelling (of uit emotie) zo reageert op jouw (tamelijk schokkende) opmerking over homoseksualiteit. :=
Ik vind het persoonlijk net zo min door de beugel kunnen dat jij zegt dat er iets 'mis' is met homoseksuelen, geloof of niet, een beetje respect naar je medemens toe is toch niet teveel gevraagd lijkt me?

Nee sorry, geen medelijden van mijn kant. :n
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 12-02-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:30

Loose : er zullen ongetwijfeld meer mensen jouw mening hebben, maar de TS had expliciet gevraagd hier de discussie niet op te richten.
Laatst bijgewerkt door Puchje op 12-02-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Of je het gelooft of niet, toen ik dit topic zag moest ik gelijk aan jou denken, maar ik had het echt niet gepikt hoor. Ik zou sowieso naar je mentor gaan maar ben bang dat je niet serieus word genomen.
Zo gaat dat altijd bij leraren.

Anoniem

plagom schreef:
VivaLaVida schreef:
een lerares heeft de verantwoording en moet zich dus ook verantwoordelijk gedragen. Als een lerares om een mening vraagt, EXPRES bij iemand die christelijk is.

Gatver, mensen die zich achter hun geloof gaan schuilen! Gewoon nadenken voordat je iets zegt en als je dan persé zo 'à la Wilders' wilt reageren dan niet gaan huilen als je er de consecuenties van ervaart.

Niet gaan huilen als je iets vraagt en het antwoord je niet zint :)

hoezo verschuilen? Het blijft een eigen mening (waar ik het overigens ook niet mee eens ben) en je verschuilt je niet, het word je net zo hard aangerekend hoor :)

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:31

ik vind het raar dat ze zo over je praat, maar keur jouw mening ook niet goed! maar ik kan niet over dingen oordelen als ik er niet bij ben geweest! denk wel dat je er normaal over moet praten en de meningen over homoseksualiteit even met rust moet laten! om zo veel discussie tussen elkaar te voorkomen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

ALS dit zo is gegaan, dan zou ik je ouders op de hoogte brengen en met hen een bezoek je gaan brengen aan de Directeur van je school. Hij kan de ook de lerares uitnodigen om hierbij te zijn.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

Puchje schreef:
Loose : er zullen ongetwijfeld meer mensen jouw mening hebben, maar de TS had expliciet gevraagd hier de discussie niet op te richten.

Preccies. maar zo gaat dat altijd op bokt. Als je vraagt om ergens geen discussie van te maken of ergens op te reageren word dat altijd gedaan.
jammer hoor ;)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:33

Storm76 schreef:
ALS dit zo is gegaan, dan zou ik je ouders op de hoogte brengen en met hen een bezoek je gaan brengen aan de Directeur van je school. Hij kan de ook de lerares uitnodigen om hierbij te zijn.

Ik ga het idd sowieso aan mijn ouders vertellen.
En morgen naar mijn mentor.
Verder zie ik wel wat er gebeurd, ik update iig :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:33

Pffffff, ik ben een VMBO-klant en ík heb zelfs duidelijk kunnen lezen dat de ts dit topic niet heeft gestart om te horen dat haar uitspraak wat aan de grove kant was. Dat dit topic niet bedoelt was als discussie tussen homo-huwlijken en andere dingen. Kom op mensen.. -O-

Ts, ik zou als ik jou gaan naar de mentor en duidelijk uitleggen wat er is. Ik weet niet of je op een hele (strenge) Christelijke school zit, maar anders zou ik als ik jou was ook maar gelijk zeggen dat het niet je bedoeling was om mensen te kwetsen. Anders krijg je misschien wel het zelfde gedoe als hier in dit topic. :) Mocht dit niks uitmaken, naar een afdelingsleider stappen en anders naar de directeur. Succes ermee! :)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:34

Het is geen hele strenge christelijke school. Lopen ook gewoon moslims rond.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:35

kinuh schreef:
Storm76 schreef:

Ik ga het idd sowieso aan mijn ouders vertellen.
En morgen naar mijn mentor.
Verder zie ik wel wat er gebeurd, ik update iig :)
Kun je niet beter haarzelf er op aanspreken, je hebt toch een probleem met haar en niet met je mentor? Als ze dan onredelijk reageert, kun je nog altijd je mentor erbij halen.

Ndewilde

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:36

kijk maar eigenlijk doe je nu ook precies hetzelfde jij verteld het hier op bokt en zei in de klas? straks krijgt ze het te lezen dan krijg je weer een discussie??

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:36

Ik zou wanneer de woede een beetje bedaard is toch met die lerares gaan zitten.. Misschien heb jij haar, onbewust en onbedoeld, gekwetst met je mening/opmerking.. Wees volwassen, neem de verantwoordelijkheid voor je daden en stel je kwetsbaar op. Zij trekt toch aan het langste eind, hoe jammer dat ook is.

Misschein is het een idee om idd hier je mentor bij te betrekken, die kan erbij zitten als onafhankelijke coach en zowel jou begeleiden als voorkomen dat zij weer zo vreselijk tegen je uitvalt. Kaart in dit gesprek ook aan dat je diep geraakt bent door haar opmerking en je dit in jou ogen niet als voorbeeldgedrag ziet zoals een leraar zich in jou opinie behoord te gedragen..