Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ik heb ook 30 van een huis waar 220 voor gevraagd werd afgekregen door simpelweg 170 te bieden
Sylvia schreef:femmefatale1 schreef:Maar als je geen reactie terug krijgt van verkoper omdat je bod niet serieus is, kan je altijd nog een hoger bod doen..
Maar dan wordt je niet meer serieus genomen. Ik zou je iig niet meer serieus nemen als je zo "gemakkelijk" omhoog gaat...
Doorgaans staat op de websites van de coöperaties behalve huuraanbod ook woonaanbod. Het loopt wel via een reguliere makelaar, soms via de woningbouw, soms heeft de makelaar het pand zelf ook in het bestand.
. 

) tussentijds nog contact opgezocht met de verkopende partij om mee te delen dat ik de vraagprijs geboden heb. Ik kreeg de indruk dat de eigenaresse hiervan niet van op de hoogte gebracht was. Dit omdat zij me de volgende dag belde met de mededeling dat ze twijfelde over het handelen van haar makelaar en wilde kijken of ze op de verkoop kon terugkomen. Ze had natuurlijk al wel mondeling het bod geaccepteerd maar de vraag was op dat moment even in welk tijdstip dat is geweest in vergelijking met het telefoontje wat ik gepleegd heb met de vraagprijs.
Eén van mijn favorieten (die ik op dit moment volg) is vorige week onder voorbehoud verkocht. Stond al ruim een jaar te koop... En dit is dus al de 6e keer dat het onder voorbehoud verkocht is.

. Alleen ik ga er eigenlijk niet meer vanuit dat het huis nog weer opnieuw in de verkoop komt. Ik wil er ook liever niet meer op hopen (tenminste, ik doe mijn best
), omdat ik toch best behoorlijk teleurgesteld was. Gisteren reed ik er toevallig expres langs en was er een flinke sticker 'verkocht' over het bord heengeplakt
.Satine schreef:Maandag gaan wij ook een huis bekijken. Klinkt als een droomhuis, prachtige afwerking binnen, moderne keuken, met 3 paardenstallen, weides, totaal 5500m² (of meer dan een halve ha), tuinhuis, énorm groot hondenhok waar je ook een stal van kan maken... Het enige nadeel is de grootte van het huis, het namelijk allemaal heel klein. Kleine living, keuken, mini-badkamer, kleine kamers onder schuin dak... Maar we gaan toch maar eens kijken, momenteel hebben we toch nog geen kinderen. Het wordt dan wel belangrijk of we eventueel nog mogen aanbouwen (of veranda plaatsen) of eventueel goed verkoopbaar zou kunnen zijn over enkele jaren. (Het huis is echt te klein om met bijvoorbeeld 2 kinderen te leven.)
De vraagprijs is deze week van 350.000 tot 300.000 gedaald. Wij zijn van plan om, indien alles tip top is, een bod te doen van ongeveer 250.000-270.000. De eigenaren zitten in een "vechtscheiding" en het huis staat al van eind augustus 2008 te koop. Zij wil dringend geld, maar hij blijft moeilijk doen, aanvaardde tot nu toe geen enkel bod... Als het nu niet verkocht wordt, wordt het over 2 maanden openbaar verkocht, wat erg nadelig voor hun kan zijn. Hopelijk vinden we geen andere addertjes onder het gras, waarom het al die tijd nog niet verkocht is.
Ik ben toch wel wat zenuwachtig, ben nog maar 1 keer naar een ander huis gaan kijken (al hele tijd geleden). Gelukkig heeft mijn vriend er al meer dan 50 ooit gezien, dus die weet veel beter waar hij op moet letten.

Sylvia schreef:IddEén van mijn favorieten (die ik op dit moment volg) is vorige week onder voorbehoud verkocht. Stond al ruim een jaar te koop... En dit is dus al de 6e keer dat het onder voorbehoud verkocht is.
Veel mensen gaan eerst op zoek naar een huis en kijken dan pas of ze een hypotheek kunnen dragen, dus je hebt allicht nog een kleine kans. En anders komt er een beter huis op je pad.
(toen de makelaar mij belde heb ik eerst een oerkreet geslaakt en daarna een vreemd dansje gedaan tot hilariteit van mijn collega's) en op dit moment ben ik de 'eerste' bieder en in onderhandeling. Loop natuurlijk met een big smile op mijn gezicht en ik hoop dat we er snel uitkomen. Echt mega spannend dit!!!!!
Aldewereld schreef:Even een update: het huis is inderdaad opnieuw op de markt gekomen(toen de makelaar mij belde heb ik eerst een oerkreet geslaakt en daarna een vreemd dansje gedaan tot hilariteit van mijn collega's) en op dit moment ben ik de 'eerste' bieder en in onderhandeling. Loop natuurlijk met een big smile op mijn gezicht en ik hoop dat we er snel uitkomen. Echt mega spannend dit!!!!!
![]()
![]()
Zijn er nog meer mensen bezig met een huis?
kost.