Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:42

KvE schreef:
Ag sommige zien me als een domblondje dat verwaand is en vooral verwend door pappie met zijn geld.

Één verschil is dat ik niet blond ben. :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:43

KvE schreef:
BraveSpots vind je mij dan ook verwaand? :D

Geen idee, ik ken jouw helemaal niet. Ik zeg alleen maar wat ik ervaar in het dagelijkse leven. En dat is dat mensen met dure merkkleding meestal erg verwaand zijn in het algemeen en dat dan deels uiten in hun kleding. Met die kleding heb ik geen probleem (ken de meeste merken zelfs niet die jullie opnoemen) maar met dat verwaand zijn wel. Nouja, probleem, maar irritatie.

Edit: ik geef trouwens grif toe dat ik stikjaloers ben, en dan niet op die kleding, maar wel op al het geld dat jullie eraan uit geven. Lijkt me zalig om zoveel geld over te hebben.

PS: ik heb niet eens een paard om in een Anky pad te stoppen ;) .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 11-02-09 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:43

Precies, de dekjes van PK zijn ook leuk, en daar hoef ik er zeker geen 100 van te hebben.

Maar ga wel voor kwaliteit

haha, nouja hier zeggen ze dat het niet aan de haarkleur ligt, dus het kan feitelijk nog ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:45

Picassox schreef:
Puur uit liefde voor de kleding, stoffen en designers. Dat kan ik zeer waarderen.
Maar alles wat té ingeburgerd wordt, kan bij mij uit de kast. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer met Tommy Hilfiger broeken, en dat vind ik weer íets minder. Maar ach, dat Cavalli jurkje duurt nog wel een tijdje voordat iedereen daar mee loopt. :D

Niet vervelend bedoeld.. Maar dat vind ik dan wel weer een typisch verwaande opmerking :o
als anderen het hebben wil ik het niet meer.. Dat veranderd toch niet aan de kleding, stoffen en designers waar jij 2 zinnen daarvoor nog pure liefde voor voeld ? :Y)

Ik vind merken totaal onbelangrijk. Als ik een leuke broek/shirt/vest zie en ik heb het geld ervoor dan koop ik hem. Maakt het merk me verder totaal niks meer uit.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:46

Tjah, ik koop mijn spijkerbroeken in de uitverkoop voor 50 euro, vind ik al behoorlijk wat, maar ze zitten donderslekker, verder koop ik geen merken. Ik val stijl achterover als ik een leuk shirtje zie maar op het prijskaartje 30 euro, no way dat ik zoveel geld voor een tshirt ga betalen dan wacht ik wel tot de uitverkoop en als ik hem dan nog steeds leuk vind koop ik hem wel. Ongeacht merk(loos)

Zit het lekker, past het bij mij en heb ik het er voor over, voldoet het daaran dan gaat het mee.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:46

BraveSpots schreef:
Geen idee, ik ken jouw helemaal niet. Ik zeg alleen maar wat ik ervaar in het dagelijkse leven. En dat is dat mensen met dure merkkleding meestal erg verwaand zijn in het algemeen en dat dan deels uiten in hun kleding. Met die kleding heb ik geen probleem (ken de meeste merken zelfs niet die jullie opnoemen) maar met dat verwaand zijn wel. Nouja, probleem, maar irritatie.

PS: ik heb niet eens een paard om in een Anky pad te stoppen ;) .

Nee, ik denk niet dat je het zo moet opvatten. Ik ben een gezellige spontane meid in het dagelijks leven, en ik kan toevallig helemaal uit m'n dak gaan van merkkleding. Jij kan vast ook ergens van uit je dak gaan. Dat ik nuffig ben heeft meer met m'n karakter te maken, niet met m'n kleding. Ik voel me niet beter of meer. Ik heb niet het idee dat ik boven jou sta bijv. omdat ik paarden heb en omdat ik merkkleding draag. Absoluut niet! Ik wilde juist weten hoe andere mensen erover dachten en ik vind jou mening juist waardevol en veel toevoegen aan het topic. :)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:47

Ik snap Picassox wel, loop ook niet graag in kleding die te massaal geworden zijn. dan ben je een van de zoveel die dat kleding stuk draagt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:47

Ik heb ook een mixje van duur (bekende merken dan) en goedkoop (h&m, c&a)...
Hoewel ik moet zeggen dat ik meer goedkope dan dure kleding heb. En de dure zijn meer klassieke stukken zeg maar.
Zo heb ik een mantelpakje (rok en vest) van Thierry Mugler en dat zit en past dan wel weer beter dan een pakje van C&A.

Edit: mag ik er nog even tussen ja? :Y)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:48

Marjo_x schreef:
Niet vervelend bedoeld.. Maar dat vind ik dan wel weer een typisch verwaande opmerking :o
als anderen het hebben wil ik het niet meer.. Dat veranderd toch niet aan de kleding, stoffen en designers waar jij 2 zinnen daarvoor nog pure liefde voor voeld ? :Y)

Ik vind merken totaal onbelangrijk. Als ik een leuke broek/shirt/vest zie en ik heb het geld ervoor dan koop ik hem. Maakt het merk me verder totaal niks meer uit.

Okee kan.
Maar ik wil graag in iets aparts lopen en niet meegaan met de massa. Dat is toch juist goed? :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:49

Maar zelfs als iedereen hetzelfde in de kast heeft hangen kan je er totaal verschillend uit zien, door middel van assecoires, combinaties en een beetje eigen creativiteit, je hebt toch geen merk nodig om je daarvan te onderscheiden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:49

en waarom? omdat jullie meiden zijn met goede ontwikkelingskansen, paps en mams betalen wel, natuurlijk is shoppen dan geweldig leuk!
wacht maar tot die financiële meevaller genaamd 'paps&mams' wegvalt. dan is het snel gedaan met de Gucci en Prada
tenzij je een knappe rijke man aan de haak slaat, dan kan je je leven voortzetten!

ik vind het zó over de top, pronken met merkkleding.
Ik hou er zelf ook wel van, maar ik koop gewoon alles wat los en vast zit, als het er maar origineel uitziet. Als ik me ook nog eens druk zou moeten maken wat voor merkkleding ik draag, asjeblieft zeg..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:51

Of het goed is? Nee.. je bent niet beter omdat je andere kleding dan de massa draagt ;) Dat zijn precies van die opmerkingen die mijn doen twijfelen of je verwaand zou zijn..
Maar als jij een bepaald kleding stuk al hebt, je kocht hem uiteraad omdat je hem erg mooi en fijn vind en dan 2 week later zie je er meer mensen in lopen.. Dan stop je hem toch niet daarom in het donkerste hoekje van je kast :Y) ?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:53

Bij mij geldt 95% van de tijd... bij 50% kijken en als ik het écht graag wil dan kopen en anders bij 70/75% kopen!
Wat een heerlijk gevoel als je 150 euro betaald voor kleding ter waarde van 450 euro. Dan heb je kwalitatief goede kleding voor een geringe prijs.
Als ik iets écht bijzonders vind of iets nodig heb dan kijk ik niet naar de korting, komt alleen niet zo vaak voor.

Ik ben echter niet het type die standaard voor goedkope kleding gaat. H&M vind je mij weinig, af en toe een keer want hun duurdere jurkjes (die van rond de 30/35 euro) zijn van goede kwaliteit maar voor de rest vind ik het eerlijk gezegd vrij prut wat daar hangt...
Ik ga meestal wel voor de "duurdere" kwalitatief goede kleding maar koop het dan goedkoop.
Daarnaast maak ik rokjes ook wel eens zelf, met als gevolg dat mensen wel eens vragen waar ze vandaan komen. Nou van 5 euro per meter stof van de markt onder m'n moeders naaimachine :Y)

Niet in de massa opgaan heeft niets te maken met of je je exclusieve dure kleding kan veroorloven. Niet in de massa opgaan heeft te maken met uitstraling, je kleden zoals je bent en opvallen door hoe je je presenteert. Zelfs in een jute zak kunnen verschillende mensen totaaaaaal anders over komen, dat heeft met je houding, je zelfbeeld, de manier waarop je in het leven staat, te maken.

Oohja, ik ben totaal niet jaloers op mensen die het volle pond voor die kleding betalen, ik doe met dat geld liever iets anders ;)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:54

Weg stoppen niet, maar prettig voel ik me niet als ik weet dat 100 mensen meer op school dat shirtje dragen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:55

Maar je kan toch ook uniek zijn in een stuk die merkloos is? Ik heb genoeg kleren die in mijn normale prijsklasse vallen, en waar ik nog geen één mens heb mee gespot. Daarvoor hoef je toch geen 100 voor een shirtje te betalen

KvE

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:55

Dat kan idd.
Ikl kan alleen niet slagen bij een H&M..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:56

KvE schreef:
Weg stoppen niet, maar prettig voel ik me niet als ik weet dat 100 mensen meer op school dat shirtje dragen

Maar waarom dan? Het kledingstuk veranderd toch niet?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:57

ja! dat is kicken!!!!

iets van 85 euro voor 15 euro kopen :#

ik shop graag het liefst in uitverkoop :)

heb mijn hele verbouwing (huis gekocht) in de uitverkoop gekocht, had een jaar voorbereidingstijd :)
design badkamer, keuken, alles :D mét minimaal 20% korting :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:57

KvE schreef:
Dat kan idd.
Ikl kan alleen niet slagen bij een H&M..

Neen, maar als je dan toch zo veel bezig bent om kleding en shoppen kan je toch wel even verder kijken dan H&M?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:59

Morjo_x het kledingstuk veranderd niet, maar wil niet opgaan in de mensen massa en aan gekeken worden als 'meeloper' om dat shirt te hebben omdat iedereen dat heeft. heb liever iets orgineels.

BraveSpots, ik loop ook wel eens bij de H&M naar binnen, maar vind vaak de prints niet zo leuk en de pasvorm beduident minder

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:01

Ik koop mijn kleding bij de C&A, Zeeman, Wibra, op de markt en het liefst in de uitverkoop :D Vind het een sport om voor weinig geld veel en leuke dingen te kopen :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:02

Ik koop eigenlijk automatisch merk :=. Heb verschillende merken en ook veel Gstar(en ik zie niemand met de zelfde broek lopen die ik heb). Ik vind merkkleding wel belangrijk, van een ''gewoon'' markt shirtje krijg ik het niet warm of koud. Die belande achterin de kast. Bij de H&M kan ik niet slagen omdat het toch net dat beetje mist.
Kleding kost mij veel geld maar dat vind ik niet erg, dat heb ik er wel voor over :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:02

Tja, ik kan er gewoon moeilijk tegen dat mensen nodeloos geld uitgeven. Als dat nu voor een truitje van 200 euro is of voor de 50ste Ankypad...

Een donatie is altijd welkom als iemand geld over heeft hoor :D .

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:03

ja zeg, er zit een groot verschil tussen marktkleding en D&G hoor...

ik kijk naar originaliteit en kwaliteit, en verder boeit het me tegenwoordig niet veel meer welk merk het is!!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:05

Tjah, als ik een heleboel geld had ging ik ook niet mijn shirtjes bij de H&M halen, maar als ik daar wat leuks zie gaat het evengoed mee. Ik sjouw ook heel mijn stadje af om wat leuks te vinden en soms kom ik dan met lege handen thuis en soms met een heleboel uitverkoopdingen, En dan ben ik VOLT TROTS :D
Ik heb ook wel weken dat ik niks nieuws koop, als het geld op is gaan de kleren uit mijn kast gewoon nog wat langer mee, ik gooi ook niet snel iets weg, of het wordt naar de kringloop gedaan als ik het echt niet meer draag, of het gaat op als werkkleding en als de kleding het toelaat ben ik ook wel eens creatief met de schaar.