OKE is dit normaal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:50

Nee ik dacht eigelijk van laat maar wil niet gaan zeiken...maar ik vind het nu iets te ver gaan allemaal. Ben er een beetje klaar mee. Ik had een xtje de muziek een beetje hard aan zaterdag middag om 14.00 na 1min het liedje was nog niet afgelopen en hij stond al aan de deur dat de muziek te hard stond.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:50

ik wilde net zeggen wat snappen jullie er niet aan xD

Ik zou ook pislink zijn, het is toch verdorie jouw huis waarin ze aan het boren zijn :\

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:52

Ik ben ook pislink, het is maar goed dat ik ze niet gezien heb vanmorgen....

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:54

Midasje schreef:
Nee ik dacht eigelijk van laat maar wil niet gaan zeiken...maar ik vind het nu iets te ver gaan allemaal. Ben er een beetje klaar mee. Ik had een xtje de muziek een beetje hard aan zaterdag middag om 14.00 na 1min het liedje was nog niet afgelopen en hij stond al aan de deur dat de muziek te hard stond.

kijk.. in zo'n geval zeg ik ... "hij een zeikerd, jij een zeikerd". }:) Heel kinderachtig misschien, maar als iemand om zulke miniscule dingetje loopt te muggenziften dan zou ik zeker wat over je plantenbak zeggen. Daarbij geef je al aan dat er meerdere dingen zijn voorgevallen. Zet ze op een rijtje en ga er langs.

al blijf ik wel bij mijn standpunt dat een plantenbak aan zo'n muur in elke normale situatie moet kunnen. Heel wat mensen hangen ook aan zo'n muur een lantaarn of iets dergelijks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:56

Persoonlijk zou ik het toch netjes houden, zijn wel je buren en het zo fijn zijn als je nog samen door een deur kunt of muur :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:58

Ik hou het zeer zeker netjes.....Maar ik zeg er wel wat van en ik weet nog niet of de bak kan blijven hangen ligt er helemaal aan hoe hij reageerd op mij....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:59

Een klimop gaat met zijn wortels in de voegen zitten van het metselwerk waardoor deze verbrokkeld...

Daarnaast is het wettelijk zo dat de plantenbak nu van TS is. Aangezien deze op haar perceel met de grondverbonden is ;)

Het is toch niet meer dan normaal dat je eerst even iets vraagt voordat je iets gebruikt wat niet van jou is?

Ik zou het eerst wel netjes brengen, maar daarna zou voor mij ook de kous af zijn... maar gelukkig woon ik niet meer in een woonwijk

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:59

Ze kan het toch ook netjes houden? (als in : er wordt hier gesugereerd dat TS niet netjes wil blijven)
Die plantenbak zou zo erg niet zijn,als het nette mensen waren en het hadden gevraagt.

Ik zou inderdaad even langsgaan en zeggen dat je dit,na andere voorvallen,teveel vind worden.

Edit: ik zie dat mijn eerste zin wat krom staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:06

Oh dat lijkt me echt een hele vervelende situatie! Ik ben heel benieuwd hoe je buren gaan reageren, maar lijkt mij dat je inderdaad volledig in je recht staat!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:13

Oude muren met poreuze voegen kunnen op de lange duur schade ondervinden. Moderne gebouwen, die een stevigere voeging hebben, ondervinden geen schade van klimop! (Met dank aan het i-net)
Bovendien, in een hangend plantenbakje groeit zo'n ding echt niet tot monsterformaat uit, kom op zeg.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:15

Iets wat met goed contact met je buur helemaal geen probleem is. Kan bij slecht contact helemaal verkeerd vallen. Vergeet niet te relativeren.

Die klimop lijkt me helemaal niet zo´n probleem. Aangezien de buur zo vrij is om ook tijdig de rest van jouw struiken te snoeien, zal de klimop ook wel bijgehouden worden. :D Ik neem stiekem ook wel aan dat het om struiken die aan de buur zijn tuin grenst gaat.

Dat het ´stiekem´ allemaal overdag gebeurt is ook minder zwaar dan jij er over denkt waarschijnlijk. Hij heeft er dan waarschijnlijk de tijd voor en dan is het licht buiten.

Begin gewoon eens met aanbellen. Dan kun je verhaal halen en gelijk goede afspraken maken. Ik zou er in ieder geval geen principekwestie van maken. Zo gaat het van kwaad tot erger, raken buurman en jij alleen maar frustreerder totdat je bij de rijdende rechter uitkomt ofzo ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:16

Jannepauli schreef:
Oude muren met poreuze voegen kunnen op de lange duur schade ondervinden. Moderne gebouwen, die een stevigere voeging hebben, ondervinden geen schade van klimop! (Met dank aan het i-net)
Bovendien, in een hangend plantenbakje groeit zo'n ding echt niet tot monsterformaat uit, kom op zeg.

1. Niet alles wat op internet staat is waar... :=
2. Weet jij hoe hard een klimop kan groeien??
Ook de plantjes van 20 cm. beginnen zich al vas te zetten op de muur.

En ookal bracht hij geen schade aan,het is nadelig voor de waarde van je huis,en als je de klimop er al weer afkrijgt,blijven er altijd lelijke plekken over....

Buiten dat alles,is het gewoon de muur van de TS,al stonden er geraniums in de bak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:16

tita schreef:
Midasje schreef:
Idd Litterbox....

nou als het een gedeelde muur is, dan is het net zo goed hun muur en hij staat wel in hun tuin :Y)

Persoonlijk vind ik dat je nogal moeilijk doet, een het is vast niet lelijk en twee je huis is er niet minder waard door

Zelfs als het niet lelijk is en je het niet ziet, zijn het gaten in je huis. Zij maken iets kapot dat van jou is. En of dat nou een deuk in je auto is, of een gat in je huis maakt niet uit...

Ik zelf zou heel sneaky de planten bak eraf halen, en naast je eigen voordeur neerzetten, of voor een raam. Laat hen maar naar jou toe komen, dan kun je zeggen dat je dacht dat het een cadeautje was...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:19

@VG: Hahahhaha,dat zie ik echt voor me:
Met een stralende glimlach als de buurman aanbelt:
'Oh,nog bedankt voor je prachtige kado! ' :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:20

@ Bienotje : Nou zo ver wou ik niet gaan tot de rijdende rechter maar ik ga wel naar de buurman toe zeker en ik ga verhaal halen en vertellen dat hij van mijn spullen af moet blijven ik kom ook niet aan zijn dingen... Ik heb 2 maanden in de periode juli/augustus met een groot blauw zeil voor mijn snuffert gezetten omdat buurman de kozijnen wou schilderen aan de achterkant van het huis....boeit me niet heb hem zijn gang laten gaan, hij mag zelf namelijk alles en wij niks *snappie*

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:21

Midasje schreef:
Idd Litterbox....

nou als het een gedeelde muur is, dan is het net zo goed hun muur en hij staat wel in hun tuin :Y)

Persoonlijk vind ik dat je nogal moeilijk doet, een het is vast niet lelijk en twee je huis is er niet minder waard door[/quote]

Zelfs als het niet lelijk is en je het niet ziet, zijn het gaten in je huis. Zij maken iets kapot dat van jou is. En of dat nou een deuk in je auto is, of een gat in je huis maakt niet uit...

Ik zelf zou heel sneaky de planten bak eraf halen, en naast je eigen voordeur neerzetten, of voor een raam. Laat hen maar naar jou toe komen, dan kun je zeggen dat je dacht dat het een cadeautje was...[/quote]

Is ook een idee :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:22

_Tivoli_ schreef:
@VG: Hahahhaha,dat zie ik echt voor me:
Met een stralende glimlach als de buurman aanbelt:
'Oh,nog bedankt voor je prachtige kado! ' :D

Ja toch? T zit vast aan haar huis, dus het is vast bedoeld als cadeautje...

Zo had ik een huisgenote die het verdomde om haar shampoo ed gewoon op te ruimen, terwijl het mandje waar het in hoort echt 20 cm naast de douche zat. Ipv daarvan stond alles vol... K heb n plastic tasje genomen en alles erin gedonderd, en die aan haar deurklink gehangen. Toen ze kwam klagen heb ik poeslief gezegt dat ik dacht dat ze het vergeten was, en dat ik niet wist waar het hoorde, maar dat ik ook niet wilde dat ze dingen kwijtraakte...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:27

Bij mij zou alle vriendelijkheid ook snel weg zijn bij zoiets.
Mijn buren hoeven niet mijn beste vrienden te zijn.

Ik zou die plantenbak er zonder te beschadigen afhalen, gaten dichtstoppen, en de plantenbak met een briefje voor hun deur zetten: "vriendelijk bedankt, maar ik hoef geen plantenbak aan mijn muur!".

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:32

Kimbaie schreef:
Midasje schreef:

kijk.. in zo'n geval zeg ik ... "hij een zeikerd, jij een zeikerd". }:) Heel kinderachtig misschien, maar als iemand om zulke miniscule dingetje loopt te muggenziften dan zou ik zeker wat over je plantenbak zeggen. Daarbij geef je al aan dat er meerdere dingen zijn voorgevallen. Zet ze op een rijtje en ga er langs.

al blijf ik wel bij mijn standpunt dat een plantenbak aan zo'n muur in elke normale situatie moet kunnen. Heel wat mensen hangen ook aan zo'n muur een lantaarn of iets dergelijks.

Een plantenbak is een ding - een klimop weer wat anders, daar zou ik ook niet van gediend zijn, tuig dat het is. Buiten dat - als er straks problemen ontstaan met de spouw van de woning van TS, zit TS met de gebakken peren, terwijl de buren ongevraagd een paar gaten geboord hebben. Zou ik ook niet blij mee zijn...
BTW Mijn huis is niet oud, mijn gemetselde schutting ook niet - maar die is compleet vergaan door de klimop. Ding had zijn wortels door de bodem van de pot heen geboord, door de tegels heen geboord en was zo gaan wortelen in de grond. Ik kan nog steeds geen gat graven in mijn tuin zonder mijn schep vast te steken in de klimopwortels.
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-02-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:37

precies en die wortels heb ik strax in mijn keuken en dan weet niemand meer ergens van.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:40

Jannepauli schreef:

Niet alles is waar wat op internet staat :D . De vorige bewoners van ons huis zijn ook klimop fans, waardoor de hele garage begroeid was. Dit is een vrij nieuwe bouw, maar toch krijg je de klimop echt niet meer uit je voegen. Wanneer je het probeert weg te halen verdwijnt je voeg, maar niet de klimop :') . Ik wil er wel een foto van maken voor de beeldvorming :) ?

Ik zou dit dus echt wel even aankaarten bij de buren, gewoon, op een vriendelijke manier. Mochten ze vervelend reageren kun je altijd de plantenbak er eigenhandig afhalen :) .

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:41

wat zijn jullie nog vriendelijk...
ik ben vast een aso maar ik had het ding er zo afgrukt en ik de kliko geflikkerd.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:51

latnahc2 schreef:
wat zijn jullie nog vriendelijk...
ik ben vast een aso maar ik had het ding er zo afgrukt en ik de kliko geflikkerd.

Ohhhhh wat ben jij aso zeg! :Y)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:53

@ latnahc2: Ik ben het eerder met jou eens dan met al die 'vriendelijke mensen' hier :j
Zij iets beschadigen van jou, jij iets beschadigen van hen :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:04

Rinske schreef:
Jannepauli schreef:

Niet alles is waar wat op internet staat :D . De vorige bewoners van ons huis zijn ook klimop fans, waardoor de hele garage begroeid was. Dit is een vrij nieuwe bouw, maar toch krijg je de klimop echt niet meer uit je voegen. Wanneer je het probeert weg te halen verdwijnt je voeg, maar niet de klimop :') . Ik wil er wel een foto van maken voor de beeldvorming :) ?

Ik zou dit dus echt wel even aankaarten bij de buren, gewoon, op een vriendelijke manier. Mochten ze vervelend reageren kun je altijd de plantenbak er eigenhandig afhalen :) .

Foto's maken is nergens voor nodig hoor - ik heb zelf een oude boerderij ( met ja hoor, oud voegsel) waar jarenlang klimop tegenaan groeide. Dat is er ook weer afgehaald en er is geen schade. Bovendien is een klimop die jaren in de volle grond staat nog wel wat anders dan zo'n klein klimplantje in een plantenbakje. Wat zal 't voor een ding zijn: 10 x 30 cm?

Maar om even weer on topic te raken: Midasje, ik vind je echt een zeur en denk dat, met alle energie die je hier besteedt hebt en de opjutterij die je je laat welgevallen, je allang een prettig gesprekje met je buren had kunnen voeren.