De brand in Australie en alle slachtoffers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: De brand in Australie en alle slachtoffers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:25

echt erg voor de mensen en de dieren.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:39

Ik heb bij de courier mail een reactie geplaatst waarin ik heb gevraagd of ze (in hun nieuwsartikel) de codes (iban code?) kunnen vermelden die internationale overboeking mogelijk maken... Met die gegevens zou het heel makkelijk zijn voor een ieder die dat wil om een bijdrage te leveren :) .

Iriscope

Re: De brand in Australie en alle slachtoffers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 10:42

Das een hele goeie Vikki. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zo ziek zijn om een brand aan te steken. Maar goed ook misschien.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:46

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:50

Ik kan trouwens ook een mailtje sturen naar de contactpersoon van de RSPCA in Victoria (zie bieden gratis medische zorg voor de dieren die gewond zijn geraakt en kunnen dus ook donaties goed gebruiken) om te vragen of zij ook gegevens hebben zodat ook wij -vanuit het buitenland- zouden kunnen doneren... Ik denk dat ik dat maar vast ga doen.

Voor mensen met credit cards is het al mogelijk om de RSPCA een donatie te sturen specifiek voor de "bushfires" : https://wic032p.server-secure.com/vs138364_secure/

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 10:51

Ja moet je ook doen Vikki! Denk dat ook die heel goed wat steun kunnen gebruiken nu.

geheel offtopic: vind het zo grappig dat jij ook in dat gat wat Kudel heet woont en ik nog steeds niet weet wie je bent haha.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:53

Er zijn 2 verdachten opgepakt die waarschijnlijk een brand hebben aangestokken waardoor 100 mensen zijn omgekomen.
Trouwens die koala op de foto met de brandweerman hebben ze meegenomen en wordt nu verzorgd door een opvangcentrum. Dit was eergister op rtl tezien bij het nieuws.
Zo zie je maar dat ze daar gelukkig ook om de dieren geven en ze ook proberen te redden.

edit ik zie dat er al iets over de koala staat.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:03

Ik heb ge-mailed en in mijn bericht hier boven vast de link geplaatst waar mensen met credit cards een donatie kunnen overmaken aan de RSPCA in Victoria. Ik ga zo ook mijn onderschrift denk ik even aanpassen door die link er in te zetten :) .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:44

Mailtje ontvangen van de RSPCA in Victoria ! NB; in Australie kennen ze geen IBAN code, maar een BSB (Bank State Branch) code (deze staat vermeld in de onderstaande e-mail).
Citaat:
Dear Jasja,

Thank you very much for your email and for your kind offer to donate to our Bushfire Appeal.

You are able to make a bank transfer directly to our bank account:

RSPCA Bushfire Appeal
BSB 083-153
A/c 868326451

Please email accounts@rspcavic.org.au with your contact details (name, address, date & amount donated) to ensure we can issue a receipt.

The hard work for the RSPCA is only just beginning as we are slowly realising the extent of devastation across Victoria. Your kind offer to donate will make our job easier and we thank you for this.

Again, on behalf of all creatures great and small and all of our staff and volunteers, thank you for your help.

Kind regards,

Casey

Casey Andrews
Project Co-ordinator
RSPCA Victoria
Ph 03 9224 2535
http://www.rspcavic.org