hulp nodig mbt spijbelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:09

onley schreef:
fleurriee schreef:
@ abbeltje..ik ben idd naar mijn paard toegegaan!
eigenlijk wel een goeie wat jij zegt! dat ik een ontzettende baaldag had...

een baaldag en te lui om je kont te bewegen
;)

en dat is de toekomst van nederland +:)+

super ga zo door en je krijgt een 10 + op je rapport
voor het missen van je gymles ;)

slaap vooral verder :Z

_O- Je hebt van de ene kant wel gelijk
Maar van de andere kant vind ik gym wel het minst erge vak om te missen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:10

abbeltje schreef:
En wat betreft al die "boze" opmerkingen: Zijn jullie nooit jong geweest? Pffff ouwe tuttebellen := ^)

Ik ben zeker jong geweest, sterker nog, ik ben nogsteeds jong. Toen k op de middelbare zat ben ik naar mijn docente Engels toe gegaan met de vraag of ik de les op vrijdag voortaan over kon slaan, omdat ik de les niet boeiend vond en ik het allemaal al kende. En dat was prima.

Nu zit ik op de universiteit en de enige tijd dat ik lessen mis is als ik echt heel ziek ben. Ik mag alles missen wat ik maar missen wil, maar mijn ouders betalen veel geld om mij naar school te laten gaan, en ik ben het ze verplicht dat ik dan ook ga.

Ik vind dat als jij wilt spijbelen jij de smoes moet verzinnen en jij je billen moet branden als ze erachter komen dat je gelogen hebt. Jij wilde een middag weg, jij vindt gym niet nuttig (helemaal mee eens, maar daar gaat het niet om), jij hebt besloten om te vertrekken dus jij moet het oplossen...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:12

Billy schreef:
Leuk, je belazert dus aan alle kanten de boel.
Liegen en bedriegen....
Fijne meid ben jij :n

Overdreven?
Ga op middelbare scholen kijken, de meerderheid heeft wel eens gespijbeld! Je zou ze de kost moeten geven!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:16

Eerlijk duurt het langst.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:17

Spijbelen??
Wat denk je dat dat allemaal kost?
Wie draaien er voor die kosten op?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:20

als ik weer eens 2 weken niet geweest was en me mentor kwam en vroeg alweer hoezo ik er niet was gaf ik gewoon eerlijk toe dat ik er dus echt totaal geen zin meer in had dus.

Maar was wel op MBO en redelijk makkelijke school, mijnzusje als die na huis gaat moet ze ouders latenbellen of briefje van ouders meenemen dag erna :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:21

2 weken niet naar school??? Je bent minderjarig en de opleiding zegt er niets van?? :x |o
Dan heb jij heeeeel veel "mazzel" gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:24

Vjestagirl schreef:
abbeltje schreef:
En wat betreft al die "boze" opmerkingen: Zijn jullie nooit jong geweest? Pffff ouwe tuttebellen := ^)

Ik ben zeker jong geweest, sterker nog, ik ben nogsteeds jong. Toen k op de middelbare zat ben ik naar mijn docente Engels toe gegaan met de vraag of ik de les op vrijdag voortaan over kon slaan, omdat ik de les niet boeiend vond en ik het allemaal al kende. En dat was prima.

Nu zit ik op de universiteit en de enige tijd dat ik lessen mis is als ik echt heel ziek ben. Ik mag alles missen wat ik maar missen wil, maar mijn ouders betalen veel geld om mij naar school te laten gaan, en ik ben het ze verplicht dat ik dan ook ga.

Ik vind dat als jij wilt spijbelen jij de smoes moet verzinnen en jij je billen moet branden als ze erachter komen dat je gelogen hebt. Jij wilde een middag weg, jij vindt gym niet nuttig (helemaal mee eens, maar daar gaat het niet om), jij hebt besloten om te vertrekken dus jij moet het oplossen...

Amen
Als je je lessen echt niet nuttig vind dan zou ik eens met school gaan overleggen. Bij ons hoefde je sommige lessen namelijk ook niet te volgen als je een goede reden aandroeg.
Een keer spijbelen vind ik echt niet het einde van de wereld, maar dat je een handtekening gaat vervalsen en allemaal smoesjes verzint vind ik wel raar. Heb tenminste het lef om eerlijk te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:25

Liezel1 schreef:
2 weken niet naar school??? Je bent minderjarig en de opleiding zegt er niets van?? :x |o
Dan heb jij heeeeel veel "mazzel" gehad...

Is toch belachelijk dat er zo makkelijk over school wordt gedacht... Je zit er niet voor de leraar, niet voor je ouders, niet voor je mentor en niet voor de directeur, je zit er echt voor jezelf...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:27

Wat een overdreven reacties van sommige zeg...

Blijkbaar is de ts niet iemand die regelmatig spijbelt, anders had ze het wel beter voorbereid :+

Ik zou voor ongesteld zijn gaan en dus thuis verschonen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:28

Ik heb ook wel eens gespijbeld. Als ze vroegen waar ik was zei ik dat ik er geen zin in had, of thuis ging leren voor een toets ofzo. Maar mijn school (havo/vwo) was wel echt heel makkelijk. Vroegen ze gewoon wanneer je een uur terug kwam, dan koos ik gewoon een mooi tussenuur uit, en ging bij hen in het kamertje huiswerk maken :)

Joto

Re: hulp nodig mbt spijbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:31

Ik heb vroeger ook gespijbeld.. Heb 4 jaar voor jan l*l bij economie gezeten, en nog snapte ik het niet, wou er gewoon echt niet in. (Heb ik van moeders haha) Dus ben laatste jaar na de leraar gegaan, en gezegd dat hij mijn en zijn verspilde moeite bedank..
(Op wonderbaarlijke wijze op mijn diploma stond echt een 6, en bij gym een 2 voor de moeite dat ik af en toe hoi zei)

Maar als ik dan wel spijbelde.. Dan nam ik ook de gevolgen.. Dan moet je ook een grote meid zijn en geen rare dingen gaan verzinnen.. Maar goed dat is mijn mening

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:33

pfft, je kan het wel hierop zetten, met het gevolg dat meerdere mensen vans chool het eventueel kunnen lezen,
maar zelf een excuus verzinnen, dat niet?

Je moet je eigen verantwoordelijkheid leren nemen. als je dit niet kan dan ben je imo niet goed bezig.
kan je beter anar school ipv een beetje lopen rommelen
je moet niet voor niets naar school -> het is je toekomst

en dat andere spijbelen; oh wat stoer!
maar het is toch echt jouw toekomst.

als jij later werk hebt, en je bent een dag niet gekomen moet je het ook zelf oplossen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:07

fleurriee schreef:
Alet74 schreef:
Nou fleurrie, hier krijg je niet veel respect voor! Hopelijk leer je nog wat bij in de loop der jaren en ga je je verantwoording niet nog vaker uit de weg.
Als je spijbelt, moet je hier in mijn ogen zelf de consequentie voor lief nemen. Als je er hier op Bokt mee te koop loopt, kun je dat op school vast ook wel. Ik zou het niet nog eens doen en gewoon accepteren dat niet alles in het leven is zoals jij het graag zou willen! Succes ermee!

dus jij wil hiermee zeggen dat jij mbt je school carriere nog nooit een les hebt gemist??

Inderdaad, nog nooit een les gemist! Zowel op de middelbare school als op mijn vervolgopleiding.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:10

Naar je ouders toe gaan, zeggen dat je hebt gespijbeld en samen een oplossing bedenken!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:16

Ik heb zelf zo ontzettend veel gespijbeld.
Snap niet dat er mensen zo moeilijk over doen. Alsof het een doodszonde in ofzo.
Heel geweldig dat sommige mensen nog noooit hebben gespijbeld, maar so what?
Dat maakt jullie toch niet beter lijkt me.

Als ik had gespijbeld en er werd gevraagd waar ik was zei ik het gewoon en dan moest ik nakomen of me de volgende dag om 8 uur melden. Op een gegeven moment lieten ze me niet eens meer nakomen omdat het toch geen nut had.

Spijbelen is niet verstandig, maar kom op. Afentoe maakt niets uit in mijn ogen. Als je problemen krijgt, ja eigen schuld.

@ TS. En wat ik dus zou doen als ik jou was is het vaag houden. Gewoon zeggen dat je er niet was en dat je dus hebt gespijbeld. Zo'n ramp is dat niet. Zou het wel eerst aan je ouders vertellen zodat zij het niet via de school horen.

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 12:19

mistery schreef:
Snap niet dat er mensen zo moeilijk over doen. Alsof het een doodszonde in ofzo.

precies!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:57

Ik ben ook niet beter dan een ander, maar het heeft natuurlijk wel iets met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Spijbelen vind ik niet echt iets om trots op te zijn eigenlijk.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:42

_Mel schreef:
Naar je ouders toe gaan, zeggen dat je hebt gespijbeld en samen een oplossing bedenken!

Weinig respect voor ouders die hieraan meewerken!
Spijbelen prima, zelf weten, maar ga dan acheraf niet lopen piepen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:57

fleurriee schreef:
mistery schreef:

precies!

Het toont aan dat wij verantwoordelijkheids gevoel hebben, dat we snappen dat een opleiding niet perse voor de lol is maar dat het is voor de toekomst.

Als jij later in een sollicitatiegesprek zit, ga je dan ook aan je toekomstige baas vertellen dat je van plan bent om af en toe te komen, maar dat dat toch geen doodzonde is?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:58

Jemig wat een moraaldridders weer hier op bokt :roll:

Ik had vroegaah zo'n kaartje van de tandarts en daar schreef ik gewoon zelf afspraken op O:) wel met potlood, uitgummen moest nog wel kunnen anders was kaartje te snel vol :))

Ben prima terecht gekomen, dus zo erg was het nou ook weer niet O:)

TS ik zou of de tandarts of je maandelijkse ongemakken in de strijd gooien O:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:00

Ik vind echt dat dit geen gedrag is wat aangemoedigd moet worden...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:03

helemaal afkraken en doen alsof het een doodzonde is ook niet ;)
Kom aan, zolang je er verstandig mee omgaat zie ik er echt niet zo'n groot probleem in :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:05

Vjestagirl schreef:
Ik vind echt dat dit geen gedrag is wat aangemoedigd moet worden...

Nee...tuurlijk niet. Maar je bent een puber. Nu zou ik het ook niet meer doen. Maar in mn puberjaren vond ik dat stoer, en vond ik wel meer dingen stoer die ik nu niet meer zou doen :+

Kom op zeg; spijbelen vergaat de wereld niet van hoor. Met mij is het ook goed gekomen. Heb nu bijna een hbo opleiding afgerond ondanks dat ik wel eens heb gespijbeld op de havo :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:06

Ing__ schreef:
helemaal afkraken en doen alsof het een doodzonde is ook niet ;)
Kom aan, zolang je er verstandig mee omgaat zie ik er echt niet zo'n groot probleem in :)

Er verstandig mee omgaan zou inhouden dat ze van te voren een goed excuus had verzonnen...