HELP!!! Incassobureau?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: HELP!!! Incassobureau?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:51

Zit er geen (gratis) rechtswinkel in jouw buurt?
Ik zou daar dus even gebruik van gaan maken…het gaat alleen al om het principe. Die gasten weten altijd hun zin door te drijven en lang vol te houden.
En dan nóg…dan klopt het bedrag niet van hun wérkelijk gemaakte kosten en laat ze daar dan eerst maar eens een specificatie van opsturen.
Hoe komen ze bij het bedrag dat nog eventjes bovenop het hoofdbedrag is gekwakt? Dát moet je vragen en om een schriftelijke specificatie daarvan dus!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:16

Mandoline schreef:
Ik heb het bedrijf (dus het incassobureau) dus gebeld, en die vertellen mij dus dat ik dan de kosten die het bedrijf van mij kreeg voor het product wel terugkrijg, maar de kosten die gemaakt zijn voor hun (dus de incassokosten), dat ik die wel gewoon moet betalen, dus dan schiet ik er nog niets mee op. Vind het dan een beetje vreemd dat ik die kosten ook moet betalen...

Welk incasso bureau is dat. Als je nl al betaald hebt kan het incasso bureau fluiten naar zn centen. Risico van het vak.
Maar met een beetje bluffen aan de telfoon schrikken ze mensen zoals jou vaak af en zijn ze weer een comissie rijker. Risico van het van me .... Voor ze een dossier binnen hebben en verwerkt zijn we vaak al een week verder hoor.
Ze hadden de brief zowizo niet mogen sturen. Hooguit een brandbrief. Het bedrijf moet jou eerst 3x aanmanen voor ze een ICB mogen inschakelen.

Je had al betaald en door een fout van hunzelf hebben ze het weer terug gestort. Beetje niet erg netjes om dan ene ICB op je dak te sturen zonder aanmaningen.

Succes hoop dat jullie eruit komen.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:32

Imago01 schreef:
Ik zou daar dus even gebruik van gaan maken…het gaat alleen al om het principe. Die gasten weten altijd hun zin door te drijven en lang vol te houden.
En dan nóg…dan klopt het bedrag niet van hun wérkelijk gemaakte kosten en laat ze daar dan eerst maar eens een specificatie van opsturen.
Hoe komen ze bij het bedrag dat nog eventjes bovenop het hoofdbedrag is gekwakt? Dát moet je vragen en om een schriftelijke specificatie daarvan dus!

Ga eens speuren, maar denk niet dat het veel word bij mij in de omgeving...

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:45

Vippie schreef:
Mandoline schreef:
Ik heb het bedrijf (dus het incassobureau) dus gebeld, en die vertellen mij dus dat ik dan de kosten die het bedrijf van mij kreeg voor het product wel terugkrijg, maar de kosten die gemaakt zijn voor hun (dus de incassokosten), dat ik die wel gewoon moet betalen, dus dan schiet ik er nog niets mee op. Vind het dan een beetje vreemd dat ik die kosten ook moet betalen...

Welk incasso bureau is dat. Als je nl al betaald hebt kan het incasso bureau fluiten naar zn centen. Risico van het vak.
Maar met een beetje bluffen aan de telfoon schrikken ze mensen zoals jou vaak af en zijn ze weer een comissie rijker. Risico van het van me .... Voor ze een dossier binnen hebben en verwerkt zijn we vaak al een week verder hoor.
Ze hadden de brief zowizo niet mogen sturen. Hooguit een brandbrief. Het bedrijf moet jou eerst 3x aanmanen voor ze een ICB mogen inschakelen.

Je had al betaald en door een fout van hunzelf hebben ze het weer terug gestort. Beetje niet erg netjes om dan ene ICB op je dak te sturen zonder aanmaningen.

Succes hoop dat jullie eruit komen.

Profinca uit Bergen op Zoom geloof ik. Het is ook wel raar, als je ze belt krijg je soms niemand aan de lijn, de andere keer wel opeens.
Maar, wat ik wil weten; die bevestiging via sms van Postbank is genoeg bewijs, ook al is het een middag van tevoren voordat de brief kwam?
Wat een gezeur zeg, en dat om een beetje geld.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:49

Alleen al door naar de datum te kijken waarop het geld overgemaakt is kunnen zien op welke datum je het overgeboekt hebt. Van postbank naar andere bank duurt immers altijd 1 dag. Ik zou het incasso bureau gewoon niet betalen.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 10:50

Caira schreef:
Alleen al door naar de datum te kijken waarop het geld overgemaakt is kunnen zien op welke datum je het overgeboekt hebt. Van postbank naar andere bank duurt immers altijd 1 dag. Ik zou het incasso bureau gewoon niet betalen.

Maar dat is dus op de maandag overgeschreven dat ik de brief kreeg.
Kan me voorstellen dat ze dan gaan zeggen dat ik het overgemaakt heb nadat ik de brief kreeg.
Maar dat kan ik met het smsje wel aantonen.

Tja, dat is al gebeurd, nu wil ik het terug. :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:57

Waarom wil je het terug? je hebt het produkt toch ontvangen?

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:28

Caira schreef:
Waarom wil je het terug? je hebt het produkt toch ontvangen?

Ik vind het prima om voor het product te betalen, maar niet om 50 euro te betalen aan incassokosten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:31

je hebt het produkt toch al betaald zonder de incasso kosten?

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:27

Caira schreef:
je hebt het produkt toch al betaald zonder de incasso kosten?

Ook, dat heb ik zondagmiddag gedaan.
Maar maandag kreeg ik een brief, waarin stond dat ik het bedrag moest betalen+incassokosten. Het is stom, ik weet het, maar een beetje van verbijstering en schrik, en omdat het binnen 5 dagen betaald moest worden,omdat het anders weer verhoogd werd, heb ik dat ook betaald.

Het incassobureau wil dus wel het geld dat ik voor het product heb moeten betalen terugstorten, maar niet de incassokosten. Die 50 euro zijn.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:21

Heb inmiddels contact opgenomen met een rechtswinkel, alleen die willen geen advies geven via email, maar willen dat ik langskom. Op de tijden dat ze hiervoor tijd hebben, moet ik werken, en het is bijna 40km verderop...Dat schiet dus ook niet echt op. Ga proberen ze morgen even te bellen.

Incassobureau zou gisteren geld terugstorten, is tot nu toe ook niet gebeurd...

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:22

Imago01 schreef:

Dat zijn de incassokosten, die ze standaard rekenen bij een eerste incasso?
Dus dat is 50 euro.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:55

Mandoline schreef:
Heb inmiddels contact opgenomen met een rechtswinkel, alleen die willen geen advies geven via email, maar willen dat ik langskom. Op de tijden dat ze hiervoor tijd hebben, moet ik werken, en het is bijna 40km verderop...Dat schiet dus ook niet echt op. Ga proberen ze morgen even te bellen.

Incassobureau zou gisteren geld terugstorten, is tot nu toe ook niet gebeurd...

En vandaag ook nog niet, zal ze morgen wel weer bellen.

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:31

Ik weet niet hoe hoog het aankoop bedrag was maar 50 euro incassokosten lijken me aardig hoog.
Misschien een checken of ze zich aan de wettelijk norm houden?
Incasso buro's denken dan misschien wel dat ze alles mogen rekenen wat ze willen, maar niets is minder waar.
Ook zij hebben zich aan de regels te houden.

Waarschijnlijk gaan ze nu een uitputtingsslag houden om je te ontmoedigen....niets persoonlijks...maar gewoon standaard procedure.
Kijken wie de langste adem heeft. Mocht je uiteindelijk dan toch die 50 euro moeten betalen, laat ze er dan maar voor werken ook. :D
Volhouden net zo lang tot ze jou zat zijn, en niet andersom. Je hebt niets te verliezen nu.

Succes met deze ergernis.