Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mandoline schreef:Ik heb het bedrijf (dus het incassobureau) dus gebeld, en die vertellen mij dus dat ik dan de kosten die het bedrijf van mij kreeg voor het product wel terugkrijg, maar de kosten die gemaakt zijn voor hun (dus de incassokosten), dat ik die wel gewoon moet betalen, dus dan schiet ik er nog niets mee op. Vind het dan een beetje vreemd dat ik die kosten ook moet betalen...
Imago01 schreef:Zit er geen (gratis) rechtswinkel in jouw buurt?
Ik zou daar dus even gebruik van gaan maken…het gaat alleen al om het principe. Die gasten weten altijd hun zin door te drijven en lang vol te houden.
En dan nóg…dan klopt het bedrag niet van hun wérkelijk gemaakte kosten en laat ze daar dan eerst maar eens een specificatie van opsturen.
Hoe komen ze bij het bedrag dat nog eventjes bovenop het hoofdbedrag is gekwakt? Dát moet je vragen en om een schriftelijke specificatie daarvan dus!
Vippie schreef:Mandoline schreef:Ik heb het bedrijf (dus het incassobureau) dus gebeld, en die vertellen mij dus dat ik dan de kosten die het bedrijf van mij kreeg voor het product wel terugkrijg, maar de kosten die gemaakt zijn voor hun (dus de incassokosten), dat ik die wel gewoon moet betalen, dus dan schiet ik er nog niets mee op. Vind het dan een beetje vreemd dat ik die kosten ook moet betalen...
Welk incasso bureau is dat. Als je nl al betaald hebt kan het incasso bureau fluiten naar zn centen. Risico van het vak.
Maar met een beetje bluffen aan de telfoon schrikken ze mensen zoals jou vaak af en zijn ze weer een comissie rijker. Risico van het van me .... Voor ze een dossier binnen hebben en verwerkt zijn we vaak al een week verder hoor.
Ze hadden de brief zowizo niet mogen sturen. Hooguit een brandbrief. Het bedrijf moet jou eerst 3x aanmanen voor ze een ICB mogen inschakelen.
Je had al betaald en door een fout van hunzelf hebben ze het weer terug gestort. Beetje niet erg netjes om dan ene ICB op je dak te sturen zonder aanmaningen.
Succes hoop dat jullie eruit komen.
Caira schreef:Alleen al door naar de datum te kijken waarop het geld overgemaakt is kunnen zien op welke datum je het overgeboekt hebt. Van postbank naar andere bank duurt immers altijd 1 dag. Ik zou het incasso bureau gewoon niet betalen.
Caira schreef:je hebt het produkt toch al betaald zonder de incasso kosten?
Imago01 schreef:Zit er geen (gratis) rechtswinkel in jouw buurt?
Ik zou daar dus even gebruik van gaan maken…het gaat alleen al om het principe. Die gasten weten altijd hun zin door te drijven en lang vol te houden.
En dan nóg…dan klopt het bedrag niet van hun wérkelijk gemaakte kosten en laat ze daar dan eerst maar eens een specificatie van opsturen.
Hoe komen ze bij het bedrag dat nog eventjes bovenop het hoofdbedrag is gekwakt? Dát moet je vragen en om een schriftelijke specificatie daarvan dus!
Mandoline schreef:Heb inmiddels contact opgenomen met een rechtswinkel, alleen die willen geen advies geven via email, maar willen dat ik langskom. Op de tijden dat ze hiervoor tijd hebben, moet ik werken, en het is bijna 40km verderop...Dat schiet dus ook niet echt op. Ga proberen ze morgen even te bellen.
Incassobureau zou gisteren geld terugstorten, is tot nu toe ook niet gebeurd...