Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:40

Zo'n nummer krijg je toch niet als je per gewone post verstuurd?

Patty14

Re: Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:55

Onee klopt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:08

Een vriend van mij heeft ook eens zoiets gehad, en die heeft om terug te pesten de hele dag door hele grote bestanden naar diegene zn mail gestuurd. Bijvoorbeeld een zwart jpg bestand van een groot formaat. Zo zat diegene zn mailbox steeds vol, en kwam steeds alleen dat bestand binnen. Hij stuurde dan vaak gewoon 15 achter elkaar aan, wisten ze de ene mail, kwam de andere gelijk weer binnen. Dat was 4 dagen, en toen werd het ineens wel verstuurd. Het kost wat tijd om dat steeds even te versturen, maar reken maar dat ze dan wel snel zat van je zijn.

Ik vond het zelf wel een goede wraak :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:26

He wat naar dat je de Nintendo nog steeds niet binnen hebt en die mevrouw dus blijkbaar wat laks is met opsturen. Ik zou ook kijken of je samen met anderen die niets ontvangen hebben actie kunnen ondernemen.
Die van zorro vind ik ook wel een goeie :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:40

Zorro, dat is zeker een goeie. Helaas heb ik haar mailadres niet, de mails werden verstuurd via ebay. Anders zou ik het zeker doen!

Ik wil haar eigemlijk gewoon dagelijks bellen en hopen dat ze zat van me wordt. Maar ik word er eigenlijk zelf alleen maar doodmoe van....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:58

Diablo schreef:
Zo'n nummer krijg je toch niet als je per gewone post verstuurd?

Diablo fout ;) ook bij een gewoon paket krijg je een track en trace code hier in Dld. Die moet ze hebben op het paketformulier wat ze heeft ingevuld.
Een Nintendo past niet meer in een envelope, dus is paketpost. Dat gaat allemaal via DHL en dus is er een code.

Ik heb zelf 2 keer mot gehad met een verkoper. De ene was vanuit de US en is vergoed via Paypal. De andere was binnen Dld en is door Ebay zelf vergoed (kauferschutz) Die verkoper had het opgestuurd maar het artikel was kapot dus met verkoper afgesproken dat het teruggestuurd zou worden. Gedaan maar geen geld terug. Dus Ebay ingeschakeld, opna porto en 25 euro die je zo wie zo kwijt bent de rest heb ik terug gekregen. (ik geloof alleen dat ze dit nu niet meer hebben, maar ik zou contact opnemen met het telefoonsupport. en vragen wat je kan doen.)
Hier staan de richtlijnen http://pages.ebay.de/help/buy/item-not-received.html

Stond er in de mail via Ebay niet toevallig haar Emailadres?? Meestal in die mailtjes staat het wel ergens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:07

Rina, ik heb hiervoor ook twee nintendo's gekocht via ebay en die zijn gewoon in een envelop aangekomen....

Ik heb ook al telefonisch contact gehad met ebay, maar ze doen gewoon niet veel. Haar bewertungen zitten inmiddels al onder de 70%, er komen langzaamaan steeds meer mensen die niets ontvangen hebben. Op mijn vraag wat ebay ging doen, zeiden ze dat er wel wat zou gebeuren. Evt. schorsen van account, maar dat duurt even....
Ze zeggen dat ik naar het Anwalt moet (al gedaan, levert niets op) of naar de politie. Dat zou ik nog kunnen doen, ik weet niet of het helpt.
Ik probeerde haar daarstraks nog weer te bellen, maar nu krijg ik te horen dat ze 'zurzeit nicht erreichbar' is. Ze zal toch geen ander nummer genomen hebben......

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:47

Dan zou ik in ieder geval contact met de anderen opnemen, die ook niets gekregen hebben, misschien dat ze meer gegevens hebben. Weet je ook geen woonplaats of achternaam, zodat je misschien een adres kunt achterhalen? Verder zou ik denk ik 3x per dag gaan bellen, ga haar maar lekker irriteren! Ik hoop echt voor je dat hij snel komt, en dat ze in ieder geval geen ander nummer heeft genomen..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:59

@Diablo je bent me nu even kwijt, heb je een Nintendo spelcomputer gekocht of een Nintendo spel??? Een nintendo spelcomputer past naar mijn weten toch echt niet in een envelope (ik heb de 8 bit 8-) en de Wii) Een spel zou idd in een envelope passen en dan heb je idd geen track en trace code. Maar goed dan heb je ook geen poot om op te staan mocht te verloren gaan in de post. Dat is het risico wat je dan neemt. Je hebt geen controle of het op de post is gegaan, maar het kan ook kwijtraken bij de post en dus kan de verkoopster er dan ook niets aan doen.

Tuurlijk is het verdacht omdat er meer zijn die niets hebben ontvangen, en zeker Ebay op de hoogte stellen. Maar ik denk dat je verder weinig kunt doen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:08

ik verstuur zelf veel per post
post is per 1 a 2 werkdagen al bij de koper hier,meestal de volgende dag is mijn ervaring
je krijgt als afzender een code mee op doorlegvel van de pakketplakker

DHL päkchen zou ook kunnen ,dat is zonder tracingnummer en op eigen risico(kan je zien aan de verzendkostens ,die bedragen dan 3,90 euro )
als in klein doosje past is dat vaak een populaire verzending op ebay
en per brief is dan de maxi brief ,ook onverzekerd ,2,20 euro ,gewicht tot 1 kilo

maar mijn buikgevoel zegt dat deze dame je niks op gaat sturen :(:)
ze zal wel geblokt worden op ebay maar daar heb je niks aan
uiteraard kan je anwalt nemen maar loont zich de kostens vooraf dat?

de smoes begravenis staat wel op nmr 1 denk ik ondertussen
de andere is ziekenhuis
ik hoor ze meest vanaf de andere kant ,kopers die niet betalen :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:22

Zoo dat is nogal een vervelende zaak zeg...En helemaal te erg voor je dochter...Hoe is je dochter eronder? Want zij zit neem aan ook te wachten op haar nintendo waar ze goed voor gespaard heeft *arm kind*. Wens je dochter dan ook sterkte en hoop en duim voor jullie dat die nintendo alsnog gewoon komt opdagen...En anders zou ik toch ervoor kiezen om gewoon persoonlijk naar dat adres van wat je gekregen hebt gaan (nee heb je en ja kun je krijgen dat je de juiste persoon daar aantreft), en anders als ze niet op dat adres woonachtig is kan je desnoods vragen of die mensen weet wie ze is en waar ze eventueel kan wonen, of je gaat in onderhandeling met al die andere gedupeerden...

Hoop voor je dochter dat ze haar nintendo alsnog krijgt, want zij heeft er zelf voor gespaard echt ik vind dat zo zielig en zonde, een kind die zelf voor gespaard heeft en dan overkomt haar dit...

Succes en sterkte ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:16

Heb je inmiddels al wat ontvangen?

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:13

Een vriendin van me heeft dit ook een paar weken geleden gehad. Ze had een ipod ( of een mp3 speler) gekocht via marktplaats. Heeft betaald en nooit wat ontvangen. Ze heeft die gene geemailt maar nooit meer antwoord gekregen. Ze is naar de politie gegaan en ze kunnen er niks aan doen. %)

Ik weet niet hoe het daar gaat in duitsland. Maar als je geen mazzel hebt, zegt de politie het zelfde tegen jou. Succes verder!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:39

sorry dat ik dit topic omhoog haal maar was benieuwd of je al wat binnen hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:39

Nee helaas, de Nintendo heb ik nooit ontvangen. Ik heb de verkoper een hele tijd dagelijks verschillende keren proberen te bellen, maar ze neemt de telefoon niet op.
Uiteindelijk heb ik maar een andere Nintendo besteld en wél gekregen, waar mijn kleine meid helemaal blij mee is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:30

Wat ontzettend vervelend dat je de nintendo niet ontvangen hebt zeg, gelukkig heeft je meisje nu alsnog een nintendo, maar het blijft natuurlijk zuur.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 05:52

ohhhh nee he!!! mijn ex man heeft ook een nintendo in duitseland besteld een tijd terug via marktplaats maar ook niets ontvange. weet eigenlijk bijna zeker dat je kunt fluiten naar je geld!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:38

tjee zeg, vind dat zo schandalig.
Maar gelukkig heb je nu een nieuwe voor je kleine meid.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:46

Wat ik zo vreemd vind.... Hoezo krijg je daar geen T&T code bij?
Die Nintendo's zijn toch veel te groot om door de brievenbus te passen?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:52

Kan je niet alsnog via het telefoonnummer het adres vergaren en langs gaan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 12:34

De verkoper blijft zeggen dat ze hem opgestuurd heeft, maar dat is gewoon niet waar, aangezien er na mij zeker nog 6 mensen geklaagd hebben dat ze niets ontvangen hebben.

Ik heb haar adres en telefoonnummer wel, maar ze woont in Hamburg. Dat is me net even te ver weg om langs te gaan.....

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:22

Het enige wat ik je kan geven is een tip:
betaal alleen maar wanneer het via paypal kan, dan kan je via paypal je geld terugvragen.
Als je ook nog eens via paypal je creditcard gekoppeld hebt dan heb je nog een 2e garantie, die van je creditcard.