Pislink omdat je onterecht van leugens wordt beticht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:32

vrouwke schreef:
je moet je eens voorstellen:
jij hebt een bedrijf, en iemand die voor je werkt gebeurt het zelfde als jij.
die werkt 2 maanden bij jou, komt te laat, gaat op vakantie en komt telaat terug, in die korte tijd 2 x ziek geweest, enz
hoe zou jij dan reageren?

Ik zou zeggen:"meiske, wil je er over praten?" :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:33

vrouwke schreef:
die werkt 2 maanden bij jou, komt te laat, gaat op vakantie en komt telaat terug, in die korte tijd 2 x ziek geweest, enz

De andere kant van de zaak doet er niet toe bij TS vrouwke. Maar haar emoties zijn behoorlijk opgelopen. Dan wil je wel wat heftig reageren. Even de kop ergens anders op focussen is misschien de beste remedie en vanavond in alle rust even met de baas overleggen wat er te doen staat.

Ik heb misschien gemakkelijk praten in een geweldig team waar ik 4 dagen van 12 uur werk in de week. :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-02-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:34

Overal is een verklaring voor he :) Dus voor iemand eruit vliegt, zou ik deze persoon eerst aanspreken op gedrag, dan mogelijkheid geven zich aan te passen en daarna eruit gooien als er geen verbetering optreed.. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:35

Mag een flesje wijn erbij, Slimmerik? En chippies? :9

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:36

slimmerik schreef:
vrouwke schreef:

De andere kant van de zaak doet er niet toe bij TS vrouwke. Maar haar emoties zijn behoorlijk opgelopen. Dan wil je wel wat heftig reageren. Even de kop ergens anders op focussen is misschien de beste remedie en vanavond in alle rust even met de baas overleggen wat er te doen staat.

Ik heb misschien gemakkelijk praten in een geweldig team waar ik 4 dagen van 12 uur werk in de week. :D

Zo'n geweldig team dat je daar de hele dag mag bokken? betalen ze goed? 8-) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:36

Overmatig bokken in de baas zijn tijd zou voor mij ook een ontslagreden zijn :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:38

detour schreef:

slaat nergens op die opmerking.
wij proberen je gewoon te helpen en het van de andere kant te bekijken.
heb je geen hoofd waar je mee kunt praten? vraag aan haar opheldering zou ik zeggen.
ik snap best dat je erg geschrokken bent, en gefustreerd bent.
maar doe er iets mee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:39

Goh geniet van een weekje vakantie. En ja, ik mag niet klagen over het salaris :D Ik werk overigens 8 uur per dag maar ben per dag 4 uur aan het reizen kwijt die overigens ook vergoed worden.

Deze week wel twee collega's moeten missen die ook wel eens te laat kwamen (zijn nog niet eens ziek geweest) ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:39

Lovely schreef:
Dat verhaal over die vakantie heb ik met een half oog gelezen en volgens mij klopte er het een en ander niet en bovendien kreeg ik de indruk dat de reis niet echt goed geregeld was en dan is het niet vreemd dat er iets misgaat. Dat het vliegverkeer stil ligt met sneeuw verbaast mij helemaal niets, dat heb ik zelf ook een keer meegemaakt, maar de gevolgen ervan heb je niet goed geregeld volgens mij.

Nou, dat klopt. :o
Ik ben nl met de kruiwagen die kant opgegaan, en had geen geld mee, ruilde bieten voor een ticket, en had nog nooit een vliegtuig gezien, en toen belandde ik in Turkije.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:39

Vervelend Detour. S*hit happens.

5 minuten is bij de bedrijven waar ik werk gewoon een marge. Zegt ook wel wat van je collega's die gooien dus stipt op tijd het bijltje er bij neer. Ze zullen dan ook wel stipt op tijd aanwezig zijn en al met het werk bezig zijn en nooit een minuut langer pauzeren.... ;) Dat is het Kl*ote om in zo een stipte organisatie te werken als je van ver komt en 5 minuten in dit drukke wegenlandje te laat komt. Kennelijk nooit iemand iets afmaakt tegen einde diensttijd en 5 hele minuten langer op de werkvloer is..kwestie van plannen, iig al 15 voor tijd je spullen opruimen en je jas zoeken, anders haal je de stipte eindetijd niet. :+

Tja weet niet, maar bij ons komen er soms te vroeg en soms die zelfde mensen te laat, tja A2 rijden is soms onvoorspelbaar.

Dan is het helemaal s*hit als je 2 keer in 3 maanden ziek wordt, voel met je mee, ik ben nl nooit ziek, maar de afgelopen 6 maanden dus al 2 keer ziek geweest, ken het hele gevoel niet en het voelt k*lote. Weet niet wat er met mijn weerstand is, maar ik heb dus ook sinds kort een zware nieuwe baan met een hoop gezeik op de werkvloer, man o man, dat vreet energie, zal het dat zijn??

Ga met je chef goed praten, er zit nl 1 rotte appel en waarschijnlijk ken je die al, wellicht wel diegene die zo aardig in je gezicht doet?

Heb net nl ook zo een akkefietje gehad, maar ze wist niet dat ze zo een harde en zware stem (nou ja van zware weet ze wel :+ :+ ) heeft en dat haar deur open staat in haar kamertje en ik er pal achter zit. Heb dus alles gehoord. Maar in het gezichtje de beste maat... :r Deze rotte appel had ook een campanje achter mijn rug op gestart, mocht nl niet te goed gaan, er is er nl maar 1tje en JA dat is zij!!!

Heb alles mijn chef verteld inclusief alle beschuldigingen van fouten die ik kon weerleggen en doorschuiven naar de echte schuldige!! Chef beaamde alles en het voelt goed.

Dus meid, kop op! Neem je ticket mee, je reisdocumenten, omboekingen ed. en extra kostenplaatje en doe je verhaal.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:40

vrouwke schreef:
detour schreef:

slaat nergens op die opmerking.
wij proberen je gewoon te helpen en het van de andere kant te bekijken.
heb je geen hoofd waar je mee kunt praten? vraag aan haar opheldering zou ik zeggen.
ik snap best dat je erg geschrokken bent, en gefustreerd bent.
maar doe er iets mee

Mijn hoofd is heew tuf! :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:40

faye schreef:

Yep, bij mij ook. Je zult geen bokposten aantreffen overdag als ik moet werken. :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:41

slimmerik schreef:
faye schreef:

Yep, bij mij ook. Je zult geen bokposten aantreffen overdag als ik moet werken. :D

maar dan red jij die 48 uur helemaal niet, check je posten eens. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:44

Je hebt helemaal gelijk russel. Ik geef zelf leiding aan zo'n roddel en achterklap clubje. Ondanks herhaaldelijke waarschuwingen wilden de dames niet ophouden. Gevolg: de twee grootste stokers zijn beide naar een andere afdeling overgeplaatst, dat is de enige remedie!

Dit soort types vinden namelijk altijd iets om over te zeiken, maar denken zelf dat ze alles kunnen maken. Dit soort mensen heeft altijd een dubbele moraal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:44

detour schreef:

Je checkt slecht !! De afgelopen week op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gewerkt. Je zult geen posten aantreffen tussen 's morgens 6 uur en 's avonds half 7.

Wat een nare reacties jegens mij trouwens van sommige bokkers hier :(:)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:46

russel schreef:
Vervelend Detour. S*hit happens.

5 minuten is bij de bedrijven waar ik werk gewoon een marge. Zegt ook wel wat van je collega's die gooien dus stipt op tijd het bijltje er bij neer. Ze zullen dan ook wel stipt op tijd aanwezig zijn en al met het werk bezig zijn en nooit een minuut langer pauzeren.... ;) Dat is het Kl*ote om in zo een stipte organisatie te werken als je van ver komt en 5 minuten in dit drukke wegenlandje te laat komt. Kennelijk nooit iemand iets afmaakt tegen einde diensttijd en 5 hele minuten langer op de werkvloer is..kwestie van plannen, iig al 15 voor tijd je spullen opruimen en je jas zoeken, anders haal je de stipte eindetijd niet. :+

Tja weet niet, maar bij ons komen er soms te vroeg en soms die zelfde mensen te laat, tja A2 rijden is soms onvoorspelbaar.

Dan is het helemaal s*hit als je 2 keer in 3 maanden ziek wordt, voel met je mee, ik ben nl nooit ziek, maar de afgelopen 6 maanden dus al 2 keer ziek geweest, ken het hele gevoel niet en het voelt k*lote. Weet niet wat er met mijn weerstand is, maar ik heb dus ook sinds kort een zware nieuwe baan met een hoop gezeik op de werkvloer, man o man, dat vreet energie, zal het dat zijn??

Ga met je chef goed praten, er zit nl 1 rotte appel en waarschijnlijk ken je die al, wellicht wel diegene die zo aardig in je gezicht doet?

Heb net nl ook zo een akkefietje gehad, maar ze wist niet dat ze zo een harde en zware stem (nou ja van zware weet ze wel :+ :+ ) heeft en dat haar deur open staat in haar kamertje en ik er pal achter zit. Heb dus alles gehoord. Maar in het gezichtje de beste maat... :r Deze rotte appel had ook een campanje achter mijn rug op gestart, mocht nl niet te goed gaan, er is er nl maar 1tje en JA dat is zij!!!

Heb alles mijn chef verteld inclusief alle beschuldigingen van fouten die ik kon weerleggen en doorschuiven naar de echte schuldige!! Chef beaamde alles en het voelt goed.

Dus meid, kop op! Neem je ticket mee, je reisdocumenten, omboekingen ed. en extra kostenplaatje en doe je verhaal.

:*
Thank. Mijn baas geloofde me zo wel, hoefde geen documentatie. ;)
maar ik kan idd het hele kantoor volhangen, als ik het had geregeld via mijn vliegmaatschappij was ik pas vandaag thuis gekomen. heb 200 euro extra betaald om op tijd te zijn. We hebben idd twee rotte appels in het team en de rest volgen haar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:46

Pfff wat een heftige reacties naar TS toe! Er word hier vanalles gesuggereerd, men weet helemaal niet hoe TS functioneerd op haar werk!

Het is idd vervelend als je je niet helemaal lekker voelt binnen een team. Ik weet hoe het is als een team zich tegen je op zet. Ik was net begonnen als verpleegkundige op een groep laag niveau verstandelijk gehandicapten. De eerste week kreeg ik een auto-ongeluk, waardoor ik veel last van mijn schouder en rug had, ik heb daarvoor 3 dagen thuis gezeten. Ik was zo stijf als een plank. Kort daarna heb ik de griep gehad, dus dat was ook 2 keer ziek in een korte tijd. Vlak daarna liep mijn relatie stuk na bijna 6 jaar. Daarvan ben ik er ook een tijdje slecht van aan geweest. Nou ja, laten we zo zeggen, ik was wat stiller en meer op mezelf. Ik had toen veel aan mijn hoofd en moest veel regelen. Ik kreeg toen helemaal geen begrip van mijn collega's, het was echt een roddelclubje. Alles achter je rug om..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:47

slimmerik schreef:
detour schreef:

Je checkt slecht !! De afgelopen week op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gewerkt. Je zult geen posten aantreffen tussen 's morgens 6 uur en 's avonds half 7.

dan kom ik nog niet aan 48 uur... of is dat inclusief reistijd? *D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:51

detour schreef:
dan kom ik nog niet aan 48 uur... of is dat inclusief reistijd? *D

Inclusief :j Maar die wordt ook betaald hoor. Zo, blij is het overigens ook erg jonge team met mij en ik met hen :j
Maar ga even wat leuks voor jezelf doen Detour! Je loopt je alleen maar op te fokken waardoor je vanavond als je met je chef bent geen leuke gesprekspartner bent.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:56

Ik kan me voorstellen dat je je erg rot onder voelt. Ik denk inderdaad dat de sfeer sowieso niet super is en dat je 'het' al verbruid had door twee keer ziek te zijn en op vakantie te gaan in de eerste maanden dat je er werkt. Bij ons zou dat geen probleem zijn, maar ik weet dat (met name in teams waar veel vrouwen werken) er snel gepraat wordt.

Ik zou er ook heel gespannen van worden inderdaad...
Sterkte ermee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:56

slimmerik schreef:

:(:) Wat je zaait is wat je oogst he :D :(:) En zo naar zijn ze niet hoor, zijn aannames, iets waar jij ook erg in thuis bent :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:57

Nog een voorbeeldje rariteiten in de (thuis)zorg. Mijn moeder ook al, werkt al tig jaar in de thuiszorg als verzorgende/ondersteuning wijkverpleging. Kwam ook in het verkeerde team terecht, geen ondersteuning, kleineren, 0 vertrouwen, alles wat ze deed was fout, etc. Is daardoor bijna met forse burnout in de vut gegaan. Zit nu gelukkig in een ander team wat wel de ondersteuning, etc. geeft waar je een team voor hebt. En ondanks dat het werk soms eigenlijk te zwaar is door gebrek aan mensen (directie kan niet met geld omgaan) heeft ze weer plezier in haar werk.

Nog een voorbeeld dan : vriendin van mijn moeder heeft een autistische dochter in een begeleid wonen project (is door de ouders gestart) Nu zijn er helaas andere begeleiders gekomen, die de ballen verstand hebben van autisme. Dochter "misdraagt" zich, begeleiding kan er niet mee omgaan, maakt de situatie zo erg dat die escaleert en probeert haar uit haar veilige huisje te zetten.

Denk niet dat je altijd de schuld aan 2 kanten moet zoeken, sommige mensen kunnen geen anders denkenden/andere culturele achtergrond van collega's hebben. En dan kan je altijd op tijd zijn, echt je best doen en nooit ziek zijn, maar dan nog sta je buiten zo'n groep. (was ook de oorzaak van de ellende die mijn moeder had, ze was 2x zo oud als haar collega's en blank)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:59

Hey, bedankt voor dit advies, Slimmerik! :+:
Ik was idd al aan de tranquilizers gegaan, want jouw analyse was zo ongelofelijk scherp...En dat doet zeer he, als iemand me doorziet. ;(

ik zal mijn best doen en heel aardig zijn voor de chef! :)*
Nogmaals, wij noemen het hoofd en ik vind het een schat van een vent. ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:59

Jeetje TS..

Dat is toch wel een rot situatie en geheel buiten jouw schuld om.

Ik vind het ook een beetje lúllig van je collega's dat ze niet even 5 min langer konden wachten.

Ik heb zo vaak uit een nachtdienst een UUR langer moeten zitten omdat er te weinig vrouwelijke collega's op de vloer waren om alle posten te bemannen. Die hadden zich dus verslapen.

Maar ik deed daar nooit zo moeilijk over ondanks dat ik nog een uur naar huis moest rijden. Collegiaal heet dat geloof ik. :j

@ Slimmerik
Detour loopt zichzelf op te fokken? Wat dacht je dat jij zelf aan het doen was?

Ik moet ergens ook wel lachen om je opmerking "wat een nare reacties jegens mij trouwens van sommige bokkers hier". Zou je het daar niet zelf naar gemaakt hebben?

Ik kom jou vaak genoeg tegen als je weer eens een topic aan het ophitsen bent. Op een gegeven moment worden mensen daar zat van hoor. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:01

detour schreef:
Hey, bedankt voor dit advies, Slimmerik! :+:
Ik was idd al aan de tranquilizers gegaan, want jouw analyse was zo ongelofelijk scherp...En dat doet zeer he, als iemand me doorziet. ;(

ik zal mijn best doen en heel aardig zijn voor de chef! :)*
Nogmaals, wij noemen het hoofd en ik vind het een schat van een vent. ;)

Nounou, beetje minder sarcasme kan ook wel :P Slimmerik bedoelt het vast goed..

Of is dat ook weer een verkeerde aanname?? :+