En even voelde je jezelf rijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: En even voelde je jezelf rijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:20

Terugbetalen zul je het wel moeten doen.
Maar wat je wel kunt doen:
Doe schriftelijk een aanbod dat je het in termijnen van 15/25 euro (ofzo) af wilt betalen. Ze zullen het moeten accepteren, omdat je op die manier laat zien goedwillig te zijn en het wel terug wil betalen maar meer niet meer kan missen.

Zelfs al doen ze het met een deurwaarder, kun je laten zien dat je het wel weer betalen, maar dit jou enige optie is.

Succes!!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:20

Pashon schreef:
Marus schreef:
Wat een vreemde reacties in dit topic.
Het is toch logisch dat je met zo'n inkomen niet veel overhoud???

sorry hoor maar er zijn mensen zelfs hele gezinnen die met minder moeten rond komen, het is gewoon een kwestie van principes stellen! verder niet, tuurlijk is het niet leuk voor TS maar zij is tenslotte dit topic begonnen dus kon ze ook zulke reactie's verwachten, wat had ze anders verwacht dat we massaal geld voor der gingen inzamelen? :roll:
ts heeft zelf de keuze gemaakt om op zichzelf te gaan wonen met dit salaris.
je gezond verstand gebruiken doet wonderen!

Er zullen zeker mensen / gezinnen zijn die het met minder moeten doen.
Maar de meeste van deze gezinnen met dat loon werken er vaak niet voor en krijgen allemaal tegemoetkomingen.

Maar als ik het goed begrijp komt de ts normaal gesproken ook wel rond met dit inkomen dus ik denk niet dat dit een kwestie van principe stellen is.
Zulke onverwachte bedragen zouden voor de meeste mensen niet uit komen!
En ook mensen met meer inkomen niet..

En je mag en kunt niet in een andermans beurs kijken..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:29

ik reken je er ook helemaal niet op af.
ook ik heb mindere tijden gekend waarbij aan het eind van de maand mijn saldo in het negatief stond. dat ik er nu meer dan warmpjes zij zit is mij ook niet aan komen waaien, kwestie van moeilijke keuzes maken en je verantwoordelijkheid nemen. op het moment dat er een aanzienlijk hoger bedrag op mijn salarisstrookje staat trek ik aan de bel en ga ik er niet vanuit dat het allemaal wel klopt.

de bijstandsuitkering is ook niet standaard, dit word ook per persoon bepaald. en ook daar zijn niet allemaal potjes zoals jij beweerd.

kan me niet heugen dat ik in geen enkele post van mij ook maar één keer benoemd heb dat ik jou meen te kennen.
daar weet ik wel dat ook al denk je dat je nergens meer op kunt bezuinigen het daadwerkelijk wel kan!

dat je nu in deze situatie zit heb je enkel en alleen aan jezelf te danken, misschien door ontwetend misschien niet daar kan ik niet over oordelen.
dus nee sorry ga geen medelijden of complimenten verwachten op de manier je het probeerd op te lossen.

@ chantalvdv op het moment dat er een deurwaarder aan te pas komt lopen de kosten voor ts alleen maar op en kan er zelfs beslag gelegd worden op haar rekening en kunnen er drastische maatregelen getroffen worden waar ts niet blij mee zal zijn

@ marus waarom sommige mensen niet werken voor hun uitkering kan jij noch iemand anders niet over oordelen en ook niet over de tegemoedkomingen, die zelfs bijna nooit toegekend worden.
natuurlijk ken ik de situatie van ts niet, maar zoals zij het beschrijft is het wel degelijk een kwestie van principes stellen. op het moment dat ze het geld niet had gekregen ook al is het fout gestort had zij toen niet de mogelijkheid gehad om op zichzelf te wonen, dus ja ze had wel degelijk andere optie's kunnen overwegen voordat ze het geld klakkeloos uit gaf.
verder kan en wil ik niet in andermans portomonee kijken.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:37

Idd Marus. Kom normaal gesproken goed rond. En dan hoor je me zeker niet klagen. Maar zoals je al zegt: 700 euro is geen klein bedrag.

@chantalvdv Dan ga ik ze vandaag nog even een nieuwe brief sturen. Maak ik er meteen een kopie van en stuur ik een als aangetekend. Even alles indekken..

Pashon: Ik hoef geen medelijden, of complimentjes. Houd er wel rekening mee dat dit mijn eerste loonstrook was van een 'echte baan' m.u.v bijbaantjes in het weekend. Heb/had totaal geen benul van een netto/bruto en 3 weken werken met overuren uitbetaald leek mij 1500 euro dan ook wel redelijk. Natuurlijk had ik hier navraag over kunnen doen, maar het was mij dus niet duidelijk dat ik 700 euro teveel heb ontvangen anders was het geld lineadirecta terug gegaan.
En ik ga dus mijn paard ( wat ik normaal goed kan betalen met dit inkomen ) niet verkopen. Mijn paard is mijn kind en dat doe ik de deur niet uit. Ga dit zeker terug betalen maar wel op de manier zoals ik dat kan betalen.
Heb ook diepe dalen gekend en ken het knallen van de zweep. Maar ik weet dat ik never nooit niet 20 uur zal kunnen gaan werken, vind het fijn dat jij dat wel kan, maar dat soort dingen zijn de komende jaren voor mij niet weg gelegd.
Zou kunnen bezuinigen op mijn ziekenfonds, gewoon niet verzekeren is weer 90 euro meer per maand... Maar of dat zo slim is?
Je kan het geloven of niet. Wanneer ik al mijn vaste lasten op een rijtje zet, dus verzekeringen, huur, auto, G/w/l ( waar ik overrigens een leuke spaarpot mee aan het opbouwen ben door te bezuinigen), benzinekosten (alleen naar mijn werk) dan blijft er van die hele kleine 1000 euro echt niet veel over.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:41

Jeetje Laar, das mooi kl*te. Ik denk dat je een heel net voorstel gedaan hebt, door nu in ieder geval een klein bedrag af te lossen en zodra je vakantiegeld etc binnen is de rest. Leuk is het niet, maar dan ben je er wel vanaf.
Voor mijn vriend en mij is 175 euro per maand overigens ook een groot bedrag en wij werken toch echt beide fulltime

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:42

Pashon schreef:
@ marus waarom sommige mensen niet werken voor hun uitkering kan jij noch iemand anders niet over oordelen en ook niet over de tegemoedkomingen, die zelfs bijna nooit toegekend worden.
natuurlijk ken ik de situatie van ts niet, maar zoals zij het beschrijft is het wel degelijk een kwestie van principes stellen. op het moment dat ze het geld niet had gekregen ook al is het fout gestort had zij toen niet de mogelijkheid gehad om op zichzelf te wonen, dus ja ze had wel degelijk andere optie's kunnen overwegen voordat ze het geld klakkeloos uit gaf.

Het is niet mijn bedoeling geweest om het zo over te laten komen dat ik daar over oordeel!
Want ik oordeel daar absoluut niet over! Wie geeft mij het recht om daarover te mogen oordelen!

Ik bedoel daarmee te zeggen dat de meeste mensen met dat inkomen in de bijstand zitten of ziektewet , en deze mensen hebben recht op een aantal tegemoetkomingen!
En je hoort mij ook zeker niet zeggen dat deze mensen het door die tegemoetkomingen makkelijker hebben hoor!Maar het is wel fijn dat het er is.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:18

Pashon schreef:
ik reken je er ook helemaal niet op af.
ook ik heb mindere tijden gekend waarbij aan het eind van de maand mijn saldo in het negatief stond. dat ik er nu meer dan warmpjes zij zit is mij ook niet aan komen waaien, kwestie van moeilijke keuzes maken en je verantwoordelijkheid nemen. op het moment dat er een aanzienlijk hoger bedrag op mijn salarisstrookje staat trek ik aan de bel en ga ik er niet vanuit dat het allemaal wel klopt.

de bijstandsuitkering is ook niet standaard, dit word ook per persoon bepaald. en ook daar zijn niet allemaal potjes zoals jij beweerd.

kan me niet heugen dat ik in geen enkele post van mij ook maar één keer benoemd heb dat ik jou meen te kennen.
daar weet ik wel dat ook al denk je dat je nergens meer op kunt bezuinigen het daadwerkelijk wel kan!

dat je nu in deze situatie zit heb je enkel en alleen aan jezelf te danken, misschien door ontwetend misschien niet daar kan ik niet over oordelen.
dus nee sorry ga geen medelijden of complimenten verwachten op de manier je het probeerd op te lossen.

@ chantalvdv op het moment dat er een deurwaarder aan te pas komt lopen de kosten voor ts alleen maar op en kan er zelfs beslag gelegd worden op haar rekening en kunnen er drastische maatregelen getroffen worden waar ts niet blij mee zal zijn

Hier sluit ik me volledig bij aan. Niemand hier oordeelt over jouw portemonnee en je bent niemand hier verantwoording schuldig. Je bent alleen wel dit topic gestart en dan kun je deze reacties verwachten (zeker als het om geld/werken gaat = gevoelig onderwerp voor vele).

Waar het hier om gaat, en wat ook mijn mening is, is dat je soms keuzes moet maken. Ook ik moet iedere maand keuzes maken en ik kies voor mijn paard. Ga dus minder uit, koop minder kleding en probeer zuinig te leven want wil daarnaast ook sparen.

Als ik jou was (maar dat ben ik niet) zou ik proberen fulltime aan de slag te gaan. Met een afbetaling van €25 per maand ben je 3 jaar bezig, je krijgt dan volgens mij zelfs een aantekening bij BKR omdat je een officiële schuld hebt. Niet betalen heeft ook geen zin want dan krijg je problemen met deurwaarders + BKR registratie als wanbetaler. Kun je bijvoorbeeld niet bij je ouders eten?

Tot slot vind ik het argument dat je, als je dat geld niet had gehad, niet zou verhuizen erg slap. Naar mijn mening hangt dat niet van €700 af. Er komt iedere maand heel veel kijken bij het op jezelf wonen en ja ik ben ook 24, woon ook op mezelf, rijd gemiddeld 500 km in de week in mijn auto, heb ook een paard met hoefijzers en heb iedere maand een klein beetje over. Al je hoop vestigen op je vakantiegeld zou ik ook niet doen, je werkt niet heel veel uur en bent van baan verwisseld dus dat zou best eens tegen kunnen vallen.

Ik blijf bij mijn argument dat ik eerder plaatste: wat als je paard ziek wordt, je auto stuk gaat of je een nieuwe wasmachine nodig hebt? Dit is geen eenmalige situatie, je komt voortdurend soortgelijke situaties tegen.

Nogmaals voordat iedereen over mijn mening valt, ik vind het echt heel erg rot en weet precies hoe je je voelt. De enige verantwoordelijke ben je echter zelf.
Laatst bijgewerkt door Denise_84 op 06-02-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:21

Waventy schreef:
Heb niets met ze afgesproken omdat het maximale die 175 euro was. Ga ze wel voorstellen dat ik iedere maand 25 euro ga storten en dat ze maar moeten wachten tot mei, dan krijg ik vakantiegeld en de teruggave van de belastingdienst.

Gelukkig heb ik die andere baan al, en ga kijken of ik daar niet een groter contract kan krijgen.. Maar dat zal ook geen 175 euro meer opbrengen, een groter contract betekend minder huursubsidie dus zeker geen 175 euro meer..

Nee werkte niet Fulltime. Werkte 32 uur daar, en heb er maar 3 weken gewerkt he..

als je er maar 3 weken hebt gewerkt, dan had je toch wel kunnen weten dat je in die tijd niet tot nauwelijks aan vakantiegeld etc. kon krijgen.
Ik wil je niet aanvallen ofzo..

wel een wijze les, eerst kijken of alles klopt voordat je het uitgeeft.
Meid suc6

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:00

ik ben blij dat zoveel mensen zo goed met hun geld om kunnen gaan, ts vervelend dat je niet hebt gezien dat het geld een beetje erg vel te veel was, maar goed , ik denk dat je idd een goed betalingsvoorstel moet doen.
eerlijk gzegd vind ik het knap dat mensen die pas werken, op zich zelf kunnen wonen en een paard kunnen onderhouden.
ik heb dat 6 jaar terug ook gedaan, maar dat was echt eindjes aan elkaar knopen en rekenend door de supermarkt of dat pak melk wel of niet kon.
ik heb er voor gekozen mijn paard te verkopen, en voor een ander gaan rijden, je kan nu eenmaal niet alles in je leven.
misschien een optie om je paard te verleasen? of goedkopere stalling
wat gebeurd er met je paard als het ziek word en er een hoge dierenartsrekening komt??
die 175 euro moet je eigenlijk wel iedere maand opzij kunnen zetten als je een dier als een paard wilt houden.

en als de wasmachine kapot gaat?

als je paard op ijzers staat kun je daar ook flink op bezuinigen.
succes!!

( en euh, er komen vast nog meerdere wijze lessen nu je op jezelf woont, ik ben nu 26, en woon nu 6 jaar op mezelf met een tussenpauze van bijna 2 jaar wegens revalidatie,en heb heel wat wijze lessen gehad...
Laatst bijgewerkt door tantethee op 06-02-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:04

meid meid meid, volgens mij snap je nog steeds niet dat niet jij degene bent hoeveel je uiteindelijk moet gaan betalen. jij hebt een schuld bij een dergelijk bedrijf (of het jou schuld wel of niet is in het midden gelaten). het bedrijf heeft je een minimum gegeven wat ze zeker per maand willen incasseren, voldoe je niet aan hun eisen zal er uiteindelijk een deurwaarder op gezet worden en kan er beslag worden gelegt op je inkomsten en rekening. ook in dit laatste geval zal degene die over jou rekening gaat de keuze om je paard te verkopen voor jou maken, hier heb jij op zo'n moment geen enkel zeggenschap meer over!

ja mijn vriend, dochter en ik en zelfs mijn paarden en overige huisdieren zitten er heel warmpjes bij, tuurlijk zouden meer mensen dit willen. ook wij zijn zover gekomen door op bepaalde momenten offers te moeten brengen en de juiste keuzes maken. ook mij is het niet aan komen waaien en heb ik dingen op de harde manier moeten leren.
maar hoe is erbij zit doet er hier niet toe in het topic, ik ben overigens niet het topic gestart.

je zegt zelf dat toen je je salarisstrookje kreeg het veel geld vond en nu zeg je zelf dat het je niet meer als redelijk leek dat je zo'n bedrag kreeg :?

ook denk ik niet dat je al zoveel aan vakantiegeld hebt opgebouwd aangezien je zelf zegt dat je nog niet zo lang werkt, dus heb je niet recht op zoveel geld. wat je aan vakantiegeld krijgt staat elke maand op je salarisstrook, kijk dit eerst na voordat je een bedrijf valse voorwenselen doet (uit ontwetendheid)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:26

1 tip, bezuinigen op je zorgverzekering moet je NOOIT DOEN!!!
Een zorgverzekering is wettelijk verplicht. Als jij je een tijdje niet verzekerd hebt, en je wil daarna een nieuwe verzekering aanvragen, zul je alle tussenliggende maanden dat je niet verzekerd bent geweest OOK moeten betalen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:30

Lekker dan, dat is wel balen dan.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:47

Heb alle reacties aandachtig doorgelezen. Het volgende kwam in mij op: Kan het zo zijn dat die 1500 euro die je hebt ontvangen een bruto bedrag was? Dan zou op je loonstrook geen loonheffing (belasting) moeten staan. Daar zou 0 staan. Dan hebben ze je bruto loon als netto bedrag uitbetaald en dan klopt het ook dat je bedrag overeen komt met je loonstrook, die je hebt gecontroleerd.
Dan hebben ze het verkeerd berekend en ook verkeerd op je loonstrook gezet.

Vast dat ze daar toen op de salaris administratie achter zijn gekomen dat er een fout is gemaakt en daarom vragen ze het bedrag van je terug. Zij hebben de eerste fout gemaakt, maar als jij ergens teveel geld naartoe overmaakt, zou je het ook terug willen.

Als zij dat niet doen, dan komt de belastingdienst erom vragen zodra je aangifte doet, want je bent over die 1500 euro belasting verschuldigd, zoals ieder ander die loon ontvangt. En die zijn minder mals dan de instelling waar je nu mee aan het onderhandelen bent. Een heel verhaal, ik weet het, maar dat is een tip die ik je mee wil geven. Want ik lees dat je het hebt over belasting teruggave, maar het kan best zijn dat je ook daar van een koude kermis thuis komt....

Succes in ieder geval...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:56

Toch vind ik een hoop dingen maar krom hier, ziektekosten op willen zeggen ivm bezuiniging maar wel een paard hebben (en geen kleintje ook!)
vrij prijzig dus....wedstrijden rijden? zo te zien wel...ook heel prijzig...

wat als je katten nou ziek worden? of je paard?
ik heb het gezien aan mijn inmiddels overleden paard, even een kreupelheidsonderzoekje......7000 euro lichter
en resultaat? ingeslapen!
tja...kan zomaar gebeuren...gebeurde mij dus ook..

auto? luxeproduct!

ik denk dat je toch nog maar eens je financien en je prioriteiten op een rijtje moet gaan zetten en het object moet gaan bekijken

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:34

ikdoemaarwat schreef:
Toch vind ik een hoop dingen maar krom hier, ziektekosten op willen zeggen ivm bezuiniging Dit was maar als een grap bedoelt...maar wel een paard hebben (en geen kleintje ook!)
vrij prijzig dus....wedstrijden rijden? Ja die rijd ik en daar heb ik een sponsor voor. zo te zien wel...ook heel prijzig...

wat als je katten nou ziek worden? of je paard?Daar gaat het niet om.
ik heb het gezien aan mijn inmiddels overleden paard, even een kreupelheidsonderzoekje......7000 euro lichter
en resultaat? ingeslapen!
tja...kan zomaar gebeuren...gebeurde mij dus ook..

auto? luxeproduct! Nee want ik moet 70 km rijden om van huis naar werk en huis te komen.

ik denk dat je toch nog maar eens je financien en je prioriteiten op een rijtje moet gaan zetten en het object moet gaan bekijken

Heb ik al gedaan en als je mijn berichten zou hebben gelezen zeg ik dat ik zo goed rondkom met paard. Alleen 700 euro nee die heb ik niet. En ook geen 175 euro.

Als mijn dieren ziek worden is dat een probleem, maar altijd een oplossing voor en daarbij gaat het niet om mijn dieren in dit topic.

Verder ga ik niet meer reageren, vind het namelijk belachelijk dat ik het idee krijg dat ik mij hier moet verontschuldigen over het feit dat ik een paard heb.
Maar goed dat iedereen het financieel beter doet dan wat ik het doe.

Ps. woon ook al een aantal jaren op mezelf dus daar gaat het niet om.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:42

Waventy schreef:
Heb ik al gedaan en als je mijn berichten zou hebben gelezen zeg ik dat ik zo goed rondkom met paard. Alleen 700 euro nee die heb ik niet. En ook geen 175 euro.

Als mijn dieren ziek worden is dat een probleem, maar altijd een oplossing voor en daarbij gaat het niet om mijn dieren in dit topic.

Verder ga ik niet meer reageren, vind het namelijk belachelijk dat ik het idee krijg dat ik mij hier moet verontschuldigen over het feit dat ik een paard heb.

en vind je dat eerlijk tegenover je dieren dan?
nee jezelf lekker in de schulden steken als je dier ziek word :\

maak dan een echte goede keuze en behoud als je het niet missen kan geen dieren....
rondkomen is een heel ander verhaal........er zijn verschillende manieren van rondkomen....
als het zo ten koste moet gaan dan denk ik gewoon dat je je nog 2 x achter je oren moet krabben

en je vind het belachelijk? tja dat had je moeten bedenken voordat je een topic opend met je financiele problemen
dit had je kunnen verwachten....
en ja een paard is een luxe product....ik vind dus ook dat je gewoon terug moet betalen wat je teveel hebt gekregen en ja hoe...dat is jouw probleem want dan had je je toch beter moeten laten informeren toen je ging werken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:45

ikdoemaarwat schreef:
Waventy schreef:

en vind je dat eerlijk tegenover je dieren dan?
nee jezelf lekker in de schulden steken als je dier ziek word :\

maak dan een echte goede keuze en behoud als je het niet missen kan geen dieren....
rondkomen is een heel ander verhaal........er zijn verschillende manieren van rondkomen....
als het zo ten koste moet gaan dan denk ik gewoon dat je je nog 2 x achter je oren moet krabben

en je vind het belachelijk? tja dat had je moeten bedenken voordat je een topic opend met je financiele problemen
dit had je kunnen verwachten....
en ja een paard is een luxe product....ik vind dus ook dat je gewoon terug moet betalen wat je teveel hebt gekregen en ja hoe...dat is jouw probleem want dan had je je toch beter moeten laten informeren toen je ging werken..

beetje moeilijk met lezen? TS zegt dat er mensen zijn die dan willen inspringen ;) Bovendien gaat het in dit topic (voor zover ik het beginbericht las) niet over dieren die niet betaald kunnen worden. Maar misschien ligt dat dan weer aan mij.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:48

Even omdat je me nu ergens pakt waar ik heel boos over wordt:

1) mijn dieren komen NIETS te kort, als ze ziek zijn gaan ze naar een dierenarts hebben ze medicatie nodig dan krijgen ze dat.
Hoe ik dat financier zijn mijn zaken, desnoods pak ik er nog een baantje bij.

Dit topic gaat niet over mijn financiele problemen, want buiten een fout van teveel loon, heb ik geen financiele problemen. Deze problemen zijn dus in mei opgelost.

Mijn paard is mijn kind, dus dat gaat ook niet zomaar de deur uit.

En ik betaal het ook terug jazeker, heb nooit iets anders beweerd.

Dit topic gaat over een fout die gemaakt is bij het overmaken van mijn loon, waar ik nu geld aan terug moet gaan betalen (wat heel logisch is).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:45

prima
ik wacht het volgende topic af :Y)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:12

Waventy schreef:
Even omdat je me nu ergens pakt waar ik heel boos over wordt:

1) mijn dieren komen NIETS te kort, als ze ziek zijn gaan ze naar een dierenarts hebben ze medicatie nodig dan krijgen ze dat.
Hoe ik dat financier zijn mijn zaken, desnoods pak ik er nog een baantje bij.

Dit topic gaat niet over mijn financiele problemen, want buiten een fout van teveel loon, heb ik geen financiele problemen. Deze problemen zijn dus in mei opgelost.

Mijn paard is mijn kind, dus dat gaat ook niet zomaar de deur uit.

En ik betaal het ook terug jazeker, heb nooit iets anders beweerd.

Dit topic gaat over een fout die gemaakt is bij het overmaken van mijn loon, waar ik nu geld aan terug moet gaan betalen (wat heel logisch is).

bleh wat zijn ze weer aan het zeuren op je >.<

Jíj kan er niks aan doen dat die fout gemaakt is, en daar moet je nu voor boeten. het leven is k*t, helaas.
Dat die andere apen nu ineens over je dieren beginnen is totaal overbodig gaat hun niks aan.

Probeer het gewoon zo goed mogenlijk te regelen, met maandelijkse termijnen etc.
Ik vind dat je al óntzettend je best doet het wél te regelen, mag ook wel eens gezegd worden.

Ik wens je veel succes en het lukt je uiteindelijk wel :)
vraag desnoods een voorschot van je ouders en dat je hun
terug betaald? zit je niet met dat officieële instatie gedoe en kan
jij het gewoon op je gemakje terug betalen.

Veel succes!!
X. Kelly

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 22:28

ikdoemaarwat schreef:
prima

:Z Vooral doen.... Mocht ik ooit dan in de problemen terecht komen, je denkt toch niet dat ik dat hier dan nog eens post?

Verder succes, want meer genieten over dit probleem zul je niet meer doen. Vind het jammer dat er zo gereageerd moet worden.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:33

ikdoemaarwat schreef:
prima

Dit vind ik echt een hele flauwe en misplaatste opmerking! Op het randje van het asociale.
Ik vind dat je hier maar eens over na moet gaan denken en je diep schamen! Hoe durf je?!

TS: Ik vind dat je het super doet en heb respect voor de manier waarop je je red.
Denk dat er weinig zo zelfstandig zijn, zo kort na hun afstuderen, petje af! Het is belachelijk dat je je in dit topic op deze manier moet verantwoorden over je uitgaven en vaste lasten.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:37

Kan je het geld niet van iemand lenen? Vader/moeder/zus/...? Dan kan je de betaling tenminste in één keer voldoen en voel je je ongetwijfeld wat relaxter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:41

nina88 schreef:
ikdoemaarwat schreef:
prima

Dit vind ik echt een hele flauwe en misplaatste opmerking! Op het randje van het asociale.
Ik vind dat je hier maar eens over na moet gaan denken en je diep schamen! Hoe durf je?!

TS: Ik vind dat je het super doet en heb respect voor de manier waarop je je red.
Denk dat er weinig zo zelfstandig zijn, zo kort na hun afstuderen, petje af! Het is belachelijk dat je je in dit topic op deze manier moet verantwoorden over je uitgaven en vaste lasten.

Helemaal mee eens. Weer eens een topic; hoe kan ik het beste de TS afkatten. Ikdoemaarwat; je doet je naam eer aan..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:05

Vjestagirl schreef:
Wat ik zou doen is eventjes naar een rechtswinkel gaan, en kijken of zij je kunnen helpen. Ik vermoed dat je er niet onderuit komt om met terug te betalen, maar wie weet kunnen zij met iets komen dat je het rentevrij over een hele lange periode af kunt lossen...

En niet iedereen kan 175 euro missen. Als jij net verhuist bent, nieuwe inboedel of grote tv op afbetaling koopt...

Overgens vind ik het BIJZONDER asociaal dat ze voorstellen dat je je paard maar verkoopt. Zij maken de fout, en die moet je samen oplossen.

In deze post ga ik mee.
je zou op die manier kunnen kijken of je het over een langere periode kunt terug betalen. Zeker als je onregelmatige uren hebt gewerkt, zou ik er vanuit gaan dat het klopt. In avonduren krijg je over het algemeen toch meer ook.
En wat betreft de laatste zin van Vjestagirl, hier stond ik ook van te kijken en vind het ook erg grof dat ze je vertelde dat je dan maar je paard of je auto moet verkopen. Raar hoor.

Hopelijk komen jullie tot een oplossing. succes ermee!