Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pashon schreef:Marus schreef:Wat een vreemde reacties in dit topic.
Het is toch logisch dat je met zo'n inkomen niet veel overhoud???
sorry hoor maar er zijn mensen zelfs hele gezinnen die met minder moeten rond komen, het is gewoon een kwestie van principes stellen! verder niet, tuurlijk is het niet leuk voor TS maar zij is tenslotte dit topic begonnen dus kon ze ook zulke reactie's verwachten, wat had ze anders verwacht dat we massaal geld voor der gingen inzamelen?![]()
ts heeft zelf de keuze gemaakt om op zichzelf te gaan wonen met dit salaris.
je gezond verstand gebruiken doet wonderen!
Pashon schreef:@ marus waarom sommige mensen niet werken voor hun uitkering kan jij noch iemand anders niet over oordelen en ook niet over de tegemoedkomingen, die zelfs bijna nooit toegekend worden.
natuurlijk ken ik de situatie van ts niet, maar zoals zij het beschrijft is het wel degelijk een kwestie van principes stellen. op het moment dat ze het geld niet had gekregen ook al is het fout gestort had zij toen niet de mogelijkheid gehad om op zichzelf te wonen, dus ja ze had wel degelijk andere optie's kunnen overwegen voordat ze het geld klakkeloos uit gaf.
verder kan en wil ik niet in andermans portomonee kijken.
Pashon schreef:ik reken je er ook helemaal niet op af.
ook ik heb mindere tijden gekend waarbij aan het eind van de maand mijn saldo in het negatief stond. dat ik er nu meer dan warmpjes zij zit is mij ook niet aan komen waaien, kwestie van moeilijke keuzes maken en je verantwoordelijkheid nemen. op het moment dat er een aanzienlijk hoger bedrag op mijn salarisstrookje staat trek ik aan de bel en ga ik er niet vanuit dat het allemaal wel klopt.
de bijstandsuitkering is ook niet standaard, dit word ook per persoon bepaald. en ook daar zijn niet allemaal potjes zoals jij beweerd.
kan me niet heugen dat ik in geen enkele post van mij ook maar één keer benoemd heb dat ik jou meen te kennen.
daar weet ik wel dat ook al denk je dat je nergens meer op kunt bezuinigen het daadwerkelijk wel kan!
dat je nu in deze situatie zit heb je enkel en alleen aan jezelf te danken, misschien door ontwetend misschien niet daar kan ik niet over oordelen.
dus nee sorry ga geen medelijden of complimenten verwachten op de manier je het probeerd op te lossen.
@ chantalvdv op het moment dat er een deurwaarder aan te pas komt lopen de kosten voor ts alleen maar op en kan er zelfs beslag gelegd worden op haar rekening en kunnen er drastische maatregelen getroffen worden waar ts niet blij mee zal zijn
@ marus waarom sommige mensen niet werken voor hun uitkering kan jij noch iemand anders niet over oordelen en ook niet over de tegemoedkomingen, die zelfs bijna nooit toegekend worden.
natuurlijk ken ik de situatie van ts niet, maar zoals zij het beschrijft is het wel degelijk een kwestie van principes stellen. op het moment dat ze het geld niet had gekregen ook al is het fout gestort had zij toen niet de mogelijkheid gehad om op zichzelf te wonen, dus ja ze had wel degelijk andere optie's kunnen overwegen voordat ze het geld klakkeloos uit gaf.
verder kan en wil ik niet in andermans portomonee kijken.
Waventy schreef:Heb niets met ze afgesproken omdat het maximale die 175 euro was. Ga ze wel voorstellen dat ik iedere maand 25 euro ga storten en dat ze maar moeten wachten tot mei, dan krijg ik vakantiegeld en de teruggave van de belastingdienst.
Gelukkig heb ik die andere baan al, en ga kijken of ik daar niet een groter contract kan krijgen.. Maar dat zal ook geen 175 euro meer opbrengen, een groter contract betekend minder huursubsidie dus zeker geen 175 euro meer..
Nee werkte niet Fulltime. Werkte 32 uur daar, en heb er maar 3 weken gewerkt he..
ikdoemaarwat schreef:Toch vind ik een hoop dingen maar krom hier, ziektekosten op willen zeggen ivm bezuiniging Dit was maar als een grap bedoelt...maar wel een paard hebben (en geen kleintje ook!)
vrij prijzig dus....wedstrijden rijden? Ja die rijd ik en daar heb ik een sponsor voor. zo te zien wel...ook heel prijzig...
wat als je katten nou ziek worden? of je paard?Daar gaat het niet om.
ik heb het gezien aan mijn inmiddels overleden paard, even een kreupelheidsonderzoekje......7000 euro lichter
en resultaat? ingeslapen!
tja...kan zomaar gebeuren...gebeurde mij dus ook..
auto? luxeproduct! Nee want ik moet 70 km rijden om van huis naar werk en huis te komen.
ik denk dat je toch nog maar eens je financien en je prioriteiten op een rijtje moet gaan zetten en het object moet gaan bekijken
Waventy schreef:Heb ik al gedaan en als je mijn berichten zou hebben gelezen zeg ik dat ik zo goed rondkom met paard. Alleen 700 euro nee die heb ik niet. En ook geen 175 euro.
Als mijn dieren ziek worden is dat een probleem, maar altijd een oplossing voor en daarbij gaat het niet om mijn dieren in dit topic.
Verder ga ik niet meer reageren, vind het namelijk belachelijk dat ik het idee krijg dat ik mij hier moet verontschuldigen over het feit dat ik een paard heb.
Maar goed dat iedereen het financieel beter doet dan wat ik het doe.
Ps. woon ook al een aantal jaren op mezelf dus daar gaat het niet om.

ikdoemaarwat schreef:Waventy schreef:Heb ik al gedaan en als je mijn berichten zou hebben gelezen zeg ik dat ik zo goed rondkom met paard. Alleen 700 euro nee die heb ik niet. En ook geen 175 euro.
Als mijn dieren ziek worden is dat een probleem, maar altijd een oplossing voor en daarbij gaat het niet om mijn dieren in dit topic.
Verder ga ik niet meer reageren, vind het namelijk belachelijk dat ik het idee krijg dat ik mij hier moet verontschuldigen over het feit dat ik een paard heb.
Maar goed dat iedereen het financieel beter doet dan wat ik het doe.
Ps. woon ook al een aantal jaren op mezelf dus daar gaat het niet om.
en vind je dat eerlijk tegenover je dieren dan?
nee jezelf lekker in de schulden steken als je dier ziek word
maak dan een echte goede keuze en behoud als je het niet missen kan geen dieren....
rondkomen is een heel ander verhaal........er zijn verschillende manieren van rondkomen....
als het zo ten koste moet gaan dan denk ik gewoon dat je je nog 2 x achter je oren moet krabben
en je vind het belachelijk? tja dat had je moeten bedenken voordat je een topic opend met je financiele problemen
dit had je kunnen verwachten....
en ja een paard is een luxe product....ik vind dus ook dat je gewoon terug moet betalen wat je teveel hebt gekregen en ja hoe...dat is jouw probleem want dan had je je toch beter moeten laten informeren toen je ging werken..
Bovendien gaat het in dit topic (voor zover ik het beginbericht las) niet over dieren die niet betaald kunnen worden. Maar misschien ligt dat dan weer aan mij.
Waventy schreef:Even omdat je me nu ergens pakt waar ik heel boos over wordt:
1) mijn dieren komen NIETS te kort, als ze ziek zijn gaan ze naar een dierenarts hebben ze medicatie nodig dan krijgen ze dat.
Hoe ik dat financier zijn mijn zaken, desnoods pak ik er nog een baantje bij.
Dit topic gaat niet over mijn financiele problemen, want buiten een fout van teveel loon, heb ik geen financiele problemen. Deze problemen zijn dus in mei opgelost.
Mijn paard is mijn kind, dus dat gaat ook niet zomaar de deur uit.
En ik betaal het ook terug jazeker, heb nooit iets anders beweerd.
Dit topic gaat over een fout die gemaakt is bij het overmaken van mijn loon, waar ik nu geld aan terug moet gaan betalen (wat heel logisch is).

ikdoemaarwat schreef:prima
ik wacht het volgende topic af
Vooral doen.... Mocht ik ooit dan in de problemen terecht komen, je denkt toch niet dat ik dat hier dan nog eens post?ikdoemaarwat schreef:prima
nina88 schreef:ikdoemaarwat schreef:prima
Dit vind ik echt een hele flauwe en misplaatste opmerking! Op het randje van het asociale.
Ik vind dat je hier maar eens over na moet gaan denken en je diep schamen! Hoe durf je?!
TS: Ik vind dat je het super doet en heb respect voor de manier waarop je je red.
Denk dat er weinig zo zelfstandig zijn, zo kort na hun afstuderen, petje af! Het is belachelijk dat je je in dit topic op deze manier moet verantwoorden over je uitgaven en vaste lasten.

Vjestagirl schreef:Wat ik zou doen is eventjes naar een rechtswinkel gaan, en kijken of zij je kunnen helpen. Ik vermoed dat je er niet onderuit komt om met terug te betalen, maar wie weet kunnen zij met iets komen dat je het rentevrij over een hele lange periode af kunt lossen...
En niet iedereen kan 175 euro missen. Als jij net verhuist bent, nieuwe inboedel of grote tv op afbetaling koopt...
Overgens vind ik het BIJZONDER asociaal dat ze voorstellen dat je je paard maar verkoopt. Zij maken de fout, en die moet je samen oplossen.