Urine aantonen in kleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 02:15

GamblersCup schreef:
Ik wil niet meer verder offtopic dan het al is, dus mocht er nog commentaar op zijn, dan per pb en hou het hier even op de vraag van de TS. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 02:35

GamblersCup schreef:
, ik moet er gewoon niets van hebben. Heb er zelfs een afkeer van en dan ook nog dat prutsmuts de hele tijd, het kan over niets anders meer gaan als ze eenmaal knocked up zijn.

laat maar, heb zelf al getemd want ik vind deze opmerking echt niet kunnen ! vooral het dikgedrukte niet! :n

C_hristel

Re: Urine aantonen in kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 11:11

HippoLogic: een erg goede link is dat! Ik hou hem in mijn gedachte

Of blacklight werkt weet ik niet, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het overigens ook al aan mijn arts gevraagd, maar die wist ook zo één twee drie niets. Maar die zou het wel gaan navragen. Ik heb een overactieve blaas, vroeger kon ik rustig 2 a 3 keer per dag naar de wc. Dus nu probeer ik alles weer 'normaal' te krijgen. Maar het verhaal over de 'zweetnaad' klinkt ook heel logisch. Dat zou ook heel goed kunnen, maar ik wil het toch even voor de zekerheid uitsluiten. T zou anders wat wezen zeg :O

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:11

Misschien kan je in overleg met je arts eens proberen om methyleenblauw te nemen. Dat is een kleurstof waardoor je urine gedurende enkele dagen blauw is. Op die manier kan je misschien makkelijker uitmaken of je urine verliest of niet.

Ik zou dit wel enkel in overleg met je arts doen. Het is zo dat dit goedje bij ons vaak tijdens studentendopen wordt gebruikt (omwile van het grappige effect) en er zijn al meermaals ongelukken gebeurd door overdosissen of doordat sommige mensen het product niet konden verdragen. Dus het is niet zo onschuldig als sommigen denken.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:56

Barvrouwke schreef:
Bietjes eten!

Volgens mij leest iedereen over deze subtiele maar goede tip heen.. Als je veel bietjes eet krijgt je urine een rode kleur, dus dan zie je het meteen in een witte onderbroek of op een inlegkruisje.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:21

Naar het schijnt werkt deze truk maar bij een aantal mensen, niet bij iedereen. Maar je kan het natuurlijk eens proberen. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:55

Moderatoropmerking:
TS vraagt om tips hoe ze kan constateren of het om urineverlies gaat. Het lijkt me dus niet helemaal de bedoeling om een discussie aan te gaan over vruchtwater en of dat nou wel of niet ontopic is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:11

Juist.

C_ristel, ga je dan binnenkort van je arts horen of hij iets weet om het aan te tonen?
Ik zou met het makkelijkste beginnen: die bietjes eten. Kijk of jouw urine daar rood van wordt en probeer het dan eens als je gaat sporten. Misschien heb je dan meteen al een antwoord op je vraag!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:37

GamblersCup: Ja ik had het al gevraagd, maar hij wist het niet gelijk. Hij zou het navragen.. De bietjes is inderdaad een goed idee, meestal wordt mijn urine daar wel rood van.

visje: bedankt voor de tip, ik zal het onthouden.

De urinedetector blijft mij ook wel erg aanspreken.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:33

Maar ik denk dat je veel bietjes hebt evengoed je zweet rose kan gaan kleuren.
Als de kleurstof van de biet tot in de urine kan geraken dan kan dit evengoed in het zweet terecht komen.
Als het om kleine hoeveelheden verlies gaat, is dat toch moeilijk te zien of het rose is??

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:55

C_hristel schreef:
HippoLogic: een erg goede link is dat! Ik hou hem in mijn gedachte

Of blacklight werkt weet ik niet, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht: ik probeer google. Gewoon omdat niemand iets kon vinden, haha. 8-)
UV lampjes kun je vrijwel overal krijgen. Geen ervaring of het ook werkt, maar volgens Mist dus wel.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:11

Proudmama is verpleegkundige op een kraamafdeling, misschien dat je haar even een PBtje kan sturen hoe zij er in het z´huis achter komen of een vrouw vruchtwater of urine verliest?!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:37

HippoLogic: Ik heb het lampje uit je link besteld, even wachten tot het binnen is en dan vol spanning wachten of het werkt :D

Sterre: Dankje! Ik wacht even het lampje af en anders stuur ik haar een pb

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:15

urine en ...sperma...licht op (dus: be warned !) heeft te maken met eiwitten denk ik. Mijn vader herstelt beschadigde oude schilderijen en had eens gelezen dat urine ook opspoorbaar was. Omdat ik jarenlang die piskater had, heb ik dat vaak gebruikt. Je ruikt het wel, maar met zo'n lamp kun je precies zien hoe groot de vlek is en waar je moet schoonmaken !

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:40

Mist: met welke lamp kan je dat aantonen?

Ik heb die urine detector, van de link, gekocht. Maar die werkt dus niet. Ik had express wat urine op stof gedaan, om te kijken of de lamp het deed. Maar helaas, niets te zien :@

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:18

De kat heb ik anderhalf jaar geleden moeten laten inslapen vanwege kanker...dus mijn vader heeft zijn lamp weer terug. Het was zo'n ouderwetse waarmee je ook schilderijen etc na kon kijken naar (valse) handtekeningen. Zag eruit als een videoband.

heb even gegoogled, kwam dit tegen http://www.amazon.com/gp/customer-media ... F8&index=3 als je die foto's bekijkt, zo zag het er met die lamp inderdaad uit. Er blijkt verschil te zijn tussen long wave en shortwave lampen...sorry, kan je niet verder helpen.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:19

SDE schreef:
Maar ik denk dat je veel bietjes hebt evengoed je zweet rose kan gaan kleuren.
Als de kleurstof van de biet tot in de urine kan geraken dan kan dit evengoed in het zweet terecht komen.
Als het om kleine hoeveelheden verlies gaat, is dat toch moeilijk te zien of het rose is??

Dat is niet waar, de rode kleurstof wordt door de nieren uitgescheiden en komt zo in de urine terecht.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:34

Oke bedankt voor je tip mits.

Ik snap ook niet waarom die urinedetector het niet doet :@